Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes zvanu centra iepirkums rada aizdomas par spēli «vienos vārtos».
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) iepirkumā par informācijas tālruņa darbības nodrošināšanu par uzvarētāju ar 16,8 tūkst. Ls vērtu līgumcenu, atbilstoši Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) datiem, ir atzīts Lattelecom. Kopumā iepirkumā bez Lattelecom piedāvājumu 13,2 tūkst. Ls apmērā bija iesniedzis Transcom Worldwide Latvia.
Iepirkumā piedalīties gribēja arī CSC Telecom, taču izvirzīto augsto prasību dēļ uzņēmums piedāvājumu neiesniedza. Šī nav vienīgā reize, kad uzņēmumam jācīnās par dalību valsts iepirkumos, jo bieži vien nolikuma prasības ir izvirzītas pārmērīgi augstas, kuras var izpildīt tikai viens tirgus dalībnieks, DB atzīmēja CSC Telecom tirdzniecības direktors Jānis Strumpmanis, piebilstot, ka attiecīgais PMLP iepirkums izcēlās ar īpašu nekaunību. Proti, PMLP iepirkuma specifikācijā bija definējis konkrētu PMLP informatīvo tālruni 8300, kurš iepirkuma izsludināšanas brīdī PMLP mājas lapā, pēc CSC Telecom rīcībā esošās informācijas, nebija uzrādīts.
«Tādēļ bija saprotams, ka šis ir jauns numurs, kurš ir iekļauts iepirkumā, taču, kad pārbaudījām šī numura pieejamību regulatora datubāzē, izrādījās, ka šo numuru ir rezervējis cits operators. Tādēļ rakstījām PMLP vēstuli ar informāciju, ka šis numurs ir aizņemts un lūdzam to izņemt ārā, jo savādāk šis punkts rada nepamatotus ierobežojumus konkurencei šajā iepirkuma procedūrā,» norādīja J. Strumpmanis. Proti, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) pagājušā gada novembrī nolēma no 1. decembra piešķirt Lattelecom īsā koda 8300 lietošanas tiesības. Taču PMLP atbildēja, ka numurs 8300 ir paredzēts PMLP informācijas tālruņa vajadzībām, tāpēc pretendentam, iesniedzot piedāvājumu, ir jāparedz iespējas un izmaksas, lai izpildītu nolikuma prasības.
«Īsais numurs 8300 tiek izmantots PMLP informācijas tālruņa vajadzībām, un tas tika piesaistīts vēl pirms attiecīgā iepirkuma veikšanas,» DB paskaidroja PMLP sabiedrisko attiecību vadītājs Andrejs Rjabcevs.
CSC Telecom lūdza savu skaidrojumu sniegt arī Konkurences padomei (KP). Tā secinājusi, ka numurs 8300 vēl nav patērētājam zināms un asociējams ar konkrētu PMLP informatīvo tālruni, tā teikts KP 24. janvārī uzņēmumam nosūtītajā vēstulē. Līdz ar to, pēc KP domām, nav konstatējami īpaši apstākļi, kuru rezultātā PMLP nepieciešams pakalpojumu sniegt, izmantojot tieši Lattelecom piešķirto numuru 8300. Tādējādi iepirkumu nolikumā ietvertā prasība nepamatoti ierobežo konkurenci, sašaurinot iespējamo pretendentu loku. Vienlaikus KP lūdz Satiksmes ministriju un SPRK savas kompetences ietvaros izskatīt minētās problēmas un rast risinājumu, lai novērstu esošos konkurences ierobežojumus normatīvajos aktos. CSC Telecom vēstuli bija nosūtījis arī IUB, arī birojs uzskata, ka pasūtītājam šādā gadījumā, kad nebija konstatējami pietiekami apstākļi konkrētā īsā numura noteikšanai iepirkumā, bija jāizvēlas risinājums, kas neierobežotu konkurenci, piemēram, paredzot, ka pasūtītājs izvēlēsies numuru no tiem, kas ir brīvi pieejami.