Pasaulē

Šveicē cenu fiksēšanā apsūdz Chanel un L’Oreal

Valdis Vikmanis,28.05.2010

Jaunākais izdevums

Šveices konkurences komisija vēlas sodīt smaržu un kosmētikas kompānijas, apsūdzot tās cenu fiksēšanā, atsaucoties uz komisijas paziņojumu, ziņo Vedomosti.

Apsūdzības vērstas pret tādām kompānijām kā Chanel Geneve SA, Clarins SA, L’Oreal Produits de Luxe Suisse SA, Parfums Christian Dior AG un YSL Beaute.

«Izmeklēšanas gaitā arvien vairāk kļūst skaidrs, ka uzņēmumi ir saskaņojuši cenas, apmainījušies ar informāciju, lai tādējādi nostiprinātu savas pozīcijas tirgū,» teikts komisijas ziņojumā.

Komisija šeit saskata likuma pārkāpumu un piedāvā sodīt kompānijas ar naudas sodu. Sods par šādu rīcību svārstās robežā no 17 tūkstošiem Šveices franku (8 432 LVL) līdz 25,5 miljoniem Šveices franku (1,2 milj. LVL).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Trīs Latvijas zinātnieces saņem balvu Sievietēm zinātnē

Db.lv,08.06.2022

Anda Barkāne saņem atzinību par celulozes modificēšanu 3D drukas tintes izgatavošanai.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par savu ieguldījumu zinātnes jomā L`ORÉAL sadarbībā ar Baltijas valstu zinātņu akadēmijām un UNESCO Nacionālajām komisijām prestižās Baltijas jauno talantu programmas Sievietēm zinātnē ietvaros apbalvo septiņas talantīgas zinātnieces.

Par savu ieguldījumu zinātnē un pētījumu veikšanai 6 000 eiro balvu šogad saņem doktorante M.sc.ing. Anda Barkāne, doktorante M.sc.ing. Laura Vītola un Dr.phys. Ilze Ļihačova no Latvijas, Dr. Gintare Kručaite un doktorante Greta Jaroskyte no Lietuvas, kā arī Dr. Estere Oras un doktorante Karolina Kudelina no Igaunijas. Viena dalībniece no katras valsts tiks nominēta prestižajai L'ORÉAL-UNESCO Sievietēm zinātnē starptautisko uzlecošo talantu programmai.

“Zinātņu akadēmiju žūrijas kā 2022. gada uzvarētājas izraudzījušās septiņas jaunās pētnieces, novērtējot viņu zinātnisko izcilību un aktivitāti. Man ir patiess prieks par šīm sievietēm, kuru aizrautība un darba rezultāti iedvesmos meitenes skolās un augstskolās īstenot savus mērķus kopējam sabiedrības labumam, veselībai un videi. Esmu pārliecināta, ka tas arī atgādinās ikvienam būtisko zinātnes lomu un mūsu zinātnieču pienesumu. Novēlot izcilu veiksmi zinātniskā darbā un laimi savā privātajā dzīvē,” uzsver Latvijas Valsts prezidente (1999-2007), Baltijas jauno talantu programmas Sievietēm zinātnē patronese, akadēmiķe Vaira Vīķe-Freiberga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Chanel dod triecienu viltotas produkcijas tirgotājiem

Jānis Rancāns,01.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas modes nams Chanel ASV tiesā guvis uzvaru pār interneta vietnēm, kas pārdevušas viltotu zīmola produkciju.

Interneta vietnes, kuras pārdevušas viltotu Chanel produkciju tiks slēgtas, kā arī nedrīkstēs turpmāk parādīties lielāko interneta meklētāju rezultātos, nolēmusi ASV Nevadas pavalsts tiesa. Kopumā izmeklēta vairāk nekā 600 vietņu darbība, kuras pārdevuši viltotu Chanel produkciju.

Informāciju par šādām interneta vietnēm likts izdzēst arī no sociālajiem portāliem, - piemēram, Facebook un Twitter.

Chanel uzstāja, ka vienkārša interneta vietņu slēgšana nav pietiekams veids kā cīnīties ar viltoto preču pārdevējiem, tāpēc tiesa nolēma ļaut Francijas modes namam arī konfiscēt vietņu domēnu vārdus, savukārt to agrākajiem īpašniekiem nākamos piecus gadus liegt reģistrēt jaunus domēnu vārdus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

L'oreal Baltic pērn uzaudzē peļņu 2,5 reizes

Gunta Kursiša,19.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn L’Oreal kosmētikas, parfimērijas, veselības un higiēnas līdzekļu vairumtirgotāja SIA L’Oreal Baltic palielinājusi peļņu divas ar pusi reizes – no 530 tūkst. Ls 2011. gadā līdz 1,3 milj. Ls pērn, liecina Lursoft dati.

Uzņēmums plāno gūto peļņu izmaksāt dividendēs.

L'Oreal Baltic apgrozījumu pērn uzaudzējis līdz 25,6 milj. Ls, kas ir par teju 5% vairāk nekā iepriekšējā gadā.

2012. gadā uzņēmums uzsāka arī zīmola GAC Giorgio Armani Cosmetics preču tirdzniecību Lietuvā.

SIA L’Oreal Baltic dibināta 2000. gadā un iekļauta Lursoft un laikraksta Dienas Bizness veidotajā Latvijas lielāko uzņēmumu sarakstā TOP 500, kas tiek veidots pēc kompāniju gada apgrozījuma. SIA L’Oreal Baltic 2011. gadā apgrozīja 24,4 milj. Ls un sarakstā ierindojās 173. vietā.

Uzņēmuma kapitāldaļu turētājs ir franču L'Oreal.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

L’Oreal Baltic valdē notikušas izmaiņas

Gunta Kursiša,13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja L`Oréal Baltijas filiāles SIA L`Oreal Baltic valdē notikušas izmaiņas, liecina ieraksts laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

L'Oreal Baltic audzējis peļņu un apgrozījumu

Žanete Hāka,01.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

L'Oreal kosmētikas, parfimērijas, veselības un higiēnas līdzekļu vairumtirgotāja SIA L'Oreal Baltic apgrozījums pērn, salīdzinot ar 2012. gadu, pieaudzis par 9,2%, sasniedzot 39,838 miljonus eiro.

Gadu uzņēmums noslēdzis ar peļņu 2,506 miljonu eiro apmērā, un, salīdzinot ar 2012. gadu, peļņas pieaugums ir 28,1%. Gūto peļņu uzņēmums paredzējis izmaksāt dividendēs mātes kompānijai franču L'Oreal.

Sākot ar 2013. gadu, SIA L'Oreal Baltic uzsācis zīmola Kiehl"S tirdzniecību Latvijā un Igaunijā. 2014. gadā tiek plānots uzsākt Active Cosmetic Division darbību Latvijā, vēlāk arī Igunijā un Lietuvā, norāda uzņēmuma vadība.

SIA L'Oreal Baltic pamatkapitāls ir 369,850 tūkstoši eiro.

Uzņēmums iekļauts laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā Latvijas lielāko uzņēmumu TOP 500 sarakstā, ieņemot 183. vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 2008. gada globālās ekonomiskās krīzes EURIBOR likmes bijušas rekordzemas un pat negatīvas, taču šobrīd tiek prognozēts straujš likmju pieaugums. Lai uzņēmumi varētu precīzāk plānot savus nākotnes izdevumus un nodrošināties pret izmaksu kāpumu nākotnē, Luminor piedāvā fiksēt kredīta procentu likmi.

“Covid-19 pandēmijai atkāpjoties, šī gada pirmie mēneši viesa cerības uz biznesa vides atjaunošanos, taču pasauli satricināja iebrukums Ukrainā. Šobrīd uzņēmēju lielākie izaicinājumi ir saistīti ar piegādes ķēžu atjaunošanu, lai rastu jaunas importa un eksporta iespējas, straujo enerģijas, izejmateriālu un preču cenu kāpumu, kā arī iedzīvotāju pirktspējas samazināšanos, jo cenas pieaug straujāk nekā vidējā alga. Lai veiksmīgi turpinātu uzņēmuma attīstību, kredīta procentu likmes fiksēšana var būt viens no risinājumiem,” stāsta Mareks Gurauskas, Luminor Mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas nodaļas vadītājs.

Euribor var pakāpties par pāris procentpunktiem 

Procentu likmju režīma nomaiņu arvien lielākā mērā izjutīs arī aizņēmēji Latvijā. Piemēram,...

Kā liecina Eiropas Monetāro tirgu institūta dati, EURIBOR 6 un 12 mēnešu likmes jau šobrīd pārsniegušas nulles robežu. Arī turpmāk tiek prognozēts straujš likmju pieaugums, un līdz šī gada beigām tās varētu palielināties līdz 1%, bet nākamā gada beigās – līdz pat 2%. Izvēloties fiksētu, nevis mainīgu kredīta procentu likmi, uzņēmumu īpašnieki var plānot nākotni un izvairīties no nevēlamām bāzes procentu likmes svārstībām.

Bankas eksperts norāda, ka procentu likmes fiksēšana var nederēt visiem uzņēmumiem, taču ir gadījumi, kad tā dos ieguvumus, piemēram, ja ir noslēgti ilgtermiņa piegādes līgumi un līgumcena ir fiksēta uz ilgāku laiku.

“Vēsturiski EURIBOR likmes ir bijušas pakļautas lielām svārstībām – augstākā 6 mēnešu EURIBOR likme ir bijusi 5,4 procenti 2008. gada oktobrī. Pēc tam tās sāka samazināties, un uzņēmēji nebija ieinteresēti fiksēt procentu likmes, jo monetārā politika liecināja, ka tās saglabāsies zemas ilgtermiņā. Šobrīd situācija ir mainījusies. Lai arī ilgtermiņa procentu likmes gandrīz vienmēr būs augstākas nekā īstermiņa likmes, procentu likmes fiksēšana ir laba iespēja uzņēmumiem, kas vēlas efektīvāk pārvaldīt savus izmaksu riskus," komentē M. Gurauskas.

Patlaban Luminor biznesa klientiem fiksēta procentu likme ir pieejama kredītlīnijām un kredītiem investīciju un apgrozāmo līdzekļu finansēšanai, un visbiežāk klienti izvēlas fiksēt procentu likmi uz termiņu no trīs līdz pieciem gadiem. Likmi var fiksēt uz termiņu līdz pieciem gadiem un to piemēro kredītiem līdz 3 miljoniem eiro. Lielākām kredīta summām Luminor piedāvā citus risinājumus. Likmes fiksēšana uz termiņu līdz vienam gadam ir iespējama arī kredītlīnijām.

“Nozares eksperti veic milzīgu darbu, lai prognozētu pašreizējos ekonomiskos notikumus pasaulē, tomēr ikvienam, kas piesaista investīcijas vai ņem kredītu, ir jābūt gatavam arī citai notikumu attīstībai. Šī brīža prognozes liecina, ka līdz gada beigām inflācija stabilizēsies un cenu pieauguma temps ar katru mēnesi samazināsies, jo vairākas enerģijas un preču cenas vēsturisko maksimumu sasniedza jau 2022. gada pirmajā pusē. Mēs esam gatavi izvērtēt katra konkrētā uzņēmuma iespējas un rast labākos pieejamos risinājumus,” informē Luminor Mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas nodaļas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Stendera vadība nodota bijušajam koncerna L'Oreal mārketinga vadītājam Laportam

LETA,25.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas kosmētikas ražotājas SIA Stenders valdes priekšsēdētāju kļuvis bijušais parfimērijas un kosmētikas koncerna L'Oreal mārketinga vadītājs Žiljēns Laports, apstiprina Stendera mārketinga un komunikāciju vadītāja Baiba Čipa-Ziemele.

Tikmēr nu jau bijušais valdes priekšsēdētājs Jānis Bērziņš kļuvis par uzņēmuma padomes priekšsēdētāju. Izmaiņas uzņēmumā reģistrētas šā gada 20.februārī. Bērziņš uzņēmuma dažādos amatos ir darbojies kopš 2001.gada.

Darbu valdē turpina valdes loceklis Rolands Pupkevičs, savukārt padomē darbu turpina padomes priekšsēdētāja vietniece Ieva Eglīte un padomes locekle Astra Neimane.

Kā stāsta Čipa-Ziemele, sadarbība ar Laportu sākta pērn. Viņš uzņēmumam sniedza konsultācijas produktu attīstības, biznesa un zīmola attīstības jautājumos.

Kopā analizējot uzņēmuma līdzšinējo darbību, Stendera komanda apzinājusies, ka 14 gadu darbības laikā ir izveidoti labi pamati zīmola, produktu izstrādes, ražošanas un uzņēmuma attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Trīs Latvijas zinātnieces saņem L`Oréal-UNESCO balvu Sievietēm zinātnē

Db.lv,06.09.2023

Ķīmijas doktore Dr.chem. Liene Grigorjeva ir vadošā pētniece Latvijas Organiskās sintēzes institūtā

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

L`Oréal sadarbībā ar Baltijas valstu zinātņu akadēmijām un UNESCO Nacionālajām komisijām prestižajā Baltijas jauno talantu programmā Sievietēm zinātnē apbalvoja septiņas talantīgas zinātnieces. Latvijā par savu ieguldījumu zinātnē un 7 000 eiro balvu pētījumu veikšanai šogad saņem doktorante M.sc.ing. Katrīna Laganovska, doktorante M.sc.biol. Kristina Baho Santosa (Cristina Bajo Santos) un Dr.chem. Liene Grigorjeva.

“Pateicos triju Baltijas valstu Zinātņu akadēmiju žūrijām par ieguldīto darbu, izvērtējot zinātnisko aktivitāti un izcilību, izraugoties balvai jaunās pētnieces. Man ir liels un patiess prieks par šīm lieliskajām sievietēm un zinātniecēm, kuru aizrautība un darba rezultāti iedvesmos meitenes skolās un augstskolās īstenot savus mērķus kopējam sabiedrības labumam – cilvēku un vides veselībai. Esmu pārliecināta, ka tas arī atgādinās ikvienam būtisko zinātnes lomu un mūsu zinātnieču pienesumu. Novēlu visām zinātniecēm – gan jaunajām, gan pieredzējušajām – veiksmi zinātniskajā darbā un laimi personiskajā dzīvē,” sveic Latvijas Valsts prezidente (1999-2007), Baltijas jauno talantu programmas Sievietēm zinātnē patronese, akadēmiķe Vaira Vīķe-Freiberga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

L’Oreal pērn nopelnījis par 25% vairāk

Ritvars Bīders,11.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas skaistumkopšanas kompānijas L’Oreal 2010. gadā strādāja ar 2,2 miljardu eiro lielu peļņu, kas ir par 25% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, ziņo Associated Press.

Peļņas palielināšanos veicināja kompānijas produktu noieta palielināšanās jaunajos tirgos Āzijā un Latīņamerikā.

L’Oreal apgrozījums pērn palielinājies par 11% līdz 9,5 miljardiem eiro.

L’Oreal pārdošanas apjomu pieaugums par 4,1% pērn pēdējā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pirms gada gan nav piepildījis tirgus prognozes, līdz ar ko kosmētikas ražotāja akcijas cena biržā piedzīvojusi kritumu.

Attiecībā uz šo gadu L’Oreal paredz tālāku apgrozījuma un peļņas palielināšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas skaistumkopšanas produktu ražotājs L'Oreal otrdien paziņoja, ka parakstījis viena miljarda eiro vērtu līgumu ar Brazīlijas kompāniju Natura Cosmeticos par uzņēmuma The Body Shop pārdošanu.

L'Oreal paziņoja, ka līgums par tai vairāk nekā desmit gadus piederējušās kompānijas pārdošanu parakstīts pēc tam, kad tika saņemts apstiprinājums no uzņēmuma padomes.

Tomēr darījumam vēl jāsaņem konkurences uzraugu apstiprinājums, tostarp Brazīlijā un ASV. To pilnībā pabeigt plānots 2017.gada laikā.

Abas puses 9.jūnijā paziņoja, ka ir sāktas ekskluzīvas sarunas par Lielbritānijā bāzētā The Body Shop pārdošanu. 1976.gadā uzņēmējas Anitas Rodikas dibinātā kompānija specializējas dabisko skaistumkopšanas produktu ražošanā un tirdzniecībā. The Body Shop ir vairāk nekā 3000 veikalu 66 valstīs, arī Latvijā.

The Body Shop popularitāti iemantoja ar saviem ētikas principiem, piemēram, kompānija atteicās no dzīvnieku izmantošanas produktu izmēģinājumos, kā arī piedalījās sociālās un vides kampaņās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē slavenās smaržas Chanel No 5 un Miss Dior satur vielas, ko nākotnē varētu aizliegt saskaņā ar jaunu Eiropas Savienības regulu, lai samazinātu alerģijas risku, raksta telegraph.co.uk.

Tādējādi pastāv iespēja, ka nākotnē Merilinas Monro mīļāko smaržu Chanel No 5 sastāvs varētu tikt mainīts. Šīs ir pasaulē populārākās smaržas un tiek tirgotas jau 93 gadus. Katrās 30 sekundēs pasaulē tiek pārdota viena šo smaržu pudelīte.

Smaržās tiek kombinēts jasmīns, roze, sandalkoks, vaniļa kopā ar citiem pamataromātiem.

Smaržu ražotāji patlaban izmisīgi mēģina pārveidot šos aromātus, lai piemērotos jaunajām prasībām.

«Piemērošanās ir izaicinājums, bet ir svarīgi arī saglabāt kvalitāti un identitāti, ņemot vērā arī jaunās prasības,» sacījis Chanel pārstāvis.

Jaunās marķējuma prasības nosaka, ka tam jāiekļauj arī brīdinājumus par alerģijām, tāpat kā medikamentiem, kas var palielināt smaržu cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Izplatījušās baumas par L'Oreal plāniem iegādāties Avon

Lelde Petrāne,12.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc baumu izplatīšanās, ka L'Oreal SA varētu izteikt Avon Products Inc pārņemšanas piedāvājumu, pieaugusi ASV kosmētikas pārdevēja, kas produktus pārdod ar konsultantu palīdzību, akciju cena, ziņo Bloomberg.

L'Oreal apsverot iespēju piedāvāt maksāt 44 ASV dolārus par Avon akciju, vēstījis Lielbritānijas laikraksts Daily Mail, gan neatklājot, kur tas ieguvis šādu informāciju. Piedāvājums ar šādu cenu par vienu akciju nozīmētu, ka L'Oreal vēlas iegādāties Avon par aptuveni 19 miljardiem ASV dolāru.

Avon piesaistījusi vairāku kompāniju interesi, vēstījis Daily Mail.

Avon, kuras pārdošanas apjomi pagājušajā gadā pārsniedza 10 miljardus ASV dolāru, vairāk nekā 70 procentus no ieņēmumiem iegūst no skaistumkopšanas biznesa, tās pārstāvjiem piedāvājot dekoratīvo kosmētiku, ādas kopšanas līdzekļus, smaržas un citus produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Avon darbības rezultāti pieviļ

Lelde Petrāne,28.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Avon Products Inc., kas pārdod dažādus skaistumkopšanas produktus ar konsultantu palīdzību, ceturtdien paziņojusi, ka tās trešā ceturkšņa peļņa pieaugusi par 7% līdz 166,7 miljoniem ASV dolāru jeb 38 centiem uz akciju, ziņo MarketWatch.

Peļņu negatīvi ietekmējusi darbības pārstrukturēšana Ķīnā, kā arī vājie pārdošanas apjomi Ziemeļamerikā un Japānā.

Attiecīgajā periodā iepriekšējā gadā kompānija nopelnīja 156,2 miljonus ASV dolāru jeb 36 centus uz akciju.

FactSet Research aptaujātie analītiķi bija prognozējuši, ka Avon šā gada trešajā ceturksnī būs nopelnījusi 47 centus uz akciju.

Ņujorkā bāzētās kompānijas ieņēmumi pieauguši par 4% līdz 2,62 miljardiem ASV dolāru.

Pēc rezultātu paziņošanas samazinājusies Avon akciju cena.

Kā vēstīts, nesen izplatījās baumas, ka L'Oreal SA varētu izteikt Avon Products Inc pārņemšanas piedāvājumu. L'Oreal apsverot iespēju piedāvāt maksāt 44 ASV dolārus par Avon akciju, vēstīja Lielbritānijas laikraksts Daily Mail, gan neatklājot, kur tas ieguvis šādu informāciju. Piedāvājums ar šādu cenu par vienu akciju nozīmētu, ka L'Oreal vēlas iegādāties Avon par aptuveni 19 miljardiem ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas kosmētikas ražotājs L'Oreal apsver iespēju pārdot kosmētikas mazumtirdzniecības veikalu tīklu Body Shop par vienu miljardu eiro, trešdien vēsta laikraksts Financial Times.

Laikraksts norāda, ka L'Oreal sadarbojas ar starptautiskā finanšu konsultanta 'Lazard Freres' speciālistiem, lai aplūkotu iespējas attiecībā uz Body Shop, kā visticamāko iznākumu paredzot struktūrvienības pārdošanu.

Body Shop pieder vairāk nekā 3000 veikalu 66 valstīs, arī Latvijā.

L'Oreal Body Shop iegādājās 2006.gadā, par to samaksājot 940 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

L’Oreal: pircēji atkal sāk tērēt vairāk

Lelde Petrāne,23.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija L’Oreal SA, kas ir pasaulē lielākais kosmētikas ražotājs, paziņojusi, ka pircēji atkal sākuši tērēt vairāk par luksusa smaržām un izplatītāji pārstājuši samazināt krājumus, kas labvēlīgi ietekmējis tās pārdošanas apjomus, vēsta Bloomberg.

Parīzē bāzētās L’Oreal ieņēmumi pirmajā ceturksnī pieauguši par 8% līdz 4,72 miljardiem eiro. Tajā pašā laika posmā iepriekšējā gadā kompānijas ieņēmumi bija 4,37 miljardi eiro.

Bloomberg aptaujātie analītiķi gan kompānijai bija prognozējuši lielākus ieņēmumus - 4,69 miljardu eiro apmērā.

Pirmā ceturkšņa rādītāji «tikai apstiprina pārliecību, kas mums jau bija», sacījis kompānijas vadītājs Džīns Pols Agons (Jean-Paul Agon). Viņš atteicies prognozēt visa gada darbības rezultātus.

L'Oreal sagaida «labu gadu» Latīņamerikā, sacījis vadītājs, piebilstot, ka kompānija arī mērķē uz divciparu pieaugumu jaunos tirgos šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

L'Oreal mantiniece kļuvusi par pirmo sievieti ar 100 miljardu dolāru bagātību

LETA--BBC,29.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skaistumkopšanas produktu ražošanas uzņēmuma "L'Oreal" mantiniece Fransuāza Betankūra-Meiersa kļuvusi par pirmo sievieti pasaulē, kuras bagātība sasniegusi 100 miljardus ASV dolāru.

Tā liecina pasaules bagātāko cilvēku saraksts "Bloomberg Billionaires Index" (""Bloomberg" miljardieru indekss").

"Bloomberg" norāda, ka 70 gadus vecās Betankūras-Meiersas bagātība pārsniegusi 100 miljardus dolāru, viņai kļūstot par divpadsmito turīgāko cilvēku pasaulē.

"L'Oreal" akciju cena un tirdzniecības apjoms strauji palielinājies pēc koronavīrusa pandēmijas, kuras laikā cilvēki mazāk lietoja skaistumkopšanas produktus.

Betankūra-Meiersa ir uzņēmuma padomes vicepriekšsēdētāja. Viņa un viņas ģimene ir lielākie "L'Oreal" akcionāri ar aptuveni 35% akciju.

Viņa kļuva par uzņēmuma mantinieci pēc tam, kad 2017.gadā mūžībā devās viņas māte Liliāna Betankūra, kura tobrīd bija pasaulē bagātākā sieviete.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ļoti bieži grūtos laikos mode ir daudz interesantāka nekā laikos, kad viss ir pārāk forši, pārāk droši,» BBC sacījis dizaineris Karls Lāgerfelds.

Lāgerfelds, kurš ir Chanel radošais direktors, uzskata - tas skaidrojams ar faktu, ka dizaineri šādos periodos ir gatavi vairāk riskēt.

«Sliktos brīžos pārmaiņas ir labākais, kas var notikt,» viņš piebildis.

77 gadus vecais dizaineris arī atklājis, ka Ķīna un citi jaunie tirgi tagad Chanel skatījumā ir tikpat svarīgi kā ASV. Viņš piebildis, ka augošie pārdošanas apjomi Ķīnā, Krievijā un Latīņamerikā kompensē vājumu Rietumos.

Pēc Lāgerfelda domām, nav pareizi tādas valstis kā Ķīna raksturot ar vārdiem jaunās ekonomikas, jo «dažām no tām veicas labāk nekā mums». Viņš piebildis: «Amerika bija vissvarīgākais tirgus, un joprojām ir svarīgs tirgus, bet pasaules krīze luksusa nozarei ir nedaudz mazāk bīstama, jo ir Ķīna... Tuvie Austrumi, Persijas līča valstis un Krievija.» «Pasaule mainās, un pārmaiņām seko nauda,» sacījis populārais dizaineris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Modes zīmola Narciss dizainere atver veikalu Ņujorkā

Anda Asere,24.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes zīmola Narciss dizainere Alise Trautmane kopā ar biznesa partneri Sai Kong atver veikalu Dreams on Air Ņujorkā, kas pārstāv 25 Ņujorkā bāzētus modes zīmolus

«Kopā ar biznesa partneri Sai Kong atvērām veikalu Dreams on Air lieliskā vietā Soho – uz vienas ielas ar Chanel un Balmain veikaliem. Atradu, uzrunāju un apvienoju 25 Ņujorkā bāzētus modes zīmolus un februāra sākumā atvēru veikalu. Protams, pārstāvēts ir arī Narciss,» stāsta Alise Trautmane, Narciss dizainere un Dreams on Air līdzdibinātāja.

Veikala biznesa modelis ir sekojošs – zīmoli maksā noteiktu fiksētu ikmēneša maksu par mazumtirdzniecības un sabiedrisko attiecību pakalpojumiem. Veikals darbojas kā veikals, showroom un zināmā mērā arī kā inkubators, jo palīdz modes zīmoliem spert nākamos soļus un konsultē par mārketingu, sociālajiem tīkliem, stila veidošanu, pārdošanu utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizsaulē devies pasaules slavu ieguvušais modes mākslinieks Karls Lagerfelds (Karl Lagerfeld), ziņo BBC.

Viņš 85 gadu vecumā miris Parīzē.

Vācu dizaineris, kurš strādāja kā Chanel radošais direktors, bija viens no modes industrijas pasaulē zināmākajiem pārstāvjiem un strādāja līdz pat savai nāves dienai.

K. Lagerfelds izstrādāja kolekcijas arī savam zīmolam un modes namam Fendi.

Viņš slikti juties jau vairākas nedēļas, tādēļ bijis spiests izlaist modes skates.

(Foto avots: REUTERS/SCANPIX/LETA)

K. Lagerfelds dzimis 1933. gadā pirmskara Vācijā ar īsto vārdu Karl Otto Lagerfeldt. Vēlāk viņš nedaudz mainīja savu uzvārdu, lai tas izklausītos komerciālāk.

Viņš emigrēja uz Parīzi kā jauns pusaudzis, savu ilgo karjeru Chanel sākot 1983. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices valdība trešdien paziņoja, ka aizliedz zelta importu no Krievijas.

Šveice pievienojusies Eiropas Savienības (ES) sankcijām, kas 21.jūlijā iekļāva Krievijas izcelsmes zelta importa aizliegumu.

Aizliegums stājas spēkā trešdien plkst.18.00, teikts Šveices Federālās padomes paziņojumā. Šveice ir viens no vadošajiem zelta pārstrādātājiem un zelta stieņu ražotājiem.

Saskaņā ar jaunajām sankcijām Šveice aizliedz "pirkt, importēt vai transportēt zeltu un zelta izstrādājumus no Krievijas", teikts paziņojumā, piebilstot, ka "aizliegti arī pakalpojumi saistībā ar šīm precēm".

Tradicionāli neitrālā Šveice pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā mainīja savu ierasto nostāju, pieskaņojoties ES noteiktajām ekonomiskajām sankcijām.

Maijā no Lielbritānijas tika importētas trīs tonnas zelta no Krievijas, taču nebija skaidrs, kura kompānija ir atbildīga par tā nogādāšanu Šveicē, vēstīja "Bloomberg News".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Patēriņa cenu līmeni 2023.gadā visbūtiskāk ietekmēja cenu kāpums pakalpojumiem un cenu tendences pasaulē

Db.lv,12.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem 2023.gada decembrī, salīdzinot ar 2023.gada novembri, patēriņa cenu līmenis samazinājās par 0,8%, kas bija straujākais cenu kritums decembra mēnesī kopš 1991.gada jeb datu publicēšanas uzsākšanas.

Precēm vidējais cenu līmenis samazinājās par 1,2%, bet pakalpojumiem pieauga par 0,4%. Lielākā ietekme uz cenu pārmaiņām bija cenu kritumam degvielai, elektroenerģijai, apģērbiem un apaviem, kā arī cenu kāpumam pasažieru aviopārvadājumiem un alkoholiskajiem dzērieniem.

2023.gadā kopumā patēriņa cenas stabilizējās, katru mēnesi sarūkot, salīdzinot ar iepriekšējā gada atbilstošo mēnesi - no 21,5% šā gada sākumā līdz 0,6% decembrī. To turpināja ietekmēt pasaules cenas un nestabilā ģeopolitiskā situācija. Ņemot vērā inflācijas dinamikas bāzes efektu, 2023.gadā vidējā gada inflācija saglabājās augsta - 8,9%.

Lielākā palielinošā ietekme uz vidējo patēriņa cenu līmeni gada laikā bija pakalpojumu cenu kāpumam. Pakalpojumu cenas kopumā pieauga par 5,3%, kas kopējo patēriņa cenu līmeni palielināja par 1,3 procentpunktiem. Lielākā palielinošā ietekme bija ambulatorajiem pakalpojumiem, galvenokārt sadārdzinoties ārstu speciālistu un zobārstniecības pakalpojumiem, cenas ievērojami palielinājās arī ēdināšanas pakalpojumiem, pasažieru aviopārvadājumiem un pārvadājumiem pa autoceļiem, atpūtas un kultūras pakalpojumiem (ieskaitot televīzijas abonēšanas maksu, atpūtas un sporta pasākumus, muzeju, kinoteātru, teātru, koncertu apmeklējumu), mājokļa īres maksai, atkritumu savākšanai un citiem ar mājokli saistītiem pakalpojumiem, kā arī personisko transportlīdzekļu apkopei un remontam. Savukārt cenas būtiski samazinājās kanalizācijas pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grieķijas Konkurences komisija sešiem kosmētikas ražošanas uzņēmumiem, tostarp «Estee Lauder», «L'Oreal» un «Christian Dior», noteikusi aptuveni 19 miljonu eiro naudassodu par konkurenci kropļojošu pasākumu īstenošanu.

Komisija norāda, ka starp luksusa kosmētikas vairumtirgotājiem atklātas konkurenci kropļojošas vienošanās, kas paredzētas mazumtirdzniecības cenu fiksēšanai.

«Estee Lauder» Grieķijas struktūrvienībai piemērots 5,4 miljonu eiro naudassods, bet «L'Oreal» un «Christian Dior» struktūrvienībām noteiktais naudassods veido attiecīgi 2,6 miljonus eiro un 1,8 miljonus eiro.

Kompānijas komentārus vēl nesniedz.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Uldis Iltners par Stenders pārdošanu: pašmāju kosmētikas nozare no tā būs ieguvēja

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā inflācija turpinās augt un gada vidējā inflācija šogad varētu sasniegt 6-7% pretstatā 3,3% pērn, prognozē banku analītiķi.

"SEB bankas" ekonomists Dainis Gašpuitis skaidro, ka iemesli straujajam inflācijas kāpumam jau vairākus mēnešus nemainīgi balstās maksas par mājokli, transporta un pārtikas sadārdzinājumā. Šo trīs grupu kopējais devums ir 6,34 procentpunkti. Arī pārējās grupās ir vērojams cenu pieaugums, kaut mazāk izteiksmīgs. Arī eirozonā inflācija decembrī pieauga par 0,1% līdz 5%, kas ir augstākais līmenis kopš eiro ieviešanas. Inflācija, neskaitot enerģijas cenas izmaiņas, decembrī pieauga par 0,3% līdz 2,8%, bet inflācija arī bez svaigas pārtikas, alkohola un cigaretēm nemainījās - 2,6%.

Situācija dažādās dalībvalstīs atšķiras. Beļģijā, Austrijā, Vācijā un Somijā inflācija decembrī bija zemāka nekā novembrī. Francijas centrālās bankas vadītājs izteicies, ka inflācija Francijā un eirozonā ir tuvu maksimumam un turpmāk tai vajadzētu palēnināties. ECB galvenais ekonomists Filips Leins izteicies, ka neskatoties uz rekordaugsto cenu pieaugumu 5% apmērā decembrī eirozonas inflācija šogad samazināsies. Vērtējot pašreizējās enerģijas cenas un nākotnes līgumus, var pieņemt, ka inflācija ES ir sasniegusi vai ļoti tuvu augstākajam punktam, uzskata D.Gašpuitis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā viens no pasaulē augstākajiem sieviešu zinātnieču īpatsvariem

LETA,07.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan sieviešu īpatsvars augstākajā izglītībā ik gadu pieaug, tikai 30% zinātnieku pasaulē ir sievietes, liecina UNESCO apkopotie dati.

Kā aģentūru LETA informēja UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas (LNK) konsultante Liene Krīvena, tikai vienā no piecām pasaules valstīm zinātnē tiek sasniegta dzimumu vienlīdzība, proti, 45% līdz 55% sieviešu zinātnieču īpatsvars, un Latvija ir viena no tām.

Saskaņā ar UNESCO datiem sieviešu īpatsvars zinātnieku kopskaitā Latvijā ir 51%. Arī Lietuvā tas ir 51%, bet Igaunijā - 43%.

UNESCO pētnieki skaidro, ka ļoti liels skaits sieviešu pēc izglītības iegūšanas karjeru neturpina, priekšroku dodot rūpēm par ģimeni. Piemēram, Zviedrijā, kur bakalaura studiju programmās sieviešu pārsvars ir 60%, to skaits turpmākās izglītības ieguvē būtiski sarūk un tikai 49% studē doktorantūrā, bet 36% turpina karjeru zinātnē.

Komentāri

Pievienot komentāru