Ar restorāna vai kafejnīcas logo apdrukāti trauki palīdz nostiprināt kompānijas zīmolu, palikt apmeklētāju atmiņā un ir atpazīstami sociālo tīklu bildēs; tie var kalpot par reklāmu un aicināt atgriezties.
Trauku tirdzniecības uzņēmuma SIA Arkolat 2018. gada apgrozījums sasniedza 6,64 miljonus eiro. Latvijā kopumā ir deviņi Rito veikali, un pērn uzņēmums atvēra jaunu veikalu ārpus Latvijas – pirmo Tallinā, jaunajā tirdzniecības centrā T1. «Ilgi domājām par Rito pārrobežu paplašināšanu, un beidzot pagājušā gada nogalē veikals Tallinā tika atvērts. Decembris bija labs, janvāris, februāris – kā jau janvāris un februāris tirdzniecībā. Cerības ir labas, jo izskatās, ka igauņiem patīk mūsu piedāvājums.
Krāsu izvēlē gan Igaunijā vairāk dominē ziemeļnieciskie toņi un dizains,» stāsta Daina Pečate, SIA Arkolat līdzīpašniece. Rito jaunajā veikalā uzņēmums ir ieguldījis ap 80 tūkstošiem eiro, un ir ieviesta jauna veikala iekārtojuma koncepcija. Vaicāta, vai šogad ir plānota kāda jauna tirdzniecības vieta, viņa norāda, ka vispirms uzņēmumam nepieciešams nostiprināties kaimiņvalsts tirgū, taču šogad ir plānots investēt Rito veikala atjaunošanā tirdzniecības centrā Spice Home.
Ar SIA Arkolat īpašniekiem saistīti arī citi viesmīlības nozares uzņēmumi – trauku apdrukas kompānija Ornandum (SIA Dekolserviss), trauku nomas uzņēmums SIA Trauku serviss, kā arī SIA Viesmīlības jaunrade, kas organizē pasākumus, nodrošina korporatīvo pasākumu ēdināšanu un kam pieder virtuves studija un svinību telpa Moltto Studija. SIA Arkolat līdzīpašniece un SIA Dekolserviss pārdošanas direktore Laura Buharina spriež, ka tas, ka vairāki saistīti uzņēmumi strādā viesmīlības biznesā, ļauj ātri pamanīt tendences, labāk izprast klienta vajadzības, veidot ciešāku sadarbību ar partneriem un arī strauji reaģēt.
«Trauku nomā jūtam, ka banketu uzņēmumi un restorāni, kas nodarbojas ar izbraukuma ēdināšanu, meklē dažādus mazus trauciņus un veidus, kā interesanti pasniegt ēdienu. Jā, var nopirkt foršus, skaistus vienreiz lietojamos trauciņus – gan plastmasas, gan bambusa, bet jau vairākus gadus vērojama tendence atkal izvēlēties īstus traukus. Tas tiek darīts ne tikai, lai neradītu tik daudz atkritumu, bet arī finansiālu apsvērumu dēļ. Ir izdevīgāk iznomāt porcelāna vai stikla traukus, nekā pirkt un mest ārā plastmasas izstrādājumus. Šī tendence vairo trauku nomas biznesu,» spriež L. Buharina.
Kādreiz pasūtītāji tik izteikti nedomāja par galdu noformējumu pasākumos, bet tagad banketi līdzinoties pasakām, tiek izmantoti dažādu krāsu trauki, dekorācijas, ziedi, sveces. Viņa uzskata, ka galdu klāšanas kultūra un ēdienu un dzērienu pasniegšana kļūst arvien radošāka.
Pēdējā laikā uzplaukst dekorāciju nomas uzņēmumi – mazas kompānijas, kas piedāvā lampiņas, gaismiņas, svečturus, mēbeles u.tml. Klasiskās trauku nomas tam nespējot tik ātri tikt līdzi, jo to pamatbizness ir spēt nodrošināt 3000 un 4000 personu lielus banketus – krēslus, galdus, tekstilu, traukus. «Šis bizness ir sezonāls. Ziemassvētku laikā tiek nomāts aprīkojums pasākumiem, kurus apmeklē 1000 līdz 3000 personu, klusākos mēnešos ir mazāki pasūtījumi – 30, 100, 200 personām. Nereti restorāni nomā traukus kādam pasākumam, lai netraucētu pamatdarbību, un iznomā vien to, kā pietrūkst, piemēram, glāzes, šķīvjus, termosus vai ēdienu pārvadāšanas siltuma kastes,» stāsta L. Buharina.
Visu interviju lasiet 5. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!