Jaunākais izdevums

Ja jūs ieguldāt naudu reklāmai internetā, jums ir ļoti svarīgi saņemt atbildes uz sekojošiem jautājumiem:

1. Kāds komunikācijas kanāls nodrošina visvairāk konversiju (konversija = produkta pasūtījums, atgriezeniskās saiknes formas aizpildīšana utt.)?

2. Kāda ir konversijas vērtība no katra komunikācijas kanāla?

3. Kādi komunikācijas kanāli uzskatāmi par konversiju veicinošajiem kanāliem (assisted channels)?

Atbildes uz šiem svarīgajiem jautājumiem var sniegt Google Analytics. Taču, ja pieļaut virkni kļūdu, izdarīt reklāmas efektivitātes analīzi kļūs neiespējami. Šodien es pastāstīšu par 5 izplatītākajām kļūdām, kas tiek pieļautas Google Analytics izmantošanā.

1. Nav uzstādīti mērķi

Bez mērķu uzstādīšanas reklāmas efektivitātes analīzes veikšana vienmēr būs nepilnīga. Ar vārdu ‘mērķis’ Google Analyticā mēs saprotam noteiktu darbību izpildi no lietotāja puses konkrētajā mājas lapā. Tas var būt produkta pasūtījums, atgriezeniskās saiknes formas aizpildīšana, klikšķis uz e-pasta adreses linku, video noskatīšanās utt. Kad lietotājs izpilda kādu vēlamo darbību (tiek sasniegts mērķis), mēs sakam, ka ir notikusi konversija. Tieši konversiju esamība palīdz jums noteikt iedarbīgākos un efektīvākos komunikāciju kanālus, reklāmu un atslēgas vārdus.

2. Netiek izmantota ārējo saišu marķēšana (URL Builder)

Līdztekus konversijām nepieciešams marķēt visas ārējās komunikācijas linkus. Citādi jūs varat nezināt precīzi par to, kura reklāma nodrošina visvairāk konversiju. Piemēram, jums ir izvietotas divu veidu reklāmas db.lv: baneris un tekstuālā atsauce. Nekodējot linkus, jūs nespēsiet noteikt, kura reklāma bijusi iedarbīgāka un nodrošinājusi jums visvairāk apmeklējumu un konversiju. Marķēt linkus iespējams ar URL Builder palīdzību. Tas ir samērā vienkārši.

3. Netiek izmantotas kastomizētas atskaites

Mērķu uzstādīšana un saišu marķēšana - tā vēl ir tikai puse no uzvaras. Tagad ir svarīgi izveidot konkrētas atskaites, kas jums nodrošinās maksimālo labumu. Google Analytics piedāvā lielu atskaišu daudzumu, taču nebūt ne vienmēr mēs vienā atskaitē varam atrast visu nepieciešamu informāciju. Tāpēc mums jāpatērē vairāk laika un pastāvīgi jāpārslēdzas no vienas tabulas uz citu. Jāiegaumē. Jāsalīdzina. Piemēram, standarta atskaitē par apmeklējumiem no komunikāciju kanāliem jūs redzat vienīgi konversiju procentuālās attiecības. Lai saņemtu konversiju īpatsvaru skaitliskā izteiksmē, jums nākas tērēt laiku un veikt aprēķinus vai pāriet uz citu tabulu. Kastomizētas atskaites ļauj atrisināt šo problēmu. Google Analytics dod iespēju izveidot atskaites, kur jūs varat norādīt visu informāciju, kas jums ir nepieciešama. Tādējādi visi svarīgie dati atrodas vienuviet, vienā atskaitē.

4. Netiek atklāti konversiju veicinoši komunikācijas kanāli (assisted channels)

Kas īsti ir konversiju veicinošie komunikācijas kanāli? Piemēram, klients var noklikšķināt uz reklāmu Facebookā, iepazīties ar piedāvājumu mājas lapā, iziet no tas, atkārtoti ieiet tajā nākamajā dienā un izdarīt pasūtījumu. Šajā gadījumā Facebook kalpo kā konversiju veicinošs komunikācijas kanāls.

Šādu kanālu noteikšana ir ļoti svarīgs uzdevums, jo klientu uzvedība ir atšķirīga un nebūt ne visi jau pirmajā apmeklējuma reizē būs gatavi izdarīt pasūtījumu. Izprotot, kādi kanāli kalpo kā konversiju veicinošiem komunikācijas kanāliem, jūs varēsiet prasmīgāk sadalīt reklāmas budžetu. Atskaites par dotajiem kanāliem jūs atradīsiet Conversions, Multi - Funnel Channels sadaļā. Vairāk informācijas par atskaitēm šeit.

5. Trūkst mikroversiju analīzes

Ir divi konversiju veidi: makro un mikro. Makro konversija - tas ir produkta pasūtījums, atgriezeniskās saiknes formas aizpilde, pierakstīšanās uz konsultāciju. Makro konversija notiek, kad jūs saņemat pircēju vai potenciālo klientu. Mikro konversija - tā ir video noskatīšanās, dokumentu (piemēram, produkta tehniskā apraksta, kupona) lejuplāde, kontaktu sadaļas caurskatīšana, noteikta lappušu skaita caurskatīšana utt. Mikro konversijas norāda uz lietotāju iesaistīšanas pakāpi. Daudzos gadījumos iesaistīšana var kalpot par vienu no noteicošajiem faktoriem makro konversijas iegūšanai. Tādēļ līdzās lielajiem mērķiem mājas lapā ir jāuzstāda arī mazie mērķi. Daudzos gadījumos, ja iztrūkst makro konversijas, analīze pēc mikro konversijām palīdz noteikt problēmas iemeslu vai virzienu, kur to meklēt. Piemēram, jūs redzat, ka lietotāji apmeklējuma laikā izskata 4-5 lappuses (mikro konversija), pavada mājas lapā 5 minūtes (mikro konversija), bet produkta pasūtījumu praktiski nav. Tas ir iemesls, lai veiktu mājas lapas satura analīzi. Iespējams, pietrūkst stimulu, kuri apmeklētāju mudinātu izdarīt pasūtījumu un viņi tos veic pie konkurentiem. Cēloņi var būt visdažādākie un mikro konversijas var palīdzēt jums tos noteikt.

Ja Jums ir jautājumi par Google Analytics izmantošanu, uzrakstiet tos man uz e-pastu [email protected]. Vēstulē aprakstiet problēmu un norādiet rezultātu, ko vēlāties saņemt. Es palīdzēšu Jums atrast atbildes bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot naudu interneta reklāmā, Jūs sagaidāt atdevi (piemēram, jaunus klientus). Bet bieži vien uzņēmējiem nav informācijas (vai arī ir pieejama tikai virspusīga informācija), vai digitālā reklāma strādā efektīvi un sasniedz biznesa mērķus. Ja pieņemam, ka kāda daļa no reklāmas budžeta strādā neefektīvi, tad būtībā šis neefektīvi izmantotais budžets ir Jūsu zaudējumi. To apzinoties, noteikti rodas vēlme noskaidrot, kas tieši nestrādā efektīvi (kanāls, ziņojums, atslēgvārdi, mājas lapa). Ja to nezināsiet, palielinot reklāmas budžetu, palielināsies arī Jūsu zaudējumi.

Esmu izvēlējies divus būtiskus jautājumus, ko atbildot uzzināsiet, vai esat jau paveikuši galvenās darbības, lai uzsāktu analīzi. Ja Jūsu atbildes ir “Nē”, tad uzzināsiet, kādi priekšdarbi vēl jāpaveic.

Veikt reklāmas un mājas lapas darbības efektivitātes analīzi var ar vairākiem analītiskas rīkiem. Šajā rakstā es runāšu par vienu no tiem. Google Analytics ir analītiskas rīks, kas ikvienam mājas lapas īpašniekam ir pieejams bezmaksas. Šajā rakstā esmu pieņēmis, ka esat jau pieslēguši savam interneta resursam Google Analytics.

1. Vai Jums ir izveidoti mērķi Google Analytics kontā? Jā/Nē

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāma Google meklētājā kļūst arvien populārāka. Daži uzņēmumi mēģina atrast darbinieku uz pilno slodzi, kas nodarbotos ar Google reklāmas jautājumiem. Daži uztic Google reklāmas vadīšanu saviem mārketinga speciālistiem darbu apvienošanas kārtībā.

Kā vadītājam saprast, vai darbinieks ir labs speciālists, vai tieši pretēji pilda savus pienākums nekvalitatīvi un vai nu ar viņu jāatvedas (vai arī jānosūta uz kvalifikācijas celšanas kursiem). Piedāvājam īso ceļvedi - piecas pazīmes, kas ļaus vadītājam noskaidrot, cik kompetents darbinieks, kura darba pienākumos ietilpst darbs ar Google reklāmas produktiem.

1. Darbinieks, kurš strādā ar AdWords nav savienojis Google AdWords un Google Analytics kontus.

Analytics konta pielāgošana un savienošana ar AdWords kontu ir viena no primārām darbībām, kas jāpaveic, pirms uzsākt reklāmas aktivitātes Google meklētājā. Pateicoties Analytics pielāgošanai un kontu savienošanai, vadītājs un speciālists varēs saņemt svarīgu informāciju rezultātu analīzes veikšanai. Analīzes rezultāti savukārt ir pamats turpmākai reklāmas kampaņu optimizācijai (stratēģija, taktika).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

M&A un riska kapitāla gada nozīmīgākie darījumi

Dienas Bizness,25.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Baltijas M&A un privātā kapitāla foruma ietvaros jau trešo gadu tiek turpināta tradīcija – ikgadējie apbalvojumi par nozīmīgākajiem sasniegumiem šajā jomā Baltijā.

M&A un riska kapitāla gada darījumus izvēlējās vērtēšanas komiteja, kuras sastāvā bija tirgus dalībnieki un eksperti: Kristiina Vassilkova (Igaunijas Riska kapitāla asociācija), Kristo Oidermaa (LHV), Edgars Pīgoznis (Latvijas Riska kapitāla asociācija), Jānis Maršāns (Dienas Bizness), Dr. Asta Klimavičienė (ISM Vadības un ekonomikas universitāte) un Valērijs Judins (Summa Advisers).

Lai noteiktu balvas saņēmēju, tika vērtēti kritēriji: darījuma vērtība un stratēģiskā nozīme Baltijas reģionā, sarežģītība, inovācija un finanšu struktūra.

Sekojošajā sarakstā nejaušā secībā sarindoti trīs, pēc ekspertu domām, ievērojamākie darījumi. Katras kategorijas uzvarētājs tiks paziņots Baltijas M&A un privātā kapitāla forumā, 27. oktobra vakarā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Google reklāma: kā noskaidrot reklāmas pozīciju, kura nodrošina lielāko klientu skaitu

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants,12.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jūs ieguldāt naudu Google meklētāja reklāmā, jums ir svarīgi zināt, kura reklāmas pozīcija nodrošina lielāko konversiju skaitu (konversija = produkta pasūtījums, kupona lejupielāde utt.). Tas, vai jūsu reklāmas ziņojums tiks rādīts augstākā vai zemākā pozīcijā (no 1 līdz 11), atkarīgs no dažādiem faktoriem.

Bieži vien vairums reklāmdevēju tiecas sasniegt pirmo vietu. Bet cik tas ir izdevīgi? Augstāka reklāmas pozīcija arī izmaksā dārgāk. Varbūt nav vērts palielināt izdevumus? Varbūt jātiecas uz otro, trešo vai vēl zemāku reklāmas vietu? Noskaidrojot, kura jūsu reklāmas ziņojuma pozīcija nodrošina lielāko konversiju skaitu, reklāmdevējs var pieņemt pamatotus lēmumus un pieturēties pie saprātīgākas reklāmas stratēģijas, tādējādi ietaupot līdzekļus un palielinot konversiju skaitu.

Šajā rakstā es atklāšu, kā jūs varat noskaidrot, kura reklāmas pozīcija jums nodrošina lielāko konversiju skaitu. Pastāv vairāki veidi, kā analizēt datus. Es pastāstīšu par vienu no tiem. Šim nolūkam jums būs nepieciešams izveidot vienu ne īpaši sarežģītu atskaiti Google Analytics.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

3 svarīgas lietas, par kurām jāpārliecinās pirms publicēt mājas lapu internetā

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants,16.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

6 gadījumos no 10 saskaros ar situāciju, kad mājas lapa tiek publicēta internetā bez nepieciešamo sagatavošanas darbu veikšanas. Rezultātā reklāmas aktivitātes internetā kļūst mazāk efektīvas un tiek apgrūtināta biznesa mērķu sasniegšana. Tā kā šādu gadījumu ir pietiekami daudz, nolēmu atvēlēt šai tēmai atsevišķu rakstu. Šos ieteikumus ir vērts atcerēties pat tad, ja šodien tas nav aktuāli.

Pirms mājas lapa tiek publicēta internetā, pārliecināties par sekojošo:

1. Google Analytics konts pieder jums un jums ir administratora tiesības.

Google Analytics sniedz svarīgu informāciju, kas palīdz noteikt komunikācijas kanālu un reklāmas ziņojumu darbības efektivitāti, kā arī palīdz analizēt apmeklētāju uzvedību mājas lapā. Analīzes rezultāti ir pamats lēmumu pieņemšanai par reklāmas budžeta sadalīšanu, reklāmas optimizācijas un/vai mājas lapas pilnveidošanu. Tam nepieciešams ne tikai pievienot Google Analytics, bet arī pienācīgā veidā to pielāgot.

Ir būtiski panākt, ka esat konta administrators, jo pretējā gadījumā pēc kāda laika Jūs varat tikt atvienots no konta, un viss iepriekš paveiktais darbs tiks pazaudēts, darbs būs jāsāk no jauna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka Google pietuvojies izlīgumam ar Eiropas Komisiju (EK), tehnoloģiju milzi Eiropā, iespējams, sagaida vēl viena apsūdzība monopolstāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā.

Vairāku kompāniju, kurā ietilpst arī Microsoft, apvienība ICOMP vērsusies EK ar jaunu sūdzību, norādot, ka Google panākusi savu internetā dominējošo stāvokli slēdzot negodīgus līgumus, vēsta Bloomberg. ICOMP pauž uzskatu, ka Google veidojusi plašu ekskluzīvu attiecību tīklu, kuru nelegāli izmantojis, lai nodrošinātu sev izdevīgu stāvokli tirgū.

Aizvadītajā nedēļā Google Eiropas Savienības (ES) regulatoriem iesniedza piedāvājumu noslēgt mierizlīgumu strīdā par konkurences pārkāpumiem. ES izmeklēšanu saistībā ar iespējamiem Google pārkāpumiem uzsāka 2010. gadā. Google tiek pārmests, ka kompānija savā interneta pārlūkprogrammā priekšroku dod meklējumu rezultātiem, kas atbilst tās pašas sniegto pakalpojumu interesēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) jau otrdien varētu noteikt rekordlielu sodu ASV tehnoloģiju korporācijai Google par konkurences noteikumu pārkāpšanu, atklājuši anonīmi avoti.

Konkurences komisāres Margrētes Vestageres vadībā ES noteiks sodu Google, kas būs lielāks nekā 2009.gadā noteiktais 1,06 miljardu eiro sods ASV mikroshēmu ražotājam Intel, atklāja lietai pietuvinātas personas, kas vēlējās palikt anonīmas.

Anonīmie avoti atklājuši, ka sods Google varētu būt 1,1-2 miljardi eiro. Lai gan tas būtu visu laiku lielākais sods, kādu ES noteikusi par konkurences pārkāpumiem, maksimālais pieļaujamais sods ir 10% no kompānijas iepriekšējā finanšu gada ieņēmumiem, kas Google gadījumā būtu astoņi miljardi eiro.

Vienlaikus ES arī prasīšot Google mainīt savu biznesa praksi, lai kliedētu ES bažas.

Lēmums, kura paziņošana gaidāma otrdien vai trešdien, pieņemts gadu pēc tam, kad Vestagere pārsteidza pasauli un saniknoja toreizējā ASV prezidenta Baraka Obamas administrāciju ar rīkojumu ASV tehnoloģiju kompānijai Apple atmaksāt 13 miljardus eiro Īrijas budžetā, ko kompānija saņēmusi kā nodokļu atvieglojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Google biroji izpelnījušies atvērtas un inovatīvas darba vides reputāciju, un šoreiz piedāvājam aplūkot vienu no multinacionālākajiem Google birojiem, kas atrodas Šveices lielākajā pilsētā Cīrihē.

«Ārpus darba laika Google darbinieki nodarbojas ar visdažādākajām lietām, sākot ar riteņbraukšanu un beidzot ar biškopību, frisbiju un fokstrota dejošanu,» tā kompānija raksturo savus darbiniekus. Šķiet, Google nebaidās arī savas darba telpas padarīt pietuvinātas dzīvei ārpus darba laika, un, piemēram, sapulces vadīt tām speciāli paredzētās «šūnās», izveidot apzaļumotas terases ar skatu uz pilsētu un biroja vestibilu dizaina ziņā veidot īru kroga labākajās tradīcijās.

«Lai gan nav divu vienādu uzņēmuma Google biroju, tiem visiem ir dažas kopīgas iezīmes — sienas gleznojumi un rotājumi, kas raksturo vietējās tradīcijas; Google darbiniekiem ir kopīgas darba vietas, telpas darbam un apspriežu telpas; ir iespēja spēlēt videospēles, biljardu un klavieres; kafejnīcas un nelielas virtuves, kurās ir pieejams veselīgs ēdiens; jau pierastās baltās tāfeles, ko izmantot pēkšņi radušos ideju apspriešanai,» skaidrots Google mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

10 soļi līdz efektīvai Google reklāmai

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts,31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā.

1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.

2. Jāveic atslēgvārdu analīze. Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.

3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Plānojiet virzīt produktus ārzemju tirgos? Divi svarīgie momenti, kam jāpievērš uzmanība

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants,20.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un Rūpniecības kamerā notika seminārs «GOOGLE EKSPORTAM», kur par eksporta iespējām, izmantojot interneta un t.sk. Google meklētāja priekšrocības, stāstīja Didzis Vilcāns (Google Ireland), Dr.Sergejs Volvenkins (iMarketings.lv) un Jānis Birģelis (Infinitum8).

Zemāk minēšu kopsavilkumu no savas prezentācijas. Prezentācijā iekļautais saturs bija 100% praktisks, kam par pamatu tika ņemta informācija no iMarketings Google AdWords un Google Analytics nodaļas ekspertu ikdienas darba ar klientiem, kuri realizē savu produkciju ārzemēs. Prezentācija bija sadalīta divās daļās: pirmā daļā stāstīju par diviem būtiskiem argumentiem, kāpēc Google meklētājs ir atbilstošs reklāmas instruments eksporta noieta veicināšanai un otrā daļā tika akcentēti divi momenti, kam obligāti jāpievērš uzmanība pirms uzsākt reklāmas aktivitātes ārzemju tirgos. Pie dāvāju ar šīs informācijas kopsavilkumu iepazīties zemāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms 18 gadiem darbu uzsāka plašāk nezināms «garāžas projekts» – Google meklētājs; šodien tas ir sasniedzis globālas uzraudzības impērijas statusu

1969. gada rudenī divi ASV augstskolu datori savstarpēji apmainījās ar pirmo internetā pārsūtīto ziņu. 29 gadus vēlāk Google uzsāka jaunu ēru, izdomājot meklētāju.

Tiem lietotājiem, kas tolaik internetā spēra tikai pirmos soļus, Google bija noderīgs ceļa rādītājs. Viss izskatījās pilnīgi nekaitīgi – koši burtiņi, vienkārši lietot, simpātisks uzņēmums, ko nodibinājuši divi džeki. Pēc 18 gadiem no kādreizējā «garāžas projekta» ir izaudzis augsti rentabls globāls koncerns, kurš savāc savu lietotāju datus, gadā apgrozot 75 mljrd. ASV dolāru un nopelnot 16 mljrd.

Šobrīd meklētājs ik dienu apstrādā jau piecus miljardus tajā ierakstīto pieprasījumu. Lai gan Google sauklis «don’t be evil» (neesi ļauns) šķiet tik miermīlīgs, uzņēmumam jau šobrīd, pateicoties savāktajiem datiem, ir ļoti liela vara pār saviem lietotājiem, un tas, kas ar šiem datiem tiek darīts, ir tikai paša koncerna ziņā. Internetā piedāvātie bezmaksas pakalpojumi šķiet tik ērti, taču par tiem cilvēks maksā ar sava privātuma zaudēšanu, jo bez maksas siers ir tikai peļu slazdā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google nav jāmaksā Francijas valsts pieprasīts nodokļu parāds 1,115 miljardu eiro apmērā, jo interneta milža Īrijas meitsabiedrība nav apliekama ar nodokļiem Francijā, trešdien nolēma Francijas tiesa.

«Francijas kompānija Google Ireland Limited (GIL) nav apliekama ar nodokļiem Francijā par periodu no 2005. līdz 2010.gadam,» teikts tiesas lēmumā.

Google 2015.gadā samaksāja Francijā uzņēmuma ienākuma nodokli tikai 6,7 miljonu eiro apmērā, jo tās Eiropas meitsabiedrības ienākumi bija reģistrēti zemo nodokļu valstī Īrijā. Šādu iespēju ir izmantojuši arī citi multinacionālie uzņēmumi.

Grupa nodarbina Francijā 700 cilvēkus, bet reklāmas kontrakti tās interneta pārlūkam vai videofailu apmaiņas vietnei YouTube ir parakstīti ar Īrijas meitsabiedrību.

Francijas pieprasītais nodokļu parāds bija tikai viena no vairākām juridiskām problēmām, ar kurām Kalifornijas štatā bāzētā Google ir saskārusies Eiropas Savienībā (ES).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas datu aizsardzības regulatori draudējuši uzsākt tiesvedību pret tehnoloģiju kompāniju Google saistībā ar tās 2012. gadā pieņemto privātuma politiku, kas pārkāpjot «caurspīdīguma saistības».

Lielbritānijas, Vācijas un Itālijas regulatori kompānijai Google likuši mainīt privātuma politiku, pretējā gadījumā interneta gigantam nāksies rēķināties ar juridiskām sankcijām. Iepriekš līdzīga satura iebildumus pret Google izteica arī Francijas un Spānijas regulatori.

Google jaunā privātuma politika, kuras ietvaros tiek apvienoti lietotāja dati no vairākiem kompānijas pakalpojumiem, radot nopietnus jautājumus saistībā ar tās atbilstību Lielbritānijas Datu aizsardzības aktu, pavēstījis britu regulators. Privātuma politikas mainīšanai Apvienotā Karaliste kompānijai devusi laiku līdz 20. septembrim. Savukārt Vācijas regulators pavēstījis, ka Google nāksies stāties priekšā, lai atbildētu uz jautājumiem par privātuma politiku, kas «pārkāpj kompānijas apņemšanos ievērot datu izmantošanas un uzglabāšanas caurspīdīgumu».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kāda būtu iepirkšanās izmantojot Google paplašinātās realitātes brilles?

Jānis Rancāns,12.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Nebraskas štata Omahas pilsētas pārtikas kompānija ConAgra Foods, sadarbībā ar Google radījusi ieskatu iepirkšanās procesā, izmantojot Google paplašinātās realitātes brilles Google Glass, vēsta Mashable.

Izmantojot Google Glass būs iespējams saņemt informāciju par pārtikas produktu sastāvu, atgādinājumus par to, kas ir jānopērk, kā arī norādījumus, kur meklējama nepieciešamā prece.

Savukārt Teksasā notiekošajā izklaides nozares konferencē SXSW Google iepazīstinājusi ar paplašinātās realitātes briļļu lietojumprogrammām. Kompānija prezentējusi laikraksta New York Times lietojumprogrammu, kas balsī nolasa interesējošo rakstu. Tāpat konferences apmeklētāji iepazīstināti ar populārās piezīmju lietojumprogrammas Evernote Google Glass versiju un prezentējusi ar balsi kontrolējumu Gmail e-pasta lietojumprogrammu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google saņem sodu par bezvadu tīklu informācijas pārtveršanu

Jānis Rancāns,13.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google maksās septiņu miljonu ASV dolāru lielu sodu par bezvadu interneta tīklos pārsūtītas informācijas pārtveršanu un citiem Street View projekta ietvaros veiktajiem privātuma pārkāpumiem.

Google piekritusi samaksāt septiņus miljonus ASV dolāru, lai atrisinātu 38 ASV štatu uzsāktu tiesvedību, kuras ietvaros interneta kompānija tika apsūdzēta par neaizsargātos bezvadu komunikāciju tīklos pārsūtītas informācijas, kā piemēram paroles un e-pasti, pārtveršanu, raksta Deutsche Welle. Google, veicot ielu fotografēšanu, savas automašīnas bija aprīkojusi ar iekārtām, kas spēj konstatēt WiFi bezvadu interneta tīklus, lai tādējādi pārbaudītu savu atrašanās vietu.

Pieslēdzoties WiFi tīkliem, Google rīcībā nonākuši arī to īpašnieku privātie dati. Kompānija gan uzsver, ka šādus datus neapkopoja, bet iespēja pārtvert privātu informāciju tikusi izveidota kļūmes dēļ, jo iekārtām sākotnēji vajadzējis tikai konstatēt WiFi tīklus. Apsūdzētāji gan atzīmē, ka Google zinājusi par šādas iespējas eksistenci.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā programma Google Developers Launchpad sāk sadarbību ar jaunuzņēmumu akseleratoru Startup Wise Guys kā vienīgo partneri Baltijā; Eiropā tam ir vēl trīs partneri

Jaunā sadarbība ar Google palīdzēs programmas dalībniekiem piekļūt augstas klases mentoriem un arī Google Firebase un Google Cloud pakalpojumiem, stāsta Startup Wise Guys mārketinga direktore Zane Bojāre. Līdz šim Startup Wise Guys akselerācijas programmās Baltijā ir piedalījušies 145 uzņēmumi, tostarp 14 no Latvijas, piemēram, Anatomy Next, CastPrint, Zeew, Lahdes, Orocon, Motivio, Vartus.eu, CEnOS.

Fragments no intervijas, kas publicēta 6. jūnija laikrakstā Dienas Bizness:

Kā radusies šāda sadarbība?

Savā ziņā šī sadarbība ir attīstījusies un izaugusi no ilgtermiņa sadarbības. Google speciālisti jau ilgstoši ir bijuši Startup Wise Guys programmu mentori. Kompānija novērtē mūsu ilgtermiņa darbu un to, ka strādājam visā Baltijā. Reģionā ir vēl citi akseleratori, kas darbojas aptuveni tikpat ilgi, piemēram, BuildIt, bet tas nestrādā visā Baltijā. Google Eiropā sadarbojas tikai ar četriem akseleratoriem šajā programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru