Baltijas SPA centriem, konkurējot gan par vietējo, gan ārvalstu klientu piesaisti, nozīmīga ir cena un pakalpojuma pieejamība
«Lietuvai ir plašāks piedāvājums. Latvijā šobrīd ir viena Jūrmala, ko var dēvēt par SPA kūrortu, savukārt Lietuvā vairāku gadu laikā ir izveidojušies pieci seši šādi kūrorti. Arī tad, ja jārunā par lielām viesnīcām, kas piedāvā plašus SPA pakalpojumus, Lietuvā ir vairāk nekā 20 šādi centri, bet Latvijā – ievērojami mazāk. Tādējādi tikai likumsakarīgi ir tas, ka Lietuva šajā jomā ir krietni vien priekšā Latvijai,» DB apgalvo Lietuvas Nacionālās SPA asociācijas prezidents Lukass Mackevičs (Lukas Mackevičius).
«Ja runājam par konkurenci starp Baltijas valstīm SPA jomā, tā ir jāiedala divās daļās. Viena no tām ir konkurence par tūristu no Krievijas. Var teikt, ka šajā jomā nekādas īpašās konkurences nav, jo lielā mērā krieviem ir diezgan vienalga, kurp doties atpūsties pie Baltijas jūras. Viņi vienu gadu dodas uz Igauniju, otru – uz Latviju, trešo – uz Lietuvu. Tādējādi var teikt, ka Krievijas tūristi ir sadalījušies trīs daļās, un konkurences cīņa par šo segmentu faktiski nenotiek. Cita runa ir par Latvijas klientu. Pēdējos pāris gados ģeopolitisku notikumu rezultātā esam zaudējuši diezgan daudz krievu tūristu, un šo Krievijas atpūtnieku skaita kritumu lielā mērā kompensē tieši tūristi no Latvijas. Protams, esam priecīgi, ka latviešiem šeit patīk un viņi te brauc, bet joprojām neesam tā īsti izpratuši, kāpēc tā ir. Iespējams, tas tāpēc, ka Igaunijā SPA pakalpojumi ir lētāki nekā Latvijā. Tāpat pieļaujam, ka pēdējā laikā latviešiem naudas ir vairāk, nekā iepriekš, un nav noslēpums, ka cilvēkiem no Latvijas vienmēr ir paticis apmeklēt Igauniju – tagad tas tiek apvienots ar SPA apmeklējumu. Tāpat pieļaujam, ka sava loma ir arī apstāklim, ka Igaunijas SPA asociācija ir pārstāvēta Latvijā. Visvairāk iebraucēju šobrīd mums ir tieši no Latvijas, taču pēdējā laikā pamazām sāk atgriezties arī Krievijas tūristi,» savukārt spriež Igaunijas SPA asociācijas menedžere Aire Tofera (Aire Toffer). Statistika liecina, ka šī gada pirmajā pusē par 11% pieaudzis Latvijas tūristu skaits Igaunijā. Somijas un Krievijas tūristu, lai gan ievērojami vairāk par latviešiem, tomēr bijis mazāk nekā attiecīgajā laika posmā pērn.
Uz līdzīgiem argumentiem, lūdzot vērtēt Baltijas SPA kompleksu konkurenci iekšējā un ārējā tirgū, norāda arī tūrkompānijas Vanilla Travel valdes priekšsēdētāja Inga Kavaca. «Latvijas tirgū iekšējā konkurence SPA viesnīcu sektorā nav liela, jo SPA viesnīcu patiesā izpratnē Latvijā ir maz. Un darba pietiks visām, galvenais, lai būtu kvalitāte, ne tikai SPA nosaukums. Ja viesnīcai šāda reputācija ir, tad pieprasījums ir nemainīgi augsts. Tā kā Baltijas attālumi ir mazi, tendence ir SPA atpūtu vairāku dienu garumā izvēlēties ārpus Latvijas, tad tas ir kā komplekss – gan izbrauciens ārpus Latvijas robežas, gan SPA atpūta. Cita vide,» viņa saka. Jautāta par cenu aspektu, Vanilla Travel vadītāja saka, ka cenu veidošanas politiku katrā valstī SPA pakalpojumiem nevar komentēt, tas vairāk ir viesnīcu pašu konkurences jautājums, taču tas ir fakts – Igaunijā SPA pakalpojumi ir lētāki.
Plašāk lasiet rakstā Mēs pie jums, jūs pie mums otrdienas, 10.novembra laikrakstā Dienas Bizness (12.,13.lpp)!