Francijas modes nams Chanel ASV tiesā guvis uzvaru pār interneta vietnēm, kas pārdevušas viltotu zīmola produkciju.
Interneta vietnes, kuras pārdevušas viltotu Chanel produkciju tiks slēgtas, kā arī nedrīkstēs turpmāk parādīties lielāko interneta meklētāju rezultātos, nolēmusi ASV Nevadas pavalsts tiesa. Kopumā izmeklēta vairāk nekā 600 vietņu darbība, kuras pārdevuši viltotu Chanel produkciju.
Informāciju par šādām interneta vietnēm likts izdzēst arī no sociālajiem portāliem, - piemēram, Facebook un Twitter.
Chanel uzstāja, ka vienkārša interneta vietņu slēgšana nav pietiekams veids kā cīnīties ar viltoto preču pārdevējiem, tāpēc tiesa nolēma ļaut Francijas modes namam arī konfiscēt vietņu domēnu vārdus, savukārt to agrākajiem īpašniekiem nākamos piecus gadus liegt reģistrēt jaunus domēnu vārdus.
Francijas modes nams pētījis katru interneta vietni atsevišķi – Chanel nolīgti izmeklētāji pasūtījuši piedāvāto produkciju un salīdzinājuši ar oriģinālu.
Tiesas lēmumu pagaidām nav komentējušas ne Google, ne arī Facebook, vēsta BBC. Aizstāvot savus zīmolus tiesās vērsušās jau vairākas Francijas kompānijas.
Šā gada jūlijā Eiropas Savienības tiesa nolēma, ka tiešsaistes tirdzniecības vietnēm, kā, piemēram, eBay nepieciešams nopietnāk apkarot L’Oreal un Tiffany viltotas produkcijas pārdošanu.
Eiropas tiesa arī nolēma, ka šādas tirdzniecības vietnes, ja vien necīnīsies ar viltotu produkciju, var tikt sauktas pie atbildības par autortiesību pārkāpumiem.