Neraugoties uz zaudējumiem Latvijas obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) tirgū, apdrošināšanas sabiedrība PZU šo apdrošināšanas veidu sākusi piedāvāt Latvijā.
PZU plāno konkurēt tirgū, piedāvājot klientiem konkurētspējīgu apdrošināšanas pakalpojuma cenu, kā arī paplašinot tirgu un fokusējot pakalpojumu uz vairākiem jauniem un līdz šim pilnībā neapgūtiem segmentiem.
«OCTA ir pamatpakalpojums jebkura universāla apdrošināšanas pakalpojumu sniedzēja portfelī, kas vēlas kļūt par vienu no tirgus līderiem. Neraugoties uz OCTA pakalpojuma ieviešanas tehnisko sarežģītību un stingrajiem noteikumiem, pakalpojuma ieviešana Latvijā panākta ļoti ātri – sešu mēnešu laikā kopš pievienošanās Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam (LTAB),» norāda PZU Latvijas filiāles vadītājs Deividas Raipa.
«Lai arī OCTA pakalpojums pērn nozarei nesis zaudējumus, esam pārliecināti, ka esam atraduši pareizo formulu sekmīgai darbībai šajā jomā. Esam pārliecināti, ka šogad izdosies sasniegt mērķi – 3% tirgus daļu tik piesātinātā tirgū, kāds ir apdrošināšanas tirgus Latvijā,» uzsver D. Raipa.
PZU OCTA polises konkurētspējas pamatā ir polises cenas veidošanās modelis, skaidro uzņēmums. Tas iekļauj salīdzinoši vairāk risku ietekmējošus kritērijus, kas tiek analizēti, nosakot polises cenu. Piemēram, PZU ir viens no pirmajiem, kas izmantos LTAB informāciju par automašīnas nobraukumu, autovadītāja stāžu un līdzšinējo negadījumu biežumu, kā arī sezonalitātes koeficientu (īstermiņa polises vasarā maksā lētāk nekā ziemā).
Ienākot OCTA tirgū, PZU plāno apgūt arī vairākus klientu segmentus, kas līdz šim nav bijuši plaši apgūti: traktortehnika, motocikli, piekabes un mazjaudīgas automašīnas.