Kurzemes apgabaltiesa 28. maijā turpinās skatīt pirms diviem gadiem pārtraukto Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) prasību pret grieķu kuģniecības kompāniju Clan Marine Ltd. par 4,1 miljona latu zaudējumu piedziņu.
Lietas izskatīšana tika atsākta šā gada 21. maijā, turpinājās 24. maijā, bet nākamā sēde nozīmēta 28. maijā, Db.lv uzzināja Kurzemes apgabaltiesā.
Prasība saistās ar 2006. gada vasarā notikušo kuģa Anna avāriju, kad tas ietriecās Karostas jeb kalpaka tilta balstā un sadragāja to. 2010.gada aprīļa vidū Kurzemes apgabaltiesa uz laiku apturēja tiesvedību, jo Liepājas SEZ pieteica Kalpaka tilta ziemeļu daļas balsta ekspertīzi.
Tiesvedība starp Liepājas SEZ un kuģniecības kompāniju sākās 2008.gadā. Liepājas SEZ pārvalde no Clan Marine Ltd. vēlas piedzīt 4,1 miljona latu zaudējumus. Kā trešā persona atbildētāja pusē pieaicināta Krievijas apdrošināšanas kompānija Ingosstrah. 2006.gadā Clan Marine Ltd. bija kuģa Anna īpašniece. Tankkuģis bija reģistrēts Batumi ostā Gruzijā. Pašlaik kuģim ir jauns īpašnieks.
2006.gada jūlijā kuģis ietriecās Karostas tiltā, sadragājot tā ziemeļu daļu. Izmeklēšanā vēlāk secināts, ka tankkuģa avārijas iemesls bijis stūres iekārtas bojājums, kā arī kuģa kapteiņa un ostas loča pasīvā rīcība. 2006.gada 17.jūlijā bija paredzēts sākt tilta rekonstrukciju, taču plānus izjauca 12.jūlijā notikusī kuģa sadursme ar tiltu. Līdz ar to tilta nesadragātās daļas rekonstrukciju sāka tikai 2007.gada sākumā.
Tilta renovācija ir viena no Kohēzijas fonda atbalstītā vērienīgā Liepājas ostas pievedceļu projekta sastāvdaļām. Pēc rekonstrukcijas tiltu atklāja 2009.gada augusta beigās.