Ir diezgan skaidrs, ka tiks būvēts augstais tilts (~ 60 m virs ūdens), jo citi varianti esot dārgi vai nepiemēroti, tomēr, vairāki varianti pat netiek izskatīti. Tas varētu maksāt gandrīz miljardu eiro.
Rīgas domes pilsētas attīstības departamenta Projektu vadības un attīstības direkcijas vadītājs Andis Kublačovs pastāstīja, ka Ziemeļu šķērsojums noteikti būs maksas tilts, jo savādāk to nevarot īstenot. Tāpat par visizdevīgāko veidu projekta īstenošanai pašlaik tiek uzskatīts publiskās un privātās partnerības modelis. «Skaidrs, ka ne Rīgā, ne Latvijā tādas naudas, kāda būs nepieciešama, nav, tāpēc tiks piesaistīti ārvalstu investori. Tad uz Rīgu nāks pasaules lielākās būvkompānijas,» pārliecināts bija projekta virzītājs vicemērs Ainārs Šlesers.
Projekts paredz, ka Ziemeļu šķērsojumu varētu sākt būvēt ātrākais 2012. gadā un maksimālais būvniecības laiks būtu 7 gadi. Tāpat Rīgas dome vēlētos, lai šķērsojuma būvniecība varētu atmaksāties 30 gadu laikā.
Rīgas Ziemeļu transporta koridora projekta Vadības komitejas sēdē tika atbalstīts priekšlikums virzīt skiču projektu uz sabiedrisko apspriešanu. Tajā tiks piedāvāti trīs šķērsojuma 1. un 2. kārtas varianti. Pirmais variants paredz garā tuneļa izbūvi, tomēr, visticamāk šis variants negūs atbalstu, jo tas ir visdārgākais. Otrais variants paredz augstā tilta izbūvi pār Daugavu un turpinājumā estakādi ap Raiņa kapiem. Šis variants no piedāvātajiem arī ir lētākais. Bet trešais variants paredz augstā tilta būvniecību pār upi un tuneli zem kapiem, kas tomēr neesot pareizi. Sabiedriskā apspriešana notiks 40 dienas un to varētu uzsākt jau apmēram 25. novembrī. A. Šlesers teica, ka šī projekta īstenošana varētu radīt apmēram 40 tūkstošu darbavietu.
Speciālisti informēja, ka Ziemeļu koridora projekta īstenošanai būs jāatpērk zemes un citi nekustamie īpašumi, turklāt vajadzēs nojaut dažas ēkas. Pēc pašreiz veiktajiem aprēķiniem paredzams, ka īpašumu atpirkšanai būs nepieciešami vismaz 30 miljoni latu. Pēc A. Šlesera domām, labākais veids kā varētu izvairīties no grūtībām ar īpašumu atpirkšanu, ir pieņemt speciālu likumu «Par Ziemeļu koridora projekta īstenošanu» līdzīgi kā tas darīts Gaismas pils celtniecība gadījumā.
Vairāk lasiet pirmdien, 9. novembrī, laikrakstā Dienas bizness.