Latvijas Ārlietu ministrija «pēkšņi un nepamatoti» pārtraukusi iepirkumus par informatīvo kampaņu rīkošanu par Eiropas Savienības (ES) aktuālajiem jautājumiem un Eiropas identitāti un tas Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijai (LSAKA) radījis aizdomas par ministrijas ierēdņu nekompetenci, turklāt pēc asociācijas aplēsēm, šādā veidā nelietderīgi iztērēts vairāk nekā 20 tūkst. Ls.
Iepirkuma procedūras pārtraukšana ar pamatojumu «iepirkuma norises gaitā mainījās plānotās integrētās komunikācijas kampaņas organizēšanas nosacījumi un mērķi» tikai septiņas dienas pēc iepirkuma piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām un laikā, kad publiskajā telpā nebija vērojami nekādi notikumi, kas varētu mainīt minētā iepirkuma organizēšanas mērķus, liecina par nepārdomātu un neprofesionālu iepirkuma procedūras organizēšanu, uzskata LSAKA.
LSAKA nosūtījusi lūgumu izvērtēt un skaidrot par pārtrauktajām iepirkuma procedūrām ārlietu ministram, Valsts kancelejai, Iepirkumu uzraudzības birojam un Eiropas Komisijas pārstāvniecībai Latvijā.
«Šādi nelietderīgi izsludināti un tad pēkšņi pārtraukti iepirkumu procesi šķērdē resursus gan valsts pārvaldei sagatavojot iepirkuma veikšanai nepieciešamo dokumentāciju, gan arī privātajam sektoram gatavojot piedāvājumus minētajiem iepirkumiemm,» norāda LSAKA padomes priekšsēdētājs Māris Plūme.
Viņš norāda, ka «pēc aptuvenām aplēsēm šādā veidā nelietderīgi iztērēts vairāk nekā 300 aģentūru personāla darba stundu un vairāk nekā 20 tūkst. latu. Nepārdomātais iepirkums ne tikai radījis tiešus zaudējumus nozares uzņēmumiem, jo iztērētās darba stundas ir jāapmaksā, bet tas arī bremzējis valsts kopējo ekonomiku, jo tas ir darba laiks, kas nav ticis veltīts citu radošu, ekonomiku stimulējošu projektu realizācijai».
ĀM 2012. gada martā izsludināja iepirkumu «Integrētās komunikācijas kampaņas plānošana, izstrāde un īstenošana ar mērķi veicināt Latvijas iedzīvotāju lepnumu par savu Eiropas identitāti» ar pieteikumu iesniegšanas termiņu 2012. gada 26. marts. Iepirkums prasīja apjomīgu aģentūru sagatavošanās darbu, jo tajā tika lūgts aprakstīt kampaņas stratēģiskos mērķus, taktiku, detalizētu mediju plānu, vizuālo risinājumu, u.c, skaidrots LSAKA paziņojumā. Iepirkumā piedalījās seši pretendenti, kas iesniedza savus piedāvājumus. Tomēr 2012. gada 2. aprīlī ministrija pretendentiem paziņoja, ka iepirkums ir ticis pārtraukts, jo «nepieciešams veikt būtiskas izmaiņas iepirkuma noteikumos». Tāpat arī 2011. gada augustā ĀM izsludināja iepirkumu «Informatīvās kampaņas par aktuāliem ES jautājumiem plānošana, izstrāde un īstenošana». Pēc iepirkumu konkursa rezultātu paziņošanas, tas tika apstrīdēts no pretendentu puses, līdz 2011. gada 7. novembrī ministrija izsūtīja ziņu pretendentiem, ka «iepirkuma procedūra tiek pārtraukta, pamatojot to ar «projekta turpināšanas nelietderību un projektam piešķirtā kopējā finansējuma novirzīšanu citiem projektiem».