Korporatīvajās gada nogales ballēs ir lieliska iespēja uzņēmuma vadītājam apliecināt darbiniekiem, ka ir daļa no komandas.
Vienas receptes, kā priekšniekam uzvesties gadu mijas ballē, nav, atzīst DB uzrunātie organizāciju psihologi un pasākumu rīkotāji, tomēr visi ir vienisprātis, ka sliktais tonis ir būt rezervētam, uz visu notiekošo noskatīties it kā no malas un drīz pēc oficiālās uzrunas svinības pamest.
Viens no uzņēmuma vadītāja pienākumiem gada nogales ballē ir uzrunas teikšana, un DB aptaujātie eksperti uzsver, ka šim uzdevumam nevajadzētu pieiet vieglprātīgi, bet gan sagatavoties, jo darbinieki sacītajā patiesi ieklausās.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Komunikācijas aģentūras Edelman Affiliate vadītāja Ieva Stūre mudina vadītājus pirms tam sagatavoties un padomāt, ko vēlas darbiniekiem pateikt. Uzrunai nevajadzētu būt pārlieku formālai un garlaicīgai. «Jāpasaka kodolīgi svarīgākais, bet nevajadzētu pazaudēt sirsnību. Iesaku izvairīties no sausām frāzēm, piemēram, ik gadus pasakot «paldies par ieguldījumu» un «lai ražīgs nākamais gads». Darbinieki vēlas dzirdēt, kādēļ vadītājs izsaka pateicību, kas šajā gadā sasniegts, kādas atziņas visiem kopā gūtas, pat, ja katru gadu gribas pateikt vienu un to pašu. Arī to var pasniegt ar humoru, sakot «jūs jau zināt, ko es teikšu, bet patiesi šajā gadā manas domas nav mainījušās». Sliktāka uzruna ir tā, kad līdz ar priekšnieku runā arī visi pārējie,» atzīst I. Stūre.
Arī konsultāciju uzņēmuma O.D.A. partnere Gitāna Dāvidsone ir pārliecināta, ka gadu mijas korporatīvajā pasākumā uzņēmuma vadītāja uzruna ir nepieciešama, jo balle ir tas brīdis, kad pateikt kaut ko labu par komandu, dot cilvēkiem uzmundrinājumu. Tas ir īpaši svarīgi vidējos un lielos uzņēmumos, kur darbinieki priekšnieku ikdienā tik bieži vaigā nesastop. Arī radošās apvienības Skudras metropole īpašniece Gundega Skudriņa teic, ka gadu mijas svinībās vadītājam vajadzētu parādīt savu cilvēcīgo, nevis formālo tēlu un, viņasprāt, uzrunai ir jābūt tādai, lai būtu sajūta, ka teiktais ir veltīts ikvienam no komandas, nevis pūlim. To īpaši svarīgi ir panākt vidējos un lielos uzņēmumos, kuros ikdienā padotajiem nav tik viegli sastapt priekšnieku, lai pārmītu dažus vārdus. «Tāpēc bieži vien tiek piesaistīti pasākumu organizatori, kas, izmantojot dažādus trikus, tehnoloģijas iespējas, palīdz vadītājam uzrunu izveidot tādu, kas paliek atmiņā, liek ikvienam justies pamanītam. Piemēram, var veidot īsus video stāstus, sveicienus, kas parāda, ka vadītājs ir centies padomāt par katru vienu savu komandas dalībnieku. Ar dažādiem elementiem var panākt saskari ar darbiniekiem, pat ja komandā ir ļoti daudz cilvēku,» pieredzē dalās G. Skudriņa.
Visu rakstu Sirsnību notēlot nevar lasiet trešdienas, 12.decembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!