Citas ziņas

Pirmā formula sašķeļas

Valdis Vikmanis, Db,19.06.2009

FOTA apvienojušās komandas - (no kreisā augšējā stūra līdz labajam apakšējam stūrim) BMW-Sauber, Brawn, Ferrari, McLaren, Red Bull, Renault, Toro Rosso unToyota. (Foto: REUTERS/SCANPIX)

Jaunākais izdevums

Pirmās formulas pasaules čempionāts piedzīvojis sabrukumu. Astoņas komandas paziņoja par alternatīvu sacensību organizēšanu nākamajā sezonā, ziņo CNN.

Pirmās formulas komandu asociācija (FOTA) ceturtdien (18. jūnijā) paziņoja par plāniem izveidot čempionātu, kas būs alternatīva pašreizējām F-1 sacīkstēm, kuru rīko Starptautiskā Automobiļu federācija.

FOTA apvienojušās - «Ferrari», «McLaren», «Brawn», «Renault», «BMW Sauber», «Toyota», «Red Bull» un «Toro Roso» komandas.

Db.lv jau ziņoja, ka FIA nolēma piedāvāt risinājumu, kurš paredz, ka komandām, kuras iekļausies 60 miljonu ASV dolāru budžetā, ieskaitot vadītāju algas, kā arī mārketinga un tehniskos izdevumus, būs mazāk tehnisko ierobežojumu nekā komandām, kas tērēs vairāk par noteikto 60 miljonu dolāru robežu.

«Komandām nav citas iespējas, kā sākt gatavot jaunu čempionātu, kas atbilst tās dalībnieku un sponsoru vērtību izpratnei,» teikts FOTA komandu paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs Toyota Motor Corporation, lai samazinātu izdevumus, nolēmis pamest Formula 1 sacensības, ziņo Financial Times.

Tādējādi Toyota ir jau trešā komanda, kas paziņo, ka 2010.gadā vairs nepiedalīsies Formula 1 pasaules čempionātā. Pagājušā gada decembrī par aiziešanu no Formula 1 sacensībām paziņoja Honda, bet jūlija beigās Vācijas autoražotājs BMW.

Jāatzīmē, ka kopš 2002. gada, kad Toyota debitēja Formula 1 sacensībās, tai nav izdevies uzvarēt nevienu Formula 1 posmu. Komandas labākais sasniegums šajos gados ir izcīnītas piecas otrās vietas. Eksperti šo lēmumu saista ar savulaik Toyota Formula 1 komandas direktora Tadashi Yamashina izteikto frāzi 2007. gada decembrī, kurā viņš apgalvoja, ka viņam Toyota vadība ir devusi tikai divus gadus, lai iegūtu rezultātus. Kaut arī pēdējā sezonā Toyota spēja iegūt nesalīdzināmi augstvērtīgākus rezultātus nekā iepriekš, tomēr līdz kārotajai uzvarai tai neizdevās aizstiepties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Gazprom klientiem Lietuvā piedāvājis pagaidu cenas formulu, kas gāzi sadārdzina

Dienas Bizness,15.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas valsts dabasgāzes koncerns Gazprom piedāvājis jaunu cenu veidošanas modeli klientiem Lietuvā, kas sadārdzina piegādāto dabasgāzi.

Kompānija Haupas, kas piegādā gāzi no Krievijas Lietuvas dienvidos esošajai kūrortpilsētai Druskininkiem, paziņoja, ka jaunā cenas aprēķina formula, kuru Gazprom piedāvājis uz trim mēnešiem, nozīmē, ka gāzes cenas samazinājums nebūs tik straujš kā naftas cenas kritums.

Savukārt cits gāzes importētājs Lietuvā Lietuvos duju tiekimas atteicās komentēt cenu formulas izmaiņas, sakot, ka sarunas ar Gazprom turpinās.

Cenu formula noteic, ka gadījumā, ja «naftas produktu cenas samazinās vairāk par noteiktu līmeni, gāzes cena vairs nesarūk tik krasi, cik krasi samazinās naftas cenas», aģentūrai BNS teica Haupas direktora vietnieks Donats Motiejūns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Režisors Uldis Cipsts šobrīd aktīvi strādā pie sava gara darba - seriāla Šķiršanās formula, kam jākļūst par jaunās TV3 rudens sezonas sensāciju un būs skatāms no 27. septembra.

Seriāls ir par mīlestību, ģimeni un to, kāpēc nešķirties, par lielākajām dzīves izvēlēm un par to, cik ilgi jāpierod vienam pie otra, par piedošanu saviem tuvākajiem. Seriāla galveno varoni tēlo Intars Rešetins.

Par seriāla tematiku U. Cipsts sācis domāt, redzot, cik bieži cilvēki šķiras, pat tādi, kuri ir šķietami paraugi citām ģimenēm. Viņš esot daudz domājis par to, kāpēc cilvēki šķiras un nevēlas mainīties kopā, tāpat veicis pietiekami apjomīgu pētniecisko darbu par šo tēmu.

Režisors nelielā intervijā biznesa portālam db.lv stāsta par seriāla tapšanas finansiālo pusi:

Cik izmaksā seriāla uzņemšana? Kas prasa vislielākās izmaksas?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiālā preses konferencē Minhenē vācu auto ražotājs BMW ir paziņojis, ka pēc 2009. gada sezonas beigām pārtraukšot piedalīties Formula 1 sacīkstēs.

BMW AG vadītājs Norberts Reithofers (Norbert Reithofer) norādījis, ka šis esot bijis ļoti smags lēmums, jo īpaši tādēļ, ka pavadītais laiks Formula 1 vācu autogigantam ir bijis ļoti vērtīgs un aizraujošs. Taču uzņēmuma plānos ir mainīt BMW sporta aktivitāšu stratēģiju. Vienlaikus BMW AG vadītājs neizslēdz iespēju, ka BMW nākotnē varētu atgriezties Formula 1 apritē.

Bēdīgs par šo lēmumu ir arī BMW Motorsport direktors Mario Tīsens (Mario Theissen), atzīstot, ka būšot žēl šķirties, no sacīkstēm, kurās BMW ir ieguldījis milzu darbu un zināšanas. Tagad mūsu uzdevums ir koncentrēties 2009. gada sezonas atlikušajiem posmiem un uzrādīt iespējami labākus rezultātus, tā M. Tīsens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļas nogalē, 18. un 19.septembrī, VAS Biķernieku kompleksajā sporta bāzē Mežciemā atgriezīsies Latvijas autosporta leģenda - Dzintara Volga.

Sacensību Dzintara Volga pirmsākumi meklējami tālajā 1963. gadā un tās notikušas gan Mežaparka autotrasē, gan Rīgas hipodromā, bet zelta laikus tās piedzīvoja astoņdesmitajos gados, kad Biķernieku trases malā pulcējās pat 100 tūkstoši autošosejas sacīkšu fanu. Gaidāms, ka arī šajā nedēļas nogalē sporta kompleksā sabraukušo skatītāju skaits būs mērāms tūkstošos, jo gaidāms nevis šovs, bet gan īstas cīņas par Dzintara Volgas ceļojošo kausu.

«Galvenais dzinulis, rīkojot šīs sacensības bija vēlme saglabāt vēsturi, jo - ja nav vēstures, nav arī nākotnes. Likās, ka tehnikas būves prasmes šai datorizācijas laikmetā sāk zust un man liekas svarīgi tās nodot tālāk jaunajai paaudzei,» stāsta VAS Biķernieku kompleksās sporta bāzes valdes priekšsēdētājs un sacensību direktors Māris Ozoliņš. «Protams, mēs vēlamies atjaunot Dzintara Volgu labākajās tās tradīcijās. Tomēr, lai notiktu vērienīgas sacīkstes, nepietiek tikai ar leģendām apvītu nosaukumu. Skatītājiem vajadzīga cīņa, jo tieši cīņa trasē savulaik spēja piesaistīt šīm sacīkstēm līdz pat 100 000 lielu skatītāju pūli,» sacīja Māris Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lotus atgriezīsies F1

,15.09.2009

Lotus formulas makets. Tā varētu izskatīties Lotus formula, kas piedalīsies 2010. gada F1 čempionātā. (Foto: REUTERS/SCANPIX)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) paziņojusi, ka 13. komanda nākamā gada pirmās formulas čempionātā (F1) būs Lotus.

FIA savā izplatītajā paziņojumā atzina, ka tā saņēmusi pieteikumu no BMW-Sauber komandas, taču, tā kā Vācijas autoražotājs BMW ir paziņojis, ka 2010. gadā vairs nepiedalīsies F1 čempionātā, tad tās vieta ir atdota Lotus komandai.

Jāatzīmē, ka FIA BMW-Sauber ir piešķīrusi 14. komandas statusu gadījumā ja Vācijas autoražotājs pārdomās savu izvēli, kas nozīmē, ka tā varēs aizpildīt jebkuru vakanci, kas radīsies 2010.gada sezonā.

Lotus F1 čempionātu pameta 1994. gadā.

Lotus formula, kas piedalīsies 2010. gada F1 čempionātā. (Foto: REUTERS/SCANPIX)

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Formula-1 šefa 44 milj. kukuļa ņēmējam piespriests gads cietumā

Gunta Kursiša,28.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas baņķierim, kurš atzinies tiesai 44 miljonu ASV dolāru kukuļa pieņemšanā no Formula-1 šefa Bernija Eklstona (Bernie Eccelstone), piespriests viena gada cietumsods, vēsta thelocal.de.

Vācijas bankas Bayern Landesbank riska menedžeris Gerhards Gribkovskis (Gerhard Gribkowsky) pagājušajā nedēļā atzinis, ka 2006. gadā pieņēmis B. Eklstona kukuli. Baņķeris pieņēmis 44 milj. ASV dolāru, apmaiņā nodrošinot, ka lielākā daļa bankas pārvaldībā nokļuvušo Formula-1 akciju tiek pārdotas B. Eklstona izvēlētiem kandidātiem. Formula-1 akcijas banka Bayern Landesbank pārņēma pēc Kirch media group bankrota. Tāpat negodīgais baņķieris nedeklarēja gūto naudu Vācijas nodokļu institūcijās, pārvietojot to uz Austriju.

Baņķiera aizstāvji uzsvēruši Formula-1 vadītāja vainu, kas «ievilcis» G. Gribkovski šajā darījumā, savukārt prokurors uzsvēra, ka apsūdzētajam ir «milzīga krimināla enerģija».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Formula 1 leģenda Mihaels Šūmahers jau nākamajā Formula 1 čempionāta posmā Valensijā atkal sēdīsies Ferrari formulā un aizstās savainoto Felipi Masu.

"Man jāatzīst, ka Formula 1 ēra man bija pilnībā noslēgusies jau ilgu laiku, tomēr kā lojāls darbinieks es nevaru ignorēt šo neveiksmīgo situāciju, kādā ir nonākusi mūsu komanda.

Pats galvenais ir tas, ka paldies Dievam, visas ziņas par Masu ir pozitīvas. Es vēlu viņam drīzu izveseļošanos. Šajā pēcpusdienā es satikos ar Ferrari vadību un kopā nolēmām, ka es sākšu gatavoties, lai varētu aizstāt Masu," paziņoja M. Šumahers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, ka vairumam bērnu vairs neinteresē fizika, ķīmija, bioloģija, kas vēlāk traucē studēt eksaktās augstskolās, vairs nav šaubu. Iniciatīvas grupa Kuram tas rūp? izvirza pieņēmumu, ka ķezas pamatcēlonis nav dabaszinību mācīšanas metodikā vai saturā, bet gan pamatskolas matemātikas mācīšanā un apguvē.

Nevar salīdzināt zināšanu pārbaudes

Mēs varētu analizēt matemātikas pārbaudes darbus desmitgažu garumā, tomēr izglītības programmas ir mainījušās un, kā norādīja Izglītības un zinātnes ministrijas Sabiedrisko attiecību daļā, dati nav salīdzināmi. Pēc sarunām ar vairākiem pamatskolas pedagogiem jāatzīst, ka tiešām nav iespējams salīdzināt rezultātus, jo trīs desmitgažu garumā pārbaudes darbu prasības ir padarītas aizvien vienkāršākas.

Proti, jau sen nav mutvārdu eksāmena ģeometrijā, no matemātikas pārbaudes darbiem trīs desmitgažu laikā ir izzudusi virkne teksta uzdevumu un salīdzināt atrisināto uzdevumu daudzumu patiešām būtu galēji aplami. Mūsu paraugam ņēmām tikai pēdējos datus par 2021./2022. mācību gada matemātikas pārbaudes darbiem 6. un 9. klasē. Dati par vidējiem skolēnu rezultātiem, kā arī paši uzdevumi atrodami IZM interneta vietnē, kurus katrs var analizēt arī patstāvīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz Nodokļu politikas pilnveidošanas koordinēšanas grupas sanāksmēs izteiktajiem viedokļiem un priekšlikumiem, ir izstrādāts darbaspēka izmaksu esošās situācijas novērtējums un 15 potenciālie darbaspēka darbaspēka nodokļu iespējamo izmaiņu scenāriji, informēja Finanšu ministrijas (FM) pārstāvji.

Ministrijā norāda, ka izvērtējumā ir iekļauti 15 darbaspēka nodokļu iespējamo izmaiņu scenāriji, kas parāda pieejamās alternatīvas definēto mērķu sasniegšanai, kā arī to potenciālās ietekmes un izmaksas to ieviešanai.

Pirmais scenārijs paredz fiksēta neapliekamā minimuma ieviešanu no pirmā gada un progresīvāku iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) likmju piemērošanu. Šim scenārijam pirmā gada izmaiņu ietekme procentos no 2024.gadā prognozētajiem ieņēmumiem ir mīnus 4,2% jeb mīnus 114,3 miljoni eiro. Kumulatīvi kopējā ietekme procentos no 2024.gadā prognozētajiem ieņēmumiem ir mīnus 9,4% jeb mīnus 255,3 miljoni eiro.

Pirmajā scenārijā neapliekamais minimums pirmajā gadā tiek piedāvāts 620 eiro, otrajā gadā - 670 eiro un trešajā - 720 eiro, kā arī pirmajā gadā ienākumiem līdz 9240 eiro gadā paredzēts noteikt IIN 19% apmērā, ienākumiem no 9240 līdz 20 000 eiro - 26%, ienākumiem no 20 000 līdz 78 100 eiro - 29%, bet ienākumiem virs 78 100 eiro - 37,1%. Nākamajos gados plānots paaugstināt gada ienākumu summas attiecīgajām likmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rīgas Motormuzeja eksponāti festivālā Dzintara Volga 2010

Aldis Zelmenis,16.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Motormuzeja vēsturiskie sporta spēkrati piedalīsies atjaunotajā autosporta festivālā „Dzintara Volga 2010”, kas no 17. līdz 19 septembrim norisināsies Biķernieku kompleksajā sporta bāzē (BKSB). Pasākuma programmā paredzēti izbraucieni ar vēsturiskajiem sporta automobiļiem un to izstāde.

No Rīgas Motormuzeja zelta krājumiem sacensībās startēs:

ESTONIA – 16 M

Sacīkšu automobilis, kurš savulaik tika būvēts bijušās PSRS formulas klasei – 2 un bija viens no populārākajiem PSRS. To nelielā sērijā ražoja laika periodā no 1971.g. līdz 1974. gadam un tās spēka agregāts oriģināli bija Moskvičs – 412 motors.

Bet, lai sacīkšu auto labāk ripotu, daudzos bijušās PSRS auto klubos sporta spēkratu pārbūvēja, uzstādot Žiguļa vai vēl jaudīgāka auto motoru. Sacīkstēs ESTONIA - 16 M startēja līdz 80.gadu vidum, izcīnot uzvaras 25 dažādos PSRS čempionātos šosejā pa apli un iegūstot 7 zelta, 7 sudraba un 8 bronzas medaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz 2009. gada pirmā ceturkšņa zaudējumiem Daimler vadība dzelžaini paziņojusi, ka no Formula 1 sacīkstes kompānija nepametīšot, vēsta Automobilwoche.

Daimler AG finanšu vadītājs Bodo Ubers (Bodo Uebber) nācis klajā ar paziņojumu pēc tam, kad masu saziņas līdzekļos tika izplatīta neoficiāla informācija, par iespējamo Daimler izstāšanos no F1 sacīkstēm: „Par izstāšanos no Formula 1 nevar būt nekāda runa. Bez tam, ja arī mēs izstātos no Formula 1 sacīkstēm, tad ņemot vērā noslēgtos līgumus kompānija (Daimler) neieekonomētu nevienu centu.” Vēl asāks bija Daimler vadītājs Dīters Zetsche, kas šo informāciju nodēvēja par nožēlojamu „melu afēru”. Daimler atbalstītā McLaren-Mercedes F1 komanda 2009. gadā var lepoties ar vairāk nekā 100 milj. eiro lielu budžetu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

No Latvijas emigrējušais motosportists Artis Neilands: Pagaidām par atgriešanos nedomāju

Lelde Petrāne,13.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Kaut arī no Latvijas izbraukušie emigranti bieži vien tiek saukti par tautas nodevējiem, esmu patiešām lepns par trasē paceltu Latvijas karogu,» tā biznesa portālam db.lv stāsta Artis Neilands, kurš jau vairākus gadus dzīvo Zviedrijā, kur guvis atpazīstamību motosportā.

Piedāvājam mini interviju ar Arti.

Kad un kādēļ devies prom no Latvijas? Kādas bija sajūtas, pametot dzimteni?

Pirmo reizi pasaulē laimi meklēt devos 19 gados un turpinu darīt to vēl šobrīd. Tobrīd armijas vajāts biju iestājies augstskolā un, skolas gada beigas nesagaidot, sēdos lidmašīnā ar skatu pāri jūrai, atstājot šeit visu, kas bija saistīts ar mani. Sajūtas bija neaizmirstamas. Atvadījos.. Un, pa lidmašīnas lodziņu vērojot Rīgas lidostu, birdināju asaras, pa vienu aci - prieka, par kaut ko jaunu, bet pa otru - skumju, draugu un ģimenes atstāts.

Kāda ir Tava izglītība un profesija, darba pieredze?

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

333 trasē notiks Ziemeļeiropā lielākās sporta kartingu sacensības

Lelde Petrāne,01.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta kompleksā 333 no 1. līdz 3. jūnijam pirmo reizi norisināsies Ziemeļeiropā lielākās sporta kartingu sacensības - Rotax Nordic Challenge 2017.

Sacensībās piedalīsies dalībnieki no 11 valstīm, starp kuriem būs arī tādi braucēji kā Formula 3 pilots Kevins Frīzahers (Kevin Friesacher) un Formula Masters, Formula 3 pilots Ferenks Kančārs (Ferenc Kancsar), kā arī vadošais Eiropas sportists un trīskārtējais Baltijas un Krievijas čempions – Haralds Garkaklis. Ar posmu 333 trasē tiks atklāts šā gada Rotax Nordic Challenge čempionāts.

Šī ir pirmā reize, kad Latvijā norisināsies Eiropas mēroga sporta kartingu sacensības. Paredzams, ka sacensībās dalību ņems vairāk nekā 100 dalībnieku, kuri sacentīsies sešās ieskaites klasēs: Rotax Micro, Rotax Mini, Rotax Junior, DD2, DD2 Masters un Senior.

Rotax Nordic Challenge sacensību nedēļas nogale sāksies 1. jūnijā, kad tiks aizvadīti brīvie treniņi. 2. jūnijā norisināsies treniņi un pirmie sacensību kvalifikācijas braucieni, bet visi sacensību braucieni – 3. jūnijā no pulksten 10:00 līdz 18:30.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikmetīgā māksla Līdz ar ABLV bankas darbības pārtraukšanu Latvijas mecenātismam grūtā brīdī sevi piesaka mākslas fonda VV Foundation dibinātāji Vita Liberte, Vilnis Štrams un Jānis Borgs, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Kā pirmā ir sarīkota gleznotāja Lara Strun- kes personālizstāde Aiza. Tā Dzelzceļa muzejā, Rīgā, ir apskatāma līdz 11. maijam.

Kā īsti sauc jūsu fondu VV Art Foundation – ar vai bez «Art»? Ir redzēti dažādi varianti.

Juridiskais nosaukums Anglijā, kur fonds ir reģistrēts, vispār ir W Art Foundation. Tā mēs sākām, bet tad nolēmām, ka W ir jau daudz lietots, un tas sašķēlās divos «V». Saziņā nometām arī «Art», lai norādītu, ka gribam runāt ne tikai par mākslu. Māksla ir tikai viens mūsu temats, bet tas ir pateicīgs, lai uzsāktu komunikāciju.

«VV» nozīmē Vita un Vilnis?

Jā, arī tā. Taču tas visu ko nozīmē – arī Victory. Tur ir daudz simbolisma, un mēs pie tā vēl strādāsim, bet pagaidām ir tik daudz ko darīt ar izstādi, ka pie komunikācijas lietām vēl neesam ķērušies. Darīt ir grūtāk, un izstādes rīkošana arī izrādījās ne tik viegla. Es jau pati līdz šim izstādes nebiju organizējusi, bet tagad daudz iesaistos, jo šis ir mūsu fonda pirmais pasākums un gribējās, lai tas ļoti patīk pašiem, tāpēc izvēlējāmies Lari Strunki. Viņš ir interesants un dziļš cilvēks ar savu specifiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Janvāra beigās uzņēmums, kura ieguldījumus pārvalda Green Formula Capital (GFC), iegādājās bijušās Radiotehnikas galveno ēku Rīgā ar kopējo platību 100 000 m2.

Rīdziniekiem šis īpašums ir pazīstams kā Imantas Tirgus. Darījuma summu puses neizpauž.

“Mēs uzskatām, ka nākotne ir saistīta ar veiksmīgu izklaides un pakalpojumu sektora attīstību, kur galvenā loma ir atrašanās vietai un infrastruktūrai ar ilgtspējīgas izaugsmes potenciālu. Mums ir labi zināmi kaimiņi – Depo, Damme, McDonalds, pirmajā stāvā mums ir veiksmīgā Imantas Tirgus koncepcija. Plānojam piesaistīt daudz jaunu īrnieku, ar kuriem jau notiek pārrunas”, komentēja Mēelis Šokmans, GFC vadošais partneris.

FOTO: Oficiāli atklāts Imantas tirgus 

Ceturtdien, 30.maijā, tirdzniecības parkā Imanta Retail Park oficiāli atklāts Imantas tirgus....

Green Formula Capital ir uz ilgtspējību un “zaļo pavērsienu” orientēta nekustamā īpašuma ieguldījumu pārvaldības firma, kas koncentrējas uz īpaši pielāgotiem ESG (vides, sociālās atbildības un pārvaldības) principiem, tos apvienojot ar “zaļā” finansējuma piesaisti ar mērķi palielināt aktīvu vērtību un likviditāti. Green Formula Capital darbības princips ir palielināt ieguldījumu vērtību, veicinot “zaļo” un ilgtspējīgo uzņēmējdarbību.

FOTO: Rīgā top jauns tirdzniecības centrs  

Imantā, bijušajā rūpnīcas Radiotehnika ražošanas ēkā, ieguldot vairāk nekā 10 miljonus eiro,...

Darījumu atbalstīja Colliers, un juridiskās konsultācijas sniedza ZAB Vilgerts.

LETA vesta, ka bijušo "Radiotehnikas" ēku Kurzemes prospektā 3, kurā atrodas "Imantas tirgus", par 8,75 miljoniem eiro iegādājušies Igaunijas uzņēmējiem piederošā SIA "KP3", liecina Zemesgrāmatas informācija.

Kā ēkas pārdevējs norādīta SIA "Imanta Retail Park", kuras valdes loceklis Ēriks Ertmanis LETA apstiprināja, ka īpašumu iegādājusies "KP3". Ertmanis sacīja, ka ēkā esošais "Imantas tirgus" turpinās strādāt kā telpu nomnieks.

"KP3" reģistrēta 2021.gada oktobrī, uzņēmuma pamatkapitāls ir 515 200 eiro. Uzņēmuma īpašnieks ir Igaunijas uzņēmums "Mirrow Institute", bet tā patiesais labuma guvējs ir Igaunijas uzņēmējs Ivars Vendelins, kurš ir arī "KP3" valdes loceklis. "KP3" valdes loceklis ir arī Igaunijas uzņēmējs Hanness Pihls.

Vendelins ir līdzīpašnieks "Apollo Group", kurai pieder grāmatnīcas "Apollo", kinoteātri "Apollo", filmu izplatīšanas kompānija "Baltic Film Distribution", sulu bāri "Blender", saldējuma kafejnīcas "IceCafe" un restorāni "O'Learys" un "KFC".

Tāpat Vendelins ir līdzīpašnieks holdingā "MM Grupp", kuras uzņēmumu vidū ir medikamentu tirgotājs "Magnum", mediju koncerns "Postimees Grupp", elektroierīču tirgotājs "IM Arvutid", tāpat grupai ir līdzdalība ultrakondensatoru ražotājā "Skeleton Technologies Group". Informācijas aģentūra LETA ir daļa no starptautiskas mediju grupas, kuras akciju turētājs ir "MM Grupp".

"Apollo Group" pērn rudenī iegādājusies arī 51% Latvijas ēdināšanas uzņēmuma "Lido" akciju.

"Apollo Group" 55% akciju īpašnieks ir holdings "MM Grupp", kura akciju kontrolpaketes īpašnieks ir Igaunijas uzņēmējs Marguss Linnamē. Vendelins ir 45% "Apollo Group" akciju īpašnieks.

Vendelins kopā ar Baltijas nekustamo īpašumu investīciju holdinga grupu "Summus Capital", kuras valdes loceklis ir Pihls, 2020.gada decembrī kļuva par tirdzniecības centra "Riga Plaza" īpašniekiem. Savukārt 2021.gada decembrī "Summus Capital" ir iegādājusies uzņēmumu "Pārupes būmaņi", kuram piederošajā īpašumā Imantā ir atvērts jaunuzceltais tīkla "Depo" veikals, kas atrodas blakus bijušajai "Radiotehnikas" ēkai.

Db.lv au vēstījis, ka kādreizējās Radiotehnikas rūpnīcas ražošanas vajadzībām būvētās četru stāvu ēkas pirmajā stāvā 2011. gadā izvietojās viens no tirdzniecības ķēdes Prisma veikaliem, un īpašniekam bija plāns pārējā ēkā attīstīt tradicionālu iepirkšanās centru, kas tomēr dažādu iemeslu dēļ neīstenojās.

2017. gadā, Prismai pieņemot lēmumu pamest Latvijas tirgu, tika mainīta attīstības koncepcija un izlemts bijušajās veikala telpās izvietot Imantas Tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka recesija Grieķijā turpināsies arī 2013. gadā, kad, kā rāda jaunākie dati, valsts ekonomika samazināsies par 3,8 procentiem, parādu nomocītā valsts plāno par gandrīz 100 miljoniem eiro celt jaunu Formula 1 autosacīkšu trasi.

Grieķijas parlamentā iesniegtajā 2013. gada budžeta likumprojektā arī prognozēts, ka valsts IKP šogad samazināsies par 6,5%, bet bezdarbs nākamgad sasniegs 24,7%, vēsta AP. Recesija Grieķiju pārņēmusi jau kopš 2008. gada. Tikmēr valsts valdība cenšas vienoties ar saviem starptautiskajiem kreditoriem par taupības pasākumiem 11,5 miljardu eiro apmērā, kas nepieciešami, lai Grieķija saņemtu nākamo aizdevuma maksājumu.

Iecerēts, ka daļu no ietaupītās naudas varētu iegūt. samazinot algas valsts sektorā strādājošiem, kā arī «griežot» pensijas un sociālos pabalstus.

Tikmēr Grieķijas valdība piešķīrusi 28,9 miljonu eiro lielas subsīdijas, lai, netālu no valsts trešās lielākās pilsētas Patras celtu jaunu Formula 1 sacīkšu trasi vēsta Bloomberg. Kopējās projekta izmaksas aplēstas 94,6 miljonu eiro apmērā. Grieķijas valdība cer, ka uzbūvētā trase nākotnē ļaus valstī sarīkot Formula 1 sacensības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kultūras ministrija ir apņēmības pilna uzvarēt prāvu pret Nacionālo Būvkompāniju apvienību un nemaksāt papildu deviņus miljonus eiro par Latvijas Nacionālās bibliotēkas uzcelšanu

«Valsts ir pilnībā norēķinājusies par Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) ēkas būvniecību. Par LNB ēkas būvniecību valsts astoņu gadu laikā samaksājusi vairāk nekā 195 miljonus eiro. Mūsu aprēķini ir pareizi, tādēļ esam pārsūdzējuši Vidzemes priekšpilsētas tiesas lēmumu, kas paredzēja no valsts par labu būvniekiem piedzīt aptuveni deviņus miljonus eiro,» Dienas Biznesam sacīja Kultūras ministrijas (KM) valsts sekretāre Dace Vilsone.

Lai turpinātu tiesvedību ar Nacionālo Būvkompāniju apvienību, kas uzvarējusi prāvu par papildu finansējuma piedziņu, Kultūras ministrija bija spiesta prasīt valsts budžetā 60 tūkstošus eiro, kā arī ir noslēgusi līgumu ar Romualda Vonsoviča biroju par zvērināta advokāta juridiskajiem pakalpojumiem lietā visās turpmākajās instancēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Līdz rudenim Baltijā cer pārdot septiņas Radical klases formulas

LETA,25.04.2012

Uzņēmuma "KLM Consilia" valdes loceklis Kārlis Miķelsons (no kreisās) un krievu pilots Iļja Kašins piedalās sacīkšu klases automašīnas "Radical" prezentācijā Biķernieku kompleksajā sporta bāzē.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radical formulu izplatītāji Baltijā Russo Baltic Racing Team cer, ka vasaras laikā izdosies pārdot aptuveni septiņas šīs klases automašīnas, kas jau rudenī Biķernieku trasē ļautu sarīkot sacensības, pastāstīja viens no vienības īpašniekiem Andris Štāls.

Radical ir Anglijā ražota divvietīga formula. Tā izstrādāta ar mērķi, lai būtu svarā viegla, bet šā vai tā paliktu ātra.

«Šī ir jauna prototipa mašīna, ko būvējām gandrīz desmit gadus. Pagaidām tādas ir izgatavotas aptuveni 800,» otrdien notikušajā prezentācijas pasākumā izteicās Radical Sports Cars pārstāvis Džeimijs Robinsons, iepazīstinot, ka automašīna sver 600 kilogramus un tai ir 260 zirgspēki.

Robinsons stāstīja, ka automašīna lietojama gan sacensībām, gan arī parastiem braucieniem trasē, jo tajos var līdzi braukt gan treneris, gan kāds draugs vai sponsori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules izstādē Astana EXPO 2017 jau otro mēnesi tiek demonstrēti dažādi tehnoloģiskie risinājumi, kas nenoliedzami nākotnē kļūs arvien populārāki. Līdzās viedajām tehnoloģijām, jauniem enerģijas iegūšanas veidiem un vides uzlabošanas projektiem, apmeklētājiem ir izrādīta arī elektriskā Formula E.

Ar elektroenerģiju darbināmie sacīkšu bolīdi savu debiju sacensībās piedzīvoja 2014. gadā un kopš tā laika “zaļās” formulas sacensības ar katru sezonu gūst arvien lielāku popularitāti. Formula E bolīdi ir aprīkoti ar 200 kW dzinējiem, kas spēj attīstīt 225 km/h lielu ātrumu. Ņemot vērā, ka akumulatori sacensību laikā tiek iztukšoti 25 minūšu laikā, vienās sacensībās tiek izmantoti vairāki Formula E spēkrati, tādējādi netiek tērēts laiks uzlādei.

Attiecīgi arī komandas uzturēšanas izmaksas ir krietni zemākas – aptuveni 3,4 miljoni eiro gadā, kas ir nieks salīdzinoši ar 130 miljoniem eiro priekš F1 komandas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Formula 1 komandas nosaukums Manor GP turpmāk sauksies Virgin Racing. Ar šādu paziņojumu klajā nāca Ričards Brensons (Richard Branson), ziņo AFP.

Šī gada vidū Ričards Brensons parakstīja vienošanos ar Manor Grand Prix F1 komandu par tās sponsorēšanu jau sākot ar 2010.gada sezonu.

«Mūsu pirmais gads bija izcils Virgin zīmolam, tad, kāpēc nepamēģināt vēlreiz ar jaunu komandu no nulles,» preses konferencē uzsvēra R. Brensons.

Viņš arī norādīja, ka komandas budžets būs 40 miljoni GBP (31.2 milj. LVL), kas būs viens no mazākajiem budžetiem no visām Formula 1 komandām.

Pagaidām zināms, ka viens no pilotiem Virgin Racing komandā būs Timo Gloks (Timo Glock), bet otrs pilots pagaidām nav atklāts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā uztura kompānija Herbalife šogad svin savu 15 gadu jubileju Latvijas tirgū. Lai atzīmētu šo notikumu, Herbalife atklājis jaunu tirdzniecības un klientu apkalpošanas centru Rīgā, Baltijas Industriālā parkā, Piedrujas ielā 7a.

Jaunā centra kopējā platība ir 764 m2, no kā lielākā daļa paredzēta noliktavai, kā arī zvanu centram, biroja un konferenču telpām. Jaunais centrs kalpos kā vieta, kur tiks īstenotas dažādas darbības Baltijas līmenī kā preču iepakošana un izplatīšana, klientu apkalpošana un zvanu centra pakalpojumi.

Baltijas Industriālais parks ir viens no tehniski attīstītākajiem A klases noliktavu, biroju, ražošanas un tirdzniecības telpu kompleksiem Rīgā, kas tādējādi sniegs priekšrocības kompānijas darbībām.

Herbalife NVS valstu, Mongolijas, Ukrainas un Baltijas Vecākā direktore Olga Solntseva uzsver:

“2017. gads mūsu kompānijai Latvijā ir īpaši nozīmīgs, jo pirms 15 gadiem uzsākām savu darbību šajā tirgū. Vēlot teikt paldies mūsu Neatkarīgajiem partneriem un vadītājiem, kuru mērķtiecīgā darba un entuziasma dēļ sabalansēta uztura paradumi un veselīgs dzīvesveids ir ieguvuši popularitāti sabiedrībā. Vēlētos sveikt mūsu partnerus Latvijā un novēlēt turpmāku attīstību, ētisku un uz lojalitāti balstītu augsta līmeņa servisu, kā arī atcerēties par mūsu kopīgo mērķi – mainīt cilvēku dzīves uz labāko pusi.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Ferrari NV akcijas cena pieauga līdz rekordaugstai atzīmei pēc tam, kad Sebastians Vettels vinnēja Austrālijas Grand Prix, raksta Bloomberg.

Tādējādi Itālijas autoražotājs pēc 27 sacensībām atguva līdera titulu Formula 1 sacensībās.

Rezultātā uzņēmuma akcijas cena pieauga par 3,6% līdz 68,5 eiro, kas ir augstākais līmenis kopš superauto ražotāja debijas Milānas biržā 2016.gadā. Pēc tam pieaugums nedaudz atslāba līdz 2%, kompānijas tirgus vērtībai sasniedzot 12,7 miljardus eiro.

Ferrari vadītājs Serdžio Markioni uzsvēris, ka Formula 1 komanda būs viena no kompānijas prioritātēm.

IG Markets stratēģis Vincenco Longo uzsvēris, ka Formula 1 veiksme ir vēl viens pozitīvs katalizators Ferrari akcijām, kuras jau kopš gada sākuma bijušas iecienītas analītiķu vidū, pateicoties S. Markioni paplašināšanās plānam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cenšoties samazināt izmaksas un racionalizēt darbību pētniecības un attīstības jomā, pasaules lielākais riepu ražotājs Bridgestone Corp. pārtrauks riepu piegādi Formula 1 sacensībām, ziņo Bloomberg.

Kompānija neatjaunos savu pašreizējo līgumu, kura termiņš beidzas 2010.gada sezonas beigās, liecina Tokijā bāzētās Bridgestone paziņojums.

Šī kompānija ir vienīgais riepu piegādātājs Formula 1 sacensību komandām.

Bridgestone esot tērējusi aptuveni 100 miljonus ASV dolāru gadā, lai segtu ar Formula 1 sacensībām saistītus izdevumus.

Riepu ražotājs paziņojis, ka turpmāk tas novirzīs savus resursus jaunu tehnoloģiju un stratēģisku produktu attīstībai.

Bridgestone prognozē, ka tās tīrā peļņa gada laikā, kas noslēgsies decembrī, būs sarukusi par 42% līdz 6 miljardiem jenu (67 miljoni ASV dolāru).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Slakteris plāno attīstīt ūdenssporta projektu Formula-Future

Nozare.lv,24.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādreizējais zemkopības, aizsardzības un finanšu ministrs Atis Slakteris Codes pagastā savai saimniecībai Mālnieki piederošajā laivu novietnē plāno attīstīt bērniem paredzētu ūdenssporta klasi Formula-Future, atklāj ekspolitiķis.

«Vēl kolhoza laikā Codē darbojās ūdens motosporta sekcija, un tās biedriem ļāva novietni privatizēt. Sākotnēji tā bija visai nožēlojamā stāvoklī, bet ar laiku izveidojām sakārtotu modernu bāzi, kur kā pasaules vicečempions uzaudzināts arī mans dēls Ulvis,» sacīja Slakteris, akcentējot, ka laivu novietne nav bizness.

«Lai gan Formula-2, kā jebkurš sporta veids Latvijā, nav pelnoša, tomēr tās loma ir jaunatnes audzināšana. Šajā lietā mums ar dēlu ir lieli plāni. Pasaulē pēdējos gados izveidota salīdzinoši lēta klase Formula Future, kas paredzēta bērniem, un ceru par godu mazdēlam Latvijā to iedzīvināt. Lietotu laivu var nopirkt par 500 latiem, un pēc tam var iesaistīt visus apkārtnes bērnus ar vecākiem, lai mācās braukt. Lai apmācības projektu realizētu, mēģināsim piesaistīt Eiropas fondu naudu, tomēr būs jāiegulda arī savi līdzekļi,» atzina Slakteris.

Komentāri

Pievienot komentāru