Sociālo tīklu "Facebook" un "Instagram" lietotājiem Eiropā būs lielāka kontrole pār to, kā viņi aplūko saturu, otrdien paziņojusi šo tīklu māteskompānija "Meta".
"Meta" šādu soli spērusi, pielāgojoties jaunajiem Eiropas Savienības (ES) noteikumiem, kas liks sociālo mediju gigantiem agresīvāk uzraudzīt saturu tiešsaistē, lai aizsargātu lietotājus, jo īpaši pret naida runu un dezinformāciju.
19 lielākajiem tirgus dalībniekiem, tai skaitā "Meta", "Amazon", "Apple", "Google", "Microsoft", "TikTok" un "X", kas agrāk bija pazīstams kā "Twitter", no nākamās nedēļas būs jāievēro jaunie noteikumi, pretējā gadījumā tām draud lielas sodanaudas.
Pašreiz visa uzmanība pievērsta miljardierim Īlonam Maskam, kurš kopš tvitera iegādes bieži pēkšņi mainījis noteikumus par sociālajā tīklā atļauto valodu, un nereti viņa lēmumi bijuši tiešā pretrunā ar ES jaunajiem noteikumiem.
"Meta" prezidents globālajās lietās Niks Klegs paziņoja, ka "Facebook" un "Instagram" lietotājiem ES tiks dota iespēja skatīt dažāda veida saturu, kas nav balstīts uz profilēšanu, kas ir ES Digitālo pakalpojumu akta (DSA) prasība. Piemēram, lietotājiem būs iespēja skatīt saturu tikai no tiem cilvēkiem, kuriem viņi seko, sakārtotu hronoloģiskā secībā no jaunākā līdz vecākajam.
"Meta" jau ir devusi "Facebook" un "Instagram" lietotājiem lielāku kontroli pār to, kā viņi skatās saturu savā galvenajā plūsmā, taču šis solis aptvers arī citas sociālā tīkla satura sadaļas.
"TikTok" mēneša sākumā paziņoja par līdzīgām izmaiņām, kas Eiropas lietotājiem dos iespēju izslēgt funkciju, kas parāda saturu, pamatojoties uz viņu interesēm.
Klegs sacīja, ka vēl viens pasākums, lai nodrošinātu atbilstību, ietver bibliotēkas paplašināšanu, lai "rādītu un arhivētu" visas reklāmas, kas mērķētas uz cilvēkiem Eiropas Savienībā. Citas izmaiņas ietver plašākas informācijas sniegšanu par to, kā "Meta" mākslīgā intelekta sistēmas klasificē saturu "Facebook" un "Instagram".
Klegs sacīja, ka pie DSA ieviešanas "Meta" strādā vairāk nekā 1000 cilvēku.