Lai rastu jaunus mājokļa risinājumus dažādiem cilvēkiem visā pasaulē, Zviedrijas mēbeļu ražošanas uzņēmums IKEA plāno vairākas sadarbības ar globāliem zīmoliem - LEGO, adidas, H&M un Byredo, paziņojis uzņēmums.
Apvienojot IKEA prasmes mājokļa uzlabošanā un citu nozaru uzņēmumu zināšanas, mērķis ir radīt jaunus un praktiskus risinājumus izaicinājumiem, ar ko ik dienu saskaras cilvēki visur pasaulē: sākot ar nekārtību, ko bērni mājās rada, spēlējoties ar LEGO klucīšiem, līdz pat globālām problēmām, kā atkarība no naftas izcelsmes materiālu izmantošanas audumu ražošanā.
Kopā ar sporta preču zīmolu adidas IKEA vēlas rast jaunus un gudrus risinājumus, kas ļautu cilvēkiem – īpaši domājot par pusaudzēm un māmiņām ar maziem bērniem – piekopt aktīvu dzīvesveidu. Tiek izstrādāti produkti, kas ļaus sportot mazos mājokļos, netraucējot kaimiņus vai citus ģimenes locekļus, un kas padarīs vingrošanu jautru – īpaši iedvesmojot iesaistīt arī bērnus. Gaidāms, ka pirmie šīs sadarbības laikā radītie produkti tiks prezentēti 2021. gadā.
Savukārt LEGO Group kopā ar IKEA pēta un attīsta risinājumus, kas veicinātu spēlēšanos jebkurā vietā mājās. Uzņēmumu sadarbība rezultēsies jaunos mantu organizēšanas un spēlēšanās risinājumos, mērķis ir laist tirdzniecībā pirmos BYGGLEK kolekcijas produktus 2020. gadā.
IKEA labprāt izmanto kokvilnu savos produktos, taču nākotnē kokvilnas ražotāji nespēs apmierināt pasaules lielo pieprasījumu pēc šī materiāla, tāpēc ir svarīgi sākt domāt par alternatīvu materiālu iekļaušanu produktu klāstā. Lai samazinātu atkarību no kokvilnas un naftas izcelsmes materiāliem, kā arī veicinātu alternatīvu šķiedru attīstību, IKEA kopā ar H&M grupu un novatoru Larsu Stigsonu (Lars Stiggson) radījuši kopīgu sadarbības projektu TreeToTextile, kura mērķis ir attīstīt un industrializēt jaunu un nedārgu šķiedru, kuras pamatā ir koksnes celuloze. No šī materiāla tuvāko pāris gadu laikā tek plānots sākt ražot IKEA gultas veļu, aizkarus un apdares audumus.
Kopā ar smaržu zīmolu Byredo IKEA pēta neredzamo dizainu un to, kā mājās ienest smaržas. Ir izstrādāts 13 aromātu koncepts, kas balstīts uz trīs bāzes aromātiem – ziedu, koksnes un svaiguma –, lai ikviens varētu atrast savu iecienītāko smaržu. IKEA mērķis ir aromātus padarīt demokrātiskus un pieejamus par zemu cenu. Mājas aromātu kolekcija OSYNLIG tiks prezentēta 2020. gadā.