Līdz ar labības novākšanu, Liepājas ostas termināli uzsākuši graudaugu pieņemšanu un uzglabāšanu, bet jūlijā veikti pēdējie terminālu un noliktavu sagatavošanas darbi jaunajai graudaugu sezonai, informē Liepājas SEZ.
Līdz ar to tradicionāli jūlijā kravu apgrozījums bija mazāks nekā citos mēnešos – 337 937,58 tonnas. Jūlijā Liepājas ostā apkalpoti 97 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 4142 pasažieri.
Liepājas ost au vairākus gadus Liepājas ostā dominē beramkravas, t.sk. lauksaimniecības produkti – 2015. gadā labība un labības produkti veidoja 49% no visām ostā pārkrautajām kravām, bet 2016. gadā pirmajā pusgadā – 52%.
Šā gada jūlijā beramkravu segmentā labība un labības produkti veidoja vien 37,9% un tas vistiešāk ir saistīts ar vasaras vidu, kad noslēdzas iepriekšējā graudaugu sezona, bet jaunā vēl nav sākusies. Kā pastāstīja lielākā Liepājas ostas beramkravu
Termināla LSEZ SIA Liepaja Bulk Terminal LTD valdes loceklis Juris Matvejevs, šobrīd esot zināma pauze starp sezonām, lai gan jau uzsākta Latvijas graudu pieņemšana saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem. Kravas automašīnu rinda esot atkarīga no laika apstākļiem – saulainā laikā vairāk, bet lietainā mazāk. Juris Matvejevs uzsver, ka laika apstākļiem ir ļoti liela nozīme – ja vēl jūlijā esot bijusi pārliecība, ka šogad būs laba raža, tad šobrīd situācija esot ievērojami mainījusies. Stiprās un biežās lietavas ar katru dienu pazemina graudu kvalitāti, turklāt zemniekiem esot grūti graudus novākt, bet lielā mitruma dēļ, arī novāktajiem graudiem ilgāks laiks jāpavada kaltē.
Tomēr uz jauno graudaugu sezonu LSEZ SIA Liepaja Bulk Terminal LTD valdes loceklis Juris Matvejevs skatās optimistiski un noslēgtie līgumi ļaušot sasniegt plānoto termināla kravu apgrozījumu 2016. gadā ~ 2 milj. tonnas. Ja skatoties nevis kalendāro gadu, bet gan sezonu, tad laika posmā no 2015. gada 1. augusta līdz 2016. gada 1. augustam - LSEZ SIA ”Liepaja Bulk Terminal LTD” pārkrāvis ~ 2,3 milj. tonnu, bet jaunā sezona solās būt vēl labāka. Juris Matvejevs atzīst, ka kravu apstrāde nav iedomājama bez dzelzceļa pakalpojumu nodrošinājuma – lai laicīgi vagoni tiktu padoti un neveidotos dīkstāves. Tieši tādēļ jau jūlija pirmajā pusē par plānoto kravu apjomu informēta VAS Latvijas dzelzceļš.
Otra lielākā kravu grupa jūlijā beramkravu segmentā bija antracīta ogles – 22,2%, kas ir salīdzinoši jauns kravu veids Liepājas ostā un tās pārkrāva LSEZ SIA Ekers Stividors LP. Tradicionāls kravu veids beramkravu grupa ir celtniecības materiāli, kas jūlijā veidoja 44,4 tūkst tonnas jeb 18,1% no beramkravām.
Līdzvērtīgs bija arī pārkrautas koksnes šķeldas apjoms 44,4 tūkst tonnas. 30. jūlijā, sadarbojoties ostas kompānijām Laskana un Terrabalt, pabeidza panamax klases kuģa Cherry Blossom iekraušanu ostas piecdesmitajā piestātnē un tas uz Turciju eksportēja 32,61 tūkst. tonnu kvalitatīvas koksnes šķeldas. Pirmo eksporta koksnes šķeldas kravu LSEZ SIA Laskana sagatavoja un nosūtīja uz Turciju 2015. gada oktobrī. Kā pastāstīja LSEZ SIA Laskana ražošanas direktors Ojārs Zeme, sadarbība turpinās un Turcijas pusi apmierina šķeldas kvalitāte un loģistika. Veiksmīga bijusi arī sadarbība ar LSEZ SIA Terrabalt, izmantojot 50. piestātni. LSEZ SIA Terrabalt valdes loceklis Āris Ozoliņš uzsver, ka kompānijai tas bijis liels izaicinājums, jo līdz šim uzņēmuma pamatdarbības veids bija prāmju satiksmes nodrošināšana un ģenerālkravas, bet ar visu tikuši veiksmīgi galā. Vēl var piebilst, ka kompānija Terrabalt ostas 50. piestātni iznomā vien no šā gada februāra un šķeldas krava bija pirmā pēc vairāk kā divu gadu pārtraukuma 50. piestātnē. Piestātne iznomāta ar domu attīstīt prāmju satiksmi.
Jūlijā ģenerālkravas Liepājas ostā veidoja 56,8 tūkst tonnas jeb 16,8% no visām kravām, bet lejamkravas 35,8 tūkst. tonnu jeb 10,6%.