Rīgā durvis vērusi ne viena vien vinotēka, šī tirgus niša ir tuvu pārsātinājumam, norāda nozares pārstāvji .
Vīna kultūra Latvijā iet plašumā, ko veicinājis fakts, ka cilvēki vairāk ceļo, gūst plašākas zināšanas par šo dzērienu, aktīvi apmeklē vīna kursus. Vīna baudīšana kļuvusi arī par sava veida modes lietu.
Vinotēku popularitātes vilnis sākot atgādināt 90.gadu vidu, kad viens aiz otra uzradās mazie vīna veikali. «Ne viens vien uzņēmējs saskata biznesa iespēju, taču konkurence ir spēcīga. Nopietnie spēlētāji paliks, bet būs vinotēkas, kas savas durvis vērs ciet,» uzskata vinotēkas deVino direktors Valts Grīnbergs. Viņš bažījas par vinotēku nākotni, jo Saeima grasoties pieņemt stingrākus normatīvus.
«Kad mēs sākām darbību, valdīja stereotips, ka vīnu var dzert tikai pie balti klātiem galdiem un laba vīna pudele maksā, sākot no 30 latiem. Gribējām parādīt, ka vīna kultūra ir demokrātiska,» stāsta Vīna studijas direktore Ilze Freimane. Jaunākais Vīna studijas eksperiments – vinotēkas atklāšana tirdzniecības centrā. «Patlaban grūti spriest par pārdošanas rezultātiem, jo šī filiāle atvērta vien novembra beigās. Pirmie «simptomi» ir pozitīvi,» saka I. Freimane. Pēc viņas domām, šī biznesa attīstības potenciāls vēl nav izsmelts.
Savukārt Tinto vīna telpas vadītājs Artūrs Bušs uzsver, ka pašlaik nozares jaunpienācēji maz uzmanības pievērš ēdināšanai. «Restorānu bizness ir dārgs, ir nepieciešams ieguldīt virtuves tehniku, atrast profesionālu pavāru. Mēs kopš uzņēmuma darbības sākuma sevi dēvējam par vīna restorānu un attīstām šo virzienu,» atklāj A. Bušs.
VinoMetr tirgū darbojas gadu; pirmajā darbības pusgadā pārdošanas ziņā neesot veicies tik labi, kā cerēts, iespiesties šajā tirgus nišā neesot bijis viegli, taču kopš oktobra apgrozījums kāpis par 20–30%. «Par klientu pieplūdumu restorānam sūdzēties nevaram, bet lielākus pārdošanas apjomus vēlamies sagaidīt vīna veikalam,» stāsta VinoMetr vadītāja Ilona Drozda.
Aptaujātie vinotēku pārstāvji norāda, ka ir grūti atdalīt ieņēmumus no restorāna un vīna veikala, taču apgrozījumam ir tendence pieaugt. Citam straujāk, citam vienmērīgāk.