Latvijā SPA bizness sīvas konkurences apstākļos attīstās jau aptuveni desmit gadu, klāt nākuši jauni saloni, nepārtraukti tiek ieviestas nebijušas procedūras, pakalpojumi kļuvuši pieejamāki reģionos , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
SPA jeb Sanus per Aquam latīņu valodā nozīmē veselība caur ūdeni. Šīs jēdziens ir pazīstams no Senās Romas laikiem, kad slimību ārstēšanai izmantoja termālus avotus un vannas. Ilgu laiku jēdziens SPA ietvēra sevī kūrortus ar maksimālām ārstēšanas, profilakses un rehabilitācijas iespējām ar dažādu procedūru palīdzību, kuras ir balstītas uz ūdens ārstēšanas īpašībām - jūras un minerālajiem ūdeņiem, kā arī uz termālajiem avotiem. Taču mūsdienās par SPA sauc arī mazus skaistumkopšanas salonus, kuros ir burbuļvannas vai neliels baseiniņš, kā arī piedāvāta tikai viena vien ūdens procedūra.
Individuāla pieeja
Pēdējos gados SPA pakalpojumu tirgū jauni, lieli dalībnieki klāt nav nākuši, pārsvarā tie ir mazi uzņēmumi, kas pakalpojumus padara pieejamākus plašākai sabiedrības daļai, tostarp arī reģionos, raksturo Taka Spa dibinātāja un partnere Dina Vjatere, kura ir izveidojusi vienu no pirmajiem SPA saloniem Latvijā. «Latvijā ir daudz skaistumkopšanas salonu, kuri, reaģējot uz tirgus pieprasījumu, ieliek savā salonā džakuzi un nosauc sevi par SPA salonu,» viņa piebilst. Šāda tendence gan ir novērojama ne tikai Latvijā, bet arī visā pasaulē. Savulaik Itālijā pat ar likumu vēlējušies sakārtot šo situāciju, taču neveiksmīgi. D.Vjatere uzskata, ka nopietni tirgus dalībnieki SPA pakalpojumu biznesā Latvijā pēdējo piecu gadu laikā ir palikuši nemainīgi, tostarp Espa Rīga, Taka Spa, Baltic Beach Hotel, Kolonna SPA. Tā kā SPA saloni lielā mērā saistās ar mieru, klusumu un relaksāciju, būt lielam ne vienmēr ir labi, jo tad ir daudz cilvēku, savā ziņā pat tāda kā konveijera sistēma.
Pēdējā laikā pašas pieprasītākās ūdens procedūras ir tieši svara samazināšanai. Pieejamākās SPA procedūras cīņā ar lieko svaru ir hidromasāža, dažādas vannas ar ārstnieciskiem ūdeņiem, masāžas, pirtis, ķermeņa maskas, dubļu vannas un aļģu, dūņu vai kompresijas ietīšana. Par efektīvākām tiek uzskatītas procedūru kūres, kurās ir gan attīrīšanās, gan detoksikācija, kas sakustina limfas sistēmu un uzlabo asinsriti. Tievēšanas procedūrām SPA salonos ir sezonāls raksturs. Pieprasītākās tās ir, tuvojoties bikini sezonai – no marta līdz jūnijam un pirms svētkiem, piemēram, gatavojoties Ziemassvētku ballītēm, atzīst D.Vjatere. Pārsvarā salonu apmeklētājas ir sievietes, tomēr, piemēram, 35% Taka Spa apmeklētāji ir vīrieši, turklāt vīriešu – SPA cienītāju – īpatsvars Latvijā ar katru gadu palielinās. Savukārt, piemēram, ASV puse no SPA centru apmeklētājiem ir vīrieši, zina stāstīt D.Vjatere.
Velosipēds ūdenī
SPA pakalpojumu tirgus Latvijā ir ļoti piesātināts, atzīst Aguafit studijas Breeze valdes locekle Jeļena Šilova, kura savu SPA fitnesa salonu klusajā Rīgas centrā ir atvērusi šī gada sākumā. Pēc viņas domām, veiksmīgi sākt darboties šajā nišā var tikai tādi SPA saloni, kuriem ir kādi īpaši pakalpojumi. Viņas salonā ir trīs velotrenažieri Aquabike, kuri palīdz samazināt svaru, atbrīvo no celulīta un vienlaicīgi ir arī labs kardiotreniņš, stāsta J.Šilova.
Visu rakstu SPA pavasaris tievētājiem lasiet 28. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.