Ražošana

Radīs jaunu Latvijas modes platformu Riga Fashion Mood

Dienas Bizness,26.02.2011

Jaunākais izdevums

Šī gada 17.martā - 19.martā Latvijas Modes palāta rīko pirmo modes nedēļas nogali, kas orientēta uz modes kā radošas industrijas un biznesa komunikācijas veicināšanu.

Latvijas Modes palātas valdes priekšsēdētāja Dita Danosa stāsta: «Mūsu uzdevums ir veidot izpratni par modi kā biznesu. Un, lai modes industrija attīstītos, nepieciešams iepazīstināt nākotnes partnerus - investorus, iepircējus, ražotājus ar Latvijas modes dizaineru radošo potenciālu. Tādēļ tiek rīkots Riga Fashion Mood, ko iecerēts rīkot divas reizes gadā.»

Dalību Riga Fashion Mood apstiprinājuši vairāki vadošie Latvijas modes mākslinieki, piemēram, Baiba Ripa, Dāvids, Anna Led, Keita, arī vairāki starptautiski atzīti jaunie talanti, piemēram, Hypnosis Fashion, QooQoo.

Modes mākslinieks Dāvids uzskata, ka vienīgais šķērslis un iemesls, kāpēc šodien Latvijas mode netiek uzskatīta par vieglās rūpniecības nopietnu sastāvdaļu ar augstu pievienoto vērtību, ir līdzšinējs profesionalitātes trūkums modes menedžmentā, kā arī nopietnu projektu un investīciju trūkums vieglajā rūpniecībā: «Diemžēl, pasākums Riga Fashion Week sevi ir izsmēlis un daudzu gadu garumā nav devis reālu atdevi. Tāpēc man ir prieks, ka ir parādījusies alternatīva iespēja modes māksliniekiem, kuri sevi jau ir pierādījuši šajā industrijas jomā, atrādīt jaunākās kolekcijas, veidot kontaktus ar mazumtirgotājiem, un pircējiem. Šis projekts noteikti nesīs augļus ne tikai pašiem dalībniekiem, bet arī Latvijai, kā valstij ar nopietnu modes vēsturi.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spilves lidostas ēkā norisinās Latvijas modes palātas rīkotais modes festivāls Riga Fashion Mood.

Divos vakaros tiek izrādītas 18 Latvijas dizaineru aktuālās un nākamās sezonas kolekcijas. Festivāla pirmajā dienā savas kolekcijas demonstrē jaunās un uzlecošās modes dizaina zvaigznes.

Riga Fashion Mood tiek organizēts sadarbībā ar Skudras Metropole un TC Spice.

Modes festivāls Riga Fashion Mood notiek kopš 2011. gada. Tā organizators ir biedrība Latvijas Modes palāta, kas apvieno modes dizainerus, mācībspēkus, ražotājus un citas modes attīstībā ieinteresētās personas. Modes palātas mērķis ir attīstīt modes platformu Latvijā un organizēt pasākumus, kas sniedz iespēju Latvijas modes dizaineriem un zīmoliem piedāvāt jaunās kolekcijas klientu segmentam vietējā un starptautiskā mērogā, kā arī veicināt Latvijas modes patēriņa pieaugumu sabiedrībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jauno modes talantu konkursa Habitus Baltija 2012 uzvarētāju darbi

Lelde Petrāne,18.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā 14. aprīlī norisinājās 12. jauno modes mākslinieku konkurss Habitus Baltija.

Šogad konkursā uzvaras laurus plūca un konkursa Grand Prix ieguva modes māksliniece Irina Tereščuka no Baltkrievijas, savukārt par Labāko skolu tika atzīta Krakovas Mākslas un dizaina skola (Polija).

Vitebskas Valsts tehnoloģiju universitātes 2011. gada absolventes Irinas Tereščukas kolekcija NO PANIC (BEZ PANIKAS) ieguva visaugstāko žūrijas novērtējumu individuālajā konkursā, un Irina Tereščuka tika atzīta par vislabāko jauno modes dizaineri. Balvā Irina Tereščuka saņēma sertifikātu kolekcijas izvietošanai nozīmīgākajā Krievijas ShowRoom RED Maskavā, Krievijā, kas ietver arī zīmola virzīšanu Krievijas tirgū. Jaunā māksliniece saņēma arī latviešu metālmākslinieka Māra Šustiņa veidoto konkursa Habitus Baltija Grand Prix statueti un iespēju nākamgad konkursa Habitus Baltija 2013 apbalvošanas ceremonijā demonstrēt savu jauno tērpu kolekciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LMA studente uzvar Fashion Future for Hong Kong 2016 dizaina konkursā

Zane Atlāce - Bistere,15.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) Dizaina nodaļas Modes mākslas apakšnozares diplomande Evija Šaitere ir ieguvusi Čempiona balvu starptautiskā Fashion Future for Hong Kong 2016 modes dizaina konkursā, kuru rīko Honkongas Politehniskā universitāte (The Hong Kong Polytechnic University), informē LMA.

Konkursā Evija sacentās ar studentiem no tādām pasaules līmeņa augstskolām kā Londonas Central Saint Martins, Parīzes Institut Français de la Mode u.c.

«Starp pārstāvētajām 17 modes kolekcijām starptautiskajā modes dizaina konkursā Fashion Future for Hong Kong 2016 iegūtā atzinība par labāko dizaina kolekciju Pret-a-Porter (gatavs valkāšanai) bija ļoti negaidīts pārsteigums. Redzot milzīgo konkurenci no visas pasaules, nepārspējamos darbus un lielo ieguldījumu tajos, sapratu, ka jāizbauda modes skate, jāpriecājas par dalību konkursā kā par neatsveramu pieredzi. Konkursā piedalījos ar kolekciju Backbone - četriem apģērbu komplektiem. Ļoti augstu vērtēju šo atzinību, un tā man ir motivācija turpināt darboties un realizēt iecerēto. Izsaku pateicību mecenātes Ināras Teterevas atbalstam, kā arī Valsts kultūrkapitāla fondam,» saka Evija Šaitere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasarī Latvijas modes un tiešsaistes iepirkšanās entuziastus priecēja ziņas par ekskluzīvās tiešsaistes modes kopienas BestSecret ienākšanu tās tirgū. BestSecret piedāvā vairāk nekā 3000 starptautiski pazīstamus modes zīmolus ar atlaidi līdz 80%. Ja jūs vēl neesat izmantojis modes kopienas maģiskos ieguvumus, kas pilnībā mainīs jūsu skatījumu uz modi, paziņotās rudens atlaides noteikti ir īstais laiks to darīt!

BestSecret.com piedāvā visplašāko apģērbu, modes aksesuāru un apavu klāstu katram stilam un gaumei. BestSecret novembrī saviem lietotājiem piedāvā daudzus pārsteigumus - bezmaksas piegāžu un pazeminātu cenu veidā. Jūs tam neticat? Izmēģiniet paši!

Reģistrējieties vietnē BestSecret, abonējiet viņu e-biļetenu, lai sekotu jaunākajām ziņām un atlaidēm, un pievienojieties apmierinātiem klientiem ar vislabākajām modes tendencēm par lieliskām cenām. Lūdzu, ņemiet vērā, ka ielūgumu skaits ir ierobežots, tāpēc nekavējiet pārāk ilgi!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien sākas 18. Rīgas modes nedēļa. Tās laikā savas 2013./2014. gada rudens/ziemas sezonas kolekcijas prezentēs Latvijas vadošie dizaineri un zīmoli - Natālija Jansone, Žanete Auziņa, Anna LED, Aleksandrs Pavlovs, Katya Katya Shehurina un NARCISS.

Modes nedēļas debitanti – Alexandra Westfal, Irina Skladnova un Nóló. Riga Fashion Week skašu programma tiks papildināta ar ārzemju modes mākslinieku kolekciju prezentācijām – Lietuvas dizaineres Ievas Daugirdaites, Igaunijas modes zīmola Pohjanheimo, Baltkrievijas zīmola lena tsokalenk un zīmola COMEFORBREAKFAST no Itālijas skatēm.

Jaunā modes dizainere no Lietuvas Ieva Daugirdaite ir Viļņas Dizaina koledžas absolvente. Viņas kolekcija sastāv no trenčiem, kleitām, svārkiem un žaketēm. Dizainere, veidojot tērpus, daudz izmanto kažokādas, matētu un spīdošu ādu.

Jau zināms Latvijas modes interesentiem Igaunijas zīmols Pohjanheimo atkal piedalīsies Rīgas modes nedēļā. Jaunās kolekcijas tērpi ir veltīti luksusa stilam ikdienas dzīvē. Pohjanheimo zīmola filozofija ir balstīta uz skandināvu minimālismu ar akcentu uz detaļām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Riga Fashion Week 2017 kā inovāciju etalons

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte,07.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izgudrošana un būšana inovatīviem attiecas ne tikai uz jauniem produktiem un pakalpojumiem jau ierastās un pašsaprotamās industrijās.

Lai būtu soli priekšā pasaulei, jebkuru lietu izgudrotājiem un dizaineriem jābūt radošiem un inovatīviem. Lai spētu noturēt savu ietekmi, ikvienam jābūt inovatīvam un radošam. Jābūt progresīvi domājošam un galu galā - progresīvam savā rīcībā. Modes dizaineri noteikti ir vieni no viedākajiem un talantīgākajiem, kuriem ir skaidra vīzija par mūsdienu pasauli. Viņi spēj ne tikai izgudrot inovatīva izskata un stila drēbes, bet tās vienlaikus rada arī funkcionāli pareizas no dizaina, materiāla un krāsu aspektiem. Atšķirībā no produktu izgudrošanas citās jomās, modes pasaulē izgudrotāji jeb dizaineri ir pamanīti un kļūst par stilīguma, mūsdienīguma un funkcionalitātes paraugiem. Visbiežāk jauno izgudrojumu krāsa, materiāls un stils nav tas, kas nosaka jaunā produkta veiksmi vai neveiksmi, ieejot pasaules tirgū. Savukārt modes pasaulē krāsa, materiāls (audums) un stils (izskats), kopā savienojot, veido kombināciju, kas nosaka to, vai jaunais dizains atradīs vietu tirgū. Sava zīmola aizsargāšana (tāpat kā veiksmīgi izstrādāta dizaina aizsargāšana) ir ārkārtīgi būtiska. Preču zīmju reģistrēšana (un mazo burtiņu TM pievienošana pie sava zīmola nosaukuma), kā arī patenta reģistrēšana ir atslēga, kā aizsargāt sev piederošo izgudrojumu. Var droši teikt, ka neviens nevēlētos redzēt konkurentu nopelnām no paša radītajām veiksmīgajām biznesa idejām, kuras jums ļāvušas nopelnīt naudu un kuras ar jūsu pūlēm ir iepazīstinātas ar pasauli. Gribu atgādināt, ka preču zīmes un patenta reģistrēšana nav dārga un ir ļoti rekomendējama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 24. oktobrī tika atklāta 27. Rīgas modes nedēļa, kas līdz 28. oktobrim pulcēs vienkopus starptautisko modes sabiedrību.

Riga Fashion Week (RFW) laikā gaidāmas ne tikai Latvijas dizaineru modes skates, bet arī vairāki radoši un izglītojoši pasākumi, kas tiek organizēti, lai Rīgā svinētu modi un mākslu.

Šoruden RFW programma ietvers tādu Latvijas dizaineru modes skates kā Anna Led, Atis Artemjevs, Dace Bahmann, Katya Katya, Natalija Jansone, Nóló, One Wolf, Talented, KULT, AntiStar, Bulichev, QooQoo, Aristocrat Kids un Paade Mode, kā arī ārvalstu dizaineru skates: BIRYUKOV(Krievija), Lena Lumelsky(Beļģija), DiLiborio(Itālija) un Diana Arno(Igaunija).

27. Rīgas modes nedēļas ietvaros tiek plānoti vairāki radoši pasākumi, viens no tiem – ievērojamajam modes namam Christian Dior veltītas izstādes «Dior» atklāšana Modes muzejā, Grēcinieku ielā 24.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ sākusies 28. Rīgas modes nedēļa, kas līdz 23. martam Rīgā pulcēs starptautisko modes sabiedrību.

Nedēļas laikā gaidāmas ne tikai Latvijas un ārvalstu dizaineru modes skates, bet arī vairāki citi pasākumi – gan profesionāli, gan radoši un arī izglītojoši, kas tiek organizēti, lai šo nedēļu pavadītu godinot modi un tās jaunākās tendences.

Šajā pavasarī Rīgas modes nedēļa iesākusies ar ikgadējo Latvijas Modes un stila gada balvas pasniegšanas ceremoniju.

Sadarbībā ar Latvijas Mākslas akadēmiju Baltijas modes federācija organizēja bezmaksas lekciju par jaunāko tehnoloģiju izmantošanu modes biznesā «Fashion Coin un Blockchain kā jauna modes sistēma», kura bija paredzēta modes dizaineriem un blogeriem, kā arī citiem interesentiem. Lekciju vadīja blockchain un modes industrijas speciālisti no Ukrainas un ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Sākusies Riga Fashion Week: Latvijas modes māksliniekiem ir potenciāls

Laura Mazbērziņa,25.10.2018

Šonedēļ sākusies Riga Fashion Week (RFW). Tālāk galerijā var apskatīt pirmās dienas spilgtākos mirkļus.

Dizainere: Teodora Mitrovska

Foto: Mark Litvyakov

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes biznesā Latvijas dizaineriem ir grūti konkurēt. Ja esi itāļu vai franču modes mākslinieks, uzreiz ir liels «uzticības kredīts». Ja esi no nelielas valsts, kurai nav tādas modes vēstures, ir jābūt divreiz talantīgākam, darbīgākam un gudrākam. Taču Latvijas māksliniekiem ir potenciāls, biznesa portālam db.lv uzsver Elena Strahova, Baltijas modes federācijas prezidente.

Viņa atzīst, ka modes bizness ir ļoti komplicēts. «Mēs redzam galvenokārt aisberga virsotni. Var būt tā, ka zīmols ir pārstāvēts vairākās valstīs un ļoti labos veikalos, bet reālie pārdošanas skaitļi nav iepriecinoši. Var būt arī tā, ka pārdošanas apjomi ir iespaidīgi, bet biznesu nevar saukt par veiksmīgu. Tam iemesls var būt, piemēram, nepareizi sakalkulēta pašizmaksa attiecībā pret pārdošanas cenu. Ir gadījies tā, ka modes zīmols, ieejot lielā tirdzniecības tīklā vai veikalā, tik ļoti samazina iepirkšanas cenas, ka galu galā zaudē vairāk nekā vinnē,» stāsta E. Strahova.

Patērētāju uzvedība, gaume un pirkšanas ieradumi mainās tik strauji, ka vajadzība pēc jauniem dizaineriem arvien pieaug. «Sieviešu apģērbu niša tradicionāli skaitās spēcīgākā, jo tajā ir vislielākā auditorija. No otras puses - tajā ir arī vislielākā konkurence, jo ne tikai pieprasījums, bet arī piedāvājums ir visplašākais. Vairāki Latvijas dizaineri izvēlējušies bērnu modes nišu un strādā tajā ļoti veiksmīgi,» stāsta E. Strahova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta Baltijas modes federācijas organizētā 24. Rīgas modes nedēļa.

Riga Fashion Week atklāšanas pasākuma laikā notika Sanktpēterburgas modes dizainera Stasa Lopatkina skate un tika pasniegtas Latvijas modes balvas par 2015. gadu. Kopā šogad Modes balvas tika pasniegtas sešās profesionālajās nominācijās. Par gada debiju modes jomā tika atzīts zīmols Deeply Personal, kura dizainere Elīna Vanaga saņēma speciālo balvu no Itālijas dizaina institūta Instituto Europeo di Design – apmācību augstskolas vasaras kursos.

Par gada kreatīvāko modes skati starp M-Couture un INCH2 žūrija izvēlējās zīmola M-Couture skati RFW 2015. gada rudenī Rīgas Biržā. Oriģinālākais pagājušajā gadā izdotā dzīves stila un modes žurnāla vāks ir žurnāla Pastaiga septembra numura vāks, bet veikals ar interesantāko koncepciju, kurš tika atvērts 2015. gadā, – zīmola Amoralle veikals Brīvības ielā 33 (izcīnot uzvaru konkurencē pret zīmola One Wolf veikalu-studiju Lāčplēša ielā 10).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meklējot pierādījumu tam, ka pandēmijā viss ir iespējams, turklāt sapņiem un ambīcijām nav vecuma ierobežojuma, ielūkosimies kādas jaunas uzņēmējas stāstā par to, kā mīlestība pret dabu un modi materializējās perspektīvā modes inovācijā.

Katrīna Resne ir 19 gadus veca jauniete, modes un dabas jautājumu entuziaste, kā arī dabai draudzīgā apģērba zīmola Rosafella radītāja: “Rosafella patiesībā tika izveidots jau tad, kad es gāju devītajā klasē. Man bija vēlme izpausties un šķita, ka bizness ir īstā vieta, kur to darīt. Protams, tobrīd man palīdzēja vecāki. Mans pirmais produkts bija plānotājs.”

Katrīna komentē, ka neesot gribējusi to, ko rāda filmās, – dizainerus, kuriem pieder sava studija un kuri nelielos daudzumos pārdod savus unikālos dizainus. Tieši tā radās pirmās idejas par dabai draudzīgu apģērbu. Rezultātā Katrīna savu bērnības interesi par dažādām dabas zinātnēm pārvērta lolotā sapņa piepildījumā, kurā mode draudzējas ar dabu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Ārzemnieku vietā izvēlas savējos

Anda Asere,02.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbojoties apģērbu industrijā, jāspēj balansēt starp to, ko cilvēki vēlas iegādāties, un savu «rokrakstu»

Tā uzskata Dace Krieviņa-Bahmane, apģērbu zīmola Dace Bahmann radītāja. Iepriekš Dace strādāja ar zīmolu BeCarousell, ko tagad maina ,un jau šī gada Riga Fashion Week startēs ar jauno nosaukumu.

«Sapratu, ka cilvēkiem, kuri pērk manus apģērbus, ir vēlme pēc to saistības ar konkrētu personību, dizaineri. Tas pircējam rada īpašāku sajūtu. Ne velti visi lielie zīmoli ir arī dizaineru vārdi, tāds ir modes pasaules likums, tā tas darbojas. Ir zīmoli, kas apvieno vairākus dizainerus. Startējot ar savu vārdu, ir skaidrs, ka esmu viena. Iepriekš daudziem bija jāskaidro, kas ir mans zīmols (BeCarousell), jāstāsta, ko tas nozīmē. Daudziem nosaukums patika, bet man pašai likās, ka jākļūst nopietnākai – vārds un uzvārds to nodrošina,» uzskata Dace. Iepriekš līdzīgu soli spēra dizainere Elīna Dobele, kas savu apavu zīmolu Zofa ir mainījusi pret zīmolu Elīna Dobele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Aristocrat Kids modeles Gabrielas dzīvesstāsts un karjera

Monta Glumane,05.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājniecei Gabrielai Cēlājai ir tikai seši gadi, bet viņa kā bērnu modes zīmola «Aristocrat Kids» modele jau piedalījusies «Rīgas Fashion Week» un Milānas modes nedēļā.

Ar bērnu modes zīmolu «Aristocrat Kids» Gabriela uzsāka sadarbību pirms diviem gadiem. «Viņai ļoti patika skaistas kleitas un fotografēties. Es redzēju, kā viņa mēģina kombinēt apģērbu un ka tas viņai ir interesanti. Sekoju līdzi «Aristocrat Kids» aktivitātēm un pamanīju, ka viņi izsludina pieteikšanos uz fotosesiju. Pieteicāmies un Gabriela tika uz lielā kataloga pavasaris – vasara 2017 fotosesiju,» stāsta Gabrielas mamma Elīna Cēlāja.

Šobrīd Gabriela sadarbojas ar «Aristocrat Kids», bet šovasar piedalījusies arī peldkostīmu un pludmales apģērbu zīmola «Slow beachwear» modes skatē un kolekcijas mammām un meitām jeb «Mini Me» peldkostīmu fotosesijā. Gada laikā mazā liepājniece piedalās divās modes skatēs, kā arī divas reizes gadā «Aristocrat Kids» rīko jauno apģērbu līniju fotosesijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Eksporta pieredze: «Pēc pārdotās kolekcijas mēs savu naudu vēl ilgi neredzējām»

Laura Mazbērziņa,26.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sliktākā pieredze ir bijusi ar modes lielvalsti Franciju, atzīst viena no apģērbu zīmola One Wolf dibinātājām Agnese Narņicka.

Zīmolu One Wolf 2012. gadā viņa radīja kopā ar māsu Sarmīti Mickeviču.

One Wolf apģērbu eksporta pieredze ir gana plaša, taču šobrīd noiets ārvalstīs vairs nav tik aktuāls, jo iepriekš sanācis investēt daudz līdzekļu, lai, piedaloties izstādēs un modes šovos, iegūtu sadarbības partnerus no Francijas, Japānas, ASV, Kanādas, Anglijas, Beļģijas, Vācijas, Lietuvas un Igaunijas. «Šobrīd esam novērsušās no lielajām izstādēm un braukāšanas un esam pievērsušās Latvijai un kaimiņvalstīm,» skaidro A. Narņicka.

Labākā pieredze modes zīmolam ir bijusi Amerikā, tur saņemts lielākais pasūtījums Tas bija 30 tūkstošu eiro vērtībā, neredzot produkciju klātienē, jo visa komunikācija notikusi tikai e-pastā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Mode ienāk Rīgas Centrāltirgū

Laura Mazbērziņa,27.03.2019

Šonedēļ sākusies Riga Fashion Week (RFW). Tālāk galerijā var apskatīt pirmās dienas spilgtākos mirkļus.

Zīmols Public Makes Image.

Foto: Mark Litvyakov

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālajā Gastro Tirgū atklāta 30. Rīgas modes nedēļa ar divu pašmāju ielu modes zīmolu skatēm.

Centrālajā Gastro Tirgū, vienā no Rīgas Centrāltirgus paviljoniem, apmēram 500 viesiem prezentētas divu pašmāju ielu modes zīmolu Public Makes Image un BLCV by Bulichev jaunākās kolekcijas. Rīgas modes nedēļas organizatori šo vietu zīmīgi izvēlējās, lai atspoguļotu modes pasaules kā tādas un Latvijas modes zīmolu dažādo spektru.

Modes nedēļas turpinājumā Riga Fashion Week (RFW) programma ietver tādu Latvijas dizaineru modes skates kā Natalija Jansone, One Wolf, Narciss by Alise Trautmane, Katya Katya London, Amoralle, Blcv by Bulichev, Public Makes Image, Bergs Privé, Anna Led, Baiba Ladiga, Iveta Vecmane. Tradicionāli Rīgas modes nedēļu papildinās arī bērnu modes skate no Aristocrat Kids, Zaza Couture un Rock and Mouse. 30. Rīgas modes nedēļas ietvaros piedalīsies Latvijas publikai jau zināmi ārvalstu dizaineri no trīs valstīm: Diana Arno no Igaunijas, Morfosis no Itālijas un Agnė Kuzmickaitė no Lietuvas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Londonas modes nedēļas laikā veikti pasūtījumi 100 miljonu mārciņu apjomā

Gunta Kursiša,19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoruden Londonas modes nedēļas laikā norisinājās divdesmit prezentācijas, kurās kopumā piedalījās ap 110 dizaineriem un starptautiskiem pircējiem no 28 valstīm. Aplēsts, ka tiešais Lielbritānijas modes industrijas pienesumus valsts ekonomikai ir 21 miljards Lielbritānijas mārciņu jeb 18 miljardi latu, liecina informācija London Fashion Week mājas lapā.

Katras sezonas laikā Londonas modes nedēļā tiek veikti pasūtījumi 100 miljonu Lielbritānijas mārciņu jeb aptuveni 87 milj. Ls apmērā.

Londonas modes nedēļa norisinājās piecas dienas – no 14. līdz 18. septembrim. Šis ir viens no četriem galvenajiem rudens modes notikumiem pasaulē. «Lielais četrinieks» ir Londonas modes nedēļa, Ņujorkas modes nedēļa, Milānas modes nedēļa un Parīzes modes nedēļa.

Londonas modes nedēļa norisinās katru gadu divas reizes – februārī un septembrī, un to organizē Britu Modes koncils (British Fashion Council).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mode piedzīvo krīzi, mainoties patēriņa paradumiem; labus signālus uzrāda bērnu mode

Dažādi tirdziņi nereti ir pirmais solis, lai jaunais dizainers kļūtu par šīs nozares sistēmas komponentu. Daļa spēlētāju paliek šajā līmenī un savas nezināšanas dēļ var negatīvi ietekmēt visu nozari. Ja kāds no sistēmas dalībniekiem preci savā darbnīcā vai tirdziņā pārdod par krietni zemāku cenu nekā citur vai arī bez čeka, pēc kāda laika cietīs visa joma. Tā uzskata Dita Danosa, kurai pieder vietējās modes daudzzīmolu veikals Taste Latvia.

Ilgus gadus viņa ir Latvijas Modes palātas prezidente un tagad arī jaundibinātā Latvijas Dizaina centra vadītāja.

Fragments no intervijas, kas publicēta 22. februāra laikrakstā Dienas Bizness:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) Dizaina nodaļas, Modes mākslas apakšnozares 4. kursa studente Evija Šaitere šogad startēs starptautiskā Fashion Future for Hong Kong 2016 modes dizaina konkursa finālā, kurā Eiropas augstskolām tika paredzētas vien četras finālistu pozīcijas. LMA sacentīsies ar tādām pasaules līmeņa augstskolām kā Londonas Central Saint Martins, Parīzes Institut Français de la Mode u.c.

Ikgadējais Fashion Future for Hong Kong 2016 konkurss nodrošina ievērojamu platformu, kas dod iespēju vietējiem un starptautiskiem dizaina talantiem prezentēt savas jaunās modes kolekcijas, uzsver augstskola. Šaiteres Backbone Block kolekcija konkursā startēs kā viena no četriem Eiropas jauno dizaina talantu darbiem, pārstāvot ne tika Latvijas, bet arī Eiropas jaunos modes dizaina talantus.

«Latvijas Mākslas akadēmijai jau sen ir vairāki sadarbības partneri Eiropā - tagad arī Āzijā. Šis konkurss bija unikāla izdevība pārstāvēt LMA un mūsu valsti kontekstā, kas paver plašas iespējas sadarbības uzsākšanai ar jauniem partneriem – ražotājiem, dizaineriem, māksliniekiem,» stāsta Latvijas Mākslas akadēmijas rektors Aleksejs Naumovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar modes zīmola deeply personal vadītāju Elīnu Vanagu

Lelde Petrāne,06.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Latvijas modes zīmola deeply personal vadītāja Elīna Vanaga.

- Svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu? Ar ko Jūsu uzņēmums ir unikāls?

deeply personal ir sievietēm radīts ready-to-wear zīmols. Zīmola dibinātāja un kreatīvā vadītāja esmu es, Elīna Vanaga. Šobrīd zīmols ir izveidojis trešo kolekciju, tas jau tiek prezentēts pārdošanas izstādēs Parīzē, Milānā un Šanhajā - lai gan pasaules vadošo modes preču veikalu iepircēji ir piesardzīgi pret jauniem zīmoliem, tomēr deeply personal piesaistījis interesi, it īpaši no Ķīnas, Taivānas, kā arī no NVS valstu veikaliem (Krievija, Ukraina, Kazahstāna).

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Jauno modes dizaineru konkursa MERINGUE mērķis šogad - raisīt pārdomas

Lelde Petrāne,07.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembra pēdējā nedēļā trešo reizi norisināsies jauno modes dizaineru konkurss «MERINGUE».

Šogad konkurss tiek rīkots kā divu organizāciju – biedrības «Latvijas Modes palāta» un LKA Latvijas Kultūras koledžas sadarbības projekts.

No konkursam iesūtītajiem 20 pieteikumiem finālam ir kvalificējušās vienpadsmit kolekcijas, kuru autori ir Latvijas Mākslas akadēmijas, Rīgas Tehniskās universitātes, Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas un Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolas jaunie dizaineri.

Konkursa kolekcijas vērtēs starptautiska žūrija, kuras priekšsēdētāja būs modes žurnāliste un Milānas Jaunās mākslas akadēmijas (New Academy of Fine Arts) profesore Ļuba Popova. Modes skatē tiks demonstrēta arī konkursa «MERINGUE» vēstneses, modes dizaineres Laimas Jurčas kolekcija «Illuminated», kas radīta cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kā arī modes dizaineres Ivetas Vecmanes jaunākā kolekcija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Modes un tekstila nozares izstāde Baltic Fashion & Textile Riga 2019

Žanete Hāka,26.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē, 26.–28. aprīlī, Ķīpsalā notiek Baltijas modes un tekstila nozares izstāde «Baltic Fashion & Textile Riga 2019», informē BT1.

Lai veicinātu Baltijas dizaina popularitāti, šogad izstādē «Baltic Fashion & Textile Riga» pirmo reizi darbojas Fashion Pop-up Street, kurā varēs iepazīt un iegādāties apģērbu un aksesuāru kolekcijas. Lietuvu pārstāvēs dizainers Marijus Vepšta (Marius Vepšta), zīmoli «A.P. Line» un «Shyzuka Bags», Igauniju – «Kyllike» un «Vetka Fashion», bet Latviju – «Linden Leaf», «Loviletters», «Epifania» u. c.

Izstādē darbosies arī Inovāciju stends, kas iepazīstina ar jaunumiem tekstila un modes nozarē Latvijā – transformējamiem mēteļiem no «Espatte», dizaina sporta apģērbu «Fit and Feminine», «Colorfall» lietusmēteļiem un apģērbu sievietēm.

«Baltic Fashion & Textile RIGA» apmeklētāji varēs iepazīt arī «Magnetic Latvia» biznesa inkubatoros attīstītos produktus – «be-with», «RainSisters» mēteļus, «Forgaminnt KIDS» jaundzimušo apģērbu, gultas veļu «MeadowMe», apģērbu pakaramos «Trempel», interjera priekšmetus no «IkoCrochet», zīmola «ZĪLE» apģērbus, kā arī apģērbu ražotāju «MaiMai».

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

MAREUNROL’S. Paplašinātā realitāte kļuvusi par apmeklētāko izstādi 2019. gadā

Lelde Petrāne,12.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā (DMDM) noslēgusies izstāde “MAREUNROL’S. Paplašinātā realitāte”, kas sniedza iespēju skatīt latviešu modes zīmola "MAREUNROL’S" tērpu kolekciju izlasi. Nepilnos divos mēnešos – no 10. oktobra līdz 8. decembrim – ekspozīcija piesaistījusi 10134 interesentu uzmanību, kļūstot par DMDM apmeklētāko izstādi 2019. gadā.

Modes dizaineru dueta "MAREUNROL’S" (Mārīte Mastiņa-Pēterkopa un Rolands Pēterkops) labāko kolekciju retrospekcija muzejā papildināta ar video materiāliem, fotogrāfijām, Gintera Krumholca veidotajiem tēlnieciskiem elementiem un "Tīrkultūras" audio instalāciju.

Projekta izglītības pasākumi – "Sarunas muzejā", Ģimenes diena, meistarklases, darbnīcas un ekskursijas – pulcējuši dažādas vecuma grupas, kas liecina, ka Latvijas auditorijai ir liela interese par dizainā notiekošo, norāda organizatori.

Modes dizaineri M. Mastiņa-Pēterkopa un R. Pēterkops par savu darbu saka: "Mēs iedvesmojamies no pārpratumiem un nejaušībām, ko sastopam kustībā. Visradošāk domājam, tieši esot aktīvā kustībā, mirkļos, kad atrast papīra lapu, bloknotu un zīmuli ir gandrīz neiespējami."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elīza Drāzniece ieguvusi izglītību un darba pieredzi modes pasaules mekās Parīzē un Milānā; tagad viņa ir atgriezusies Latvijā un gatava ar pilnu sparu ārvalstīs smeltās gudrības likt lietā šeit , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz darbam Milānā Elīza mērojusi vairāk nekā 11 gadus garu izglītošanās un pieredzes bagātināšanas ceļu Rīgā, Parīzē, Atēnās un Milānā.

Parīzes šarms

Pēc vidusskolas beigšanas Elīza devās uz Parīzi, lai vasaras mēnešos mācītos modes kursos senākajā modes augstskolā Esmod International. Pasniedzēji saskatījuši Elīzā talantu un pārliecināja studijas turpināt. Viņa toreiz atgriezās Latvijā un sāka meklēt iespēju iegūt finansējumu mācībām. Francijas vēstniecības piešķirtā stipendija viņai dāvāja šādu iespēju un modes biznesa aizkulišu iepazīšana varēja sākties. Divus gadus Elīza studēja Esmod International. «Otrajā kursā sapratu, ka modes dizains nav mans aicinājums, vairāk saista šīs industrijas biznesa puse – mārketings, modes uzņēmumu vadība, zīmolu izstrāde, produktu pārdošana, patērētāju vēlmju izzināšana. Trešajā kursā kā bakalaura mācību programmas kursu izvēlējos pabeigt Esmod Isem skolā, kur šīs zināšanas varēju iegūt,» stāsta Elīza. Paralēli viņa ieguva vēl vienu diplomu CNAM mākslas un zinātņu konservatorijā (National Chamber of Arts and Sciences), kurā apguva inovācijas modes uzņēmumu vadībā. Prakses laikā viņa redzēja, kā norit darbs ražotnēs, tostarp tādās, kas darina apģērbu Chanel modes namam. «Viss ražošanas ķēdes process ir pēc formulām smalki aprēķināta sistēma - kur un kā sēž šuvējas, kā tiek griezts audums, cik izmaksā vienas vīles nošūšana un cik maksā katra darba minūte attiecīgajam izstrādājumam,» viņa turpina. Pēc studiju beigšanas Elīza ieguva prakses vietu uzņēmumā Staff International, kas ražo un izplata virkni pasaulē zināmu zīmolu, tostarp Diesel, Dsquared2, Maison Margiela, Marc Jacobs, Vivienne Westwood un Victor&Rolf. 2006. gada vasarā Elīza strādāja pie jaunāko kolekciju pārdošanas kampaņas, kuras laikā nācās sadarboties ar pasaules atzītāko modes veikalu pārstāvjiem un iepircējiem. Modes biznesa pamatā ir sava veida demogrāfijas, socioloģijas un pasaules kultūru analīze. «Bija interesanti vērot un uzzināt, ko un kā pērk, piemēram, vācieši vai amerikāņi, ko pieprasa arābu vai japāņu tirgū, kā kolekcijas saviem veikaliem izvēlas un veido lielākie luksus veikalu iepircēji,» atminas Elīza. Parīzē viņa ieguva zināšanas par pasaules modes biznesa posmiem - sākot ar dizainu, modelēšanu, ražošanu un mārketingu līdz produkta nonākšanai pie gala patērētāja. Iegūtās zināšanas, palīdzējušas virzīt tālāko Elīzas karjeras ceļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Modes dizainere izveido savu smaržu līniju Cinnamons atelier

Vēsma Lēvalde,21.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes dizainere Antra Hanna Pujēna Francijā radījusi savu parfīma līniju ar Latvijas zīmolu Cinnamons atelier.

Pirmā smaržu «iziešana tautās» bija Latvijas modes festivāla Riga Fashion Mood Ventspils sesijā. Parfīmu kolekcijā iekļauti 12 aromāti sievietēm un četri aromāti vīriešiem.

Kopš maija vidus Cinnamons atelier parfīms atradis vietu Latvijas modes veikalā Taste Latvia, kā arī Galerijā Rīga. Šī līnija tapusi sadarbībā ar franču parfimēriem. «Mērķis ir radīt savu smaržu autorkolekciju, taču tam man vēl jāpamācās,» atklāj zīmola radītāja Antra Hanna Pujēna.

Izjūt tēlu smaržās

Antras mājas ir gan Rīgā, gan saulainajā Dienvidfrancijā, no kurienes ir viņas dzīvesbiedrs Marsels. Tur netrūkst ziedu un smaržu, tāpēc līdz domai par parfīma līnijas izstrādi viņa nonākusi gluži dabiski. «Esmu diezgan sensitīva būtne. Nevaru, piemēram, apģērbu vai apavus nopirkt internetā– man vajag visu pataustīt, sajust, apdomāt, kā tas iet kopā ar manu būtību, ar manu formu galu galā. Kad skatos ļoti labu filmu vai lasu labu grāmatu, tad bieži ir tā, ka jūtu – tā man sāk smaržot. Un tad es saprotu, ka izlasītais vai redzētais mani ir dziļi aizkustinājis,» stāsta dizainere. Smarža, viņa uzsver, ir viena no maņām, kas māk- sliniekiem ir ārkārtīgi svarīga. «Sākumā man likās, ka būtiskākais ir krāsa, krāsu kombinācija, tad seko kompozīcija, forma, un rodas dizains. Tā es veidoju savas tērpu kolekcijas. Taču arī garša, tauste un smarža ir ļoti lielas baudas, tās visas ir svarīgas, un ne tikai sievietēm,» apgalvo māksliniece. Francijā izstādē viņa iepazinusies ar vairākiem parfimēriem no smaržu dzimtenes Grasas Francijā, ieinteresējusies par šīs industrijas «virtuvi».

Komentāri

Pievienot komentāru