Viedtālruņus lieto jau 12% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pieaugot šo mobilo ierīču lietotāju skaitam, mainās arī iedzīvotāju interneta lietošanas paradumi, noskaidrots aģentūras TNS pētījumā TNS Latvia Digital.
Jau šobrīd to interneta lietotāju vidū, kuru īpašumā ir viedtālrunis, vispopulārākā ierīce interneta izmantošanai ir viedtālrunis (81% gadījumu) savukārt, «parasto» mobilo telefonu lietotāju vidū joprojām vispopulārākais interneta piekļuves veids ir, izmantojot galda datoru (74% gadījumu), norāda TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena.
Pētījuma rezultāti liecina, ka internetu 2012. gada pavasarī pēdējo sešu mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 70% jeb 1 212 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 4 procentpunktiem vairāk nekā 2011. gada atbilstošajā periodā. Pieaudzis ir arī regulāro interneta lietotāju īpatsvars - ja 2011. gada pavasarī pēdējo septiņu dienu laikā internetu bija izmantojuši 63% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, tad 2012. gada pavasarī tie jau ir 67%.
Visstraujākais interneta lietotāju skaita pieaugums vērojams Latvijas iedzīvotāju vidū, kas ir vecumā no 40 līdz 49 gadiem. Internetu pēdējo septiņu dienu laikā 2012. gada pavasarī izmantojuši 72% iepriekš minētās vecuma grupas pārstāvju, kas ir par 10 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada.
Salīdzinoši straujāks interneta lietotāju īpatsvara pieaugums vērojams arī citu pilsētu (ne Rīgas) iedzīvotāju vidū. Ja 2011. gada pavasarī internetu bija lietojuši 61% citu pilsētu iedzīvotāji, tad 2012. gada pavasarī tie jau ir 70%. Interneta lietotāju īpatsvars gada laikā saglabājies stabils tādās sociāli demogrāfiskās grupās kā iedzīvotāji vecumā 50 līdz 74 gadiem, Rīgas un lauku iedzīvotāji, citas tautības pārstāvji, skolēni un studenti.
Pētījuma rezultāti liecina, ka, līdzīgi kā pērn, arī 2012. gada pavasarī visbiežāk veiktā aktivitāte regulāro interneta lietotāju (lieto internetu vismaz reizi nedēļā) vidū ir sociālo tīklu pārlūkošana. To vismaz reizi dienā veic 55% regulāro interneta lietotāju, kas ir par vienu procentpunktu vairāk nekā pagājušā gada atbilstošajā periodā.