Mūsdienās, kad bilžu pārbagātība cilvēku mobilajās ierīcēs ir milzīga, vēlme fotografēties un uzreiz saņemt bildi nav zudusi
Šāda iespēja nereti tiek dota dažādās svinībās, piemēram, uzņēmuma ballēs, kāzās, privātās dzimšanas dienās, dažādu produktu popularizēšanas pasākumos, koncertos u.c. Bildēšanās iespējas nodrošina gan fotogrāfi, kuri kā papildus pievienoto vērtību sniedz īpaši izveidotus foto stūrīšus un atribūtus, ar kuru palīdzību var iejusties dažādos tēlos, kā arī uzņēmumi, kuri pasākumiem iznomā foto būdas, kas būtībā ir milzu fotoaparāts, kuram nav nepieciešams fotogrāfs objektīva otrā pusē. Bildēties gribētāji paši ir savas bildes režisori.
«Jau sen esmu darbojies par fotogrāfu, domājis par bildes saturu, kompozīciju un noskaņu, bet momentfoto būdiņas, jo īpaši ceļojot, vienmēr mani ievilka pašu nobildēties. Pirms četriem gadiem uz drauga kāzām radās doma uzdāvināt momentfoto procesu, tā arī radās foto kaste Fobo,» stāsta SIA Fobo partneris Jānis Nīgals. Sezonāli pieprasījums pēc tās mainās, piemēram, ziemā visvairāk foto kastes tiek nodarbinātas uzņēmumu ballēs, kad kolektīvs vēlas svinību sajūtu iemūžināt, un nereti šī bildīte kalpo kā iedvesma visam nākamajam gadam. Vasarā tā parasti tiek noslogota kāzās, jo iegūt sev bildi ar līgavu un līgavaini vai arī ar savu ģimeni vēlas vai ikkatrs viesis. Pasākumā foto kaste, pirmkārt, sniedz prieku, jo pats automātiskā foto process izraisa pārsteigumu un sajūsmu. Otrkārt, kopīga fotografēšanās saliedē pasākuma viesus.
Savukārt Māris Zalāns fotografēšanu ar izklaidi apvieno jau desmit gadus. «Tolaik strādāju pasākumu aģentūrā. Mans mērķis bija noorganizēt ne tikai fotostūrīti, bet arī iespēju saņemt fotogrāfijas drukātā veidā uz vietas. Toreiz bija digitālās fotogrāfijas ēras sākums un šāda veida pakalpojums nebija plaši izplatīts, nezināju, kam prasīt padomu, pašam vajadzēja internetā pētīt tā laika printerus un fotopapīru klāstu. Pirmais pasākums, kuram apņēmos kaut ko tādu uzstādīt, bija Dienas Biznesa balle 2007. gada janvārī klubā Alcatraz,» atminas fotogrāfs. Vēlāk, kad pasākumu aģentūra pārtrauca savu darbību, viņš sāka strādāt patstāvīgi un pamazām iemantoja savu klientu loku.
Visu rakstu Iemūžina emocijas lasiet 15. novembra laikrakstā Dienas Bizness.