Mobilo sakaru operatora "Tele2" veiktā mazo un vidējo uzņēmēju (MVU) aptauja liecina, ka vairāk nekā puse (58%) šo uzņēmumu neizmanto sociālos medijus kā pārdošanas kanālus.
Aptuveni 90% no tiem MVU, kuri aktīvi izmanto sociālos tīklus, atzīst, ka aktivitātes tajos ir veicinājušas uzņēmumu apgrozījuma pieaugumu.
Visbiežāk MVU izmanto tādus sociālos tīklus kā "Facebook" (92%) un "Instagram (42%), lai piesaistītu jaunus klientus (63%) un veidotu uzņēmuma atpazīstamību (60%).
"Latvijā ir vairāk nekā 1 miljons sociālo tīklu lietotāju un šī mazo un vidējo uzņēmēju aptauja labi parāda, cik vēl ir liels potenciāls uzņēmējiem izmantot sociālos tīklus, lai pastāstītu par sevi, saviem produktiem vai pakalpojumiem. Dažādi starptautiskie un vietējie pētījumi rāda, ka aptuveni 70% klientu ietekmējas no sociālajiem medijiem pirms veic pirkumus," saka "Tele2" komercdirektors Raivo Rosts.
"Tele2" veiktās MVU aptaujas dati arī rāda, ka 38% uzņēmumu sociālos tīklus uzmanto tiešajai pārdošanai, 36% klientu apkalpošanai un konsultācijām, 35% jaunu produktu vai pakalpojumu virzīšanai tirgū, bet 33% uzņēmuma reputācijas stiprināšanai.
Lai noskaidrotu Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu vadītāju viedokli par sociālo tīklu izmantošanu pārdošanā, mobilo sakaru operators "Tele2" veica pētījumu sadarbībā ar "BERG Research" šī gada augustā, un tajā piedalījās 227 uzņēmēji.