Divi mākslinieki – Paula Pelše un Klāvs Loris – uz jogas apģērba grafiski atveido pašu uzņemtās fotogrāfijas
Paula un Klāvs apvienojušies projektā Muta. Katrs radītais darbs un apģērba grafika tiek veidota, iespaidojoties no pašu uzņemtām fotogrāfijām, kuras tapušas ceļojumos pa pasauli un Latviju. «Mums abiem ir tuva dabas tēma, tādēļ apģērbos grafiski attēlojam dažādus dabas elementus. Uz krekliem un legingiem uzdrukātajos darbos ir redzamas detaļas no Austrālijas lietus mežiem, Portugāles okeāna piekrastēm, Āfrikas tuksneša un Sicīlijas vulkāna, kā arī no Latvijas mežiem un ūdeņiem,» stāsta Paula.
Abi ir Latvijas mākslas akadēmijas absolventi. Paula ieguvusi zinības grafikā, bet Klāvs – glezniecībā.
Tuvāk dabai
Ideja par kopīgu projektu radusies pagājušā gada vasarā un pēc dažu mēnešu kopdarba izveidota pirmā kolekcija – sporta krekliņi. Joga izvēlēta tādēļ, ka tā ir Paulas sirdslieta, līdz ar to viņai ir iespēja pašas radīto apģērbu arī izmēģināt. Turklāt būšana jogotāju vidū paver ceļu pie potenciālajiem pircējiem, kuriem var pastāstīt un parādīt Muta produkciju. «Man bija vīzija par jogas apģērbu radīšanu, bet Klāvs līdztekus glezniecībai eksperimentēja ar sietspiedi, izmēģināja dažādas tehnikas. Mums abiem sakrita domas par to, ka šādi varam radoši izpausties,» stāsta Paula. Pirmie tapa krekliņi, jo uz tiem ir samērā vienkārši izmēģināt sietspiedes tehniku. Vēlāk izveidota arī legingu kolekcija. Biksēm grafiskie attēli radīti ar digitālo druku.
Jauniešu darbnīca iekārtota turpat, abu dzīves vietā. «Viss process ir organisks. Tepat radām idejas, veidojam zīmējumus, liekam tos uz apģērba,» teic Klāvs. Ceļš līdz brīdim, kad sākas darbs ar auduma apdrukāšanu, ir samērā garš. Vispirms top fotogrāfijas, pēc tam tiek veidots grafiskais dizains, un tikai tad var ķerties klāt sietspiedei, kas aizņem apmēram trīs dienas darbnīcā, vai nodot zīmējumu digitālajai drukai. Sietspiedi veic Klāvs, kurš audumu pirms šūšanas apdrukā vairākos slāņos, pēc tam krāsa tiek nostiprināta, tvaicējot vairākas stundas. Tvaicēšanas tehnikā apdrukātais audums saglabā savu struktūru – audums ir krītošs, mīksts un apģērbi ir patīkami valkāšanai, viņš paskaidro.
Visu rakstu Jogot mākslas darbā lasiet 1. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.