Lai gan pirmās fotokabīnes parādījās Amerikā 1925. gadā, arī mūsdienās cilvēki ir gatavi stāvēt rindā, lai iegūtu attēlu ar sevi, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Bieži vien pasākumos liekas, ka nekas nav mainījies – rindas ir joprojām,» saka Jānis Nīgals, kurš kopā ar Rolandu Erķi izgatavojis momentfoto aparātu Fobo, ar kuru viesojas dažādos pasākumos. «Bija vēlme uzdāvināt draugam uz kāzām dāvanu – momentfoto iespēju. Likās, ka fotokabīnes uztaisīšana būs ātra, divu nedēļu laikā to izdarīsim, bet tas mums prasīja pusgadu, tāpēc uz kāzām vajadzēja citu dāvanu,» nelēpj Jānis. 2014. gada sākumā fotokabīne bija gatava. No produkta, ko uzdāvināt draugiem, radās pakalpojums, ko viņi tagad piedāvā izklaides tirgū. Vaicāti, kāpēc izlēma turpināt iesākto, puiši teic, ka to mudināja darīt jau līdz tam veiktie ieguldījumi un izaicinājums to paveikt. Jānis ir fotogrāfs un ir bildējis korporatīvajos pasākumos, tāpēc viņam bija kontakti pasākumu aģentūrās, kurām viņš stāstīja par jauno pakalpojumu, izdevās tikt pie klientiem. Gandrīz divu gadu laikā puiši piedalījušies aptuveni 350 pasākumos. Fobo pakalpojumus galvenokārt izvēlas korporatīvajiem pasākumiem un kāzām. Katram no šiem virzieniem ir sava sezonalitāte un tās nepārklājas. «Ir vēl trešais virziens – momentfoto kā daļa no zīmola veidošanas. Labs piemērs ir H&M apģērbu veikali – viņi Positivus festivālā novietoja trīs fotokabīnes un kopumā nobildējās 15 tūkstoši cilvēku. Cilvēks iegūst bildi, ir priecīgs, bet uz fotogrāfijas rakstīts H&M,» saka Jānis. Rolands piebilst, ka tādējādi zīmols tiek saistīts ar pozitīvām sajūtām.
Spogulis ar atmiņu
«Cilvēki fotokabīnē atļaujas vairāk nekā fotosalonā. Tam, kā cilvēki jūtas, skatoties spogulī, ir cita maģija nekā tad, ja skaties uz fotogrāfu, kurš tevi bildē. Kad cilvēku bildē profesionāls fotogrāfs, ir ambīcijas, ka šis nu būs mākslas foto, ka tas būs kaut kas īpašs. Tas ne vienmēr tā ir, daudzas bildes neizdodas. Momentfoto procesā bez fotogrāfa nav tik lielu gaidu, tāpēc pārsteigums, ka viena no bildēm ir forša, rada sajūsmu,» saka Jānis.
Visu rakstu Rindā arī pašbilžu laikmetā lasiet 9. novembra laikrakstā Dienas Bizness.