Viens no veidiem, kādā uzturēt valsts a/s Latvijas Pasts tīklu rentablu, ir padarīt pastnieku par pirmās nepieciešamības sadzīves preču piegādātāju.
«Pastam ir jāmeklē alternatīvi ieņēmumu veidi, ko mēs arī aktīvi darām. Ir lietas, kas attīstās, un tie ir ekspress pasta pakalpojumi, tā ir tirdzniecība... Tās ir tās lietas, kas aug, un uz tām lietām mēs arī liekam uzsvaru,» LNT raidījumā 900 sekundes norāda Aigars Vītols.
Viņš skaidro, ka pastnieks kā dažādu preču piegādātājs, visticamāk, būtu tikai lauku rajonos, kur pastnieks pazīst katru savu klientu un ar viņu aktīvāk komunicē, kā rezultātā pastnieks var piedāvāt preces un klients var tās pasūtīt. Šādā veidā pastnieks var ģenerēt papildu ieņēmumus pastam, norāda Vītols.
Runājot par šogad pastā ieviesto kravu pārvadājumu biznesu, Vītols norāda, ka tas ir perspektīvs, un nākamgad uz šo pakalpojumu tiek liktas «gana lielas cerības».
«Ja mēs atstājam pastu tikai uz universālajiem pakalpojumiem, tas ir, uz vēstulēm, pakām, tīkls kļūst ļoti nerentabls un parādās jautājums, kur ņemt naudu,» skaidro Vītols.
Viņš arī apliecināja, ka pasts, esot optimizācijas procesā, neplāno nedz samazināt darbinieku skaitu, nedz palielināt kādus tarifus. Vītols arī uzsver, ka pasta pakalpojumu biznesā Latvijā parādās aizvien jaunas alternatīvas, līdz ar ko Latvijas Pasts arī aizvien vairāk spiests strādāt, ņemot vērā konkurences apstākļus, kas liedz paaugstināt tarifus.