Savā jaunākajā ziņojumā PwC atzīst, ka 2025.-2030. gadā tirgus ekonomika varētu mierīgi pastāvēt bez bankām to tradicionālā izpratnē.
Saskaņā ar ziņojumu Future Shape of Banking paplašinās nebanku kredītdevēju iespējas sniegt banku pamatpakalpojumus, kā arī tiek mests izaicinājums mūsdienu banku līdzšinējās darbības modelim. Vienlaikus bankas saglabā savu spēku, balstoties uz atpazīstamību, uzkrāto pieredzi un regulējumu, lai gan to reputāciju negatīvi ir ietekmējusi finanšu krīze.
PwC finanšu pakalpojumu partneris Mailzs Kenedijs (Miles Kennedy) skaidro plašāk: «Situācija vairs nav tāda kā agrāk, taču nepieciešamība pēc banku pakalpojumiem joprojām saglabājas. Uzņēmējdarbības vēsturē ir vērojami daudzi brīdinoši piemēri par to, kā tirgus līderi un ilggadējie spēlētāji zaudē savas priekšrocības, mainoties situācijai tirgū. Bankām joprojām ir virkne priekšrocību, un vienlaikus alternatīvie banku pakalpojumu sniedzēji cieš no uzticības trūkuma, taču nākotnes vārdā bankām būtu jāveic apjomīgas investīcijas, no jauna jāatklāj un jānostiprina sava loma sabiedrībā, kā arī jānodrošina likumdevēju atbalsta nepārtrauktība.»
«Lielākās briesmas bankām ir zaudēt no sava redzesloka klientu darījumus par labu citiem spēlētājiem, tādējādi zaudējot izpratni par klientu uzvedību un pieļaujot savu zīmolu ietekmes vājināšanos. Jaunie nebanku kredītdevēji un tehnoloģiju attīstība metīs izaicinājumu banku esošajiem darbības modeļiem, un fundamentālas pārmaiņas ir neizbēgamas. Vienīgais jautājums ir, cik lielu daļu no banku tradicionālās teritorijas šie jaunie tirgus dalībnieki iekaros,» viņš turpina.
Savukārt, PwC partneris un ekonomiskās krīzes risinājumu līderis Kolins Breretons (Colin Brereton) pauž viedokli: «Šobrīd izskatās, ka banku regulatori visā pasaulē koncentrējas uz taktiskiem risinājumiem, bet banku un banku pakalpojumu nākotnes stratēģiskos mērķus aizēno politiskais izdevīgums un diskusija par to, ka bankas ir «par lielu, lai ciestu neveiksmi». Ir vajadzīga lielāka skaidrība par regulatoru darba kārtību, un politikai jākoncentrējas uz banku pakalpojumu spēju pozitīvi ietekmēt tautsaimniecības izaugsmi.»
«Regulatoriem ir jāapzinās, ka banku pakalpojumi mainās un turpinās mainīties. Jomas, kuras atrodas ārpus regulatoru atbildības vai kurām tie šobrīd tikai viegli pieskaras, kļūs arvien svarīgākas, un regulatoriem nāksies pievērsties šīm jomām vai arī atzīt, ka tie ir pilnīgi gatavi sastapties ar krīzi vēlreiz,» uzsver eksperts.