Citas ziņas

Prieks dalīties

Ilze Veģe, Db,29.06.2009

Jaunākais izdevums

Naudas trūkums nav arguments, jo pat krīzes apstākļos ir daudz iespēju palīdzēt. Ir desmit no rīta, taču starp labdarības veikala Otrā Elpa grāmatu un apģērbu rindām jau līkņā vairāki cilvēki.

Kāds vecs vīrs šķirsta žurnālus un uzmanīgi pārlasa kaudzītē salikto mūzikas ierakstu vāciņus, bet steidzīga studente, šķiet, nozogot dažas minūtes no lekciju sākuma, ieskrējusi izšķirstīt kičīgo apģērbu skapi, ar sajūsmu vērojot visu, kam piedien apzīmējums «kā no vecmāmiņas pūra». Šķiet, atrast šeit kaut ko konkrētu būs sarežģīti, toties uziet necerētas pērles — vieglāk par vieglu.

Sev un citiem

Veikals Otrā Elpa ir īsts rotaļu laukums tiem, kuri savā garderobē vēlas ieviest Vivjenas Vestvudas cienīgus akcentus, tiem, kuri mūsdienīgam dzīvokļa interjeram gatavi piešaut kādu asumiņu. Te nejauši var atrast patiesus brīnumus, šķietami bezjēdzīgas, taču savā šarmā neatkārtojamas mantas. Viens otram līdzās rindojas pavisam mūsdienīgs kokteiļu šeikeris, koka Lāč-plēsis un māla podi. Ja kāds raibo šurumburumu apzināti vēlētos savākt vienuviet, tam būtu jāvelta gadi, taču cilvēku spontānā gatavība kaut ko ziedot citu labā visus šos priekšmetus ar dīvainu likumsakarību sarindojusi tieši Otrās Elpas plauktos. Taču nejauciet — tā nav humpala, kas par lētu naudu piedāvā viltotu šiku. Šo veikalu tā īsti nevar nosaukt pat par second-hand, lai gan jaunu mantu te praktiski nav. Visas šeit redzamās preces kāds ir atnesis un ziedojis, kāds — nopircis, bet iegūtā nauda — nodota labdarībai.

Alternatīva

Idejas autore un veikala Otrā Elpa vadītāja Elīna Žagare šo kustību sauc par sociālo uzņēmējdarbību, piebilstot, ka Eiropā filantropu veikali ir ļoti populāri. Atskārtusi, ka Latvijā šādas tirgotavas joprojām nav, Elīna vērsās pie Sabīnes Sīles, kura vada Ideju partneru fondu. «Jau pērnā gada nogalē sākām just, ka krīze mazina uzņēmēju vēlmi atbalstīt labdarību — ziedojumi kļuva retāki un summas mazākas,» saka Sabīne. «Tādēļ esam priecīgi, ka veikals Otrā Elpa pat krīzes apstākļos mums ļauj iegūt līdzekļus cēliem mērķiem.»

Uzrunā arī turīgos

Otrās Elpas atrašanās vietu varētu saukt par neparastu — veikals guvis mājvietu vienā no dārgākajiem, prestižākajiem Rīgas centra pagalmiem, Berga Bazārā. Varētu šķist, ka vecas mantas šai lepnajai vietai nepiedien, taču Berga Bazāra īpašnieku pārstāvis Aleksis Karlsons ir pārliecināts par pretējo: labdarība ir skaists mērķis, kas nav jānobāž pilsētas nomalē. Iespējams, šāda elitāra atrašanās vieta labdarības veikalam piesaistīs arī viena otra turīga cilvēka uzmanību, kurš, iespējams, ņems piemēru no paša Berga Bazāra, kas Otrai Elpai uz gadu atvēlējis telpas bez maksas.

Otrās Elpas atbalstītāju lokā ir vēstniecību pārstāvji, arī sabiedrībā zināmi cilvēki, kuru atnestās mantas, dažkārt ar autogrāfiem, ir divtik vērtīgas. «Redz, tur, piemēram, karājas uzņēmējas Ingrīdas Blūmas linu mētelis,» saka Elīna.

Veikalā bieži iegriežas arī jaunieši, kuri ne vien piesakās brīvprātīgajam darbam, palīdzot pie mantu šķirošanas, bet arī kāri šķirsta grāmatas. «Bijām pārsteigti, cik lielu interesi jaunie cilvēki izrāda par grāmatām, tās tiek nestas prom kaudzēm,» stāsta Sabīne. Jāsaka, ka Otrā Elpa visas preces pārdod par simboliskām summām — grāmatas maksā tikai 50 santīmus, apģērbi — no lata līdz 10. Nedaudz dārgākas ir dažādas «odziņas», piemēram, lenšu atskaņotājs, sena vijole, gleznas. «Esam ieinteresēti, lai mantas ātri rotētu, lai tās nekrātos plauktos — ātri atnes, ārti nopērk. Ceram, ka mēneša apgrozījums sasniegs vienu līdz divus tūkstošus latu,» stāsta Sabīne.

Labdarības veikala galvenā ideja ir rosināt cilvēkos atsaucību un apziņu, ka arī grūtos laikos ir veidi, kā palīdzēt līdzcilvēkiem. Tāpat Otrā Elpa ar vislielāko prieku gaida uzņēmumu pārstāvjus, kas varētu veikalam ziedot vecās biroja mēbeles vai, iespējams, pat savu produkciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Horvātijas ienākošā tūrisma operators Aba Tours vērsies ar pretenziju pret Latvijas tūrisma operatoru SIA Auto Prieks, kas pašlaik organizē braucienu uz Horvātiju un plāno tūristus izmitināt, pēc horvātu domām, necilvēcīgos apstākļos, raksta laikraksts Neatkarīgā.

«Izmantojot Horvātijas kūrortu popularitāti, Auto Prieks apzināti maldina cilvēkus, piedāvājot viņiem atpūtu tūristu bāzē Jambo pilsētiņā Klekā par dempinga cenu. Reklamējot Adrijas jūras piekrasti un pilsētiņu Kleku, Auto Prieks apzināti noklusē faktu, ka apartamentos Jambo nav ne apsildes, ne kondicioniera, kurš veiktu apsildes funkciju. Visu betona mājiņu sienas ir pārklātas ar pelējumu, savukārt mājiņas ir pilnas ar skudrām un zirnekļiem. Dažās mājiņās ir ļoti veca santehnika, kuru nav iespējams izmantot. Horvātijas žurnālisti raksta, ka apartamentu Jambo saimnieks ir saistīts ar Horvātijas kriminālstruktūrām un ir arestēts par finanšu krāpšanu un lielu parādu. Mēs bijām nepatīkami pārsteigti uzzinot , ka Auto Prieks vedīs pirmos tūristus to Latvijas (3 autobusi, 140 cilvēki) uz Kleku jau no 23. līdz 30. martam. Nav noslēpums, ka šajā sezonā laiks Adrijas jūras piekrastē nav stabils – ir ar stipru lietu un aukstām naktīm. Bez kondicionieriem, kas aukstajā sezonā strādā kā sildītāji, apartamentos nav iespējams dzīvot,» vēstulē esot rakstījis Aba Tours pārstāvis Nedjeļko Sučičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Raizes, ka Latvijas tūristus Horvātijā izmitinās necilvēcīgos apstākļos, nav piepildījušās

Lelde Petrāne,02.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Horvātijas ienākošā tūrisma operators Aba Tours iepriekš vērsās ar pretenziju pret Latvijas tūrisma operatoru SIA Auto Prieks, kas organizēja braucienu uz Horvātiju. Tika paustas bažas, ka tūristus izmitinās necilvēcīgos apstākļos. Taču, kā liecina atsauksmes internetā, atgriežoties pēc šī ceļojuma, klienti ir apmierināti.

«Izmantojot Horvātijas kūrortu popularitāti, Auto Prieks apzināti maldina cilvēkus, piedāvājot viņiem atpūtu tūristu bāzē Jambo pilsētiņā Klekā par dempinga cenu. Reklamējot Adrijas jūras piekrasti un pilsētiņu Kleku, Auto Prieks apzināti noklusē faktu, ka apartamentos Jambo nav ne apsildes, ne kondicioniera, kurš veiktu apsildes funkciju. Visu betona mājiņu sienas ir pārklātas ar pelējumu, savukārt mājiņas ir pilnas ar skudrām un zirnekļiem. Dažās mājiņās ir ļoti veca santehnika, kuru nav iespējams izmantot. Horvātijas žurnālisti raksta, ka apartamentu Jambo saimnieks ir saistīts ar Horvātijas kriminālstruktūrām un ir arestēts par finanšu krāpšanu un lielu parādu. Mēs bijām nepatīkami pārsteigti uzzinot , ka Auto Prieks vedīs pirmos tūristus to Latvijas (3 autobusi, 140 cilvēki) uz Kleku jau no 23. līdz 30. martam. Nav noslēpums, ka šajā sezonā laiks Adrijas jūras piekrastē nav stabils – ir ar stipru lietu un aukstām naktīm. Bez kondicionieriem, kas aukstajā sezonā strādā kā sildītāji, apartamentos nav iespējams dzīvot,» Aba Tours citēja laikraksts Neatkarīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

InBudget veido sociālo budžeta plānošanas mobilo lietotni, kas ļauj ne vien fiksēt izdevumus, bet arī dalīties ar savu pieredzi, gūt iedvesmu no citiem tēriņu piemēriem

«Mans kolēģis Mārtiņš piedāvāja uztaisīt finanšu plānotāju. Man negribējās taisīt kārtējo budžeta aplikāciju, jo to ir daudz, to vidū ir ļoti liela konkurence, tāpēc radās ideja par sociālo budžeta plānotāju,» stāsta Aleksandrs Bičkovs, mobilās lietotnes InBudget idejas autors. Pašlaik tā tapusi iPhone telefoniem, vēlāk iecerēts to izstrādāt arī Android viedtālruņiem. Tiesa, pagaidām darbojas tikai finanšu plānotājs, bet iespēja dalīties ar saviem tēriņu piemēriem vēl nav gatava, taču uzņēmums strādā pie tās – pagaidām budžeta plānošana ir privāta, bet vēlāk ar savu pieredzi varēs dalīties publiski. «Pirmām kārtām tā būs sociālā finanšu plānošanas mobilā lietotne, bet budžeta plānotājs būs otršķirīgs aspekts. Tomēr vispirms esam palaiduši finanšu plānotāju, jo sociālā budžetēšana ir sarežģītāka lieta. Tā ļauj atzīmēt finanšu darījumus kartē un uzkrāt tos. Līdzīgi kā Foursquare mobilajā lietotnē cilvēki var atzīmēt, kur atrodas, šajā aplikācijā var atzīmēt, cik, kur un par ko ir maksāts. Plānojot ceļojumu uz Parīzi vai kādu citu vietu, cilvēki pirms tam parasti rēķina, cik naudas un kam tērēs, turklāt pēc katra ceļojuma arī draugi vēlas zināt, cik iztērēts, lai būtu piemērs. Var nofotografēt čeku, ēdienkarti, atzīmēt vietu, kur tēriņš ir bijis, kā arī veikt piezīmes, piemēram, ieteikt nogaršot kaut ko īpaši gardu. Šī aplikācija dos iespēju dalīties ar šāda veida finanšu informāciju,» skaidro Aleksandrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets otrdien nolēma atlikt jautājumu par kompensāciju izmaksām likvidētās tūrisma firmas «Prieks tūre» klientiem no valsts budžeta programmas «Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem» par nesaņemtajiem tūrisma pakalpojumiem.

Valdība vēl neskatīja šo jautājumu, jo atsevišķi ministri vēlējās iegūt plašāku informāciju, tostarp, kāda bija Valsts ieņēmumu dienesta (VID) un Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) atbildība, uzraugot tūrisma nozari.

Tāpat ministri vēlējās iepazīties ar nepieciešamajām izmaiņām regulējumā, lai neatkārtotos situācija, kad valstij ir jāsedz pakalpojuma saņēmējam zaudējumi, jo bankrotējis pakalpojuma sniedzējs.

No valsts budžeta programmas «Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem» kompensācijās «Prieks tūre» klientiem plānots izmaksāt 161 314 eiro.

Kā ziņots, 2018.gada oktobrī «Prieks tūre» tika konstatētas likviditātes problēmas un kompānija nespēja pilnībā vai daļēji pildīt savas saistības un sniegt kompleksos tūrisma pakalpojumus, tāpēc PTAC aicināja iedzīvotājus iesniegt iesniegumu par visu to maksājumu atmaksāšanu, ko ceļotājs veicis, vai, kas veikti ceļotāja vārdā. Laika posmā no 2018.gada 3.oktobra līdz šā gada 4.janvārim PTAC saņēma 290 iesniegumus maksājumu atmaksāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma firma SIA «Prieks tūre» paziņojusi par darbības pārtraukšanu, neraugoties uz to, ka daļa uzņēmuma klientu joprojām atrodas ārvalstīs, trešdien vēstīja raidījums «TV3 ziņas».

Vēl dienu pirms šā lēmuma pieņemšanas uzņēmums klientiem sniedzis pakalpojumus, turklāt vairāki tūristi vēl ir ārzemēs. Piemēram, pirms nedēļas uz Horvātiju aizbraukušie ceļotāji, jau esot tur uz vietas, uzzinājuši, ka kompānija pēkšņi beigusi savu darbību. Uzņēmuma mājaslapa ir slēgta, bet gides sniegtā informācija katru uzrunāšanas reizi bijusi atšķirīga.

Šie tūristi nolēma doties atpakaļ uz Latviju bez tūrisma firmas palīdzības. Viņiem nāksies nakšņot Polijā, taču, līdz ar «Prieks tūre» darbības pārtraukšanu, par šiem numuriņiem viesnīca samaksu nav saņēmusi.

«Par ceļojumu nākamnedēļ uz Bulgāriju jau biju samaksājis, bet šonedēļ vairs nekādi nevarēju sazināties ar firmu, tāpēc atnācu uzrakstīt iesniegumu, lai atdod naudu un miers,» raidījumam stāstīja cits «Prieks tūre» klients.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Igaunija – iespēju zeme!

Ārlietu dienests Latvijas eksportam , [email protected],13.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurš gan Latvijā nezina par Igauniju? Mēs noteikti, vismaz salīdzinājumā ar citām tautām, sevi varam uzskatīt par ekspertiem par igauņiem un Igauniju, viss taču šķiet ir tik tuvu, ierasts un labi zināms. Kurš gan nezina, ka mums ir praktiski kopēja vēsture, kopējs liktenis, vairums kopēju svētku, līdzīgas melodijas, līdzīgas dziesmas, ka tikai valodas tādas diezgan atšķirīgas – viņi somu-ugri, bet mēs balti! Taču to noteikti izlīdzina atklājumi, ka ģenētiski mēs esam ļoti tuvi, pat vistuvākie, neatkarīgi no tā ko viens vai otrs politiķis šad un tad apgalvo...

Tādēļ ir pat pārsteidzoši, ka tik maz Latvijas uzņēmēju meklē veiksmi Igaunijā! Daudz vairāk, - vairāku desmitu reižu, igauņu rosās Latvijā. Daudzi mūsu iecienīti uzņēmumi un bieži apmeklētie veikali ir no Igaunijas. Igauņu uzņēmējiem pat ir uzskats, ka pirms meklēt laimi citur, tā jāpamēģina Latvijā!

Man ir patiess prieks, ka šī atšķirība, lai arī lēni, bet tomēr iet mazumā un arvien vairāk un vairāk mūsu darījumu cilvēku pievēršas par mazāk eksotisko uzskatītajai Igaunijai. Uzskatu, ka tas ir ļoti saprātīgi un arī pareizi, jo, lai startētu tālāk, piemēram, kaut vai Somijā vai Zviedrijā, tad Igaunija ir īstā vieta, kur sevi pārbaudīt, jo vismaz ģeogrāfiski tā ir tuvāka Ziemeļvalstīm, bet šeit valdošā mentalitāte ir mums tik ierasta un līdzīga. Nav mazsvarīga arī iespēja par darījumu valodu pragmātiski «vienoties», proti, šeit neskatoties uz vienu otru iesakņojušos priekšstatu līdz ar angļu valodu, var tikt un tiek diezgan plaši izmantota arī krievu valoda. Izšķiroties par labu Igaunijai, der atcerēties, ka arī riski būs mazāki, nemaz nerunājot par ieguvumiem loģistikā, vispārējo atpazīstamību un ērtumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Uzņēmēja: Biznesa ideju var īstenot tikai tad, ja par to runā

Uzņēmēja, Biznesa augstskolas Turība Biznesa inkubatora programmas «Mentorklase» idejas līdzautore Terēze Riekstiņa,21.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Latvijā aizvien pamanāmāka kļūst jauna uzņēmēju paaudze – tie ir atvērti cilvēki, kuri ir gatavi riskēt un nebaidās no neveiksmēm. Līdztekus šiem uzņēmējiem aizvien aktīvāki kļūst arī mentori – pieredzējuši biznesa nozares pārstāvji, kuri ir gatavi dalīties pieredzē un sniegt atbalstu. Ja man savulaik būtu bijis mentors, kas sniedz padomu un atbalstu, mana uzņēmējdarbība šobrīd pavisam noteikti būtu citā līmenī.

Sniegt citiem to, kā pietrūkst pašiem

Ideja par to, ka nepieciešama vieta, kurā tiktos jaunie uzņēmēji ar idejām un pieredzējušie - ar praksē pārbaudītām zināšanām, radās konkursa «Biznesa nakts» laikā, kad tika dots uzdevums – attīstīt Biznesa inkubatoru. Konkursa ietvaros 24 stundu laikā tapusī ideja, kas ieguva 2. vietu, šobrīd ir izaugusi līdz pieprasītam pakalpojumam – gan no topošo, gan no pieredzējušo uzņēmēju puses. Idejas tapšana sakrita ar laiku, kad pati dibināju savu uzņēmumu. Arī maniem kolēģiem – idejas līdzautoriem – bija savi uzņēmumi, tāpēc mēs ļoti labi izjutām, kā trūkst jaunajiem biznesa vides iekarotājiem. Mēs gribējām citiem sniegt to, kā pietrūka mums pašiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Radošuma nākotnes formula – drosme, spēja "neredzēt kasti" un statistika

Līva Stūrmane, Iniciatīvas "radi!" organizatore, "Creativity Lab" valdes locekle,19.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembra beigās valdībā pieņemtā vienošanās par jauna valsts tēla veidošanas stratēģiju, pozicionējot Latviju kā radošuma lielvalsti, ir lielisks signāls un potenciāls atspēriena punkts visai radošo industriju nozarei.

Arī iniciatīvai "radi!" tie ir ļoti labi jaunumi, jo jau desmit gadu esam uzsvēruši Latvijas radošuma milzīgo potenciālu un priecājamies, ka tas tiek novērtēts. Radošums ir viena no galvenajām nākotnes sabiedrības prasmēm, kas būs sevišķi aktuāla izaicinājumiem pilnās situācijās; pievienojot drosmi un pašpārliecinātību, tas var izrādīties ļoti veiksmīgs līdzeklis grūtību pārvarēšanai. Tiesa, neiztiekam arī bez zināma riska: pūles var izrādīties veltīgas, ja valstiskā mērogā netiksim galā ar tik elementāru problēmu kā statistikas datu trūkumu, kas kavē izprast radošo industriju jomas ietekmi uz ekonomiku.

Brīži, kas maina pasauli...

Desmit gados iniciatīva "radi!" ir pieredzējusi vērā ņemamas izmaiņas, gan attīstoties radošajām industrijām un pašai iniciatīvai, gan pieaugot dizaina domāšanas ietekmei nozarē, sabiedrības izpratnē, valsts pārvaldē un institucionālajā sadarbībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TEDxRiga sāk otro Stāstu medību sezonu

Gunta Kursiša,07.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikgadējā tehnoloģiju, izklaides un dizaina prezentāciju foruma TEDxRiga rīkotāju komanda organizē otro konkursu Stāstu medības, lai atrastu labāko stāstu, kurā dalīties ar šā gada TEDxRiga konferences skatītājiem.

Konkursā jāiesniedz tādi stāsti, «kas spēj mainīt dzīvi, iedvesmot jauniem sasniegumiem, remdēt zināšanu slāpes, atklāt citiem kādu vērtīgu pieredzi vai vienkārši dot iemeslu aizdomāties».

Stāsta ideja var būt lokāla vai globāla, vienkārša vai sarežģīta, nopietna vai jautra. Galvenais nosacījums - stāstam jābūt tādam, kurā būtu vērts dalīties. Stāstu var pieteikt arī cita cilvēka vārdā.

Lai piedalītos konkursā, stāsti video formātā (nepārsniedzot trīs minūtes un 300MB) jāiesniedz TEDxRiga informatīvā partnera, laikraksta Diena, interneta mājas lapā, sadaļā TEDxRiga laika posmā līdz 31. martam.

Konkursa uzvarētājs gūs iespēju pievienoties Latvijas vadošajiem zinātniekiem, māksliniekiem un uzņēmējiem, uzstājoties ar savu stāstu uz TEDxRiga skatuves.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Ieraudzīt savu filmu pēc 13 scenāriju versijām

Daiga Laukšteina,04.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vieglas dienas un laicīgus labumus negaidi, tā, sākot kopīgas darba gaitas, režisorei–producentei Antrai Cilinskai savulaik postulēja Juris Podnieks

Antra Cilinska ir viena no Jura Podnieka studijas dibinātājām un tās direktore kopš 1994. gada, bet kino industrijā «peld» jau kopš astoņdesmitajiem gadiem. Viņa tagad zina, ka ievadā pieminētais, reiz kolēģa sacītais, bijuši viedi vārdi, jo apsēstajiem ar kino darbs paņem teju visu cilvēka dzīvi. Viņa sevi mazāk asociē ar biznesa lēdiju, vairāk ar radošu cilvēku, kurš obligātās izvēles kārtā nodarbojas arī ar studijas un filmēšanas procesu vadību. Taču vajadzīgais «krampis» ir, kaut vai lai cīnītos par kino nozares valsts atbalsta budžeta pieaugumu.

Fragments no intervijas, kas publicēta 4. oktobra laikrakstā Dienas Bizness:

Jāņa Joņeva kulta romāna Jelgava 94 ekranizācija pirmizrādi piedzīvoja 18. septembrī, bet no 20. septembra tā skatāma kinoteātros. Kādas jums kā vienai no spēlfilmas veidotājiem ir atsauksmes?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas aktīvu pārvaldīšanas grupai Invalda INVL piederošā ieguldījumu brokeru sabiedrība INVL Financial Advisors, kas darbojas ar zīmolu INVL Family Office, ir izveidojusi filiāli Latvijā ieguldījumu padomu sniegšanai, tostarp piedāvājot turīgiem klientiem veidot Ģimenes konstitūciju, kas paredz kapitāla ilgtspēju paaudzēs.

Par to arī Dienas Biznesa jautājumi Latvijas filiāles vadītājam Andrejam Martinovam.

Kas ir INVL, kad un kur tas radies un ko dara?

AB Invalda INVL ir biržas uzņēmums. Uzņēmuma akcijas tirgo Baltijas fondu biržā Viļņā. INVL ir biržas emitents jau kopš 1995. gada. Viens no uzņēmuma darbības virzieniem ir Family Office bizness. Lietuvā ir mātes kompānija, bet šeit, Latvijā, ir filiāle. Mūsu bizness ir stingri regulēts, un kompānijai ir Lietuvas bankas izsniegta licence ieguldījumu pakalpojumiem. Latvijā mēs darbojamies kā ieguldījumu brokeru sabiedrības filiāle. Mūsu galvenais pakalpojums ir ieguldījumu padomi vai rekomendācijas. Pakalpojums ir licencēts, jo tiek sniegts plašam klientu lokam. Šis investīciju padomu pakalpojuma portfelis uzņēmumā veido ap 900 miljoniem eiro. Pakalpojumu izmanto ap 700 klientu, šobrīd tie pārsvarā ir Lietuvā. Pamatā runa ir par turīgām ģimenēm, kurām uzkrājumi ir virs vidējā, teiksim, vairāki simti tūkstošu vai miljonu eiro. Viņiem arī pakalpojums ir domāts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot pūļa līdzfinansējuma platformu, maija sākumā Viļānos, Latgalē tiks atklāts muzejs par godu kaņepēm, biznesa portālam Db.lv pastāstīja muzeja izveidotājs, Obelisk Farm saimnieks Andris Višņevskis.

Obelisk Farm stāsts sākās ar to, ka jauna ģimene - Andris, Debora, Gabriela un Fredis, no Londonas pārcēlās uz dzīvi Latvijas laukos. «Meklējām iespēju dzīvot tuvāk dabai. Pārcēlāmies uz 2,5 hektārus lielu lauku sētu Latvijas austrumos Latgalē - Obelišku ciemā. Līdz ar vēlmi apstrādāt zemi, kaņepju kultivēšana kļuva par mūsu prioritāti. Kādēļ kaņepes? Mēs ticam ka kaņepes ir viens no mātes Zemes īpašākajiem augiem, kurš izceļas ar izturīgu šķiedru, vērtīgajām sēklas īpašībām un nebeidzamiem pielietošanas veidiem,» stāsta A.Višņevskis.

Doma par Kaņepju muzeja izveidi radusies, jo viņi vēlas dalīties ar informāciju, kuru ieguvuši laika gaitā un muzejs ir vēl viena forma, kā to darīt. Pēc A.Višņevska domām, kaņepes ir daļa no Latvijas un visas pasaules vēstures, un viņš tic, ka ir daudz stāstu, ar kuriem dalīties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Notiks Eiropas mēroga tīklošanās pasākums uzņēmējiem

Db.lv,28.09.2021

Ar praktiskiem padomiem un dzīvās pieredzes stāstiem dalīsies #esiLV valdes pārstāve, Eiropas latviešu priekšsēdētāja Elīna Pinto.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diasporas kopiena #esiLV aicina Latvijas un citu Eiropas valstu latviešu uzņēmējus 30. septembrī piedalīties jau ceturtajā tīklošanās pasākumā.

Iepriekšējie trīs virtuālie saieti radīja lielu interesi, un, pateicoties tiem, jau vairākiem simtiem uzņēmēju bijusi iespēja iegūt jaunas zināšanas, izveidot sadarbības tīklus un kontaktus ar citu valstu partneriem un klientiem.

Latvijas izcelsmes Eiropas uzņēmēju un uzņēmīgo ceturto tīklošanās pasākumsu, tāpat kā iepriekšējos, organizē diasporas biedrība “Ekonomiskā sadarbība un investīcijas Latvijai” jeb kustība #esiLV kopā ar latviešu uzņēmēju klubiem un kustībām no Vācijas, Anglijas, Zviedrijas, Luksemburgas.

Katrā pasākumā ir lekcija vai vērtīga informācija par to, kas var noderēt diasporas un arī Latvijas uzņēmējiem, pēc tam katram dalībniekam ir iespēja iepazīstināt ar sevi un iepazīt citus, apmainīties ar kontaktiem un informāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Latvijas Tekstils Com direktoru Oskaru Polmani

Sagatavojusi Lelde Petrāne,18.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Latvijas Tekstils Com direktors Oskars Polmanis. «Zīmols Latvijas Tekstils savu gājienu uzsāka 2011.gadā, kad tika nodibināts uzņēmums ar tādu pašu nosaukumu. Lai gan būs pagājuši tikai seši gadi, Latvijas Tekstila vārds arhīvos atrodams jau 1960.gadā, tādēļ bieži uzņēmums savos materiālos norāda atzīmi: pieredze, kopš 1960.gada. Lai gan kolektīvs ir samērā jauns, tomēr ne vienmēr uzņēmuma vārdam ir jāturpina nest vecišķu noskaņojumu, kā tas bieži gadās uzņēmumiem ar plašu vēsturi,» skaidro O. Polmanis. Uzņēmums ir viens no Latvijas karogu ražotājiem, kā arī piedāvā latviskus mājas tekstila izstrādājumus. 2013.gadā Latvijas Tekstils sašuva līdz šim lielāko Latvijas karogu pasaulē. Tā bija uzņēmuma simboliska dāvana Latvijai valsts 95.dzimšanas dienā. Latvijas karoga izmērs bija 22,5 x 45 metri, kas kopumā veidoja 1050 m2 lielu platību. Tas svēra aptuveni 80 kilogramus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar viesnīcas un restorāna Aparjods vadītāju Edmundu Siksni

Lelde Petrāne,22.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Edmunds Siksne, viesnīcas un restorāna Aparjods īpašnieks.

- Trīs svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu? Ar ko Jūsu uzņēmums ir unikāls?

Kvalitāte, uzņēmuma darbības ilgums, darbinieki. Grūti teikt, vai unikāls, bet īpašs gan. Tas ir mūsu ģimenes «butiks», mūsu otrās mājas, kur domājam par katru sīkumu – sākot no latvju zīmēm uz slēģiem un beidzot ar niedru jumtiem.

Ēdienkarte mūsu uzņēmumā gan ir unikāla – tajā ir vairāk nekā 27 pamatēdieni. Kad pienācis laiks mainīt ēdienkarti, mēs to papildinām. Mūsu restorānam ir īpašs pastāvīgo klientu loks, kas vēlas no virtuves tieši to pašu, ko pirms 5 gadiem. Pavāriem nav tas vieglākais darbs, jo jāspēj pagatavot visu, kas iekļauts ēdienkartē. Kā arī rūpēs par klientu neveidojam tā saucamos «slēgtos vakarus» – jā, esam gatavi sagatavot grupai vakariņas, uzklāt viesību galdu, bet ar noteikumu, ka ikviens viesis var nākt restorānā un paēst. Tās ir rūpes par klientiem, lai nav tā, ka klients atbrauc un katru trešo sestdienas vakaru slēgts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Scania Latvia vadītāju Aigaru Pušinski

Lelde Petrāne,06.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Scania Latvia vadītājs Aigars Pušinskis. Scania ir starptautisks uzņēmums, kas pārstāvēts vairāk nekā 100 pasaules valstīs un nodarbojas ar kravas automašīnu, pilsētas un tālsatiksmes autobusu, rūpniecisko un kuģu dzinēju ražošanu. Tas nodrošina arī saistītos pakalpojumus – kravas automašīnu un autobusu tirdzniecību, servisa pakalpojumus, 24 stundu palīdzību, finansēšanu sadarbībā ar Scania Finans, autovadītāju apmācību un citus pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Geton Energy vadītāja pievienojas Nord Pool patērētāju konsultatīvajai padomei

Monta Glumane,04.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par patērētāju konsultatīvās padomes valdes locekli elektroenerģijas biržā «Nord Pool» kļuvusi SIA «Geton Energy» valdes priekšsēdētāja Diāna Kazakēviča, informē «Geton Energy».

D. Kazakēviča stājas «Lietuvos energija» valdes locekļa Vidmanta Salieša vietā, kurš «Nord Pool» ieņēma šo amatu.

«Darbs šajā padomē dod iespēju piedalīties tirgus uzlabošanā kopā ar pārstāvjiem no vissvarīgākajiem Ziemeļeiropas enerģijas uzņēmumiem. Vienlaicīgi tā ir arī vieta, kur dalīties ar zināšanām un viedokļiem ar nozares kolēģiem no citiem tirgiem,» saka D. Kazakēviča.

«Nord Pool» patērētāju konsultatīvā padome ir viens no veidiem, kā tirgū dalīties ar pieredzi par attiecību uzturēšanu ar klientiem. Konsultatīvo padomi veido 16 locekļi, kas pārstāv enerģijas uzņēmumus un citas nozares organizācijas.

«Nord Pool» ir viens no lielākajiem Eiropas enerģijas tirgiem, kas izveidots 2002. gadā Ziemeļeiropas reģionā. «Nord Pool» ir enerģijas tirgus operators 15 Eiropas valstīs: Austrijā, Beļģijā, Dānijā, Igaunijā, Somijā, Francijā, Vācijā, Apvienotajā Karalistē, Īrijā, Latvijā, Lietuvā, Luksemburgā, Nīderlandē, Polijā un Zviedrijā. Tirgū darījumus veic 380 uzņēmumi no 20 valstīm. 2017. gadā «Nord Pool» kopumā pārdeva 512 teravatstundas enerģijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2019. gadam Latvijā radīto izglītības kvalitātes vadības rīku Edurio mērķē ieviest 30 tūkst. skolu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Izglītības kvalitātes vadības rīks Edurio paredzēts skolām, lai tās gūtu atgriezenisko saiti no skolēniem par mācību procesu un kvalitāti, skaidro tā idejas autors un SIA Edurio valdes priekšsēdētājs Ernests Jenavs. Drīzumā iecerēts, ka Edurio papildinās iespēja arī vecākiem, skolotājiem un absolventiem izteikt viedokli un dalīties novērojumos, bet tālākā nākotnē tiks pievienota pašnovērtējuma funkcija un dažādi rīki, kas palīdz skolai uzlabot kvalitāti, piemēram, izvirzīt mērķus, plānot skolotāju apmācības, dot iespēju dalīties ar labās prakses piemēriem u.tml. «Mērķis ir labāka izglītība, tās kvalitātes vadību pārvēršot par maksimāli ērtu un vienkāršu procesu, nevis kaut ko, kas notiek reizi sešos gados, kad tuvojas akreditācija,» saka Ernests.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālie pakalpojumi finanšu nozarē transformējas un nākotnē liela nozīme būs pakalpojumu personalizācijai, ņemot vērā konkrētās klienta vajadzības, intervijā prognozē bankas Citadele E-biznesa daļas vadītājs Mārtiņš Bērziņš.

Likumdošanai jāspēj sekot strauji mainīgajam tirgum, taču dažās jomās šobrīd esam priekšā kaimiņvalstīm.

Kādas tendences vērojamas digitālo pakalpojumu jomā patlaban?

Banku un finanšu tehnoloģiju kompāniju piedāvātie pakalpojumi kļūst aizvien personalizētāki, un tie dati, ko klients ir gatavs sniegt finanšu institūcijām, tiek izmantoti, lai gandrīz reālā laikā viņam piedāvātu individualizētu pakalpojumu, kas pielāgots tieši viņa vajadzībām. Vēl pirms desmit gadiem, piedāvājot produktus, cilvēki tika dalīti grupās, kas atbilda noteiktiem kritērijiem, un tad, balstoties uz piederību noteiktai grupai, pakalpojumu sniedzējs sūtīja viņiem piedāvājumu. Tagad pakalpojumi ir attīstījušies, un, ņemot vērā, ka bankai ir pieejama plašāka informācija par klientu, balstoties uz viņa vajadzībām, iespējams sagatavot personalizētu piedāvājumu, – gan patēriņa kredītu, maksājumu karti, apdrošināšanu un citus pakalpojumus. Šobrīd cilvēka draugi sociālajos tīklos var uzzināt, cik viņš ir aktīvs, ar kādu sporta veidu nodarbojas, kāds ir viņa dzīvesveids. Tā arī mēs, balstoties uz datiem, ko redzam, piemēram, Latvijas Bankas (LB) kredītu reģistrā, varam piedāvāt aizdevumus, un, redzot, kā viņš atmaksā, piedāvāt aizdevumus ar zemāku procentu likmi un augstākas summas. Šīs tendences raksturo mūsdienu laikmetu, līdz ar to, jo klienti būs gatavi sniegt vairāk informācijas par sevi, jo mēs varēsim viņiem sniegt personalizētāku pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Instagram paziņo par tiesībām pārdot lietotāju fotogrāfijas reklāmdevējiem

Gunta Kursiša,18.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook piederošā attēlu dalīšanās vietne Instagram atjauninājusi savu privātuma politiku, kas paredz, ka sociālajam tīklam ir tiesības pārdot savu lietotāju attēlus reklāmdevējiem, par to neziņojot pašam attēla ievietotājam, ziņo BBC.

Instagram lietotājiem pastāv iespēja izdzēst savus kontus līdz 16. janvārim, kas noteikts kā gala termiņš. Pēc tam uz viņu ievietotajiem attēliem attieksies jaunā politika.

Privātuma politikas izmaiņas nozīmē arī to, ka Instagram var dalīties informācijā par saviem lietotājiem arī ar savu mātes kompāniju Facebook.

«Mēs varam dalīties ar jūsu informāciju, kā arī informāciju no tādiem rīkiem kā sīkdatnes (cookies), žurnālfaili (log files) un ierīču identificētāji ar organizācijām, kas palīdz nodrošināt jums pakalpojumu, [..] un trešo pušu reklāmdevēju partneriem,» teikts Instagram paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

CityBee: Pirmais mēnesis Rīgā ir bijis tiešām labs

Anda Asere,05.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā mēnesī CityBee auto koplietošanas pakalpojumu Latvijā ir izmēģinājuši astoņi tūkstoši cilvēku, kuri veikuši tuvu pie 30 tūkstošiem braucienu

«Pirmais mēnesis Rīgā ir bijis tiešām labs. Bijām pārsteigti par tirgus atsaucību. CityBee jau bija diezgan labi zināms mobilitātes pakalpojumu zīmols, taču esam pārsteigti par to, ar cik lielu uzmanību mediji un cilvēki Latvijā pieņēma pakalpojumu un vēlējās to pamēģināt,» saka Luks Īla (Lukas Yla), Lietuvas kompānijas CityBee vadītājs.

Auto koplietošanas platforma Carguru darbojas jau vairāk nekā divus gadus. Vaicāts, vai šī mēneša laikā ir jūtamas izmaiņas lietotāju uzvedībā, Carguru (SIA Slyfox) vadītājs Vladimirs Reskājs teic, ka šobrīd nekādas specifiskas izmaiņas nejūt. «Turpinās izaugsme, kas ir vērojama kopš paša pirmā mēneša, kad Carguru parādījās Rīgā. Lietotāju skaits ar katru dienu kļūst arvien lielāks. Pieaug gan privātais, gan korporatīvais segments. Izaugsme saglabājas arī pārējos rādītājos – braucienu skaitā, nobrauktajos kilometros un braucienos pavadītajā laikā. Kopš paša sākuma koncentrējāmies uz kvalitatīvu un sabiedrības interesēm atbilstošu pakalpojumu, to novērtē arī lietotāji un turpina ieteikt Carguru citiem,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Cilvēcība kā līderības stūrakmens

Ilze Grase-Ķibilde, Volkswagen Baltijā un Audi Latvijā un Lietuvā vairumtirgotāja Møller Baltic Import izpilddirektore,15.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir notikušas vairākas būtiskas transformācijas, ar kurām cilvēce ir saskārusies pēdējo pārdesmit gadu laikā. Līdz ar globalizāciju, klimata pārmaiņām un politiskās nestabilitātes radītajām sekām ir jāmainās arī veidam, kā uzņēmumi un vadība funkcionē.

Līderība tās tradicionālajā izpratnē būtu jāaizmirst, jo ar vertikālo vadību vien vairs nepietiek. Iekļaujošai darba videi, kas ietver dalīto vadību, laipnību un emocionālo ievainojamību, uzņēmumā ir jābūt kā standarta praksei. Ieviešot šādu pieeju, iespējams cieņpilnā veidā vairot gan līdzcilvēku labsajūtu un lojalitāti, gan sasniegt uzņēmuma izvirzītos mērķus.

Ikdienā man ir tas gods pārstāvēt pasaulē iemīlētu zīmolu Volkswagen un Audi ražotāju Baltijas valstīs. Tas nozīmē izaicinājumu šo uzņēmumu ambiciozos transformācijas plānus pārvērst praktiskos soļos pašmāju tirgos, strādājot ar ļoti plašu iesaistīto pušu loku – lēmumpieņēmējiem, pārdevējiem jeb dīleriem, partneriem, viedokļu līderiem, autobraucējiem, darbiniekiem un citiem – lai panāktu mērķtiecīgu un saskaņotu darbību iecerētajā virzienā. Saprotams, ka šādu apjomīgu darbu nevar paveikt viens cilvēks, tam vajadzīga komandas saliedētība un izpratne, par to, ko darām. Ne velti Møller Mobility darba devēja stratēģiju sauc Dare to move. Šeit apkopotas manas atziņas par darbu ar komandu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta (EP) deputāti ceturtdien noraidīja ieceri atbildīgajai EP komitejai ļaut sākt sarunas ar dalībvalstu ministriem par pretrunīgi vērtēto autortiesību noteikumu atjaunināšanu.

Pret sarunu sākšanu par direktīvu balsoja 318 deputāti, to atbalstīja 278, bet 31 - balsojumā atturējās.

Kā aģentūru LETA informēja EP Informācijas birojā Latvijā, deputāti noraidīja Juridisko jautājumu komitejas 20.jūnijā apstiprināto pilnvaru projektu. Tas nozīmē, kas septembra plenārsēdē EP diskutēs un balsos par grozījumiem EP pozīcijā.

Pēc balsojuma EP ziņotājs Aksels Voss sacīja, ka deputātu vairākums diemžēl neatbalstīja viņa un Juridisko jautājumu komitejas nostāju, taču tā ir daļa no demokrātiskā procesa. «Mēs pie šī jautājuma atgriezīsimies septembrī, kad mēģināsim kliedēt cilvēku bažas, vienlaikus pielāgojot autortiesību noteikumus digitālā laikmeta prasībām,» uzsvēra politiķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Gerhards piedāvā Kazahstānai Latvijas pieredzi virzībā uz zaļo ekonomiku

Zane Atlāce - Bistere,14.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesojoties Kazahstānā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards piedāvājis dalīties Latvijas pieredzē ar virzību uz zaļo ekonomiku, informē ministra padomnieks Oskars Vizbulis.

«Jautājumos, kas saistīti ar zaļo ekonomiku, Latvija var dalīties pieredzē ūdens resursu un atkritumu apsaimniekošanā. Piemēram, kvalitātes prasībām atbilstoša dzeramā ūdens apgādē, notekūdeņu savākšanā un attīrīšanā. Tāpat dalītā atkritumu vākšanas attīstība Latvijā pakāpeniski samazina poligonos apglabāto atkritumu daudzumu,» uzskata K.Gerhards.

Vienlaikus ministrs aicināja visas pasaules valstis, tajā skaitā Eiropā un Centrālāzijā rast ilgtspējīgus risinājumus valsts labklājības paaugstināšanai un slodzes uz vidi samazināšanai.

Darba vizītē Kazahstānā, kas notiek no 13. līdz 15. Septembrim, ministrs tikās arī ar augsta līmeņa amatpersonām, tajā skaitā Kazahstānas Enerģētikas ministru Kanatu Bozumbajebu un Astanas mēru Asetu Isekeševu.

Komentāri

Pievienot komentāru