Atpūta

Piektdienas intervija ar Arkolat (veikali Rito) prezidenti Dainu Pečati

Lelde Petrāne,03.10.2014

Daina Pečate ir SIA Arkolat prezidente, LTRK viceprezidente un tirdzniecības padomes priekšsēdētāja.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Arkolat prezidente Daina Pečate. Arkolat specializējies 3 segmentos: Horeca, vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība (trauku, virtuves piederumu un dāvanu veikalu tīkls Rito).

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šo uzņēmumu es esmu izveidojusi no pašiem pirmsākumiem, to būvējot gadu no gada, tas šobrīd ir kļuvis par lielāko Baltijā savā nozarē. Un man joprojām ir idejas, kā sadarboties ar vēl lielāku biznesa klientu skaitu un kā arvien no jauna iepriecināt savus ilggadējos un lojālos pircējus. Lieliskos galda klājumos katra sieviete gūst gandarījumu, lieliski virtuves piederumi padara mūsu ikdienu par svētkiem!

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Mani iepriecina mūsu Latvijas talantīgie pavāri, kuri mūs iedvesmo arvien jaunām garšām, kā arī radošas personības, kuras atrod arvien jaunus ēdienu pasniegšanas veidus.

Mani iepriecina, kad labu ēdienu pasniedz uz labiem traukiem gan restorānos, gan skolās un bērnudārzos, gan mājās un birojos.

Skumji man ir, ka uzņēmējiem joprojām tiek radītas papildu administratīvas prasības, tiek rakstītas nekvalitatīvas likumu normas, to ir daudz un tās ir sarežģītas. Es gribu, lai mūsu uzņēmējdarbības vide ir aicinoša arvien lielākam skaitam uzņēmīgu cilvēku un lai nodokļu slogs ir atbilstošs mūsu ekonomikas apjomam, lai tas ir katram godīgi nomaksājams.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Savā uzņēmumā es priecājos par katru talantīgu darbinieku, kurš rod prieku tajā, ko viņš dara. Bieži redzu strauju izaugsmi, kā darbinieki ātri mācās un apgūst sev un uzņēmumam noderīgas iemaņas. Mani iepriecina zinātkāre, izglītošanās, ideju īstenošana, pircēju un klientu sapratne. Iepriecina laimīgi un pateicīgi pircēji, savukārt, apbēdina, kad gadās, ka izrādās - mēs neesam visu varoši.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos un sociālajos portālos. Kāpēc – jā vai nē?

Pamēģiniet! Manuprāt, mēs esam visur internetā. Esmu pateicīga mūsu mārketinga nodaļai, kas nemitīgi ziņo par jaunumiem, arī īpašajiem piedāvājumiem, turklāt brīžiem šķiet, ka tas notiek 7/24 onlainā. Manuprāt, ir vērtīgi mums sekot sociālajos tīklos, it īpaši, ja esat pavārs vai interesējaties par inovācijām virtuvē un skaisto mājas iekārtošanā vai aktualitātēm galdu klājumos.

- Vai darbinieku trūkumu izjūtat?

Mūsu uzņēmumā ir daudz ilggadīgo darbinieku, ir tādi, kuri grib atgriezties, un labi pārdevēji vienmēr ir aicināti pievienoties mūsu saimei.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā?

Mūsu uzņēmumā pastāvīgi notiek aktivitātes, tiek īstenotas arvien jaunas idejas un projekti, kā veiksmīgāk pārvaldīt plašo preču klāstu, kā uzrunāt un iepriecināt pircēju, kā uzlabot preču izlikšanas konceptu, kā būt efektīvākiem, kā uzlabot sadarbību ar biznesa klientiem, un tā joprojām. Jāsaka , ka darbs pie mums ir dinamisks un interesants, katram ir iespējas realizēt savus talantus uzņēmuma izaugsmē.

- Kādi ir uzņēmuma tuvākie un tālākie mērķi?

SIA Arkolat plāno turpināt izaugsmi, sekot pasaules tendencēm, plānojam uzlabot individuālo sadarbību ar saviem biznesa klientiem, kaldinām jaunu Rito veikalu konceptu, ir padomā arī vairāki jauni izaugsmes projekti, ar kuriem vēl pāragri dalīties.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Mans pirmais darbs bija tālajos padomju laikos, kad prakses laikā strādāju veikalā, atceros, ka galvenais uzdevums toreiz man bija piekārtot plauktus un noslaucīt putekļus.

Kad laiki mainījās un daudzi cilvēki mainīja nodarbošanos un profesiju, es izlēmu reaminēt savu Tirdzniecības augstāko izglītību, iestājoties Rīgas Biznesa institūtā, kuru toreiz atbalstīja ārzemju latvieši no Buffalo universitātes ASV, un es ieguvu biznesa vadības maģistra grādu, kas pavēra iespējas sadarboties ar ārzemju partneriem un uzbūvēt savu uzņēmumu.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums?

Uzņēmuma nosaukumu atvasinājām no sava pirmā un joprojām nozīmīga sadarbības partnera – lielākā stikla trauku ražotāja pasaulē Francijas rūpnīcas Arc International nosaukuma.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Esmu pārliecināta, ka daudzi nezina, ka mūsu abas interneta mājaslapas ir ļoti bagātas ar noderīgu informāciju.

- Kādas izmaiņas likumdošanā Jūs vēlētos redzēt?

Es aktīvi darbojos LTRK un vadu Tirdzniecības Padomi, lai piedalītos uzņēmējdarbības vides uzlabošanā.

Es gribu, lai tirdzniecības uzņēmumiem nav kārtējo reizi (manuprāt, jau 3. reize) jāmaina kases aparātus uz citādākiem, tādi Ministru Kabineta noteikumi ir pieņemti. Es gribu, lai visas izmaiņas likumdošanā ir pamatotas, gudras un samērīgas.

Manuprāt, ir laiks precizēt arī Valodu likumu attiecībā uz tulkojumu nodrošināšanu uz precēm, lai tos vienādi saprastu gan uzņēmēji, gan inspektori.

Es vēlētos arī nodokļu likumdošanas un administrēšanas pamatīgu reformu, jo, manuprāt, mazajiem un vidējiem uzņēmējiem ir iestājies psiholoģiskais pagurums no nemitīgām jaunām prasībām, nemitīgām pārbaudēm un katru gadu jaunām nodokļu likmēm, kā rezultātā pelēkā zona ir kļuvusi nekontrolējama un par godīgu konkurenci varam tikai pasapņot.

- Vai ir kas tāds, kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Pēdējā laikā es saskaros ar likumsakarīgiem pārsteigumiem, kas izpaužas kā biznesa klientu lojalitāte. Patīkami ir, kad pircēji labi atpazīst trauku un mājsaimniecības piederumu zīmolus, kurus mēs pārstāvam un izplatām.

Nepatīkamie brīži nāk no birokrātiskas attieksmes un prasībām, kad nākas ar tām saskarties.

- Kurš ir Jūsu mīļākais ēdiens un dzēriens?

Ikdienā dzeru zaļo tēju un piekožu melno šokolādi.

Man garšo zivis, arī jūras veltes, un desertā es izvēlos krēmu brulē, tas nāk no franču virtuves. Savos senākajos braucienos, kad viesmīļi Parīzē nerunāja ne angliski, ne krieviski, šis bija atpazīstams ēdiena nosaukums.

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

No pēdējā laikā lasītām grāmatām mani pārsteidza un uzrunāja Joe Abrahama grāmata par uzņēmēja DNS (Enterpreneurial DNA) , kurā es uzzināju par savu Būvētāja tipu pārsteidzošas atklāsmes, kā arī tā deva impulsu vairākām biznesa idejām.

Un ir otra grāmata - Meklē sevī, autors Čade Mens Taņs no Google. Viņš vienkāršotā veidā iemāca, kā mūsdienu ātrajā ritmā koncentrēties uz galveno, saglabāt sevī emocionālo līdzsvaru un tā uzturēt augstu produktivitāti un rast inovatīvu pieeju ikdienā.

- Kur un kā vislabāk atpūsties pēc darba un smelties enerģiju?

Man ir nepieciešama daba, regulāras pastaigas gar jūru, pabūt ar sevi.

Enerģiju rodu arī ceļojumos, iedvesmojos profesionālajās izstādēs un tiekoties ar sadarbības partneriem, gan klientiem, gan piegādātājiem.

- Izstāstiet, lūdzu, savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Pavisam nesen uzzināju smieklīgu atgadījumu no Rito veikalu dzīves. Mūsu veikali ir izsenis zināmi, kā dāvanu iegādes vieta, kur tās arī tiek iesaiņotas. Un ir bijis gadījums, kad jauneklis bija nopircis dāvanu mammai un lūdzis arī to iesaiņot, taču iesaiņot to vajadzēja tā, lai mamma domā, ka dēls pats to ir saiņojis, tāpēc viņš ir lūdzis, lai tas pušķis nebūtu tik grezns, lai tā vienkārši to sasien, nu tā kā kurpes šņorē.

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Novēlu jums laimi apzināties un realizēt savus talantus, lai izdodas drosmīgas idejas, un lai ir dziļa gandarījuma sajūta, sasniedzot arvien jaunus mērķus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāspēj mainīties līdzi pieprasījuma tendencēm un jānodrošina kvalitatīvs serviss, tad apgrozījuma kāpums neizpaliks, teic SIA Arkolat prezidente Daina Pečate.

Trauku, virtuves piederumu un mājsaimniecības preču tirgotājs SIA Arkolat kāpinājis apgrozījumu no 4,6 miljoniem eiro 2009. gadā līdz 8.2 miljoniem eiro 2014. gadā, un tas iekļauts Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā. Uzņēmuma prezidente Daina Pečate atzīst, ka izaugsme gājusi soli solī ar Latvijas ekonomikas augšupejas tempu. Tirdzniecībā strādājošie uzņēmumi ir ļoti jutīgi. Tos ietekmē gan iekšējā tirgus klimats, gan ārējie faktori, arī ģeopolitiskie notikumi – Krievijas un Ukrainas attiecības. «Tirdzniecība attīstās ātri, un tirgus dalībniekiem strauji jāspēj mainīties un jāreaģē uz pircēju paradumu maiņu. Tā ir ļoti dinamiska nozare, kas nepelnīti netiek mīlēta, lai arī dod nozīmīgu pienesumu valsts budžetam un nodarbina daudz cilvēku. Tikai eksports mūs neglābs, jo iedzīvotājus baro iekšējā tirgus ekonomikas aktivitāte,» pārliecināta ir D. Pečate. Taujāta par uzņēmuma attīstības veiksmes atslēgām, D. Pečate kodolīgi teic, ka tas ir neatlaidīgs darbs vairāk nekā 20 gadu garumā un gatavība pārmaiņām. «Pēdējos piecos gados cītīgi esam izvērtējuši preču sortimentu, lai piedāvātu tikai klientu pieprasītas preces, rekonstruējām iepirkumu daļu, veicām kategoriju analīzi, kā arī pastāvīgi lielu vērību pievēršam darbinieku apmācībai,» viņa turpina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Atklāts Baltijā lielākais trauku un virtuves piederumu veikals Arkolat

Dienas Bizness,22.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais trauku un mājsaimniecības preču izplatīšanas uzņēmums SIA Arkolat atklājis paplašināto veikalu Rīgā, Mūkusalas ielā 72B, kur 1255 m2 izvietoti vairāk kā 10 000 preču veidi gatavošanai, servēšanai un mājsaimniecībai. Tādejādi SIA Arkolat trauku veikals kļuvis par lielāko Baltijā.

Kopējās investīcijas tirdzniecības telpu, noliktavas un sortimenta paplašināšanā veido pusmiljonu eiro. Uzņēmumā notiek aktīvs darbs pie tiešā servisa paplašināšanas viesnīcām, restorāniem un kafejnīcām. SIA Arkolat aģentu komanda attīsta speciālo pasūtījumu segmentu līdzās traukiem un virtuves piederumiem piedāvājot profesionālo tehniku, mēbeles, tekstilizstrādājumus u.tml. Šobrīd uzņēmums sadarbojas ar vairāk nekā 200 piegādātājiem, kas dod iespēju sniegt pilna spektra servisu ikvienam, kurš atver savu ēdināšanas uzņēmumu.

SIA Arkolat šogad plāno turpināt izaugsmi, radīt papildus darba vietas un palielināt tirgus daļu. Līdz gada beigām plānots dubultot trauku un virtuves piederumu veikala kopējo apgrozījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Viesmīlībā izvēlas dabisko

Anda Asere,05.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar restorāna vai kafejnīcas logo apdrukāti trauki palīdz nostiprināt kompānijas zīmolu, palikt apmeklētāju atmiņā un ir atpazīstami sociālo tīklu bildēs; tie var kalpot par reklāmu un aicināt atgriezties.

Trauku tirdzniecības uzņēmuma SIA Arkolat 2018. gada apgrozījums sasniedza 6,64 miljonus eiro. Latvijā kopumā ir deviņi Rito veikali, un pērn uzņēmums atvēra jaunu veikalu ārpus Latvijas – pirmo Tallinā, jaunajā tirdzniecības centrā T1. «Ilgi domājām par Rito pārrobežu paplašināšanu, un beidzot pagājušā gada nogalē veikals Tallinā tika atvērts. Decembris bija labs, janvāris, februāris – kā jau janvāris un februāris tirdzniecībā. Cerības ir labas, jo izskatās, ka igauņiem patīk mūsu piedāvājums.

Krāsu izvēlē gan Igaunijā vairāk dominē ziemeļnieciskie toņi un dizains,» stāsta Daina Pečate, SIA Arkolat līdzīpašniece. Rito jaunajā veikalā uzņēmums ir ieguldījis ap 80 tūkstošiem eiro, un ir ieviesta jauna veikala iekārtojuma koncepcija. Vaicāta, vai šogad ir plānota kāda jauna tirdzniecības vieta, viņa norāda, ka vispirms uzņēmumam nepieciešams nostiprināties kaimiņvalsts tirgū, taču šogad ir plānots investēt Rito veikala atjaunošanā tirdzniecības centrā Spice Home.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Meitas un mātes attiecības darbā tiek noliktas otrā plānā

Linda Zalāne,28.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dainas Pečates uzņēmumam SIA Arkolat pirms septiņiem gadiem pievienojās viņas meita Laura Buharina. «Uzņēmumam ir vairāk nekā 20 gadu un tas ir loģiski, ka bērni (meita un dēls) ir izauguši līdz ar to. Tiesa, vispirms bija meita un pēc tam Arkolats,» smejot atzīst Arkolat (veikalu tīkls Rito) prezidente Daina Pečate.

Kad meitai Laurai bija astoņi gadi, tad viņas vārdam par godu tika nodēvēts Rito veiklas Brīvības ielā un mazā atvase kopā ar tēti atklāšanas pasākumā pārgriezuši svinīgo lenti. Daina atzīst, ka viņa nekad nav mudinājusi meitu sākt strādāt ģimenes uzņēmumā, bet esot ļoti priecīga par šādu dzīves pavērsienu.

Atgriežas mājās

Laura 18 gadu vecumā devusies mācīties uz Toronto, tad studēt uz Londonu, kur apguvusi mārketinga un personālvadības zinības. Vasaras mēnešos viņa mēdza pastrādāt Rito veikalā kā pārdevēja. «Vienu dienu Laura atnāca mājās un priecīgi paziņoja, ka viņai labi izdodoties apkalpot klientus arī krievu valodā,» stāsta Daina. 2008. gadā Laura pieņēmusi lēmumu atgriezties Latvijā, un viņai ģimenes uzņēmumā uzticēta mazumtirdzniecības veikalu tīkla vadītājas vieta. Viņas pārraudzībā nonāca desmit veikalu vadīšana. «Tas bija liels izaicinājums, bet zināju, ka man šo darbu neuzticētu, ja nebūtu pārliecības, ka es to varēšu izdarīt. Turklāt veikalu tīklu savulaik bija izveidojis tētis, kurš tiem veltīja daudz darba un sirdssiltuma. Daudzi veikalu vadītāji uzņēmumā strādā vēl no tā pirmsākumiem un pazina mani, kad biju vēl bērns. Krīzes laikā man bija jāpieņem nepopulāri lēmumi un arī jāsamazina darbinieku skaits,» stāsta Laura. Daina meitas šaubas kliedējusi, norādot, ka krīzes laikā nav tik liela nozīme darba pieredzei, kādas ir zināšanām un spējai ātri reaģēt uz notiekošo tirgū. «Saudzēt un kaut kā īpaši attiekties pret meitu kā darbinieci nedrīkstēju, jo citi kolēģi to redzētu un vērtētu. Protams, tas bija izaicinājums arī man,» atzīst Daina. Laura neslēpj, ka sākumā viņu tirdījusi apziņa, ka jāpierāda savas spējas ne tikai mammai, bet arī darbiniekiem, kuri, protams, viņu vērtēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Izlīdzas ar nomātiem traukiem

Anda Asere
,16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trauku nomas tirgus arvien pieaug, jo lielu pasākumu rīkošanā šis ārpakalpojums tiek izmantots bieži

Ja restorāniem lielu pasākumu apkalpošanai nepietiek ar saviem traukiem, tos nomā no uzņēmumiem, kas piedāvā šādu pakalpojumu. «Noma ir ļoti pieprasīts pakalpojums,» norāda Ilze Poikāne, Gemosa nomas vadītāja. Arī Arkolat HoReCa nodaļas vadītājs Dzintars Liepiņš atzīst, ka pieprasījums pēc trauku nomas ir labs.

«Mēs to esam piedāvājuši teju kopš uzņēmuma dibināšanas, bet pirms diviem gadiem izpētījām tirgus situāciju un nopietnāk pievērsāmies nomai. Rezultātā katru gadu nomas biznesa apgrozījums pieaug par 30%,» saka Dz. Liepiņš. Viņš norāda, ka šajā biznesa segmentā uzņēmuma lielākie konkurenti ir Gemoss un Astro. Vēl ir vairāki mazāki uzņēmumi, kā arī tādas nomas, kas nomā traukus no Arkolat.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trauku mazumtirdzniecības veikalu tīkls RITO turpmāk savus klientus uzrunās jaunā vizuālajā identitātē ar devīzi «Lai dzīve skan!». To atzīmējot, sadarbībā ar mākslinieci Elitu Patmalnieci radīta trauku kolekcija.

Ēriks Stendzenieks un reklāmas aģentūras MOOZ! radošā komanda jaunajā RITO logotipā ir apvienojuši dzīves ritējuma un trauku simbolu. Vizuālajā identitātē ir ietverts «punkta» emocionālais aspekts, ar to apzīmējot nozīmīgākos dzīves pagrieziena punktus, notikumus un patīkamas pārmaiņas, piemēram, jaunas ģimenes dibināšanu, jaunas dzīvesvietas svinēšanu un ikgadējus svētkus – dzimšanas dienas, Ziemassvētkus un citus nozīmīgus notikumus katra cilvēka dzīvē. Jaunais grafiskais zīmols veikalos un uzņēmuma komunikācijā tiek ieviests līdz ar svētku iepirkšanās sezonas sākumu.

Radīta arī jauna trauku kolekcija ar mākslinieces Elitas Patmalnieces veidoto dizainu. Trauku kolekcija ir tapusi ciešas sadarbības rezultātā starp mākslinieci un lielāko Latvijas trauku apdrukas ražotni Dekolserviss. Kopējais process no idejas, zīmējuma un trauku izvēles līdz pat tehniskajam risinājumam un darba realizācijai ir aizņēmis divus mēnešus. Jaunās kolekcijas trauki ir veidoti dekola tehnikā, kas ietver roku darbu, kura rezultātā dekols tiek apdedzināts ļoti karstā temperatūrā un trauku dekors nav nomazgājams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neviens no ap 60 000 šobrīd Latvijā lietošanā esošiem kases aparātiem neatbilst jauno noteikumu prasībām, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ministru kabineta (MK) sēdē izskatītie grozījumi noteikumos paredz jaunas tehniskās prasības kases aparātiem no 2017. gada 1. janvāra. Tie papildus ietver vairākus drošības kritērijus. Tādu līdz šim nav bijis, un arī citu valstu pieredzē šādu precedentu nav. Izmaiņu rezultātā Latvijā būs jauna parauga kases aparāti un kases sistēmas – visa tehnika un programmatūra. Situāciju tirgū Ziemassvētku laikā nākamgad ieskicē SIA Arkolat (deviņu veikalu Rito tīkls) vadītāja Daina Pečate: «Pirms gadumijas, kad ir lielākais pircēju pieplūdums un jādomā par pārdošanu, uzmanības centrā būs kases aparātu nomaiņa. Tas uzņēmējiem būs papildus pilnīgi nevajadzīgs stress.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gads Latvijā varētu atnest «dāvanu» – augstāku PVN likmi, valdības vadītāja noliedz šādas iespējas apspriešanu, savukārt budžeta eksperti to uzskata par neizbēgamu, uzņēmēji – par nepieļaujamu

Vētru ar PVN standartlikmes paaugstināšanu sacēla nesen Saeimas deputāta pienākumus pildīt sākušais Gatis Sprūds, kurš savā Twitter kontā paziņoja, ka saņēmis informāciju – tiekot gatavota PVN likmes palielināšana par 1 vai pat 2 procentpunktiem, kuru centīšoties nepieļaut. Tieši tāpēc uz šo jautājumu nācās atbildēt arī Ministru prezidentei Laimdotai Straujumai, kura noliedza, ka patlaban tiktu apspriesta iecere par 1 – 2 procentpunktiem palielināt PVN nodokļa likmi. «Valdībā nekas tāds nav lemts, neesmu neko tādu apspriedusi arī ar Finanšu ministriju,» valdības vadītājas sacīto citē aģentūra LETA. Pērn novembrī LETA rakstīja, ka finanšu ministra padomnieks Reinis Strolis diskusijā atzinis: nākamajos gados būs jādiskutē par izmaiņām saistībā ar PVN – gan par samazināto PVN, gan akcīzes nodokļa celšanu tabakai. Neoficiāla informācija liecina, ka valdību veidojošo partiju starpā ir bijusi runa par to, kur ņemt papildu naudu valsts budžetam. Viena no idejām ir bijusi PVN pamatlikmes palielināšana par vienu procent- punktu, lai atgrieztos situācijā, kāda tā bija līdz 2012. gada 1. jūlijam, kad nodokļa likme tika samazināta, lai iegrožotu inflāciju un Latvija varētu izpildīt iestāšanās kritērijus eirozonā. Kā vēl viens papildu arguments PVN likmes pacelšanai ir tas, ka no 2015. g. iecerēta iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) likmes samazināšana. Protams, šāds nepopulārs solis diez vai tiks sperts pirms rudenī gaidāmajām Saeimas vēlēšanām, bet tieši pēc tām, jo neviens politiskais spēks visdrīzāk negribēs solīt paaugstināt visu vēlētāju makus skarošu nodokli. Tomēr, kā uzskata daļa aptaujāto, šāds PVN likmes palielinājums ir tikai laika jautājums, jo alternatīva ir budžeta izdevumu revīzija, kas īsti nevienam nepatīkot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa birojs neizprot situācijas nopietnību un nav gatavs virzīt risinājumus sabiedrības iesaistei tautsaimniecības atdzīvināšanai un daudzveidības saglabāšanai - tā secinājusi Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) pēc tikšanās ar Ministra prezidenta biroja vadītāju Jāni Patmalnieku.

LTA norāda, ka situācija tūrisma, viesmīlības un saistītajās nozarēs Latvijā praktiski visu pandēmijas laika periodu, izņemot 2020.gada periodu, kad tika īstenots Baltijas burbulis ir bijusi sliktāka, nekā citviet Eiropā, tajā skaitā kaimiņvalstīs.

Kā publiski ir izskanējis, valdībai ir plāns atcelt gandrīz visus ierobežojumus pēc ārkārtējās situācijas beigām, sākot ar 1. martu, atstājot tikai pamatierobežojumus, piemēram, masku valkāšanu sabiedriskajās vietās, 2 metru distances ievērošanu un dažus citus.

Tomēr LTA prezidents Henriks Danusēvičs sanāksmē pauda, ka ierobežojumu atcelšanas temps ir pārāk lēns un jāiet Pasaules Veselības organizācijas ieteiktajā ceļā un jāsabalansē vīrusa apkārošana un ekonomiskās intereses. "Mēs atbalstam to, ka Veselības ministrija nosaka pasākumus, kas ir veicami, lai ierobežotu slimības izplatību, tomēr, ja VM piedāvātie un bieži vien uzspiesti priekšlikumi ir daudz stingrāki, nekā valstīs ar zemāku saslimstību, vajadzīgs kāds, kas tos sabalansē. Mūsuprāt, jau tagad vajadzētu sākt atcelt ierobežojumus, kas ir iesīkstējuši un kas būtiski atšķiras no ES valstīs pieņemtajiem, piemēram, prasība par 25 m2 uz vienu pircēju tirdzniecības vietās, kas ir pilnīgs absurds. Veselības ministrija vēl novembrī piekrita, ka to varētu atcelt, bet uz februāra sākumu nekas nav izdarīts. Tāpēc uzskatam, ka ierobežojumu atcelšanas temps būtiski jāpaātrina," norāda H.Danusēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Vilks: Latvijai ir potenciāls apgāzt kalnus

LETA,03.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai ir potenciāls apgāzt kalnus, šodien eiro ieviešanas noslēguma preses konferencē sacīja finanšu ministrs Andris Vilks (V).

Ministrs pauda pārliecību, ka, viennozīmīgi, Latvija augs, jo, esot tuvāk eirozonas kodolam, citādi nevar būt.

Finanšu ministrs atzina, ka patlaban, pusgadu pēc eiro ieviešanas, ir pagrūti novērtēt eiro nestos ieguvumus, tomēr tos varēs novērt ilgākā termiņā - pēc pieciem, desmit, 15 gadiem. Latvija var būt gandarīta par paveikto, eiro ieviešana ir mūža pasākums jebkurai valstij, sacīja finanšu ministrs. Viņa ieskatā, pēc Lietuvas pievienošanās eirozonai tai tuvosies arī citas valstis.

Vilks uzsvēra, ka eiro ieviešana Latvijā bija projekts, kurā noritēja ļoti laba sadarbība starp valsti un uzņēmējiem, un viņš aicināja abas puses uz līdzīga apjoma sadarbību arī turpmāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Cakina kleitas mazajām princesēm

Anda Asere
,26.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecāki vismaz vienreiz katrai mazai meitenei līdz septiņu gadu vecumam nopirks īpašu kleitu

Tā uzskata Anastasija Dzeha, bērnu svētku tērpu zīmola Mimimi īpašniece. Stāstot par to, kā pievērsusies bērnu apģērbu ražošanai, viņa atklāj, ka pērn precējās un vēlējās savai mammai atrast skaistu kleitu, taču, izstaigājot visus veikalus, pieņemts lēmums tērpu darināt pie šuvējas. Māte un meita atrada brīnišķīgu audumu, bet izrādījās, ka veikalā esošais daudzums ir nepietiekams. Tur gan viņām ieteica kādu vairumtirgotāju, kas piedāvā audumus, vienīgais nosacījums – minimālajam pirkuma apjomam jābūt 20 metru. Lai gan tik liels daudzums ne tuvu nebija nepieciešams, Anastasija nopirka audumu un vairākas dienas prātoja, ko darīt ar tā pārpalikumu. «Man radās ideja, ka vajadzētu uzšūt kaut ko interesantu, tāpēc sašuvām bērnu kleitas, kādus 30 tērpus. Instagram un Facebook bez jebkādas reklāmas visas kleitas pārdevu un sapratu, ka tā ir interesanta niša, ko vajag mēģināt attīstīt un šūt meiteņu kleitas lielākā apjomā,» viņa stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mākslinieks Roberts Koļcovs iepazīstinājis ar jaunajām trauku dizaina sērijām Ziedošais cukini un Rāmā savienība, kas radītas ciešā sadarbībā ar Latvijas trauku apdrukas ražotni Dekolserviss.

Roberta Koļcova dizaina trauku sērijā ietilpst krūzes un deserta šķīvji, kas veidoti dekola tehnikā, ietverot roku darbu, kura rezultātā dekols tiek apdedzināts ļoti karstā temperatūrā un trauku dekors nav nomazgājams.

Kopējais process no idejas, zīmējuma un trauku izvēles līdz pat tehniskajam risinājumam un darba realizācijai ir aizņēmis 2 mēnešus.

Roberta Koļcova veidotā trauku sērija tiks tirgota RITO veikalos un internetā.

Pazīstamu Latvijas mākslinieku veidotas trauku kolekcijas RITO plāno piedāvāt arī nākamajā gadā. Šobrīd veikalos pieejamas arī mākslinieces Elitas Patmalnieces dizaina trauku sērijas.

SIA ARKOLAT trauku un virtuves piederumu mazumtirdzniecības tīkls RITO savu darbību uzsāka 1993. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbībā ar lielāko Latvijas trauku apdrukas ražotni Dekolserviss, mūziķis Igo izveidojis plašu dizaina tējas servīzi un glāžu sēriju, kas sagatavota, izmantojot Igo zīmējumus un trauku dekora dizainu, informē SIA Arkolat pārstāve Lelde Klekere.

Jaunā kolekcija 11.februārī tika prezentēta Rito trauku veikalā tirdzniecības parkā Alfa. «Trauku noformējumā izmantoju zīmējumus, kas radušies pētot un zīmējot manā dārzā augošā ginka koka lapas, attīstot tās līdz tauriņa tēlam. Ginks tiek uzskatīts par abpusējas sapratnes, mīlestības, dzīves ilguma un nepārtrauktības simbolu. Taurenis ir ļoti spēcīgs simbols daudzās kultūrās un simbolizē prieku, brīvību un cerību. Leģenda vēsta, ka tauriņi nodod ikvienu vēlēšanos tālāk debesīm. Pateicos par iespēju kopīgi attīstīt ideju par vienotu trauku sērijas izveidi, tādā veidā rosinot meklēt dzīvē skaisto un saskanīgo,» par paveikto teic autors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Diētas šķīvja OnPlate radītājas sākušas darbu pie eksporta veicināšanas

LETA,24.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diētas šķīvja OnPlate radītājas sākušas darbu pie eksporta veicināšanas, aģentūrai LETA apstiprina uzņēmuma SIA OnPlate īpašnieces Līga Balode un Tatjana Tepo.

Viņa norāda, ka patlaban tiek kārtotas formalitātes, lai varētu noslēgt līgumu ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA). «Bijām aizgājušas uz LIAA konsultāciju, patlaban pildām dokumentus, lai noslēgtu ar LIAA līgumu un izmantotu aģentūras pakalpojumus eksporta veicināšanai.»

Uzņēmuma OnPlate mērķis ir iekarot arī citu valstu tirgus, tādēļ sākotnēji diētas šķīvis ir izveidots trīs valodās. «Mēs esam nopietni noskaņojušās eksportam un centīsimies ar mūsu produktu popularizēt Latviju, Latvijas produktu un vērtības,» atzīmē uzņēmuma īpašnieces.

Tāpat šī gada februārī uzņēmums OnPlate ir noslēdzis līgumu ar veikalu Rito pārvaldītāju SIA Arkolat, līdz ar to OnPlate šķīvjus patlaban var nopirkt Rito veikalos visā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Seši uzņēmumi, tostarp Rimi un Maxima, apņemas pastkastītēs neievietot reklāmas bez piekrišanas

Zane Atlāce - Bistere,20.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Darba devēju konfederācijas birojā šodien, 20.jūnijā pirmie seši uzņēmumi Latvijas parakstīja memorandu, apņemoties pastkastītēs bez adresātu piekrišanas neievietot reklāmas materiālus un citus neadresētus sūtījumus.

Memorandu parakstīja Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācija, Pasta komersantu biedrība, SIA Rimi Latvija, SIA Maxima Latvija, AS Fitek, SIA Poligrāfijas grupa Mūkusala, SIA Arkolat un SIA Cenuklubs. Pievienoties memorandam aicināti arī citi uzņēmumi, kas savā darbībā izplata neadresētus pasta sūtījumus.

Dokumenta parakstītāji ir apņēmušies ievērot pastkastīšu īpašnieku vēlmi nesaņemt neadresētos sūtījumus, ja tā ir izteikta, uzlīmējot uz pastkastītes vai nu vienota parauga informatīvo zīmi, vai arī cita izskata līdzvērtīga satura zīmi.

Tāpat paredzēts, ka reklāmdevēji nodrošinās iespēju pastkastītes īpašniekam saņemt vienota parauga informatīvo zīmi, kas izstrādāta sadarbībā ar Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas audzēkņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jaunais LTRK prezidents Rostovskis apņemas divkāršot biedru skaitu un pieņemt LTRK likumu

Dienas Bizness,26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

26.martā Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) biedru kopsapulcē ar pārliecinošu balsu vairākumu uz nākamajiem 3 gadiem LTRK prezidenta amatā tika ievēlēts Aigars Rostovskis.

«Prezidentūras pirmajā trīsgadē organizācijas jaudas un ietekmes vairošanai apņemos divkāršot biedru skaitu, aktīvi un pašaizliedzīgi strādājot Latvijas uzņēmumu eksporta veicināšanai, uzņēmējdarbības vides uzlabošanai un biedru konkurētspējas un kapacitātes celšanai ne vien Rīgā, bet visos valsts reģionos. Starp prioritāri veicamajiem darbiem ir arī LTRK likuma pieņemšana – Latvija nevar palikt starp tām 9 Eiropas Savienības valstīm, kurās vadošajai biznesa organizācijai nav likumdošanā nostiprināta svara! » akcentē A.Rostovskis.

«Tirdzniecības un rūpniecības kamerai jākļūst par karognesēju Latvijas nākotnes ekonomikai – produktīvai, uz eksportu vērstai un ārvalstu tirgos konkurētspējīgai!» uzsver LTRK prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki jau izsenis vēlējušies caur atslēgas caurumu ielūkoties nākotnē, un labākais laiks, kad to darīt, ir brīdis, kad gads tuvojas savai mijai.

Dienas Bizness aicināja dažādu nozaru uzņēmējus izliet laimi, lai pēc tam izteiktu minējumu par gaidāmo gadu, kā arī teikt savu vēlējumu Latvijai.

Sapurināties un sākt strādāt

Daina Pečate, mājsaimniecības piederumu tirgotāja SIA Arkolat līdzīpašniece:

Izlietajā laimē es saskatu prieka ziedu, kas mums, tirdzniecības darbiniekiem, ir ļoti nepieciešams, jo mums reizēm ir jāatrod prieks pat tur, kur tā nav. Es novēlu, lai visiem, neskatoties ne uz ko, prieks atrodas un ir iespēja to dot citiem. Savam uzņēmumam un darbiniekiem es novēlu izturību, cerību un ticību, ka labais vienmēr uzvar un pēc sliktām dienām vienmēr nāk labās. Katram personīgi novēlu mirkli, kad padomāt par sevi, tuvajiem un smelties enerģiju.

Komentāri

Pievienot komentāru