6.jūlijā sākusi darbību ASV sociālo tīklu lieluzņēmuma "Meta" izstrādātā mikroblogošanas platforma "Threads", kas tiek uzskatīta par tiešu konkurenti "Twitter".
ASV sociālo tīklu lieluzņēmuma "Meta" izstrādātajā mikroblogošanas platformā "Threads" vien dažu stundu laikā pēc tās darbības sākšanas reģistrējušies jau vairāk nekā desmit miljoni lietotāju, ceturtdien paziņoja "Meta" dibinātājs Marks Zakerbergs.
"Threads" sācis darboties 100 valstīs, un pagaidām darbosies bez reklāmām.
"Desmit miljoni lietotāju septiņās stundās," savā oficiālajā "Threads" kontā raksta Zakerbergs.
Kontus jau izveidojušas tādas slavenības ka Dženifera Lopesa, Šakira un Hjū Džekmens, kā arī mediji, tai skaitā "The Washington Post" un "The Economist".
"Threads" ir saistīta ar "Meta" platformu "Instagram", un par "Thread" lietotājiem automātiski kļuvuši divi miljardi "Instagram" lietotāju.
Lai kļūtu par jaunu "Threads" lietotāju, vispirms jāreģistrējas platformā "Instagram".
Tomēr privātuma regulējuma noteikto ierobežojumu dēļ "Threads" pagaidām nav pieejama Eiropas Savienībā (ES). Bloka normas aizliedz lietotāju datu nodošanu starp platformām.
Pagaidām nav zināms, kad tiks novērstas neatbilstības ES regulējumam un "Threads" varēs sākt darbību ES.
Analītiķi norāda, ka "Meta" dibinātājs Marks Zakerbergs izmanto daudzu "Twitter" lietotāju neapmierinātību ar "Twitter" īpašnieka Īlona Maska haotiskajiem lēmumiem, ieviešot maksu par dažādiem pakalpojumiem, un tāpēc tagad laiž tirgū "Twitter" līdzinieci.
"Threads" ir daudzējādā ziņā līdzīga "Twitter", turklāt ieraksta garuma ierobežojums ir 500 zīmes, kamēr "Twitter" ieraksti nevar būt garāki par 280 zīmēm.
"Meta" cer, ka "Threads" kļūs par slavenību, uzņēmumu un politiķu saziņas kanālu.
"Tas ir pavisam vienkārši - ja kāds "Instagram" lietotājs ar lielu sekotāju skaitu, piemēram, [Kima] Kardašjana vai [Džastins] Bībers, vai [Lionels] Mesi sāks regulāri publicēt ziņas "Threads", jaunā platforma varētu ātri uzplaukt," platformā "Substack" prognozē finanšu analītiķis Braiens Vīzers.
Tirgus pētījumu uzņēmuma "Insider Intelligence" analītiķe Jasmīne Engberga lēš, ka "Threads" būtu nepieciešams tikai viens no četriem "Instagram" ikmēneša aktīvajiem lietotājiem, lai jaunā platforma "kļūtu tikpat liela kā "Twitter"."
""Twitter" lietotāji izmisīgi meklē alternatīvu, un Masks ir devis Zakerbergam iespēju," norāda Engberga.