Citas ziņas

Vides kampaņā vāks nevajadzīgos spoguļus

Dienas Bizness,14.10.2015

Jaunākais izdevums

SIA Stikla Serviss sadarbībā ar izlietotā iepakojuma un videi kaitīgo preču apsaimniekotāju Zaļā josta uzsāk nevajadzīgu spoguļu savākšanas akciju no iedzīvotājiem, piešķirot tiem atkārtotu pielietojumu, taupot resursus un mazinot vides piesārņojumu, informē akcijas rīkotāji.

Līdz novembra beigām nevajadzīgie spoguļi tiek pieņemti divos punktos Rīgā Uriekstes ielā 4a vai A. Briāna ielā 10. Nebojātie spoguļi tālāk tikts nogādāti izglītības iestādēs, kur mācās bērni ar īpašām vajadzībām, savukārt bojātie tikts apsaimniekoti atbilstoši vides prasībām, proti, utilizēti.

Nederīgi spoguļi tiek klasificēti kā lielgabarīta atkritumi un spoguļu lauskas – kā būvniecības atkritumi. Abi šie atkritumu veidi nav piemēroti izmešanai sadzīves atkritumu konteinerā. Gan lielgabarīta atkritumu, gan būvgružu savākšana ir maksas pakalpojumus, tādēļ ik gadu atkritumu apsaimniekotāji saskaras ar iedzīvotāju patvaļīgu rīcību ar šiem atkritumiem, apsaimniekojot tos nepareizi vai cenšoties utilizēt, izmetot sadzīves atkritumu konteinerā vai mežā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sniedzot iespēju Rīgā videi draudzīgā veidā utilizēt nevajadzīgos spoguļus, SIA "Stikla Serviss" un SIA "Zaļā josta" uzsāk nevajadzīgu un bojātu spoguļu utilizācijas akciju.

"Bojāti, sasisti vai vienkārši vairs nevajadzīgi spoguļi ir diezgan neparocīgs atkritumu veids," skaidro "Zaļā josta" pārstāve Laima Kubliņa, uzsverot ka "Zaļā josta" regulāri saskaras ar iedzīvotāju jautājumiem par pareizu spoguļu utilizāciju.

"Spoguļu stikls nav piemērots pārstrādei un to nedrīkst izmest dalītās vākšanas konteinerā stiklam. Liela izmēra spoguļi, īpaši ierāmētie spoguļi vai spoguļi uz koka pamatnes, klasificējami kā lielgabarīta atkritumi, kuru utilizācija ir maksas pakalpojums. Rīgas un Pierīgas iedzīvotājiem šādi spoguļi būtu jānogādā Getliņu poligonā," norāda L. Kubliņa.

Kampaņas mērķis ir arī radīt pievienoto vērtību, dodot iespēju nevajadzīgām lietām nonākt atkārtotā apritē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) kopš 2015. gada sākuma tehnisko apskašu laikā veic transportlīdzekļu marķēto spoguļu pārbaudi. Par gadījumiem, kad fiksētas neatbilstības spoguļu marķējumā, tiek informēta Valsts policija (VP).

Kopš pārbaužu veikšanas uzsākšanas neatbilstības spoguļu marķējumos konstatētas 190 auto.

Šis ir labs veiksmīgas sadarbības piemērs starp CSDD, VP un uzņēmumiem, kas veic autodetaļu marķēšanu. Tagad VP ir iespēja ātrāk atklāt noziedzīgus grupējumus, kas iesaistīti transportlīdzekļu detaļu zādzībā un tirdzniecībā. Pēc šādas sadarbības uzsākšanas pozitīvas iezīmes novērojamas arī statistikā – pērn transportlīdzekļu spoguļu zādzību skaits ir samazinājies par 42%, salīdzinot ar 2014. gadu.

CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš: «Spoguļu marķējuma pārbaudes tehniskās apskates laikā ir viens no pasākumiem, kā palīdzēt VP izsekot un atklāt noziedzīgu rīcību. Mūsu uzdevums ir tehniskās apskates laikā pievērst uzmanību spoguļu marķējumam. Ja tiek konstatēta neatbilstība vai redzamas marķējuma dzēšanas pazīmes, par to informēt VP, kas attiecīgi rīkojas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Zog aizvien dārgākas automašīnu detaļas

Žanete Hāka,17.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn par 24% palielinājies nozagto automašīnu skaits, liecina AAS BTA Baltic Insurance Company apkopotie dati par KASKO apdrošināšanas pieteiktajām atlīdzībām.

Turklāt aizvadītajā gadā iezīmējusies jauna tendence – arvien biežāk zog vidējās klases automašīnas. Tajā pašā laikā būtiski, par 18%, pieaudzis vidējās izmaksātās atlīdzības apmērs par automašīnu detaļu zādzībām, un šī tendence turpinās arī šogad. Par aizvadītajā gadā nozagtajām vai apzagtajām automašīnām BTA atlīdzībās izmaksājusi 819 tūkstošus eiro.

Pērn vidējās izmaksātās atlīdzības apmērs par automašīnu detaļu zādzībām ir audzis un sasniedzis 1142 eiro. Arī 2017. gada pirmajos divos mēnešos vidējie zaudējumi, ko detaļu zagļi rada automašīnu īpašniekiem, turpina palielināties, norāda BTA Auto apdrošināšanas produktu vadītājs Gunārs Faļkovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos divos mēnešos, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika periodu, automašīnu detaļu zādzību skaits pieaudzis par 30%, liecina AAS BTA Baltic Insurance Company apkopotā informācija par KASKO pieteikumiem.

Līdzīgi kā pērn, arī šogad visbiežāk apzagtas BMW markas automašīnas, bet būtiski pieaug Volvo markas automašīnu detaļu zādzību gadījumu skaits – pērn tas palielinājies vairāk nekā četras reizes. Kopumā pērn par automašīnu un to detaļu zādzībām BTA apdrošināšanas atlīdzībās izmaksājusi 703 tūkstošus eiro.

Saskaņā ar BTA saņemtajiem KASKO apdrošināšanas atlīdzību pieteikumiem par automašīnu detaļu zādzībām, 2015. gadā visbiežāk – 23% no visiem pieteikumiem – bija apzagti BMW markas spēkrati. Otrajā vietā pēc automašīnu detaļu zādzību skaita pērn ierindojās Volvo markas automašīnas – 20% no visiem pieteikumiem, turklāt šīs markas automašīnu detaļu zādzību skaits pērn, salīdzinājumā ar 2014. gadu, palielinājies vairāk nekā četras reizes. Salīdzinoši mazāk pieteikumu pērn saņemts par Mercedes Benz automašīnu detaļu zādzībām – 11% no visiem pieteikumiem, Volkswagen – 10%, Audi – 7%, Toyota – 7%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par auto apzagšanas gadījumiem šogad pieteiktas atlīdzības jau vairāk nekā 100 tūkstošu eiro apmērā, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) aktuālie dati. Garnadžu iecienītāko spēkratu zīmoli ir BMW, Volvo un VW, turklāt ievērojami pieaudzis BMW salona detaļu zādzību skait, informē BALTA Korporatīvās komunikācijas vadītāja Juta Šteinerte.

«Salīdzinot ar 2016. gadu, pērn un šogad būtiski palielinājies BMW automašīnu apzagšanas gadījumu skaits, savukārt Volvo un VW samazinājies. Pēc jaunākajām tendencēm saistībā ar BMW automobiļiem garnadži arvien vairāk iekāro tieši salona detaļas – zog stūres, paneļus, multimediju iekārtas, vidus konsules un citas. Visvairāk cieš divus līdz septiņus gadus veci 5., X3 un X5 sērijas BMW auto,» komentē Kristaps Liecinieks, BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs, norādot, ka šāda veida zādzības pārsvarā notiek Rīgā un tās apkārtnē.

BALTA reģistrēti gadījumi, kad garnadži spēkrata īpašniekam nodarījuši zaudējumus pat 30 tūkstošu eiro apmērā – kāds BMW X6 īpašnieks pēc automašīnas apzagšanas palicis bez ātrumkārbas pārslēdzēja, motora pārsega, stūres, spidometra, navigācijas un šofera puses loga, kā arī ticis pie citiem defektiem. Tāpat arī gadījums, kad vairāk nekā 10 tūkstošu eiro lielus zaudējumus turpat pie mājas atstātam auto guvis kāda cita BMW X6 īpašnieks. Spēkratam no virsbūves izgriezti un nozagti abi lukturi, kā arī sabojāti vadi un signalizācija. Ne mazāku pārsteigumu no rīta piedzīvojis cits auto īpašnieks, konstatējot ne tikai dažādu detaļu zādzība, bet arī ar eļļu salietu salonu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienojot Kristīnes Belovas zobu higiēnistes un Jevgenija Roščina ražotāja pieredzi, izstrādāts vienreizlietojams ieliktnis ar spogulīti, ko ielikt siekalu atsūcējā

«Noteikti mutes dobuma rajoni nav labi pārskatāmi, jo gaisma krīt dažādos virzienos un higiēnistam ir grūti visu saskatīt. Produkts kalpo ne vien kā spogulis, bet arī kā gaismas atstarotājs – kad pacients guļ krēslā, viņam virs galvas ir lampa, kas izstaro gaismu un atstarojas spogulī, tādējādi apgaismojot virsmu, ar ko strādāju. Gribu atvieglot dzīvi kolēģiem. Man bija ideja, kura negaidīti realizējās, un arvien vairāk speciālistu atzīst, ka arī viņiem tas šķiet noderīgi. Ir gandarījums, ka tagad vieglāk strādāt ir ne vien man, bet arī citiem,» stāsta Kristīne Belova, SIA Tooth Fairys Tools līdzīpašniece un Latvijas Zobu higiēnistu asociācijas valdes locekle. Savukārt viņas biznesa partneris Jevgenijs Roščins te saredz 600 milj. eiro vērtu tirgu un viņa plāns ir paņemt 10% no tā. «Uzskatu, ka mums ir visas iespējas panākt savu,» viņš saka. Uzņēmums ir iesniedzis sava produkta – ieliktņa ar spoguli, ko ievietot siekalu atsūcējā – patenta pieteikumu Latvijā. «Vienā pirmdienā nodibinājām uzņēmumu, nākamajā jau iesniedzām patenta pieteikumu. Viss notiek ļoti strauji,» saka Jevgenijs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas Rīgas reģiona Zemgales iecirkņa policisti 19.janvāra naktī saņēma izsaukumu uz Ulmaņa gatvi, kur tika sadurts kāds taksists. Kā tika noskaidrots, automašīnas pasažieris taksistam iedūra ar nazi kaklā. Šī brīža informācija liecina, ka vīrietis šādi rīkojies, jo nav varējis samaksāt par braucienu.

Cietušais likumsargiem izstāstīja, ka vedis kādu pasažieri no Vecrīgas līdz Imantai. Sākotnēji pasažieris norādījis tikai virzienu, uz kuru pusi viņš jāved, bet, kad nonākuši Imantā, pasažieris teicis, ka tālāk jābrauc līdz Ulmaņa gatvei, kur arī samaksās par braucienu.

Ierodoties norādītajā adresē, taksists izsita čeku, taču tajā brīdī atpakaļskata spogulī pamanīja, kā pasažieris izvelk no kabatas nazi. Taksometra vadītājs ātri noreaģēja un pielika roku priekšā kaklam, lai aizsargātos no dūriena, bet automašīnas pasažieris tomēr iedūra nazi vadītājam kaklā un aizbēga no notikuma vietas.

Policistiem, veicot operatīvās meklēšanas pasākumus, piektdien, 20.janvārī, izdevās aizturēt 1989.gadā dzimušo vīrieti viņa dzīves vietā Gogoļa ielā. Aizturētais vīrietis jau iepriekš ir nonācis policijas redzeslokā par laupīšanu, huligāniskām darbībām un zādzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mana pieredze: Celt pašapziņu ar apakšveļu

Monta Glumane,12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apakšveļas zīmols Flash You and me piecos gados kļuvis par stabili augošu biznesu, iekarojis Parīzi un plāno apakšveļā ietērpt arī sievietes Ņujorkā.

«Šajā nozarē ir viegli sākt individuālā dizaina veļas biznesu, bet noturēt uzmanību ir diezgan grūti. Tie uzņēmēji, kuri bija mani elki, kad sāku biznesu, šobrīd jau ir beiguši savu darbību. Pašmācības ceļā nodibinājām uzņēmumu, attīstījām šūšanu, pārdošanu. Pirmie trīs gadi bija maldīšanās un bakstīšanās, un tikai pēdējos divus gadus var teikt, ka šis ir bizness,» stāsta zīmola Flash You and me dizainere Līva Šteina.

Viņa pauž, ka Latvijā nevienam nav pieredzes veļas dizaina izstrādē, arvien viss tiek balstīts uz padomju laika zināšanām. Dizainerei aizvien ir nesaprotami, kā te var būt tik daudz veļas ražotāju, bet nav nevienas izglītības iestādes, kurā iegūt specializēto izglītību. Viņa pati ir beigusi Latvijas Mākslas akadēmiju. «Pirku biksītes un ārdīju ārā. Lai arī viss ir nācis pašmācības ceļā, tāpat konstruēšanas un šūšanas pamatus, proporciju ievērošanu un sajušanu iedeva akadēmijas izglītība. 4. kursā manu vīru notrieca mašīna, viņš bija komā, un es taisīju kolekciju par to, kā atspoguļojas iekšējās rētas, kā cilvēks, kurš ir iekšēji cietis, izskatās ārēji. Kolekcija bija ar saitēm, lentēm. Tā doma bija, ka tu sasien sevi ar apģērbu, lai neredz to, kas notiek iekšā, un tā arī aizsākās apakšveļas radīšana ar lentēm,» atceras L. Šteina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima piektdien pārapstiprināja valdības līdz 15.novembrim noteiktos īpaši stingros noteikumus Covid-19 izplatības ierobežošanai jeb stingro "lokdaunu".

Par pārapstiprināšanu balsoja 47 deputāti, bet pret bija 16 deputāti.

Iepriekš arī Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija atbalstīja valdības lēmuma pārapstiprināšanu.

"Lokdauna" ieviešanu nosaka Ministru kabineta apstiprinātie grozījumi ārkārtējās situācijas rīkojumā, par kuru pārapstiprināšanu bija jālemj Saeimai.

Debatēs veselības ministrs Daniels Pavļuts (AP) uzsvēra, ka valstī plosās nežēlīga sērga, ka pašlaik speram kāju pāri kraujas malai un, lai apstādinātu Covid-19 izplatību, esam spiesti apstādināt savus cilvēkus. Valdība lēmumu par "lokdauna" ieviešanu pieņēma ar "smagu sirdi", bet Ministru kabinetam nav citas izvēles, norādīja politiķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pirmās fotokabīnes parādījās Amerikā 1925. gadā, arī mūsdienās cilvēki ir gatavi stāvēt rindā, lai iegūtu attēlu ar sevi, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Bieži vien pasākumos liekas, ka nekas nav mainījies – rindas ir joprojām,» saka Jānis Nīgals, kurš kopā ar Rolandu Erķi izgatavojis momentfoto aparātu Fobo, ar kuru viesojas dažādos pasākumos. «Bija vēlme uzdāvināt draugam uz kāzām dāvanu – momentfoto iespēju. Likās, ka fotokabīnes uztaisīšana būs ātra, divu nedēļu laikā to izdarīsim, bet tas mums prasīja pusgadu, tāpēc uz kāzām vajadzēja citu dāvanu,» nelēpj Jānis. 2014. gada sākumā fotokabīne bija gatava. No produkta, ko uzdāvināt draugiem, radās pakalpojums, ko viņi tagad piedāvā izklaides tirgū. Vaicāti, kāpēc izlēma turpināt iesākto, puiši teic, ka to mudināja darīt jau līdz tam veiktie ieguldījumi un izaicinājums to paveikt. Jānis ir fotogrāfs un ir bildējis korporatīvajos pasākumos, tāpēc viņam bija kontakti pasākumu aģentūrās, kurām viņš stāstīja par jauno pakalpojumu, izdevās tikt pie klientiem. Gandrīz divu gadu laikā puiši piedalījušies aptuveni 350 pasākumos. Fobo pakalpojumus galvenokārt izvēlas korporatīvajiem pasākumiem un kāzām. Katram no šiem virzieniem ir sava sezonalitāte un tās nepārklājas. «Ir vēl trešais virziens – momentfoto kā daļa no zīmola veidošanas. Labs piemērs ir H&M apģērbu veikali – viņi Positivus festivālā novietoja trīs fotokabīnes un kopumā nobildējās 15 tūkstoši cilvēku. Cilvēks iegūst bildi, ir priecīgs, bet uz fotogrāfijas rakstīts H&M,» saka Jānis. Rolands piebilst, ka tādējādi zīmols tiek saistīts ar pozitīvām sajūtām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LG šā gada flagmanis G8s ThinQ izceļas ar neparastu spēju atpazīt plaukstas vēnu rakstu un roku žestus

Pēc ilgāka pieklusuma Latvijas viedtelefonu tirgū skaļāk ierunājies kādreiz visai iecienītais dienvidkorejiešu zīmols LG, laižot tirdzniecībā februārī Mobilās pasaules kongresā Barselonā izziņoto flagmani G8s ThinQ. Stāsts ir interesants un vienlaikus līdz galam neizprotams. LG ziemas nogalē prezentēja uzreiz divas ierīces – G8 ThinQ un G8s ThinQ, kas nekavējoties piesaistīja apskatnieku uzmanību ar inovatīvo «lidojuma laika» jeb ToF kameru. Tā ar infrasarkano staru analizē un savāc lauka dziļuma informāciju, kas noder bagātīgākām fotogrāfijām un papildinātās realitātes lietotnēm. Tomēr līdz paša tālruņa aptaustīšanai eiropiešiem bija jāgaida pieci mēneši, turklāt korejieši izlēma, ka jūnijā tirdzniecībā «vecajā pasaulē» laidīs tikai G8s versiju. Tā redzamākā atšķirība ir zemākas kvalitātes ekrāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 3. novembrī, notiks konference Latvijas Bankas simtgades konference "Ilgtspēja un nauda: veidojot nākotnes ekonomiku". Uz to pulcēsies Eiropas finanšu sektora līderi – Eiropas Centrālās bankas prezidente Kristīne Lagarda, Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis, ECB Padomes loceklis un Banque de France prezidents Fransuā Vileruā de Galo, ECB Valdes loceklis Frenks Eldersons, ECB Padomes loceklis un Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks un daudzi citi. Pirms konferences Uldis Rutkaste apraksta būtiskākos eiro zonas izaicinājumus, ar kuriem saskarsimies nākotnē.

Pēdējo 15 gadu laikā pasaules ekonomika ir piedzīvojusi virkni nozīmīgu satricinājumu, kas atstājuši paliekošas pēdas daudzu pasaules valstu tautsaimniecībās. Varētu pat teikt, ka krīzes ugunsgrēku dzēšana ir kļuvusi par ekonomiskās politikas veicēju ikdienu. Lielā finanšu krīze, Eiropas parādu krīze, deflācijas draudi un gausā ekonomikas virzība, pandēmija, Krievijas iebrukums Ukrainā, enerģētikas krīze un vairākas desmitgades nepieredzēti augsta inflācija, ko vērojam šobrīd – visi šie notikumi ir prasījuši izšķirošus lēmumus un pat ekonomiskās politikas paradigmu maiņu, lai mazinātu negatīvās sekas valstu tautsaimniecībām un iedzīvotājiem. Raugoties atpakaļskata spogulī, droši vien ne visi lēmumi bijuši optimāli un pareizi. Tomēr krīžu līkločos esam mācījušies un uzlabojuši savu sniegumu. Arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes mazauto Honda Jazz žilbina ar neticami ērtu salonu un, ja topošais saimnieks to vēlēsies, tas ir gatavs stilot ar košiem un pamanāmiem virsbūves krāsu toņiem

Jazz ir vēl viens paraugs, kā Honda no necilajiem ārējiem izmēriem spēj salonā izspiest tik daudz vietas, lai tas varētu kļūt par budžeta klases ģimenes auto. Tiem, kas savas attiecības ir nodibinājuši nesen un kuru ģimenei ir pievienojušās jaunas atvases, Jazz ar garantiju spēs izpildīt visus pienākumus. Honda Jazz, kas savā dzimtenē un citviet pasaulē tiek saukts par Honda Fit, ir viens no populārākajiem Honda modeļiem uz planētas Zeme.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Mazs auto vienmēr ir kompromiss. Arī Jazz šur tur var vēlēties labākus apdares materiālus, priekšējie krēsliņi ir pašauri, saulessargu spogulīšiem nav dāmām tik vajadzīgā apgaismojuma. Sīkas nepilnības atrast var, tomēr Jazz ar pilnu jaudu atspēlēsies ar neticami plašu salonu un savai klasei milzīgu bagāžas nodalījumu, kurā par papildu samaksu var pasūtīt oriģināla izmēra rezerves riteni. Funkcionalitātes paraugstunda ir Honda otrās rindas Honda Magic Seats jeb maģiskie sēdekļi, kas ļauj to apakšējo daļu uzlocīt tā, lai izveidotu plašu telpu nestandarta bagāžas vizināšanai. Daudziem ļoti patiks, ka Jazz joprojām uz Latviju ceļo no Japānas rūpnīcas, kas garantē lielisku kvalitāti. Salīdzinājumā ar priekšgājēju, kas arī bija ērts un saimniecisks produkts, jaunais Jazz ir uzsēdināts uz jaunas un modernas platformas, kas pastiepusi auto vēl par 95 mm garāku, bet riteņu bāze ir palielināta par 30 milimetriem. Ārējo apkārtmēru pārbīdes ir stiprinājušas ne tikai auto vadāmību un stabilitāti uz ceļa, bet arī paplašinājusi salona ietilpību. Priekšējos krēslos turpmāk pat brangas miesasbūves tēvaiņiem nevajadzēs grūstīties ar pleciem, vēl komfortablāki dzīves apstākļi tiks nodrošināti otrās rindas pasažieriem. Tur ir kļuvis vairāk vietas gan kājām, gan plecu rajonā. Visbeidzot, zem Jazz jumta auto aizmugurējā daļā atradīsies 354 litru bagāžas nodalījums, ko, nolokot otrās rindas krēslus, var palielināt līdz 1314 litriem. Kā jau to varēja paredzēt, Honda Jazz joprojām būs viens no dārgākajiem savas klases modeļiem, proti, sākot no 14 390 eiro, taču japāņa mazauto aizstāvības nolūkos jāsaka, ka Jazz jau standartizpildījumā tiks pasniegts ar sulīgu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Glītajā, spīdīgajā Samsung planšetē Galaxy Tab S3 var vērties savā atspulgā gluži kā spogulī, turklāt uz tās ekrāna var rakstīt ar digitālo irbuli

Bēdīgi slaveno atgadījumu ar uzliesmojošiem Samsung lielizmēra viedtelefonu Note 7 akumulatoriem dēļ digitālo pierakstu blociņu cienītāji pērnajā rudenī palika ar garu degunu. Daudzās valstīs Note tika izņemti no tirdzniecības, vēl pat nepagūstot nonākt veikalos. Tagad lielākais mobilo tālruņu ražotājs cenšas kompensēt šo iztrūkumu, Pasaules mobilajā kongresā Barselonā februāra nogalē prezentējot Samsung «augšējā gala» sērijas Tab S 3. paaudzes planšetdatoru, kas saprotas ar S Pen digitālo irbuli.

Dizains

Gaumīgu lietu cienītāji noteikti nebūs vīlušies. Lai arī galvenajās dizaina līnijās Tab S3 no sava priekšteča Tab S2 būtiski neatšķiras, dažas nianses tam liek izskatīties elitārāk. Tab S3 no abām pusēm klāj tik spīdīgs stikls, ka tajā tīri labi var spoguļoties. Savukārt abas plāksnes savieno matēta, glīti noslīpēta metāla līste, veidojot stingru viengabala korpusu. Planšetes ārieni var diezgan viegli iztēloties, iedomājoties krietni piepūstu Galaxy S7 viedtelefonu ar visām tā labajām un sliktajām pusēm. Pie pēdējām jāpieskaita ļoti labi redzamie pirkstu nospiedumi uz spīdīgās virsmas. Tomēr jaunāko viedtelefonu var noskalot ūdenī, bet «plāksni» no šķidrumiem jātur pa gabalu un jāizlīdzas ar lupatiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO,VIDEO: MILZU! meklē investorus

Monta Glumane,28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brokastu pārslu zīmols MILZU! startē uzkodu segmentā, palielina apgrozījumu un meklē investorus, lai, atbildot uz pieprasījumu eksporta tirgos, kāpinātu uzņēmuma ražošanas kapacitāti.

Izdevniecības Dienas Bizness informācijas platforma DB HUB turpina projektu Ekspedīcija – eksporta pieredzes stāsts, kura ietvaros rīko ekspedīcijas uz uzņēmumu ražotnēm, ļaujot interesentiem no pirmavota uzzināt par eksportā gūto pieredzi un nākotnes plāniem, kā arī uzdot jautājumus vadībai. Šajā gadā ekspedīcija notika SIA MILZU! ražotnē Kuldīgas novadā, kur ar zīmolu MILZU! top graudaugu pārslas un uzkodas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kāpēc darba tirgus piespiedīs visus mainīties?

Jolanta Dreiblate, informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmuma “Tietoevry” Latvijas filiāles personāla vadītāja,06.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Profesionālās un personīgās dzīves līdzsvars – frāze, ko pēdējos pāris gadus dzird gandrīz ikviens. No talantiem un personālvadības profesionāļiem. No vietējiem darba devējiem līdz starptautiskām organizācijām. Skaistos saukļos un mērķtiecīgās aktivitātēs.

Tiesa, realitātē darbinieku atbalstoša kultūra un vide ir sastopama retāk nekā formāli uzņēmumu apgalvojumi un maldīgas puspatiesības. Vai un kāpēc darba tirgus tomēr piespiedīs visus mainīties?

Bieži vien karjera mūsu dzīvē tiek izvirzīta par prioritāti. Cilvēka tieksme gūt profesionālus panākumus aizēno rūpes par sevi un personīgo labsajūtu, kas tieši iespaido fizisko veselību un mentālo labbūtību. Smagnēja darba kultūra jeb “hustle culture”, klusā aiziešana jeb “quiet quitting” un nespēja apturēt lielo atkāpšanos ir satraucošas darba tirgus tendences, kurām starptautiski ir veltīti jauni apzīmējumi. Šie jēdzieni raksturo problēmas, kas lielākoties radušās Covid-19 izplatības un ierobežojumu laikā. Tās pašlaik cenšas novērst organizācijas visā pasaulē, lai mazinātu darbinieku izdegšanas līmeni un radītu gan labvēlīgāku, gan iekļaujošāku darba vidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules lielākajai izglītības, zinātnes un kultūras organizācijai UNESCO, kuras dalībniece ir arī Latvija, šogad aprit 70 gadu. Laikā, kad Rīgas vēsturiskais centrs un tā buferzona tika iekļauti UNESCO Pasaules kultūras mantojuma sarakstā, būvniecības un nekustamo īpašumu nozarē bija jūtama pretestība, bažas par attīstības iespējām. Pa šiem gadiem šis tas ir mainījies – gan pilsētas vaibstos, gan nozares profesionāļu attieksmē. Daudzas ēkas ir atguvušas spozmi, daļa no tām – ar būvkompānijas RBSSKALS rokām, piemēram, Latvijas Nacionālais teātris, Rīgas Birža, koka ēku renovācijas centrs Koka Rīga un daudzi citi. Saruna, kurā netrūkst garu paužu, ar kompānijas padomes priekšsēdētāju Māri Saukānu izvēršas gan par rekonstrukciju, gan būvniecību kopumā.

Vai, ieejot Biržas namā, ir gandarījuma sajūta par to, ka esat palīdzējuši šādam objektam tapt?

Drīzāk klātbūtnes sajūta. Bet tas attiecas arī uz citiem objektiem – tev ir bijusi iespēja būt daļai no kaut kā lielāka, nekā tu pats. Kad pienāks nākamā restaurācija vai rekonstrukcija, speciālisti ņems ārā būvžurnālus, arhīvus, pētīs, kas to darīja, kāpēc to darīja, kāda bija doma, un ceru, ka spēs novērtēt mūsu darbu un ieguldījumu.

Jums bija tāda pati iespēja, jo Biržas namā arī ilgus gadus nebija veikti kapitāli atjaunošanas darbi.

Un varbūt labi, ka tā. Jāpiemin trīsvienība – kultūrvēsturiskais mantojums, sabiedriskās vajadzības un ekonomiskais izdevīgums. Ne vienmēr starp tām ir balanss. Bieži vien tiek pārspīlēts ekonomiskais izdevīgums, citreiz tiek nobremzētas laikmetīgas vajadzības, taču mēs dzīvojam gadsimtu vai pat vairāk vēlāk, un vajag atrast kompromisu starp to, kā bija, un to, kā ir. Kultūrvēsturiskais mantojums stāv augstāk par visu. Mēs lepojamies ar Rīgu, kāda tā bijusi, – tas ir iemesls, kāpēc tūristi uz šejieni brauc, tas ir mūsu vērtību spogulis. Un šajā spogulī rādām, kā mēs redzam, kā mēs saprotam, kā mēs darām un cienām. Sākotnēji atsevišķās profesionāļu aprindās bija pretestība pret UNESCO prasībām, ka tās ierobežos, ka daudz ko nedrīkstēs. Vecrīga nav liela, salīdzinot ar vairāku citu valstu vecpilsētām, bet buferzona, kas tai apkārt, savukārt ir ļoti liela, un tas zināmā mērā sasien mums rokas. Taču, laikam ejot, pierādās, ka tas attaisnojas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Jaunais Porsche 911 Carrera T

Dienas Bizness,24.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar 911 Carrera T Porsche atdzīvina 1968. gada 911 T pūristisko konceptu: mazāka masa, «īsākas» pārnesumu attiecības ar manuālo pārnesumkārbu un aizmugurējā piedziņa ar aizmugurējā diferenciāļa mehānisko bloķēšanu uzlabotam sniegumam.

Jaunā modeļa izskats ir aizgūts no 911 Carrera dizaina, un tā motors nodrošina 272 kW (370 ZS) lielu jaudu. 911 Carrera T (Porsche gadījumā «T» apzīmē «Touring») lepojas arī ar vairākām citām aprīkojuma vienībām, kas nav pieejamas 911 Carrera modeļiem, ieskaitot standarta aprīkojumā uzstādīto PASM (Porsche aktīvās piekares vadības sistēmas) sporta šasiju, kas ir pazemināta par 20 mm, Sport Chrono pakotni ar optimizētu masu, īsāku pārnesumkārbas sviru ar sarkaniem pārnesumu apzīmējumiem un Sport-Tex sēdekļu vidusdaļu. 911 Carrera T papildaprīkojumā ir pieejama aizmugurējā stūrējamā ass, kas nebija pieejama 911 Carrera modeļiem.

Ikviens 911 Carrera T aprīkojuma elements ir atlasīts, lai nodrošinātu optimālu sportiskumu un vieglu konstrukciju: Aizmugurējais vējstikls un aizmugurējie sānu logi ir izgatavoti no īpaši viegla stikla, savukārt durvju apdarē ir iestrādātas atvēršanas cilpas. Lielā mērā ir samazināta skaņas izolācija, nav pieejami papildaprīkojuma aizmugurējie sēdekļi, un tiek piedāvāta iespēja atteikties no Porsche komunikāciju sistēmas (PCM). Rezultāts: Pateicoties 1425 kg pašmasai, divvietīgais modelis ir par 20 kg vieglāks nekā 911 Carrera ar līdzvērtīgu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skatījumam uz nākotni neaudz uzlabojoties, vairs nav tāda nepieciešamība paslēpties. Tas nozīmējis zelta cenas atkāpšanos.

Finanšu tirgus dalībnieku omu pēdējā laikā uzlabojušas cerības uz pakāpenisku ASV-Ķīnas tirdzniecības karu mezglu šķetināšanos. Tas, savukārt, licis spekulēt, ka nākamgad pasaules nozīmīgāko tautsaimniecību izaugsme tomēr varētu būt veselīgāka. Traģiskajiem scenārijiem atbīdoties otrajā plānā, daudzi gatavi uzņemties lielāku risku. Šķiet, palīdz vēl tas, ka atpakaļskata spogulī redzams, ka akciju (ASV) cena šogad palēkusies gandrīz par ceturto daļu. No vienas puses ir skaidrs, ka tik spēji šo vērtspapīru cena mūžīgi neaugs, un akcijas nebūt nevar uzskatīt par lētām. No otras puses – ir bail palaist vēl tālākus dāsnus šī tirgus guvumus.

Ne visiem aktīviem gan ir tīkamas cerības uz mēreni spožāku (vai vismaz – ne tik pelēku) nākotni. Šādos laikos mazinās vajadzība pēc drošā patvēruma, piemēram, tādas tradicionālās vērtības kā zelts. Pietiekami daudzi investori pie šī aktīva patvērumu meklē arī psiholoģisku iemeslu dēļ, jo ieguldījumiem zeltā bijusi ļoti sena vēsture.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai plāno iegādāties jaunu automašīnu? Varbūt straujais degvielas cenu kāpums licis apdomāt ekonomiskāka automašīnas modeļa iegādi?

Lai arī kāds būtu tavs mērķis un pieredze auto iegādē, mazlietotu spēkratu tirgus ir kļuvis pieejamāks un uzticamāks, kā jebkad agrāk. Mobile de ir lielisks palīgs šajā jautājumā. Sākot ar modeļa izraudzīšanos, līdz pat auto piegādei. Lasi tālāk un uzzini noderīgus padomus, kā iztikt bez nepatīkamiem pārsteigumiem.

1. Zini, ko vēlies

Vispirms nospraud mērķi. Ja skaidri zināsi, kādu modeli meklē un cik lielu naudas summu vari tam veltīt, būs vieglāk orientēties piedāvājumā.

Tad definē apakšējo robežu. Tas ir zemākais tehniskais stāvoklis, kāds, tavuprāt, ir pieļaujams dotajā cenu kategorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir brīdis pirms gadumijas, un tūlīt aizsāksies jauns gads. Tas ir mirklis, kad atskatāmies uz paveikto un kaldinām plānus nākotnei. Tomēr es gribu mudināt neskatīties kalendārā, bet izbaudīt katru mirkli un novērtēt to, kas ikvienam no mums ir dots,» uzrunā Latvijas iedzīvotājiem gadu mijā teica Valsts prezidents Raimonds Vējonis.

«Ik reizi, ielūkojoties spogulī, esiet pateicīgi par to, ka jums ir dota vēl viena brīnišķīga diena, kurā ar pārliecību varat teikt, ka jūs īstenojat savus sapņus. Nesalīdziniet sevi ar citiem, bet katru rītu mostieties ar pārliecību, ka jūsu dzīve ir unikāla un ka Jūs darāt to labāko, kas ir jūsu spēkos!

Paskatieties šobrīd sev apkārt – jums blakus ir cilvēki, kas ir izvēlējušies būt kopā tieši ar jums gan šajā svētku dienā, gan ikdienas rūpēs, gan priekos, gan bēdās. Pateiksim paldies mūsu līdzcilvēkiem par sniegto atbalstu aizejošajā gadā, un atbalstīsim cits citu arī nākamajā gadā.

Tautieši!

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

FOTO: Svinīgā ceremonijā iedegta Phjončhanas olimpisko spēļu uguns

LETA--AFP/DPA,24.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Senajā Olimpijā otrdien svinīgā ceremonijā tika iedegta 2018.gada Phjončhanas olimpisko spēļu uguns, sākot lāpas stafeti, kas noslēgsies pēc 107 dienām Olimpiādes atklāšanas ceremonijā 9.februārī.

Olimpisko uguni iedega grieķu aktrise Katerina Lehu, kura to nodeva pirmajam lāpnesim - Grieķijas distanču slēpotājam un biatlonistam Apostolam Angelim.

Nākamais lāpu saņēma bijušais Dienvidkorejas futbola izlases un Mančestras «United» spēlētājs Paks Čisons.

Mākoņaino laikapstākļu dēļ lāpu nevarēja iedegt tradicionālajā veidā - izmantojot saules starus un parabolisko spoguli.

Olimpiskā lāpa turpmākās nedēļas laikā ceļos pa Grieķiju līdz tiks nogādāta Atēnās, kur 31.oktobrī to nodos Phjončhanas olimpisko spēļu organizatoriem.

Pēc tam lāpa uzsāks savu ceļu uz Phjončhanu, kur tā tiks nogādāta ar lidmašīnu, kuģi, vilcienu, buru laivu, robotu un citiem veidiem. Paredzams, ka olimpisko lāpu nesīs apmēram 7500 lāpneši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilgtermiņā piektās paaudzes mobilo sakaru tīkls jeb 5G palīdzēs radīt jauna veida pakalpojumus un produktus, kas iepriekš neeksistēja

Tā biznesa portālam db.lv saka inkubatora un akseleratora "Founders Space" vadītājs Stīvs Hofmans (Steve Hoffman). Paredzams, ka 5G nesīs daudz pārmaiņu un tās būs visaptverošas, tomēr viņu bažīgu dara šīs tehnoloģijas izmaksas, kas varētu bremzēt tās izplatību.

Jūsu prezentācija "5G Techritory" konferencē bija "5G – pārspīlēta sajūsma vai cerība globālai digitālai nākotnei" (5G – hype or hope for global digital future). Kā jums šķiet – 5G tiek uzņemts ar pārspīlētu sajūsmu vai tomēr tā sniegtās cerības ir lielākas?

Vienmēr, kad ir kāda jauna tehnoloģija, piemēram, mākslīgais intelekts, blokķēde vai virtuālā realitāte, ir liela ažiotāža. Runājot par 5G patieso potenciālu, man ir lielas cerības, jo no tā tiešām būs taustāmi rezultāti. Tāpēc es teiktu, ka ir daudz cerību, ne tikai ažiotāža.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

GIVEN ekspansijai izvēlas obligāciju emisiju

Jānis Goldbergs,30.03.2023

Grenardi un GIVEN uzņēmumu līdzīpašniece un arī produktu veidotāja Alīna Spriņģe.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

GIVEN ir juvelierizstrādājumu tirdzniecības tīkls, kuru dibināja uzņēmuma Grenardi īpašnieki Ainārs un Alīna Spriņģi, pēdējos gados uzsācis pamatīgu paplašināšanos visās Baltijas valstīs. Lai sasniegtu paplašināšanās mērķus, veikta obligāciju emisija ar Signet Bank atbalstu.

Par to arī Dienas Biznesa jautājumi Grenardi un GIVEN uzņēmumu līdzīpašniecei un arī produktu veidotājai Alīnai Spriņģei.

Pastāstiet, lūdzu, uzņēmuma izveidošanās stāstu: sākumā Grenardi, pēc tam GIVEN?

Grenardi sākās jau 2000. gadā, kad tika izveidots viens neliels veikaliņš Mežciemā. Pirmsākumā šo veikalu mans vīrs Ainārs Spriņģis izveidoja savai mammai Lilijai, un tas vairāk raksturojams kā hobija pasākums Lilijai, nevis kā nopietna tirdzniecības tīkla izveides iecere. Viņa ar šo veikalu darbojās gadus četrus, līdz brīdim, kad Ainārs, būdams pieredzējis uzņēmējs, saprata, ka šajā nozarē slēpjas labs biznesa potenciāls. Līdztekus viņam radās iespēja ieguldīt privātus līdzekļus uzņēmuma attīstībā. Laika gaitā Grenardi attīstījās par veikalu tīklu ar vairāk nekā 20 veikaliem Baltijā, un uzņēmuma portfolio bija vairāki pasaulē atzīti itāļu zīmoli un teicama reputācija savā nozarē. Taču 2017. gadā menedžmentam šķietami pietrūka nākotnes skatījuma un no finanšu puses bija redzams, ka uzņēmuma attīstība sāk stagnēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pateicoties ziemīgajiem laika apstāļiem arī šogad BB wakepark atklāj brīvdabas slidotavu Beberliņos, Karostā.

«Ar prieku sagaidījām, ka Beberliņu ūdenskrātuve pārvērtās gludā ledus spogulī, un mūsu dabīgā ledus slidotava var uzsākt savu darbību,» stāsta aktīvās atpūtas un veikborda parka BB wakepark vadītāja Santa Vēvere.

BB wakepark slidotava ir bezmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru