Atpūta

Piektdienas intervija ar Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 valdes priekšsēdētāju Viesturu Tīli

Lelde Petrāne,19.12.2014

«Matemātika man vienmēr ir bijusi pašsaprotama lieta, kas arī tagad palīdz. Arī ģeometrija kā sastāvdaļa,» – tā Viesturs, kas arī pats ir strādājis par elektrotehnikas un matemātikas skolotāju Rīgas 3. vidusskolā.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 valdes priekšsēdētājs Viesturs Tīle. Šobrīd BT 1 tuvojas 20 gadu pastāvēšanas slieksnim.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā?

Jo es to nodibināju, sākumā vienpersoniski. Ir vēl pāris uzņēmuma dibinātāju, kas šobrīd strādā BT 1. Galvenais, ka šoreiz viss saskan! Darbs aizpilda visu manu dzīvi – tas ir gan hobijs, gan ikdiena. Man darbs nav apgrūtinājums. Tas sagādā baudu!

Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari?

Iepriecina, ka, pašam negaidot, ir izdevies izveidot uzņēmumu, kas organizē citiem noderīgas izstādes. Daudzi sūkstās, ka Latvijas valsts neatbalsta. Bet galvenais, lai neliedz darīt un strādāt. Lai nav mākslīgu šķēršļu! Mani iepriecina, ka, attīstot šo biznesu, neesam saskārušies ar mākslīgi radītiem šķēršļiem un esam kļuvuši par Baltijas vadošo izstāžu rīkotāju.

Savukārt, neapmierina situācija, ka nozaru klasifikatorā nav mūsu pārstāvētā nozare! Tur esam norādīti kā Citi. Jā, mēs veicam arī reklāmas funkcijas, bet būtībā esam biznesa mārketinga kompilācija – organizējam, menedžējam citu uzņēmēju biznesu. Esam savedēji! Tā tas skanētu latviski.

Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Latvijas valsti?

Valsts esam mēs paši! Tāpēc neizprotu tos, kas kliedz: dodiet, valsts man nedod, valsts mani neatbalsta! Bet valsti mēs taču veidojam paši! Kāda ir mūsu sabiedrība – tāda ir mūsu valsts! Tracina, ka mēs neiesaistāmies valsts veidošanā. Jaunajiem ir jāiet politikā! Arī manā uzņēmumā ir daudz jaunu un spējīgu darbinieku, kas varētu iesaistīties politikā – iet un palīdzēt šo valsti izkopt, atrisināt daudzas lietas.

Ar ņaudēšanu neko nepanāksim! Ir jāstrādā un jāiegulda savas valsts labā. Visu laiku nevar būt attīstība tikai uz augšu. Vienmēr būs arī krīzes un tās izraisītās sekas, kas nav atkarīgas pat no Latvijas. Un mums pašiem, jebkuram uzņēmējam un sabiedrības loceklim, ir jābūt tam psiholoģiski gataviem. Jāspēj sevi sakārtot, reaģēt uz situāciju, izdzīvot un turpināt attīstīties. Pat smagās situācijās nedrīkst zaudēt optimismu!

Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos? Kāpēc – jā vai nē?

Var atrast! Vienmēr jau var gribēt vairāk, tomēr ir jāzina arī robeža – kas par daudz, tas par skādi. Aktīvi komunicējot par izstādēm un pasākumiem projektu mājaslapās, sociālajos portālos un medijos, mēs faktiski uzturam izstāžu biznesa informatīvo telpu Latvijā. Šajā informācijas pārsātinātajā laikmetā tas nav vienkāršs uzdevums. Visu laiku jādomā, kā uzrunāt, atmetot lieko, un nepārtraukti sekot līdzi jaunumiem un attīstīties. Mūsdienās nebūt sociālajos tīklos nevar!

Vai darbinieku trūkumu izjūtat?

Neizjūtu. Ir cita problēma – pēdējos divus gadus uzņēmumā nav notikusi kadru maiņa. Ir nelielas bažas, ka darbinieki varētu ieslīgt pašapmierinātībā. Mani kā uzņēmuma īpašnieku un vadītāju interesē spēcīgi un spējīgi prāti.

Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Izstāžu biznesa pamatdarbs ir projektu vadīšana, un lielākā daļa BT 1 darbinieku ir nākuši ar iniciatīvu veidot kādu jaunu projektu. Jā, tiešām, ja tev ir svaiga ideja par jaunu izstāžu projektu, tad tu vari kļūt par BT 1 darbinieku. Izvērtēsim, palīdzēsim realizēt. Vēl var nākt ar racionālām idejām, kā uzlabot mūsu jau esošos projektus, jo citreiz no ārienes ir labāk redzams, ko vajadzētu pilnveidot.

Mūsu darba specifika nepieprasa ikdienā atsēdēt astoņas stundas birojā. Tomēr ir jārēķinās, ka izstādes tuvošanās un norises laikā ir nepieciešams veltīt daudz vairāk laika un darba. Priecājos, ka lielākā daļa BT 1 projektu vadītāju savu darbu dara ar prieku, interesi un savā pārstāvētajā nozarē kļuvuši par nozīmīgiem spēlētājiem.

Arī darbiniekiem ir jābūt vēlmei pilnveidoties. Izglītībai ir nozīme, bet, pirmkārt, ir svarīga vēlme iedziļināties konkrētajā nozarē un pētīt, kā tā attīstās ne tikai Latvijā, bet arī tuvākajā reģionā un visā pasaulē. Vēl mūsdienās neiztikt bez valodu zināšanām, bez labām komunikācijas un elektronisko rīku lietošanas prasmēm. Jāvērtē sevi paškritiski! Pašmērķis nav mainīt darbiniekus, bet, ja ir nepieciešams, tad tas ir jādara. Ar jaunām un racionālām idejām bagātiem talantiem mūsu uzņēmuma durvis atvērtas!

Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

Mūsu tuvākie mērķi ir ļoti ikdienišķi, bet kopumā nozīmīgi, – turpināt attīstīt izstādes un to attīstību pieskaņot atbilstoši pārstāvētās nozares situācijai Latvijā un reģionā. Mums ir skaidri definēti attīstības un pārveides projekti, kā, piemēram, Nature Expo. Tas nav viegls uzdevums! Jau šobrīd sakārtojam norises vietas, izstāžu centra fasādi, karogu mastus, elektronisko ielūgumu reģistrācijas sistēmu.

Savukārt tālākie mērķi ir vienoties ar Rīgas domi par to, kā labāk atrisināt iebraukšanas un izbraukšanas jautājumus Ķīpsalā, lai izstāžu norises laikā neveidotos sastrēgumi. Mēs ļoti vēlamies, lai šis tālākais mērķis kļūtu par tuvāko. Tāpat ir jāsakārto partnerattiecības ar Rīgas Tehnisko universitāti.

Pozitīvs modelis ir valsts, pašvaldības un partneriestāžu ciešā sadarbība ar izstāžu rīkotājiem, kā, piemēram, tas notiek Vācijā un citās Eiropas valstīs. Tur tiek domāts par izstāžu centra infrastruktūru un loģistiku.

Ja visas negatīvās perturbācijas nomierināsies, attīstība turpināsies, tad varētu domāt par vēl vienas daudzfunkcionālas izstāžu halles būvniecību. Saprātīgi risinot šo jautājumu, tas ir iespējams!

Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Pirmais atalgotais darbs bija Ventspils mežos, kad 7. klasē pārtīrīju grāvjus. Nākamais bija skolotāja darbs Rīgas 3. vidusskolā, kur pasniedzu elektrotehniku, kad mācījos par inženieri enerģētiķi Rīgas Politehniskajā institūtā 4. kursā. Bet tad virsroku ņēma interese par matemātiku, kas bija mans mīļākais priekšmets. Strādāju par matemātikas skolotāju un direktora vietnieku Rīgas 3. vidusskolā. Matemātika un ģeometrija – tā ir pastiprināta iztēle, telpisko lietu transformācija plaknē un otrādi. Matemātika man visu laiku ir bijusi pašsaprotama lieta, kas arī tagad palīdz.

1989. gadā, kad sākās pārmaiņu laiki, man piedāvāja kļūt par Kultūras un sporta nodaļas vadītāju Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas izpildkomitejā, jo līdz tam jau biju saistīts ar tautas mākslu. Nu arī pievienojās sports! Šajā brīdī Latvijas Tūrisma asociācija meklēja, kas varētu palīdzēt organizēt pirmo tūrisma izstādi. Es toreiz vēl nebiju rīkojis nevienu izstādi, bet man ieteica pieteikt savu kandidatūru. Rezultātā izvēlējās mani, turklāt atļāva savienot divus darbus. Tā 1994. gada februārī Rīgas kinostudijā tapa pirmā tūrisma izstāde Balttour. Tā bija īpaša skola! Garša bija rokā, un tāpēc tā paša gada beigās izveidoju BT 1.

Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Uzņēmuma nosaukums BT 1 ir atvasinājums no pirmās izstādes Balttour. Ir dzirdētas dažādas versijas par nosaukuma izvērsto variantu, bet man pašam vislabāk patīk – Biznesa Tango. Savukārt logo izstrādāja slavenais scenogrāfs Aigars Ozoliņš, kuram mūsu logo izstrāde bija viens no pirmajiem publiskajiem darbiem. Logotipā ir attēloti burti BT un Baltijas jūras vilnīši.

Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Tas ir mūsu pašu, latviešu bāleliņu, uzņēmums. Ir trīs daļu turētāji, un visi trīs strādā BT 1. Neesam «pārdevušies», kaut arī piedāvājumi ir bijuši.

Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Nezinu, vai vēlos, lai mums būtu speciāls likums par izstādēm, kā, piemēram, tas ir Vācijā. Ļoti daudz kas ir jāsakārto. Tāpat ir jāmaksā nodokļi, kas varētu būt daudz mazāki, ja tos maksātu visi. Valsts ieņēmumu dienesta publicētie dati rāda, ka šobrīd tikai 3% uzņēmumu nomaksā 97% no budžetā ienākošajiem nodokļiem. Tomēr strikti vajadzētu regulēt mikrouzņēmumus, jo tie ir mazi ģimenes uzņēmumi. Protams, šādi uzņēmumi sākumā ir nepieciešami, lai uzņemtu apgriezienus un attīstītos, bet tas nevar notikt mūžīgi un to nevar savā labā izmantot lielie uzņēmumi. Šī brīža mikrouzņēmumu neapmierinātība ar nodokļu plānoto paaugstināšanu no 9 līdz 11% ir netaisnība pret mani kā visu nodokļu maksātāju.

Valstij vajadzētu speciālu likumu, kas paredz informēt un izglītot valsts iedzīvotājus par to, kā veidojas nodokļi, algas, pensijas, kādi nodokļi tiek maksāti un kur tie tiek izmantoti, kā ikviena cilvēka līdzdalība nodokļu maksāšanā veido perspektīvu. Šīs zināšanas ir nepieciešamas ikvienam, un tad arī būtu vairāk valsts patriotu.

Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Tagad daudzus gadus pēc kara ir jauna ģeopolitiskā krīze, kas balansē uz kara robežas, – tas mani nepatīkami pārsteidz! Agrāk arī es biju «par» prezidentālu republiku, bet tagad esmu «pret». Dažkārt prezidenti ar lielām pilnvarām var «savārīt lielas ziepes». Reizēm vara cilvēkus samaitā, un to pierāda arī daži mūsu politiķi.

Patīkami pārsteidza, ka cilvēki šo ģeopolitisko krīzi uztvēra bez panikas, vēsu mieru, ne tā, kā tas bija 2008. gadā, kad sabruka Parex. Histēriska ņemšanās!

Patīkami pārsteidza Rīga 2014 – Eiropas Kultūras galvaspilsētas plašā kultūras programma. Kultūras cienītāji uz visiem pasākumiem pat nevarēja paspēt!

Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?

Nav viena izteikta favorīta! Laba siļķe ar biezpienu un kartupeļiem. Bet siļķei ir jābūt dabiskai un ne pārāk sāļai. Bet katru dienu es to neēdu! Vēl man garšo plānās pankūkas ar saldējumu. Vēl ir saldējums Viesturs, bet tas ir noslēpums. :) No dzērieniem – ūdens un kafija. Garšo arī burkānu sula.

Kura grāmata un filma uz Jums ir atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Grūts jautājums. Atzīšos, tagad grāmatas lasu maz, bet agrāk gan lasīju ļoti daudz. Skolas vecumā man ļoti patika grāmata Mazais princis. Pārlasīju to vairākas reizes, analizēju un centos izprast tās dziļo filozofiju. Vēlāk man patika lasīt zinātnisko fantastiku, par kosmosu. Arī vienu no saviem labākajiem sacerējumiem esmu uzrakstījis par šo tēmu. Padomju laikā bija žurnāls Znanije sila, kurā rakstīja par galaktikām, melnajiem caurumiem, par ko citi nerakstīja. Tas man ļoti patika!

Latviešiem ir ļoti daudz labu filmu. No padomju laika kino man patīk Mans draugs nenopietns cilvēks, bet mūsdienu – Sapņu komanda. Ļoti laba filma, kas parāda, ka kopā varam daudz. Tas neattiecas tikai uz sportu, bet gan uz dažādām dzīves jomām. Arī mēs uzņēmumā sevi pierādām starptautiskā līmenī – saņemam komplimentus no Eiropas lielo valstu kolēģiem par mūsu spēju paveikt lielus darbus mūsu mazajā izstāžu centrā.

Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Kādā koncertā vai kultūras pasākumā. Agrāk tās bija tautas dejas, 19 gadus vadīju tautas deju ansambli Teiksma. Man patīk arī teātris. Tas ir vislabākais! Kad gribu atpūsties no ikdienas, skatos futbolu kanālā VIASAT Sport Baltic. Var labi tuvplānā redzēt, ko tienesis rāda un kā bumbas lido. Dinamiski! Ir spēles, kurās arī piemiegu. Neesmu nekāds futbola fans, bet tā varu «atslēgties» no ikdienas spriedzes.

Izstāstiet, lūdzu, kādu smieklīgu un interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Pēc viena jauno modes mākslinieku konkursa Habitus Baltija darbinieki sarīkoja savu modes skati no atsevišķiem elementiem, kas palika pāri. Tāda virtuozitāte, aizgrābtība! Šādu šovu vairs neesmu piedzīvojis! Tas radās «ekspromtom», un ne par kādu naudu to nevarētu iestudēt. Lieli smiekli un atmiņā neizdzēšams notikums.

Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Domāt pozitīvi! Atcerēties, ka valsts esam mēs paši un tikai mēs paši varam to veidot. Tā kā db.lv lasītāji ir biznesa ļaudis, tad novēlu izdošanos, gandarījumu, tai skaitā labumu no savas darbības sev un savai ģimenei. Lai ir grūti, vajag spēt, stipram būt – uzvarēt! Lai Jums daudz jauku mirkļu un cilvēcisku attiecību!

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

BT 1 Covid-19 ierobežojumu dēļ šogad prognozē apgrozījuma kritumu par 55%

LETA,21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmijas radīto ierobežojumu dēļ izstāžu rīkotājsabiedrība "BT 1" šogad prognozē apgrozījuma kritumu par 55%, atzina "BT 1" valdes priekšsēdētājs Viesturs Tīle.

"Pēc 12.martā izsludinātās ārkārtējās situācijas valstī esam apturējuši mūsu saimniecisko darbību, bet tieši marts un aprīlis ir izstāžu biznesa visaktīvākais periods gadā, kas atstāj vislielāko ietekmi gan uz "BT 1", gan saistītajiem uzņēmumiem, gan mūsu klientiem un viņu ieguldījumiem," sacīja Tīle.

Viņš piebilda, ka martā dīkstāves pabalstus saņēma 30 uzņēmuma darbinieku, bet aprīlī - 42. Gandrīz visiem darbiniekiem bija maksimālā pabalsta summa. Patlaban "BT 1" nodarbina 59 darbiniekus, neviens nav atlaists.

Tāpat Tīle minēja, ka ik gadu "BT 1" rīkotās izstādes ģenerē ekonomisko ietekmi uz tautsaimniecību vairāk nekā 120 miljonu eiro apmērā. "Pārceļot tikai trīs izstādes, "BT 1" zaudējumi veidoja 1,6 miljonus eiro, nemaz nerunājot par atceltajām izstādēm," viņš pauda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

12. martā ārkārtējās situācijas dēļ būvniecības izstāde "Māja I 2020" tika pārtraukta un uz trīs mēnešiem "iesaldēta" Izstāžu centrā Ķīpsalā. Ņemot vērā dalībnieku lojalitāti un vēlmi piedalīties, pēc valsts līmeņa ierobežojumu atcelšanas tā atkal atvērta apmeklētājiem.

90% dalībnieku - aptuveni 350 uzņēmumu - turpina dalību izstādē "Māja I 2020", biznesa portālam db.lv pastāstīja Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības "BT 1" valdes priekšsēdētājs Viesturs Tīle.

"No dalības izstādē atteicās tie uzņēmumi, kas piedāvā sezonālas preces vai pakalpojumus, kā arī uzņēmumi, kuriem visas preces jau iztirgotas un jaunas nav piegādātas. Bija uzņēmumi, kas nenoticēja, ka tiks izstrādāts speciāls regulējums biznesa attīstības izstāžu drošības prasībām un izstādes varēs notikt. Skaidrība par regulējumu pēc ārkārtējās situācijas radās pēdējā brīdī. Un faktiski šī viena nedēļa, kad gaidījām regulējuma pieņemšanu, "BT 1" izmaksāja 80 000 eiro. Ilgi nācās skaidrot, ka Izstāžu centra Ķīpsalā kapacitāte un infrastruktūra ļauj nodrošināt visus nepieciešamos epidemioloģiskos drošības pasākumus – informēšanu, distancēšanos, dezinfekciju. Turklāt mēs cilvēku skaita un plūsmas kontroli varam nodrošināt labāk nekā atsevišķos lielveikalos. Ir uzņēmumi, kas pārceļ savu dalību uz nākamo gadu. Dalību "Māja I 2020" ir pieteikuši arī jauni uzņēmumi, kas martā nevarēja piedalīties," stāstīja V. Tīle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Ķīpsalas izstāžu centrā izstādēm ir kļuvis par šauru.

Digitālie risinājumi nav mazinājuši interesi par tradicionālajām izstādēm, pērn audzis izstāžu dalībnieku un apmeklētāju skaits; Ķīpsalā tiks būvēta papildu halle, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

2017. gadā starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT1 organizēja 29 izstādes, kurās piedalījās vairāk nekā pieci tūkstoši uzņēmumu, un tās apmeklēja 441,4 tūkst. apmeklētāji.

Pēdējos piecus gadus izstāžu biznesā ir vērojama stabila izaugsme, turklāt ar katru gadu paplašinās pārstāvēto valstu skaits, informē BT1 valdes priekšsēdētājs Viesturs Tīle.

Ķīpsalas izstāžu centru ir iespējams uztaisīt kā konfekti.

Ķīpsalas izstāžu centrā izstādēm ir kļuvis par šauru, atzīst V. Tīle. Jau vairākus gadus tiek meklēti risinājumi, kā Rīga varētu tikt pie jauna un moderna izstāžu centra. «Savulaik bija plāni tādu būvēt netālu no lidostas, tā izmaksas pirms pieciem gadiem tika lēstas ap 160 miljoniem eiro. Tas ir megaprojekts, kas neatpelnītos un būtu no nodokļu maksātāju kabatas. Ķīpsalas izstāžu centru ir iespējams uztaisīt kā konfekti. Tas neprasītu milzīgas izmaksas, ir jāpiebūvē vēl viena halle 8 tūkstošu kvadrātmetru platībā, jāierīko pazemes autostāvvietas, otrais pārvads pāri Zunda kanālam. Tas ir atrisināms,» uzskata V. Tīle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai rūpētos par dalībnieku un apmeklētāju drošību, un samazinātu izstāžu atcelšanas risku pēdējā brīdī, Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 rudens izstādes Ķīpsalā notiks zaļajā režīmā, kas nozīmē - visi klātesošie ir vakcinēti pret Covid-19 vai ir to pārslimojuši.

"Tāpat kā satiksmē, kur zaļā gaisma ir vienīgā, kas ļauj uzsākt drošu kustību, arī šī brīža ierobežojumi kvalitatīvu izstādi ļauj noorganizēt tikai zaļajā režīmā. Uz zaļo režīmu neattiecas dažādi ierobežojumi, tādēļ droši un pilnvērtīgi varēs izbaudīt visas izstādes sniegtās iespējas - brīvi komunicēt un konsultēties, piedalīties konferencēs un meistarklasēs, degustēt un izmēģināt -, tāpat kā tas bija pirms pandēmijas. Zaļais režīms ļauj prognozēt, ka izstādes bez ierobežojumiem varēs norisināties maksimāli ilgi - līdz pat lockdown jeb visa slēgšanai," uzsver Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības valdes priekšsēdētājs Viesturs Tīle.

Epidemioloģiskās drošības pasākumos ir noteikti trīs drošības līmeņi. Kā zaļu jeb drošu saprot vidi, kurā atrodas tikai personas, kuras ir vakcinējušās pret Covid-19 vai pēdējā pusgada laikā ir izslimojušas šo slimību. Priekšnoteikums tiek attiecināts arī uz bērniem, kuri vēl nevar saņemt vakcināciju pret Covid-19. Zaļais režīms ir visvairāk pietuvināts laikam pirms pandēmijas - ne izstāžu dalībniekiem, ne apmeklētājiem nevajadzēs valkāt sejas maskas un ievērot savstarpēju distanci. Tāpat izstādēm zaļajā režīmā nebūs ierobežots apmeklētāju skaits un norises laiks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 4. līdz 7. septembrim Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā notiks Baltijas lielākā pārtikas nozares izstāde Riga Food 2019, organizatori informēja izstādes atklāšanas preses konferencē.

«Riga Food ir cienījams notikums Baltijas mērogā. Šī ir lielākā un stabilākā pārtikas izstāde, kas kalpo ne tikai Baltijas reģionam, bet arī plašāk. Šeit sākas un tiek slēgti nozīmīgi darījumi. Daudzi mūsu ražotāji ir šeit atraduši partnerus. Ir uzņēmumi, kas kļuvuši starptautiski, nes citus zīmolus. Ir globālai ekonomikai gan pozitīvā, gan problemātiskā puse, tomēr ik gadu mēs redzam, ka izstādes stendi kļūst bagātāki un interesantāki,» preses konferencē sacīja Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 valdes priekšsēdētājs Viesturs Tīle.

«Jau tradicionāli Latvijai būs divi lieli nacionālie stendi. Viens no tiem būs Latvijas maiznieku stends, kuru izstādes laikā pārraudzīs Latvijas maiznieku biedrība. Tajā būs septiņu Latvijas maiznieku piedāvājums. Lielajā nacionālajā stendā būs 14 citu dažādu produktu ražotāju produkcija. Daļa būs tradicionāli izstādes dalībnieki, bet ir arī jaunpienācēji šogad,» informēja Agroresursu un ekonomikas institūta Izstāžu daļas vadītāja Daina Saktiņa, piebilstot, ka šā gada produktu stāsts ir veselīga pārtika. Gluži tāpat kā pērn būs arī Latvijas ražotāju inovācijas, kuras pārstāvēs vairāki uzņēmumi un viens no tiem savu ceļu pasaulē uzsāk tieši no Riga Food 2019.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas izstāžu biznesa karuselis griežas atkal. Kopš vasaras vidus visās 16 Vācijas federālajās zemēs ir dota zaļā gaisma izstāžu biznesam, proti, notiek klātienes izstādes, stingri sekojot izmainītajiem izstāžu organizēšanas noteikumiem un speciālajām higiēnas prasībām.

Vācijas izstāžu darbības pamatprincips šodien balstās uz 3G un tas nav mobilā interneta tīkla ātrums, bet gan ar to tiek apzīmētas trīs personu grupas, kas var piedalīties Vācijā organizētos pasākumos iekštelpās. Tās ir personas, kurām ir vakcinācijas un/vai Covid-19 pārslimošanas sertifikāts un personas ar negatīvu Covid-19 testa rezultātu. Kā nākošā obligātā prasība ir medicīnisko sejas masku FFP2 valkāšana un 1,5 metru distances ievērošana. Papildus tam, katrai no izstādēm ir noteikts maksimālais vienas dienas apmeklētāju skaits. Tas nozīmē, ka uz katru izstādes dienu ir ierobežots skaits ieejas biļešu, kas nopērkamas internetā, un tikai iepriekš reģistrējoties un pievienojot digitālo sertifikātu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 13. līdz 16. novembrim 10 Latvijas medicīnas nozares uzņēmumu piedalīsies pasaules vadošajā medicīnas nozares izstādē MEDICA 2023. Šī būs vēsturiski plašākā Latvijas medicīnas nozares ražotāju dalība savas nozares vadošajā starptautiskajā izstādē Diseldorfā. Pateicoties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras atbalstam, šogad līdzās mūsu valsts medicīnas preču ražotāju individuālajām ekspozīcijām pirmo reizi Diseldorfā tiks būvēts Latvijas nacionālais stends.

Pasaules medicīnas produktu un tehnoloģiju tirgus ir dinamiski mainīgs, jaunu tehnoloģiju izstrāde un ražošana ietekmē medicīnas aprūpes nozari kopumā. Energoresursu cenu kāpums, izejvielu sadārdzinājums, izmaksu pieaugums pakalpojumiem un precēm no vienas puses un daži ļoti būtiski tehnoloģiski lēcieni, piemēram, mākslīgā intelekta jomā, kas liek investēt jaunos procesos, no otras puses, situācijā, kad veselības aprūpes budžeti ir ierobežoti, jo īpaši daudzu valstu valsts finansētajās veselības nozarēs. Ņemot vērā šos vispārējos nosacījumus, ir svarīgi, lai ikviens, kas pieņem lēmumus veselības aprūpes nozarē, būtu lietas kursā un izmantotu pasaulē vadošās medicīnas nozares izstādes MEDICA 2023 un starptautiskās augsto tehnoloģiju risinājumu un piegāžu medicīnā izstādes COMPAMED 2023 piedāvātās profesionālā dialoga, biznesa partnerības un tīklošanas platformas iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstādē Riga Food 2017 apbalvoti Latvijā ražoto augstas kvalitātes piena produktu konkursa uzvarētāji divās kategorijās - Gada jaunais produkts un Skābais krējums ar tauku saturu 20 %.

Piena produktu konkursa mērķis ir popularizēt piena produktu nozīmi ikdienas uzturā un parādīt, cik daudz un dažādus veselīgus produktus Latvijas pārstrādes uzņēmumi un meistari spēj saražot, sniedzot aizvien jaunas garšas ikvienam patērētājam.

Kooperatīvās sabiedrības Latvijas Piensaimnieku Centrālā Savienība (LPCS) valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks stāsta, ka konkursā piedalījās 26 jauniem produktiem, kuri radīti viena gada laikā. “Tik apjomīgs jauno produktu klāsts lika žūrijas komisijai nopietni pārdomāt, kādās grupās tos sadalīt, lai tie vērtēšanas procesā būtu salīdzināmi. Žūrija lēma sadalīt jauno produktu kategoriju trīs grupās - Piens un skābpiena dzērieni, biezpiena izstrādājumi un svaigie sieri un nogatavinātie un kausētie sieri. Esmu pārliecināts, ka lielākā daļa šo jauno produktu atradīs vietu mūsu patērētāju kā ikdienas, tā svētku galdā,” pauda J. Šolks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 7. septembrī Ķīpsalā atklāta Baltijas pārtikas nozares izstāde Riga Food 2016, kas vienkopus pulcēs profesionāļus un gardēžus no visas pasaules, informē BT1.

Atklāšanas ceremonijā piedalījās Latvijas Valsts prezidents Raimonds Vējonis, Latvijas Ministru prezidents Māris Kučinskis, zemkopības ministrs Jānis Dūklavs, Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 valdes priekšsēdētājs Viesturs Tīle un Riga Food vadītājs Rolands Nežborts.

Pēc atklāšanas ceremonijas tika apbalvoti izcilas kvalitātes pārtikas produktu konkursu uzvarētāji medus un piena produktu kategorijās.

Šogad izstādē dalību pieteikuši 700 dalībnieki no 37 valstīm – gan uzņēmumi, kas Riga Food piedalās gadu no gada, gan kompānijas, kas sevi izstādē prezentēs pirmo reizi. Izstādē būs 14 valstu kopstendi. Šogad īpaši kupli būs pārstāvēti Latvijas uzņēmumi, kuri startē ne tikai atsevišķos stendos, bet arī Latvijas nacionālajā kopstendā un Latvijas reģionu ekspozīcijās. Izstādes apmeklējumam ir reģistrējušies profesionālie apmeklētāji no 57 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Latvijas lielā iespēja

Lāsma Vaivare 
,27.08.2014

Lielākā daļa no visiem Latvijas prezidentūras pasākumiem ES padomē tiks rīkoti jaunajā Latvijas Nacionālās bibliotēkas ēkā Pārdaugavā.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prezidentūra ES Padomē nākamgad būs izaicinājums Latvijas spējai prasmīgi noorganizēt pasaules līmeņa konferences un pasākumus

Latvijas prezidentūra Eiropas Savienības Padomē sāksies jau nākamā gada 1. janvārī. Pusgada garumā mūsu valstī notiks ap 200 dažāda līmeņa un satura pasākumu – neformālās ES padomes, ekspertu darba grupas, konferences, semināri un citi pasākumi.

Paredzētas arī nozīmīgas daudz- pusējās sanāksmes – Austrumu partnerības samits (Latvijā ieradīsies valstu un valdību vadītāji no visām ES dalībvalstīm un Austrumu partnerības valstīm, kā arī ES institūciju pārstāvji), Eiropas un Āzijas izglītības ministru sanāksme (piedalīsies ES dalībvalstu, 17 Āzijas valstu, Austrālijas, Jaunzēlandes, Norvēģijas, Krievijas, Šveices, Eiropas Komisijas un Dienvidaustrumāzijas Nāciju Asociācijas sekretariāta pārstāvji), Eiropas standartizācijas samits (piedalīsies Eiropas standartizācijas institūciju vadītāji, augsta ranga amatpersonas no starptautiskajām standartizācijas institūcijām – Starptautiskās standartizācijas organizācijas (ISO) un Starptautiskās Elektrotehnikas standartizācijas komitejas (IEC); kopumā pasākumā tiks pārstāvētas vairāk nekā 50 pasaules valstis).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstāžu centrā Ķīpsalā 9.septembrī sāksies starptautiskā pārtikas nozares izstāde "Riga Food 2021", informē pasākuma rīkotāji.

Atklāšanas ceremonijā piedalīsies zemkopības ministrs Kaspars Gerhards (NA), Rīgas domes Pilsētas īpašuma komitejas priekšsēdētāja vietniece Antoņina Ņenaševa (PP), starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības "BT1" valdes priekšsēdētājs Viesturs Tīle, kā arī "Riga Food" vadītājs Rolands Nežborts.

Pēc "Riga Food 2021" atklāšanas, plkst.11.30 tiks apbalvoti izcilas kvalitātes pārtikas produktu - piena un medus - konkursu uzvarētāji.

Šogad izstādē preces un pakalpojumus prezentēs 300 uzņēmumu no kopumā 15 valstīm, tostarp no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Polijas, Austrijas, Itālijas, Kanādas, Spānijas, Ukrainas. "Riga Food 2021" būs apskatāmi Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Itālijas, Spānijas un Ukrainas kopstendi. Latvijā saražoto vienkopus varēs iepazīt un degustēt Latvijas nacionālajā kopstendā un Zivrūpniecības nozares kopstendā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja gadījumā situācija to pieprasīs, Covid-19 pacientu stacionēšanai varētu izmantot Ķīpsalas izstāžu zāli, Latvijas Radio sacīja veselības ministre Ilze Viņķele (AP).

Viņa skaidroja, ka ar šādu piedāvājumu vērsies "BT1" valdes priekšēdētājs un halles īpašnieks Viesturs Tīle. Izsakot pateicību halles īpašniekam par piedāvājumu, ministre tomēr pauda cerību, ka tas nebūs jāizmanto.

Patlaban krājumos jau stāv nepieciešamais aprīkojums un priekšdarbi šādas ieceres realizēšanai ir izdarīti, atklāja ministre.

Vaicāta, cik papildu gultasvietu šādā veidā varētu rast, ministre sacīja, ka tas būtu atkarīgs no pašas vietas, tomēr pavasarī, kad tika saņemts piedāvājums no programmatūru attīstītāja "Mikrotīkls", tika piedāvāta ēka ar 200 gultu ietilpību.

Tomēr, kā norādīja Viņķele, minētais "Mikrotīkla" piedāvājums bija spēkā līdz septembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #27

DB,14.07.2020

Dalies ar šo rakstu

100 miljoni eiro Latvijas lielajiem uzņēmumiem – šādai summai devusi akceptu Eiropas Komisija, apstiprinot Latvijas plānu izveidot fondu, kas veiks ieguldījumus Covid-19 krīzes skartajos lielajos Latvijas uzņēmumos.

Tiek lēsts, ka investīcijas nonāks aptuveni 30 uzņēmumos un maksimālais ieguldījuma apjoms vienā uzņēmumā nepārsniegs desmit miljonus eiro. Fonda mērķis būs atbalstīt lielos uzņēmumus, kuriem Covid-19 dēļ ir radušās īstermiņa finanšu grūtības.

Lasi žurnāla "Dienas Bizness" 14. jūlija numurā:

  • viedokļi - Ekonomikas ministrijas krīzes radīto seku mazināšanas plāns
  • aktuāli - sašķidrinātās dabasgāzes tirgus regulējums
  • numura tēma - Latvijas plāns veidot 100 miljonu eiro fondu
  • tēma - Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras atbalsts skaitļos
  • finanses - konkurence par atbalsta instrumentiem pieaug
  • investīcijas - neesoši procenti vai lielāks risks
  • nekustamais īpašums - pirms pandēmijas vēlējās mazākus dzīvokļus, intervija ar Paolo Mikeloci, AS "Pro Kapital Group" vadītāju
  • IT nozare - padara uzņēmumus digitāli gudrākus
  • dzīvesstils - Jānis Kaļķis, Latvijas Vīnziņu asociācijas prezidents
  • auto - Latvijas elektroauto parks palielinās
  • pie stūres - elektroauto pret iekšdedzes dzinēju auto
  • brīvdienu ceļvedis - Viesturs Tīle, starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības "BT 1" valdes priekšsēdētājs

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā būs aplūkojami mākslas darbi, kuru vērtība pārsniedz 100 miljonus eiro

Žanete Hāka,03.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Nacionālā mākslas muzeja (LNMM) izstāžu zālē Arsenāls top līdz šim vērienīgākā un apjomīgākā Vācijas mūsdienu vizuālās mākslas izstāde Latvijā, informē izstādes pārstāvji.

Izstādes kurators Marks Gisborns (Mark Gisbourne) ir pasaulē pazīstams mākslas kritiķis un starptautisko izstāžu kurators. Laikmetīgās mākslas izstāde Gara radinieki. Vācu māksla, pēdējais pusgadsimts būs skatāma no 17. jūnija.

Izstāde, kurā tiks eksponēti 53 dažādu autoru darbi , kopumā 77 mākslas darbi, kas radīti periodā no 1960. gadu beigām līdz mūsdienām, ir tapusi, apkopojot darbus no 45 dažādām kolekcijām: no Vācijas izstāžu zālēm un muzejiem, kā arī no vairāku mākslas kolekcionāru privātajām krājumiem Vācijā, Šveicē, ASV un Izraēlā. Izstādes vērienīgumu raksturo ne tikai darbu apjoms, bet arī izvēlēto mākslas darbu vērtība, kas kopumā pārsniedz 100 miljonu eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvāko divu nedēļu laikā, no 4. līdz 10. maijam, pasaules iepakošanas industrijas pārstāvji tiksies Diseldorfā savas nozares vadošajā biznesa forumā.

Interpack ir svarīga pasaules iepakojuma nozares pilna ražošanas un pārstrādes procesa inovāciju un biznesa platforma. Pēc sešu gadu pārtraukuma izstādē tiks prezentēta virkne inovāciju visām saistītajām produktu grupām: pārtika, dzērieni, konditoreja un konditorejas izstrādājumi, farmācija, kosmētika, nepārtikas un rūpniecības preces. Tā kā iepakojuma industrijas prasības un pamatnosacījumi pastāvīgi mainās, šogad uzmanības centrā būs digitālās tehnoloģijas, inovatīvi produkti un ilgtspējīgi procesu risinājumi.

Uzņēmumi no visas pasaules

No Eiropas līdz Āzijai, no Āfrikas līdz Amerikai un Austrālijai: interpack 2023 izstādes dalībnieki ir no visiem pieciem kontinentiem. Kopumā būs pārstāvētas vairāk nekā 60 valstis. Tas padara interpack par labāko vietu, kur satikt potenciālos sadarbības partnerus un klientus un paplašināt starptautisko uzņēmējdarbību. Vadošās iekārtu ražotājvalstis un attiecīgi arī visplašāk pārstāvētās dalībvalstis ir Vācija, Itālija, Ķīna, Turcija, Indija, Nīderlande, ASV, Francija, Spānija, Šveice un Apvienotā Karaliste. Lielākās ekspozīcijas aizņems tādi nozīmīgi tirgus spēlētāji kā IMA Industria Macchine, Coesia Group, Syntegon Technology, Marchesini Group, Sollich, Duravant, Aasted ApS, MULTIVAC, OPTIMA packaging group un Ishida Europe Limited. Kopumā izstādē piedalīsies vairāk nekā 2700 dalībnieku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Zelta vieta izstādē neeksistē

Linda Zalāne,22.08.2018

Deutsche Messe AG un Hamburg Messe und Congress pārstāve Latvijā Solveiga Āboliņa.

Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stenda atrašanās vietai izstādē ir liela nozīme, taču tā nebūt nav vienīgais veiksmes faktors, jo bez cītīga darba pirms pasākuma un tā laikā panākumi nav gaidāmi.

Izstāžu stendu un laukumu cenas ietekmē dažādi faktori, tostarp, piemēram, pasākuma formāts, nepieciešamie resursi tā organizēšanai, arī ekspozīcijas vietas lielums un sadarbības ilgums ar dalībnieku.

«Mūsu pieredze liecina, ka dalībniekiem atdeve būtiski ir atkarīga no tā, kā tas pats ir gatavojies izstādei, kā un cik aktīvi piedalās tajā un kā strādā ar sarīkojumā iegūtajiem kontaktiem pēc tam. Protams, svarīga arī kopējā situācija ekonomikā, nozarē vai darbības nišā,» teic izstāžu kompleksa Rāmava (SIA A.M.L.) valdes loceklis Gusts Lūsis. Viņš ir novērojis, ka Latvijas izstādēs redzamās tehnoloģijas, iespējamie risinājumi un piedāvājums strauji attīstās, bet izstāžu rīkošanai nepieciešamie resursi un izmaksas ar katru gadu pieaug.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

FOTO: Latvijas ražotāji savu produkciju popularizē Berlīnes Zaļajā nedēļā

Žanete Hāka,24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 17. līdz 26. janvārim Berlīnē notiek izstāde "Zaļā nedēļa", kurā jau 25.reizi piedalās arī Latvijas ražotāji.

Šogad Latvijas kopstenda platība izstādē ir 110 kvadrātmetri, un tajā savu produkciju rāda un pārdod SIA "Rozīne" ar produktu "Skrīveru mājas saldējums", līdztekus tradicionālajam saldējuma piedāvājot īpašu recepšu saldējumus, tostarp arī ar kaņepēm, SIA "Skrīveru pārtikas kombināts" ar konfektēm "Gotiņa" dažādās versijās, Madonas novada zemnieku saimniecība "Rogas" un tās īpašnieks Sandris Akmans ar biškopības produkciju un dažādos veidos gatavotām ogām. SIA "Plūkt" sagādājis Latvijā vāktas zāļu tējas, individuālais komersants "I.R. Avots" piedāvā medus maisījumus, Talsu novada zemnieku saimniecība "Kurzemnieki" – ābolu, ķirbju un citu augu našķus, bet SIA "Rīta Putni" sagatavojis dažāda veida paipalu olu produkciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Izstādes veiksmes rādītājs - apmeklētāju gaidu piepildījums

Viesturs Tīle, Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 valdes priekšsēdētājs,13.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstādēs var iepazīt pašu jaunāko, inovācijas, produktus vēl izstrādes stadijā. Protams, uzmanības centrā ir tiešsaistes un digitālie risinājumi, bet izstāžu loma biznesa attīstībā nemazinās.

Digitalizācija parāda uzņēmumu vēlmi cieši būt līdzās saviem klientiem, partneriem un sadarboties. Šādos apstākļos komunikācija izstādē ir milzīga iespēja. Internetā izvēlētais audums var neatbilst iztēlotajai faktūrai vai kvalitātei, ēdiena garšu vispār nesajutīsi un nemaz nerunājot par cilvēcisko kontaktu. Izstādē var tikties, komunicēt, konsultēties, apskatīt, aptaustīt, nogaršot, izjust un izzināt. Arvien vairāk izstādes izmanto, nevis konkrētas preces vai pakalpojuma iegādei, bet gan konsultācijām, jaunā uzzināšanai, pieredzes gūšanai, ražošanas procesa iepazīšanai. 90% no uzņēmumiem nodrošina, ka izstādē strādā viskompetentākie speciālisti, lai cik labi būtu veikalu pārdevēji, tāda līmeņa konsultācijas kā izstādēs, veikalos nevar un nevarēs saņemt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Arī nākamgad izstādē Tallinn FoodFest plāno veidot Latvijas uzņēmumu kopstendu

Žanete Hāka,14.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Tallinn FoodFest izstādes organizatori jau ir apkopojuši informāciju par šī gada apmeklētāju un dalībnieku skaitu, trīs izstāžu dienu laikā to apmeklēja 7040 nozares profesionāļi, pastāstīja Kristīne Korpilahti, SIA Floriance valdes locekle un oficiālā Tallinn FoodFest pārstāve Latvijā.

Izstādes FoodFest mērķauditorija ir, galvenokārt, B2B apmeklētāji. Izstādes organizatori pievērš uzmanību un strādā pie tā, lai izstādes Tallinn FoodFest apmeklētu veikalu ķēzu menedžeri, HoReCa nozaru pārstāvji, izplatītāji un citi B2B profesionāļi. Tas dalībniekiem sniedz iespēju meklēt sadarbības partnerus, izplatītājus un jaunas tirdzniecības vietas.

Tallinn FoodFest izstādē piedalījās 198 dalībnieki, kuru vidū bija 35 dalībnieki no ārvalstīm: Latvijas, Lietuvas, Somijas, Zviedrijas, Itālijas, Dānijas un Lielbritānijas. Jau otro gadu Tallinas pārtikas nozares izstādē uzņēmums SIA «Floriance» - Tallinn FoodFest un FoodFest oficiālais pārstāvis Latvijā, organizēja Latvijas uzņēmumu kopstendu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 19. līdz 21.aprīlim Tartu izstāžu centrā notiks Igaunijas lauksaimniecības izstāde Maamess, kas ir Baltijas valstu lielākais un pazīstamākais lauksaimniecības tēmai veltītais pasākums. Latvijas lielākās uzņēmēju biedrības Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) ieviestā Igaunijas - Latvijas programmas projekta DELBI 2 ietvaros tiek atbalstīta trīs Latvijas uzņēmumu dalība šajā izstādē un tiek rīkota uzņēmumu tirdzniecības misija izstādes ietvaros.

Šogad izstādē piedalās 470 lauksaimniecības, mežsaimniecības, dārzkopības un pārtikas nozares uzņēmumi. Aizvien pieaug arī Latvijas uzņēmumu interese par šo izstādi. Kā pastāstīja lauksaimniecības izstādes projekta vadītājs Marguss Kikuls, pēdējo gadu laikā izstādes dalībnieku skaits, atkarībā no ekspozīciju laukumu izmēriem, ir svārstījies robežās no 450 līdz 500 uzņēmumiem.

Izstādes organizētājs skaidro latviešu pieaugošo interesi par Maamess ar faktu, ka ir kopumā palielinājusies Igaunijas un Latvijas iedzīvotāju interese par tuvāko kaimiņu rīkotajiem pasākumiem un brīvā laika pavadīšanas iespējām. Uzņēmēji apzinās, ka ir svarīgi būt informētiem par kaimiņos notiekošo, tādēļ arī ir pašsaprotama dalība abu valstu lauksaimniecības izstādēs un to apmeklēšana, uzsvēra Igaunijas lauksaimniecības izstādes rīkotājs, piebilstot, ka Tartu atrodas mazāk nekā 100 kilometru attālumā no robežas, kas ļauj vienas dienas laikā gan apmeklēt izstādi, gan iepazīties ar Tartu pilsētu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2024. gada 28. maija līdz 7. jūnijam 1427 poligrāfijas iekārtu ražotāji un pakalpojumu sniedzēji no 50 valstīm prezentēs inovatīvas tehnoloģijas un novatoriskus risinājumus, kas virza nozari šodien un nākotnē. Latviju izstādē pārstāvēs trīs uzņēmumi: Baltink SIA 3/E08, Print Wire SIA 6/F40, PrintOn.Pack.com AS 7A/B21. Pasaulē vadošās poligrāfijas iekārtu un pakalpojumu izstādes galvenās tēmas būs digitalizācija un ilgtspējība.

Kā liecina vadošo tehnoloģiju, iekārtu, izejmateriālu un pakalpojumu sniedzēju aptaujas, starptautiskās poligrāfijas nozares pārstāvji ar nepacietību gaida savas nozares nozīmīgāko pasākumu klātienē, uz kuru šoreiz gaidīts divreiz ilgāk nekā citkārt, proti, ir pagājuši astoņi gadi kopš pēdējās izstādes klātienē. Tas ir ilgs laiks, ja mēs runājam par jaunu tehnoloģiju ienākšanu tirgū, produktu pilnveidošanu un savlaicīgu nozares spēlētāju informēšanu par tirgus tendencēm, kas ir viens no starptautiskās izstādes uzdevumiem. Lai arī pandēmija jau ir labi aizmirsta pagātne, pašreizējā situācija globālajā tirgū tiek raksturota kā nepastāvīga, to pavada gan lieli sociāli, gan arī strauji tehnoloģiski satricinājumi, uz kuriem gan uzņēmumiem, gan izstādes organizatoriem jāspēj reaģēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk pašmāju ražotājiem bija lielāka interese izrādīt savu preci vietējam tirgum, bet tagad liela daļa vairāk koncentrējas uz ārvalstīm, intervijā laikrakstam Diena atzīst izstādes Izvēlies Latvijas preci organizators Erlens Kelle.

Cik sen jau tiek organizētas Latvijas ražotāju izstādes?

Šis būs jau piektais gads, nosaukumi gan mainās. 2010.gadā bija pirmā izstāde ar nosaukumu Ražots Latvijā, tad piedalījās ap 300 ražotāju, šoreiz būs simt piecdesmit. Tolaik tik daudz cilvēku vēl nebija izbraukuši no Latvijas, varēja just, ka ir lielāks patriotisms. Varētu teikt, ka tā bija veiksmīgākā izstāde piecu gadu laikā, jo trīs dienās to apmeklēja 20 000 cilvēku. Nezinu, kāpēc interese ir tik ļoti mazinājusies, pieļauju, ka tas tiešām lielā mērā ir saistīts ar cilvēku izbraukšanu. Ražotāju joprojām ir daudz, tomēr tagad lielākā daļa izvēlas eksportēt, un Latvija daudziem vairs nav mērķa tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Dalība EXPO kā investīcija ekonomikas izaugsmei pēc pandēmijas

Kaspars Rožkalns, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors,11.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"EXPO 2020" izstāde Dubaijā no 2021. gada oktobra līdz 2022. gada martam tiek plānota kā viens no pirmajiem pasaules mēroga notikumiem pēc Covid-19 pandēmijas.

Lai gan organizatori ir pārliecināti, ka izstāde notiks ar apmeklētājiem, mēs par to nevaram būt pilnībā droši, tādēļ, gatavojoties dalībai, izskatīsim arī scenāriju par iespēju prezentēt Latviju attālināti.

Šogad aprit 85 gadi, kopš Latvija pirmo reizi piedalījās "World EXPO" izstādē Briselē. "World EXPO", tāpat kā olimpiskās spēles, ir viens no būtiskākajiem vispasaules forumiem. Nākamgad tas pulcēs vairāk nekā 190 pasaules valstis un līdz pat 25 miljoniem apmeklētāju, tādēļ par to, vai Latvijai būtu jāpiedalās "EXPO 2020", nevajadzētu šaubīties. "World EXPO" kritiķi parasti uzsver, ka šī izstāde ir kā milzīgs izklaides parks pieaugušajiem un tajā grūti sasniegt izmērāmus biznesa mērķus, tomēr jautājums vairāk ir par to, cik prasmīgi mēs kā valsts – uzņēmēji, zinātnieki, dažādu nozaru eksperti un valsts pārvaldē strādājošie – spēsim izmantot šo skatuvi, kura uzstāda augstas prasības, bet vienlaikus paver milzīgas iespējas."World EXPO" uzņēmējiem ir kā olimpiāde, kurā realizēt savas ambiciozākās ieceres un sasniegt tādu auditoriju, kura ikdienā ir teju nesasniedzama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE) no 12. līdz 15.septembrim notika viens no EXPO 2020 satelītnotikumiem - būvniecības nozares izstāde THE BIG 5, kurā Latviju tajā pārstāvēja astoņi uzņēmumi, kuriem iegūto potenciālo sadarbības partneru kontaktu skaits svārstās no 20 līdz 50, savukārt dažiem jau noslēgti sadarbības līgumi.

Izstādē piedalījās "Controlit Factory", "AM Energy", "WWL HOUSES", "Tetralia", "Groglass", "TENAX PANEL", "Wood ART.LV" un "Silk Plaster Group".

"Mēs protam piesaistīt uzmanību: izstādes apmeklētājiem patika stenda dizains, kas ievērojami atšķīrās no citu valstu piedāvājuma. Kamēr citas valstis izmantoja salīdzinoši vienkāršas konstrukcijas, Latvijas stendā varēja apbrīnot gan neparastus materiālus, gan 3D hologrammas. Iegūto potenciālo sadarbības partneru kontaktu skaits dažādiem uzņēmumiem svārstās diapazonā no 20 līdz 50, un dažiem ir jau noslēgti līgumi. Visi uzņēmēji teic, ka izstāde bijusi interesanta un vērtīga, jo palīdzējusi labāk izprast konkrēto tirgu, to, kādi produkti konkrētajā tirgū ir "ejošāki" un ko potenciāli varētu piedāvāt papildus. Savukārt tie, kas THE BIG 5 apmeklējuši iepriekš, norāda, ka šogad par spīti Covid-19 ierobežojumiem izstāde bija sevišķi labi apmeklēta, kas, iespējams, saistīts ar EXPO tuvošanos. Un vēl viena atziņa, pie kuras nonācām, - izstādes apmeklētājiem ir ļoti svarīgi, lai produkts būtu ražots Eiropā, nevis Ķīnā, kas mums sniedz savas priekšrocības," iespaidos dalās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Eksporta veicināšanas nodaļas projektu vadītājs Toms Sudrabs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo astoņu mēnešu laikā starptautisko izstāžu rīkošana ir viena no tām nozarēm, kas pandēmijas dēļ piedzīvojusi pilnīgu dīkstāvi. Tomēr paralēli ziņām par pārceltām un atceltām izstādēm pasaulē, izstāžu organizatori ir meklējuši veidus un formātus tālākai nozares pastāvēšanai un spēruši milzīgu soli digitalizācijas virzienā, proti, ir notikusi pāreja uz jauna formāta biznesa izstāžu organizēšanu. Tāds piemērs ir arī virtual.MEDICA, kas ir pasaulē vadošās medicīnas izstādes MEDICA digitālā formāta izstāde.

Messe Düsseldorf, kas ir šīs izstādes organizatori, ir izveidojuši konceptu, kas veidots no trīs sadaļām: konferences un forumu skatuves, dalībnieku un produktu prezentācijas telpas, kā arī tiešo kontaktu un komunikācijas zonas. Šī gada konferences un forumu programma veltīta koronavīrusam, militārajai, vispārējai un sporta medicīnai, kā arī atsevišķu inovāciju un pētījumu prezentācijām.

Atšķirībā no klātienes izstādes tiešsaistes biznesa platformas darbība nav ierobežota laikā, tā sniedzas pāri noteiktajām četrām izstādes dienām. Tā arī virtual.MEDICA gadījumā, konferenču un forumu tiešās translācijas vācu un angļu valodās notiks katru dienu visu izstādes laiku no 16. līdz 19. novembrim. Turpretim virtual.MEDICA.de biznesa jeb dalībnieku un produktu prezentācijas telpa darbojas jau kopš oktobra vidus un būs pieejama veselu gadu. Tā veidota balstoties uz produktu dalījumu grupās, kur izmantojot dažādus atlases un meklēšanas rīkus, var iegūt papildus informāciju par uzņēmumu, produktiem un cenām, kā arī tiešsaistē sazināties ar uzņēmuma pārstāvjiem.

Komentāri

Pievienot komentāru