Patēriņa preču ražotājiem Unilever un Procter & Gamble (P&G) ir piespriesta soda nauda 315 miljonu eiro apmērā par to, ka kompānijas kopā ar Henkel bija noslēgušas veļas mazgājamā pulvera cenu karteli astoņās Eiropas valstīs, raksta BBC.
Kompānija Unilver ir sodīta ar 104 miljoniem eiro, bet P&G ar divreiz vairāk – 212 miljoniem eiro. Soda naudas apjoms tika samazināts par 10%, kad abas kompānijas atzina savu vainu karteļa izveidošanā. Unilver, P&G un Henkel noslēgto karteli trīs gadus izmeklēja Eiropas komisija (EK) pēc Henkel norādījuma par to, ka uzņēmumi ir vienojušies par cenām.
Henkel savukārt netiks sodīts, jo sadarbojās ar izmeklētājiem.
Veļas pulveru cenu kartelis 2000. – 2005. gadā pastāvēja Beļģijā, Francijā, Grieķijā, Itālijā, Portugālē, Spānijā un Nīderlandē
Kompānijai P&G pieder Tide, Gain un Era zīmoli, Unilver – Omo un Surf, bet Henkel lielākajā daļā Eiropas pārdod Persil.
Jau rakstīts, ka Eiropā pēdējos gados ir atklāti vairāki lieli karteļi. Tā, piemēram, 2010. gadā EK ar 800 miljoniem eiro sodīja aviokompānijas British Airways, Air France-KLM, SAS, Qantas un Japānas JAL par to, ka tās bija noslēgušas vienošanos par cenu fiksēšanu kravu pārvadājumu segmentā. 2007. gadā ar 273 miljoniem eiro EK sodīja alus darītājus Heineken, Bavaria un Royal Grolsch, kas bija izveidojuši cenu karteli Nīderlandē.