Par gaisa satiksmes organizēšanu Latvijā atbildīgās AS «Latvijas gaisa satiksme» vadīto lidojumu skaits Latvijas gaisa telpā šogad pirmo reizi varētu sasniegt 300 000, sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.
«Mūsu pēdējo gadu rezultāti ir ļoti labi. Taču es uzreiz uzsvēršu, ka mūsu ekonomiskie rādītāji nav svarīgākie - galvenais mūsu uzdevums ir nodrošināt drošu gaisa satiksmi. Tādēļ svarīgi ir tas, ka mēs izpildām visus drošības rādītājus. Tikai tad seko ekonomiskie rādītāji,» teica Tauriņš.
Viņš norādīja, ka pagājušajā gadā «Latvijas gaisa satiksme» vadīja 292 475 lidojumus, kas ir par 8,7% vairāk nekā gadu iepriekš, turklāt arī 2019.gada pirmā pusgada rezultāti ir labi - «Latvijas gaisa satiksmes» vadīto lidojumu skaits gada pirmajā pusē pieaudzis par 5,8%, sasniedzot 145 167.
«Mēs domājam, ka līdz gada beigām pārsniegsim 300 000 lidojumu slieksni, kas būs rekords. No vienas puses, tas ir saistīts ar to, ka palielinās lidojumu skaits kā tāds. Taču, no otras puses, es gribu uzsvērt, ka mums ir sīva konkurence ar mūsu kaimiņiem, un lidsabiedrības efektīvāko ceļu izvēlas, izvērtējot virkni faktoru. Tiek ņemts vērā ne tikai taisnākais ceļš un laika apstākļi, bet arī lidojumu drošība un ekonomiskie apsvērumi. Uz to norāda kaut vai tas, ka šā gada pirmajos piecos mēnešos lidojumu skaits Latvijas gaisa telpā ir palielinājies straujāk nekā Lietuvā un Igaunijā,» stāstīja Tauriņš.
Jautāts, kādēļ šāda atšķirība, viņš norādīja, ka ir divi pamata iemesli. «Pirmais iemesls ir tas, ka mēs esam ļoti konkurētspējīgi, ja vērtējam pārlidošanas tarifu. Pašlaik mūsu tarifs ir ne tikai zemākais Baltijas valstīs, bet arī viens no zemākajiem Eiropas Savienībā (ES). Kad lidsabiedrības plāno savus maršrutus, tad tiek ņemts vērā arī šis apstāklis,» skaidroja Tauriņš.
Kā otru iemeslu viņš norādīja to, ka bija ļoti lielas problēmas ar gaisa satiksmi Francijā un Vācijā, kur lidojumu kavējumi pārsniedza visas normas. Tādēļ Eiropas aeronavigācijas drošības organizācija «Eurocontrol» pieņēma lēmumu atslogot Vācijas un Francijas gaisa telpu, novirzot lidojumus no šo valstu vidienes kopumā četros virzienos. Uz ziemeļiem novirzītās lidmašīnu plūsmas šķērso Baltijas gaisa telpu. Taču piespiest aviokompānijas lidot pa konkrētu trajektoriju neviens nevar, un tās pašas rēķina, kas tām būtu izdevīgāk.
«Latvijas gaisa satiksme» reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatdarbības veids ir aeronavigācijas pakalpojumu sniegšana visiem gaisa telpas lietotājiem Rīgas lidojumu informācijas rajonā. «Latvijas gaisa satiksme» ir valstij piederošs uzņēmums, kura kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.
Par šo tēmu lasi arī: