Pirmo reizi Hansabankas vēsturē privātpersonu termiņnoguldījumu apjoms pārsniedzis 500 000 000 latu robežu, turklāt jūnijā kopējais privātpersonu noguldījumu apjoms Hansabankā ir sasniedzis 1 miljardu latu, kas ir augstākais rādītājs nozarē. Pēdējā laikā vērojama jauna tendence — Latvijas iedzīvotāji aizvien vairāk izvēlas garākus termiņnoguldījumu periodus, kas liecina par uzticību finanšu sektoram un līdzekļu ilgtermiņa plānošanu.
Kopš gada sākuma privātpersonu rezidentu termiņdepozītu apjoms Hansabankā ir audzis par 13%. Kopējo privātpersonu termiņnoguldījumu portfeli veido 29% noguldījumi latos, 64% eiro un 7% - ASV dolāros. Interesants ir fakts, ka pirmajā pusgadā par 2% palielinājies tieši latu noguldījumu īpatsvars, eiro noguldījumu apjoms saglabājies līdzšinējais, bet dolāru īpatsvars samazinājies.
Renārs Karašs, Hansabankas Ieguldījumu pārvaldes vadītāja vietas izpildītājs: „Vairāk nekā pusmiljards latu privātpersonu termiņnoguldījumos un miljarda sasniegšana kopējam privātpersonu līdzekļu atlikumam Hansabankas kontos ir ļoti nozīmīga summa, kas liecina par augstu uzticēšanos Hansabankai kā finanšu iestādei. Neskatoties uz patlaban pastāvošajiem izaicinājumiem Latvijas ekonomikā, iedzīvotājiem kopumā palielinās brīvo līdzekļu apjoms, kuru viņi izvēlas novirzīt uzkrājumos, nevis tikai patēriņam. Savu artavu šajā pieaugumā nenoliedzmi ir devusi arī tā sauktā darba algu legalizācija, kā arī fakts, ka arvien vairāk iedzīvotāji izvēlas patlaban brīvos naudas līdzekļus turēt finanšu iestādēs, nevis. mājās „zem spilvena“. Šis visas tendences ir vērtējamas kā ļoti pozitīvas – Latvijas iedzīvotājiem rodas arvien labāka izpratne par banku sniegto drošību, kā arī ikdienas dzīvei nepieciešamajām ērtībām un priekšrocībām, ko sniedz ikdienā nepieciešamie pakalpojumi. Mēs prognozējam, ka šīs pozitīvās tendences turpināsies,“.
Pēdējā pusgada laikā novērojama vēl viena pozitīva un jauna tendence - cilvēki vairāk izvēlas noguldīt līdzekļus uz ilgāku laika periodu, t.i., 6-12 mēnešiem. Vēl pirms gada populārākais noguldījumu termiņš bija 1-3 mēneši, bet garākus noguldījumu termiņus izvēlējās salīdzinoši maz. Tas liecina, ka cilvēki vairāk sāk plānot savas finanses un var atļauties novirzīt līdzekļus uz ilgāku laika posmu. Ja 2007.gada beigās termiņdepozīti 6-12 mēnešiem aizņēma 11% no visa ieguldījumu portfeļa, tad jau šī gada vidū — 14%. Jāatzīmē, ka 3-6 mēnešu grupa savas proporcijas ir saglabājusi.
Piemēram, Hansabankas Lieldienu dinamiskā depozīta kampaņa rāda līdzīgu tendenci — lielākā daļa klientu aktīvi izmantoja iespēju noguldīt naudu uz 6 mēnešiem. Šogad šīs vienas kampaņas laikā piesaistīti vairāk nekā 100 miljoni latu. Turklāt 50% no visas summas ir noguldīti tieši uz pusgadu.
„Šīs tendences liecina, ka ilgtermiņā liela dala no iedzīvotājiem dod priekšroku visam pakalpojumu kompleksam, kurā ietilpst gan ikdienā nepieciešamie pakalpojumi, gan labas noguldījumu likmes, aizņemšanās produkti un citi faktori. Hansabanka kā pilna servisa pakalpojumu sniedzējs finanšu jomā jau izsenis ir pazīstama ar klientiem ērtiem un pieejamiem pakalpojumiem gan ikdienas vajadzībām, gan uzkrājumu veidošanai. Iepriekšminētie rādītāji ir tiešs apliecinājums klientu uzticībai un apliecina augsto Hansabankas servisa kvalitāti. Pateicamies klientiem par uzticību! Arī turpmāk lielas pūles veltīsim mūsu produktu nepārtrauktai pilnveidošanai un jaunu piedāvājumu veidošanai, lai palīdzētu klientiem gan ikdienas situācijās, gan ilgtermiņa uzkrājumu veidošanā,“ uzsver Renārs Karašs.