Atpūta

Piektdienas intervija ar Metrum valdes priekšsēdētāju Mārtiņu Trukšānu

Lelde Petrāne,02.09.2016

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Metrum valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Trukšāns. «Mērniecības un teritoriālās attīstības plānošanas uzņēmums Metrum darbojas arī ārpus Latvijas – esam snieguši pakalpojumus no Kazahstānas līdz Kanāriju salām. Otrs svarīgs fakts ir mūsu ieguldījums zinātnes attīstībā – pat pēc pieticīgām aplēsēm esam ieguldījuši apmēram 2,5 miljonus eiro, investīcijas veicot meža inventarizācijas tehnoloģiju izpētē un attīstībā ar tālizpētes metodēm,» norāda M. Trukšāns.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Ar zemi un nekustamo īpašumu saistīti jautājumi, jaunās tehnoloģijas un eksaktās zinātnes mani aizrāva jau studiju laikā un šī ir nozare, kur es varu sevi realizēt.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Viena no aktuālākajām nozares un lielā mērā arī visas valsts problēmām ir nespēja garantēt visiem tirgus spēlētājiem vienādus izejas nosacījumus, daļai brīvi darbojoties pelēkajā sfērā, «balto» uzņēmumu, kas apzinīgi maksā visus paredzētos nodokļus, iespējas konkurēt ir limitētas. Ilgtermiņā šāda situācija grauj nozares līmeni, jo samazinās iespējas investēt attīstībā un kvalitātē.

Pozitīvais nozarē ir daudzie inovatīvie risinājumi, nepārtraukti ir jāseko jaunumiem, jāmācās, jāmeklē, kā jaunākos sasniegumus ir iespējams integrēt ekonomiski pamatotā pakalpojumu sniegšanā. Uz lauriem gulēt nedrīkst. Interesanti vērot un arī piedalīties procesā, kad rodas jauni pakalpojumi un ar tiem iegūtos datus sāk izmantot citiem mērķiem nekā sākotnēji paredzēts. Taxify, Waze ir vieni no redzamākiem piemēriem, kad datu izmantotāju skaitam sasniedzot kritisko masu, iegūto datu izmantošanas iespējas spēj virzīt citas nozares attīstību citādā gultnē. Šī dinamiskā zemes datu ieguves tehnoloģiju un izmantošanas attīstība ir ļoti aizraujoša.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Iepriecina tas, ka pie mums ir zināšanas, kuras, laikam ejot, izmantojam jaunu risinājumu meklēšanā. Gandarījums ir par to, ka mēs spējam atrast ekonomiski pamatotus un likumīgus veidus, kā spēt klientiem piedāvāt jaunāko un modernāko, kas nozarē ir pieejams.

Lietu, kas apbēdina uzņēmumā? Grūti pateikt, ar lielākām vai mazākām problēmām saskaras ikviens uzņēmums, tā ir šī darba sastāvdaļa, galvenais ir vēlēties un spēt problēmas risināt.

- Kas Jums ir šā brīža lielākā aktualitāte?

Esam aktīvi, lai palīdzētu sakārtot nozari kopumā – gan nodokļu politikas piemērošanas ziņā, gan veicinot vienotu prasību ievērošanas kārtību ražošanas procesā visiem tirgus dalībniekiem, piemēram, dronu lidošana un tālizpētes datu iegūšana ar dronu palīdzību - lielākā daļa tirgus dalībnieku ir pelēkajā zonā bez attiecīgām atļaujām un licencēm.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos? Kāpēc – jā vai nē?

Neapšaubāmi sociālie tīkli ir mūsdienu ikdienas sastāvdaļa. Starp citu šobrīd izstrādājam jaunu pakalpojumu, kur sociālie tīkli un platformas būs nozīmīga daļa pakalpojuma lietošanā.

- Atklājiet savu labāko un sliktāko īpašību?

Manuprāt, bieži vien mana lielākā priekšrocība ir spēja paskatīties uz problēmām un situācijām skaitliskā izteiksmē. Tas palīdz pieņemt lēmumus un veidot argumentāciju, lai būtu pārliecināts par sava viedokļa pareizību.

Sliktākā – grūti teikt, vai sliktākā, bet esmu izteikti komunikabls cilvēks un, iespējams, reizēm var šķist, ka mēdzu būt pārāk draudzīgs, kas profesionālajā darbībā kādreiz var traucēt.

- Ko jūs noteikti tuvāko piecu gadu laikā gribētu sasniegt/izdarīt?

Profesionāli ir ļoti vienkārši – padarīt Metrum par cilvēku izvēli numur viens, ja runa ir par zemes datu izpēti, vienalga, vai tā ir mērniecība, teritorijas plānošana, vai sarežģīta tālizpētes datu apstrāde liela attīstības projekta ietvaros. Mērķis ir ambiciozs, bet, to sasniedzot, gan klienti, gan uzņēmuma akcionāri būs apmierināti, tad arī es būšu gandarīts. Ārpus profesionālās darbības ievērojamu laiku veltu sportošanai – savulaik spēlēju basketbolu, bet nu jau vairāk nekā desmit gadus pietiekami nopietnā līmenī spēlēju kērlingu, esmu Latvijas vicečempions, bet mans mērķis kopā ar komandu ir Latvijas čempiontituls un dalība pasaules čempionātā.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Esam «privāts uzņēmums» ar visām šo terminu raksturojošām īpašībām. Aktīvi darbojamies uz rezultātu, esam draudzīgs, foršs kolektīvs. Cilvēkos augsti vērtējam zināšanas un vēlmi strādāt.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Mana profesionālā darbība vienmēr ir bijusi saistīta ar nekustamo īpašumu un zemes lietām. Sāku ar dzīvokļu vērtēšanu Rīgas mikrorajonos, tad zemju attīstības projekti un vēlāk arī teritorijas attīstības plānošana. Arī izglītība ir saistīta ar darbības nozari – esmu ekonomikas un telpiskās attīstības plānošanas maģistrs.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Labs jautājums. Par logo nepateikšu, to šķiet uzticējām kādai aģentūrai izstrādāt, bet nosaukuma izdomāšanai savulaik Latio (Metrum ir Latio grupas uzņēmums) tika rīkots konkurss darbinieku vidū un atceros, ka uzvarētājs saņēma balvā ceļojumu. Tā arī nonācām pie Metrum – īsa, kodolīga, darbības jomu atspoguļojoša un arī starptautiski lieliski izmantojama nosaukuma.

- Vai ir kas tāds, ko Jūs nepiedodat darbā vai dzīvē kopumā?

Mēs visi esam cilvēki, visi kādreiz kļūdāmies, tāpēc cilvēkiem ir jāprot piedot. Tomēr vienmēr ir jāizvērtē, vai līdzcilvēki to nesāk apzināti izmantot.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Šķiet nedaudz amizanti, bet Metrum tika izveidots, pārdēvējot jau esošu uzņēmumu un mainot tā darbības profilu. Šī uzņēmuma sākotnējais nosaukums bija … Pavalgs – 1.

- Vai jums ir kāda īpaša metode, kas palīdz saņemties sarežģītās situācijās? Kāda tā ir?

Vienkārši nostājies ar skatu pret problēmām un risini, tad sarežģītais vairs nešķiet tik sarežģīts.

- Kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Mani ļoti patīkami pārsteidz valsts portāla latvija.lv projekta rezultāts. Es tam redzu milzīgu potenciālu, lai beidzot reāli ieviestu e-pārvaldes elementus, cilvēkiem un uzņēmumiem atvieglotu ikdienu.

- Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Man vissvarīgākais ir kompānija, pusdienas var notikt, ziemā mežā uz ugunskura vārot zupu, tas var būt arī kāds smalks restorāns. Nozīme ir cilvēkiem, ar ko kopā es atrastos šajās pusdienās.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Īsti nav. Ir darbi un cilvēki, no kuriem smelties iedvesmu, bet kādas noteiktas autoritātes man laikam nav.

- Kas Jūs iedvesmo un motivē?

Ģimene.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Varbūtība laimēt loterijā ir tik niecīga, ka īsti neesmu pat aizdomājies, kā vislabāk iztērēt nejauši iegūtus 10 tūkstošus eiro. Jebkurā gadījumā tas būtu kaut kas tāds, kas nav iepriekš jau ieplānots no regulāri gūstamiem ienākumiem.

- Kam Jūs savā darba ikdienā pievēršat vislielāko uzmanību? Vai Jums ir savi īpašie rituāli darba dienu uzsākot, tās laikā vai to noslēdzot?

Nekas pārāk oriģināls – tasīte melnas kafijas un darbi var sākties.

- Izstāstiet savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Tagad ir visai jautri atskatīties, kā mūsu valstī teritorijas plānošana notika tā sauktajos «treknajos gados». Vispārējas attīstības eiforijas un cīņas par jauniem nodokļu maksātājiem vadītas, ap Rīgu esošās pašvaldības teritorijas plānojumos ir paredzējušas plašas savrupmāju apbūves teritorijas. Sausais atlikums šobrīd ir tāds, ka Rīgai pieguļošās pašvaldībās kopumā varētu dzīvot vēl papildu viens miljons iedzīvotāju, pie tam savrupmājās.

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Cilvēka dzīve jebkurā jomā ir viena vienīga šķēršļu pārvarēšana, nebaidieties tos pārvarēt, lielākoties šķēršļi, vienalga iekšējie vai ārējie, izskatās daudz lielāki, nekā ir patiesībā.

- Lūdzu iesakiet kādu kultūras pasākumu, kuru pēdējā laikā esat apmeklējis un ieteiktu arī citiem?

Noteikti ieteiktu apmeklēt Liepājas teātra izrādi Vilki un avis. Klasisks Ostrovska darbs parādīts no neierasta skatu punkta, nepārkāpjot gaumes robežu. Tas ir jāredz!

Informācija par rubriku: Jautājumi visiem šīs rubrikas dalībniekiem ir vienādi. Atbildes dalībnieki sniedz rakstiski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016. gada augustā - saskaņā ar noslēgto franšīzes līgumu - darbību Gruzijā ir sācis mērniecības pakalpojumu uzņēmums Metrum Georgia.

Šobrīd uzņēmums ir atvēris piecus birojus – galvaspilsētā Tbilisi, kūrortpilsētā Batumi, Kutaisi, Gori un valsts austrumu daļā Telavi.

Šogad plānots, ka uzņēmumā strādās 42 darbinieki, bet nākamā gada laikā mērniecībā nodarbināto skaits uzņēmumā varētu pieaugt līdz 150-200 cilvēkiem. Franšīzes devējs ir SIA Metrum.

«Uzņēmums darbību sāk laikā, kad Gruzijā tiek īstenota apjomīga zemes īpašumu sakārtošanas kampaņa – ar daļēju valsts atbalstu īpašniekiem ir iespēja veikt zemes robežu kadastrālo uzmērīšanu,» skaidro SIA Metrum valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Trukšāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Kas jāzina uzņēmumam, kurš grib piedāvāt atlaides Rīdzinieka kartes lietotājiem

Lelde Petrāne,14.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RP SIA Rīgas satiksme informē, ka jebkuram uzņēmumam ir iespēja kļūt par sadarbības partneri un piedāvāt atlaidi sava uzņēmuma pakalpojumiem Rīdzinieka kartes lietotājiem.

Rīgas satiksme biznesa portālam db.lv atbild, kas jāzina potenciālajiem sadarbības partneriem:

- Kādi ir nosacījumi, lai kļūtu par sadarbības partneri?

Vienīgs nosacījums - nodrošināt Rīdzinieka karšu lietotāju elektronisko reģistrāciju (nepieciešams uzstādīt terminālu. Termināla uzstādīšanu nodrošina Rīgas satiksme). Protams, ja uzņēmuma nozare saistīta, piemēram, ar alkohola vai cigarešu tirdzniecību, tas nav atbalstāms. Lai uzsāktu darbību, jāparaksta standarta veida sadarbības līgums, kura nosacījumi ir pilnīgi vienādi visiem.

- Vai ir uzņēmumi, kuriem tiek dota priekšroka? Kuru nozaru uzņēmumus Rīgas satiksme vislabprātāk vēlētos redzēt kā sadarbības partnerus?

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Tautiešu ārzemēs biznesa idejas – Latvijas eksportspējas stiprināšanai

Db.lv,31.05.2021

Anta Gulbe profesionālajā darbībā ir bijusi saistīta ar mērniecību. Dzīvojot Vācijā, viņa Liepājas biznesa inkubatorā vēlas noslīpēt savu ideju par dronu izmantošanu un mērniecības datu apstrādi.

Foto no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi 74 diasporas pārstāvju biznesa idejas sākušas dalību Latvijas Investīciju attīstības aģentūras (LIAA) pirmsinkubācijas un inkubācijas programmā, lai tās noslīpētu par eksportspējīgām, inovatīvām precēm vai pakalpojumiem, kas spētu mērogoties ar pasaules ražojumiem.

Martā izsludinot jaunu dalībnieku uzņemšanu LIAA biznesa ideju kalvēs – inkubatoros – pirmo reizi tika uzrunāta Latvijas diaspora ārvalstīs, aicinot pieteikties tiešsaistes pirmsinkubācijas vai inkubācijas programmai. "Mūsu rīcībā ir pasaules līmeņa programma, kura ir veidota, iedvesmojoties no jaunuzņēmumu biznesa kultūras un darba metodoloģijas, un ir praksē pārbaudīta vairāku gadu garumā. Tāpēc bija vēlme ar to dalīties arī ārpus Latvijas robežām, dodot iespēju tautiešiem jebkurā pasaules vietā sākt biznesu Latvijā, tādējādi uzturot īpašo saiti ar dzimteni," saka Arta Krūze, Latvijas Investīciju attīstības aģentūras (LIAA) Diasporas koordinatore ekonomikas jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik noris lokālplānojuma sabiedriskā apspriešana teritorijai Rīgā, Eksportostā, kur plānots veidot jauno Rīgas pasažieru ostu.

Pirmdien, 14. jūnijā, plkst. 17 video konferences režīmā notiks Eksportostas dienvidu daļas lokālplānojuma redakcijas un vides pārskata publiskās apspriešanas sanāksme. Tā tiks pārraidīta Pilsētas attīstības departamenta "Facebook" kontā.

Lokālplānojuma izstrādes mērķis ir grozīt un detalizēt Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorijas plānojumu, lai sasniegtu Rīgas brīvostas pārvaldes uzsāktā infrastruktūras attīstības projekta "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra" mērķus.

Eksportostas dienvidu daļas lokālplānojumu nodos publiskajai apspriešanai 

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja atkārtoti izskatījusi pilnveidoto Eksportostas dienvidu...

Tas mazinās ostas aktivitātes, kas saistītas ar kravu pārkraušanu pilsētas centrā un to radīto negatīvo ietekmi uz vidi un nodrošinās Eksportostas teritorijā esošās infrastruktūras efektīvas un racionālas izmantošanas iespējas, tostarp pasažieru kuģu termināļa un piestātnes izveidošanu.

Publiskā apspriešana norisināsies līdz 2.jūlijam.

Jaunais plānojums paredz jaunu publisku piestātņu izveidi, kas pamato lokālplānojuma ieceri attīstīt pasažieru kuģu piestātni Eksportostā.

Iepriekš vēstīts, ka jaunā termināļa būvniecībai esot nepieciešami aptuveni 70 miljoni eiro. No tiem 15 miljoni eiro nepieciešami infrastruktūras uzlabošanai, vēl 15 miljoni eiro - pievadceļiem un sabiedriskā transporta savienojumiem, 30 miljoni eiro - ēkas pārbūvei un teritorijas labiekārtošanai. Šiem mērķiem plānots piesaistīt Eiropas Savienības finansējumu 30%-50% apmērā.

Lokālplānojumu izstrādāja SIA "Metrum".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir uzsākts darbs pie lokālplānojuma izstrādes Krievu salas termināļa projekta teritorijai aptuveni 156 ha platībā, informē Rīgas brīvostas pārvaldes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Liene Ozola.

«Tā izstrādes pamatojumu nosaka nepieciešamība detalizēt Krievu salas teritorijas izmantošanas nosacījumus un pilnveidot pašreiz teritorijas plānojumā noteiktās prasības terminālu izbūvē izmantojamajām tehnoloģijām kravu uzglabāšanā, apstrādē un kraušanā, harmonizējot tās ar Eiropas Komisijas Vienotā pētījumu centra vadlīnijām Uzglabāšanas radītās emisijas noteiktajām labākajām pieejamajām nozares metodēm. Detalizācija un pilnveidojumi negrozīs, nemainīs un neietekmēs pašreiz Rīgas teritorijas plānojumā noteiktos Krievu salas izmantošanas mērķus,» skaidro brīvostā.

Jaunizbūvēto Krievu salas termināli ceturtdien klātienē apmeklēja arī brīvostas teritorijai piegulošo apkaimju – Bolderājas, Kundziņsalas un Vecmīlgrāvja – iedzīvotāju sabiedrisko organizāciju, kā arī Vides aizsardzības kluba pārstāvji. Vizītes mērķis bija līdz ar lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu, iepazīties ar Krievu salas projekta 1.kārtas ietvaros paveikto darbu rezultātiem, kā arī iepazīties ar lokālplānojuma mērķiem un uzdevumiem un projekta 2. kārtā plānotajiem darbiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

RD atbalsta lokālplānojumu teritorijai, kurā veidos jauno Rīgas pasažieru ostu

LETA,30.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome 29.jūnijā pieņēma Eksportostas dienvidu daļas lokālplānojuma pilnveidoto redakciju. Šajā teritorijā plānots veidot Rīgas pasažieru ostu.

Lokālplānojuma izstrādes mērķis ir radīt priekšnoteikumus teritorijas ilgtspējīgai attīstībai, mazināt ostas aktivitātes, kas saistītas ar kravu pārkraušanu pilsētas centrā, nodrošināt pasažieru kuģu un ro-ro kuģu piestātņu ierīkošanu un pārskatīt esošos transporta infrastruktūras un satiksmes organizācijas risinājumus.

Lielākā daļa lokālplānojuma teritorijas ir noteikta kā jauktas centru apbūves funkcionālā zona, paredzot plašākas teritorijas izmantošanas iespējas.

Piemēram, papildus publiskajai un daudzdzīvokļu māju apbūvei atļauta vieglās rūpniecības uzņēmumu apbūve darbībām, kam nav nepieciešams saņemt atļauju piesārņojošās darbības veikšanai un nav nepieciešama C kategorijas piesārņojošās darbības reģistrācija. Atļauts būvēt un ierīkot arī transporta apkalpojošo infrastruktūru, tostarp, ro-ro kuģu un pasažieru kuģu, tajā skaitā prāmju un kruīza kuģu, termināli un piestātnes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk SIA «Rīgas namu pārvaldnieks» (RNP) valdi veidos pieci valdes locekļi, līdzšinējo triju vietā, un to vadīs Aivars Gontarevs, informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs uzsver, ka valde paplašināta, lai uzlabotu dzīvojamo māju apsaimniekošanas kvalitāti un veicinātu dzīvokļu īpašnieku biedrību izveidi. Pilsētas mērs uzsver, ka līdzšinējās valdes locekļu uzdevums bija sakārtot RNP darbību no finansiālā un sociālā skatu punkta un viņam nav pretenziju pret līdzšinējo valdes darbu.

«Tā kā šis posms zināmā mērā ir izpildīts, nākamais loģiskais reformas posms, kas tendēts uz pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu, ir uzticēts jaunam priekšsēdētājam,» skaidro N.Ušakovs.

Kopš 2015. gada RNP valdē ietilpst trīs locekļi - Ivo Lecis, Iveta Zalāne un Inga Bulgarina, turpmāk valde strādās piecu cilvēku sastāvā. A.Gontarevs amatā nomainīs pašreizējo RNP vadītāju I.Leci. Vienlaikus I.Zālāne, I.Lecis un I.Bulgarina turpinās strādāt valdē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Publiskajai apspriešanai nodod Kundziņsalas teritorijas lokālplānojuma redakciju

Rūta Lapiņa,18.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome ir atbalstījusi projektu par Kundziņsalas un teritorijas starp Sarkandaugavas atteku, Degvielas ielu, Tvaika ielu un Uriekstes ielu lokālplānojuma redakcijas nodošanu publiskajai apspriešanai un institūciju atzinumu saņemšana, informē Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Sabiedrisko attiecību vadītāja Solvita Brence.

Lokālplānojuma risinājumi paredz sabalansēt esošās dzīvojamās apbūves teritorijas un vides prasības ar mūsdienīgas un attīstīties spējīgas ostas apbūves prasībām. Kundziņsalas vēsturiskā dzīvojamā rajona apbūves teritoriju ir plānots attīstīt kā jauktas izmantošanas teritoriju, kurā ir pieļaujams gan saglabāt un atjaunot esošo apbūvi, gan attīstīt jaunu dzīvojamo apbūvi, gan publisko apbūvi. Biroju un tirdzniecības, pakalpojumu objektu apbūvi plānots attīstīt galvenokārt teritorijās, kas atrodas tiešā brīvostas ražošanas teritoriju tuvumā, tam paredzot atsevišķu apakšzonu. Apbūves zonu iedalījums apakšzonās plānots, lai samazinātu iespējamo ražošanas darbību ietekmi uz dzīvojamo apbūvi – trokšņus un vibrācijas no ostas uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Igauņiem vērienīgi apbūves plāni Krasta ielā

Zane Atlāce - Bistere,18.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņiem piederošs uzņēmums SIA Sudrabsala iecerējis vērienīgi mainīt Krasta ielas vaibstus Rīgā, paredzot tur pat 24 stāvu apbūvi.

Pašlaik norisinās detālplānojuma teritorijai Krasta ielā 33 (pēc adreses maiņas -Krasta ielā 1C), Rīgā publiskā apspriešana. Tās termiņš noteikts no 25.03.2019. līdz 23.04.2019 (ieskaitot). Detālplānojuma ierosinātājs ir SIA Sudrabsala, izstrādātājs SIA Metrum.

Detālplānojuma izstrādes mērķis – izstrādāt priekšnoteikumus iespējamajai un ilgtspējīgai teritorijas attīstībai, attīstot un īstenojot 2005. gadā izstrādāto apbūves koncepciju – detalizējot daudzstāvu dzīvojamo ēku (9 līdz 24 stāvi) grupas izvietojumu ar atbilstošu infrastruktūras nodrošinājumu.

Saskaņā ar attīstītāja kopējo apbūves teritorijas attīstības vīziju, kvartālā starp Salu tiltu, Krasta ielu un Daugavu (vēsturiskās Zvirgzdu salas teritorijā) paredzēts radīt pievilcīgu, atpazīstamu un dzīvotspējīgu augstas kvalitātes pilsētvidi – ar labiekārtotu publisko zonu, kurā cilvēkiem būtu prieks dzīvot, strādāt un atpūsties. Lai to realizētu, teritorijā kopumā paredzēts attīstīt gan dzīvojamo, gan jaukta tipa apbūvi, kura apvieno darījumu, tirdzniecības un dzīvojamās teritorijas, un aktīvās publiskās zonas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Jūrmala plāno attīstīt velosatiksmi

Lelde Petrāne,04.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas pilsēta izstrādājusi tematisko plānojumu Jūrmalas velosatiksmes attīstības koncepcija; no 4. augusta tematiskais plānojums nodots publiskai apspriešanai, informē Jūrmalas pilsētas dome.

Tematiskā plānojuma Jūrmalas velosatiksmes attīstības koncepcija izstrādes mērķis ir apzināt esošās un nodrošināt turpmākās velosatiksmes infrastruktūras attīstību, lai radītu velotransporta kā alternatīva, videi draudzīga pārvietošanās veida līdzsvarotu attīstību Jūrmalas pilsētā.

Uzsākot plānojuma izstrādi, tika veikta aptauja, lai noskaidrotu Jūrmalas iedzīvotāju un viesu viedokli par Jūrmalas veloinfrastruktūras pašreizējo stāvokli un iespējām to uzlabot. Aptaujā tika norādīts, ka ir nepietiekams ar zīmēm un informāciju aprīkotu veloceliņu skaits, tāpat trūkst drošu velonovietņu pie sociāli nozīmīgiem objektiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas arhitekta kolēģijas sēdē maija vidū tika prezentēti Zaķusalas vērienīgie apbūves plāni. Db.lv piedāvā aplūkot iespējamos arhitektūras risinājumus, kurus kolēģijas pārstāvji apbūves iniciatoriem rosinājuši vēl pārskatīt un pilnveidot.

Db.lv jau rakstīja, ka SIA «Merks» piederošā SIA Zaķusala Estate Zaķusalā uz dienvidiem no Salu tilta plānots uzbūvēt trīs augstceltnes - divas dzīvojamās ēkas un vienu viesnīcu. 13 833 kvadrātmetru plašais zemesgabala īpašnieki ir uzņēmējs Jānis Lasmanis un vēl trīs fiziskas personas.

Vairuma kolēģijas pārstāvju ieskatā darbs pie attīstības priekšlikuma būtu vēl turpināms (nepiemērojot obligātu arhitektūras ideju konkursa procedūru), pārskatot un detalizējot sekojošus plānotās apbūves ieceres arhitektūras un pilsētbūvnieciskos aspektus:

- ņemot vērā teritorijas novietni (šobrīd neapbūvēta teritorija kvartālā starp nozīmīgu pilsētas maģistrāli un ainaviski kvalitatīvu ūdensmalu), ieteikums pārskatīt objekta funkcionālo un pilsētbūvniecisko risinājumu, tas ir, veidot pilsētvidi un galveno piekļūšanu zemesgabalā (arī iebrauktuvi) no ziemeļiem, izvietot viesnīcas apjomu tuvāk transporta maģistrālei, pēc iespējas saglabājot ainavas un vides kvalitātes vērtības dzīvojamām ēkām teritorijas dienvidu pusē pret Mazo Daugavu;

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par teju 60 000 plānots atjaunot Rīgā esošo Globālās navigācijas satelītu sistēmas bāzi

LETA,30.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments nākamgad plāno atjaunot EUPOS-Rīga bāzes staciju, kas ir Rīgas pašvaldībai piederošs Globālās navigācijas satelītu sistēmas (GNSS) bāzes staciju tīkls, aģentūra LETA noskaidroja domē.

EUPOS-Rīga ir Rīgas pašvaldībai piederošs GNSS pastāvīgo bāzes staciju tīkls, kas aprēķina GNSS signālu korekcijas augstas precizitātes ģeodēziskajiem mērījumiem Rīgas pilsētā un tās apkārtnē, liecina departamenta mājaslapā publiskotā informācija.

Pateicoties bāzes stacijas darbam pašvaldības darbiniekiem, mērniecības un citu nozaru pārstāvjiem tiek nodrošināti vairāki GNSS datu pakalpojumi, piemēram, reālā laika korekcijas un diferenciālās pozicionēšanas dati.

Departamenta pārstāvis Armands Krūze skaidro, ka bāzes uztvērējus un antenas nepieciešams atjaunot, jo tie ir tehniski novecojuši. «Uztvērēji bez pārtraukuma 24 stundu režīmā darbojas kopš 2006.gada,» norādīja Krūze.

Komentāri

Pievienot komentāru