Jaunākais izdevums

Mākslinieks Roberts Koļcovs iepazīstinājis ar jaunajām trauku dizaina sērijām Ziedošais cukini un Rāmā savienība, kas radītas ciešā sadarbībā ar Latvijas trauku apdrukas ražotni Dekolserviss.

Roberta Koļcova dizaina trauku sērijā ietilpst krūzes un deserta šķīvji, kas veidoti dekola tehnikā, ietverot roku darbu, kura rezultātā dekols tiek apdedzināts ļoti karstā temperatūrā un trauku dekors nav nomazgājams.

Kopējais process no idejas, zīmējuma un trauku izvēles līdz pat tehniskajam risinājumam un darba realizācijai ir aizņēmis 2 mēnešus.

Roberta Koļcova veidotā trauku sērija tiks tirgota RITO veikalos un internetā.

Pazīstamu Latvijas mākslinieku veidotas trauku kolekcijas RITO plāno piedāvāt arī nākamajā gadā. Šobrīd veikalos pieejamas arī mākslinieces Elitas Patmalnieces dizaina trauku sērijas.

SIA ARKOLAT trauku un virtuves piederumu mazumtirdzniecības tīkls RITO savu darbību uzsāka 1993. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis,22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš vēlas iegūt izšķirošu ietekmi «meitām» piederošās kompānijās

Lelde Petrāne,17.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) vēlas iegādāties 100 % SIA LDZ Cargo Loģistika kapitāla daļu un iegūt netiešu izšķirošu ietekmi SIA Rīgas vagonbūves uzņēmums Baltija (RVU Baltija), to iegādājoties LDz meitas sabiedrībai SIA LDZ ritošā sastāva serviss.

Pašlaik SIA LDZ Cargo Loģistika pilnībā pieder LDz «meitai» SIA “LDZ Cargo”, bet 25 % RVU Baltija daļu pieder LDZ ritošā sastāva serviss, savukārt 75 % īpašnieks ir nerezidents, fiziska persona.

Lai LDz iegūtu 100% līdzdalību SIA LDZ Cargo Loģistika, ir sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts Par atļauju valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš līdzdalības iegūšanai SIA LDZ Cargo Loģistika un rīkojuma projekts Par atļauju valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš netiešas izšķirošās ietekmes iegūšanai SIA Rīgas vagonbūves uzņēmumā Baltija– tie abi ceturtdien, 17. decembrī, tika izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē. Iecerēts, ka uzņēmumu pārdošanas darījumi tiks īstenoti par tirgus vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Atļauj VAS Latvijas dzelzceļš stiprināt ietekmi meitasuzņēmumos

Žanete Hāka,17.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) varēs iegādāties 100% SIA LDZ Cargo Loģistika kapitāla daļu un iegūt netiešu izšķirošu ietekmi SIA Rīgas vagonbūves uzņēmums Baltija, to iegādājoties SIA LDZ ritošā sastāva serviss, informē Satiksmes ministrija.

Tā lēmusi valdība, otrdien, 17.maijā pieņemot rīkojumu Par atļauju VAS Latvijas dzelzceļš līdzdalības iegūšanai SIA LDZ Cargo Loģistika un rīkojumu Par atļauju valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš netiešas izšķirošās ietekmes iegūšanai SIA Rīgas vagonbūves uzņēmumā Baltija. Iecerēts, ka uzņēmumu pārdošanas darījumi tiks īstenoti par tirgus vērtību.

Pašlaik SIA LDZ Cargo Loģistika pilnībā pieder LDz meitasuzņēmumam SIA LDZ Cargo, bet 25% RVU Baltija daļu pieder LDZ ritošā sastāva serviss, savukārt 75% īpašnieks ir nerezidents, fiziska persona.

SIA LDZ Cargo Loģistika ir dibināta 2008.gadā. Tās vispārējais stratēģiskais mērķis ir intermodālu loģistikas piedāvājumu mārketings un pārdošana, piesaistot Latvijas tranzīta nozarei jaunus klientus un tādā veidā sekmējot publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Uzņēmuma reģistrētais un apmaksātais pamatkapitāls ir 142287 eiro, bet kapitāla daļu vērtība, saskaņā ar SIA Ernst&Young Baltic aprēķinu, uz 2015.gada 30.septembri noteikta 638 tūkstoši eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Viesmīlībā izvēlas dabisko

Anda Asere,05.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar restorāna vai kafejnīcas logo apdrukāti trauki palīdz nostiprināt kompānijas zīmolu, palikt apmeklētāju atmiņā un ir atpazīstami sociālo tīklu bildēs; tie var kalpot par reklāmu un aicināt atgriezties.

Trauku tirdzniecības uzņēmuma SIA Arkolat 2018. gada apgrozījums sasniedza 6,64 miljonus eiro. Latvijā kopumā ir deviņi Rito veikali, un pērn uzņēmums atvēra jaunu veikalu ārpus Latvijas – pirmo Tallinā, jaunajā tirdzniecības centrā T1. «Ilgi domājām par Rito pārrobežu paplašināšanu, un beidzot pagājušā gada nogalē veikals Tallinā tika atvērts. Decembris bija labs, janvāris, februāris – kā jau janvāris un februāris tirdzniecībā. Cerības ir labas, jo izskatās, ka igauņiem patīk mūsu piedāvājums.

Krāsu izvēlē gan Igaunijā vairāk dominē ziemeļnieciskie toņi un dizains,» stāsta Daina Pečate, SIA Arkolat līdzīpašniece. Rito jaunajā veikalā uzņēmums ir ieguldījis ap 80 tūkstošiem eiro, un ir ieviesta jauna veikala iekārtojuma koncepcija. Vaicāta, vai šogad ir plānota kāda jauna tirdzniecības vieta, viņa norāda, ka vispirms uzņēmumam nepieciešams nostiprināties kaimiņvalsts tirgū, taču šogad ir plānots investēt Rito veikala atjaunošanā tirdzniecības centrā Spice Home.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Pasažieru vilciens vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 sēdvietām

LETA, Žanete Hāka,14.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Pasažieru vilciens izsludinājis konkursu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei un personāla apmācībai, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Iepirkuma paredzamā līgumcena nav noteikta, bet vilcieni jāpiegādā trīs gadu laikā. Par uzvarētāju tiks izvēlēts saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums, kas izvērtēts saskaņā ar kritērijiem, kas noteikti iepirkuma procedūras dokumentos, uzaicinājumā iesniegt piedāvājumus, vai uzsākt sarunas. Iepirkums tiek rīkots sarunu procedūras veidā.

PV būtiski mainīs jaunā vilcienu iepirkuma nosacījumus, salīdzinot ar iepriekšējiem, un šajā iepirkumā vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 pasažieru sēdvietām, šodien žurnālistiem sacīja PV finanšu direktors Māris Bremze.

Iepriekšējos iepirkumos PV vēlējās iegādāties vilcienus ar 250-270 sēdvietām. Bremze sacīja, ka prasība pēc ievērojami lielākiem vilcieniem saistīta ar to, ka pasažieru pārvadājumiem ir ievērojams potenciāls augt, līdz ar to augs arī ieņēmumi un tie palīdzēs refinansēt vilcienu iegādi. Patlaban PV izmantoto vilcienu ietilpība sešu vagonu variantā ir 540 sēdvietas, bet četru vagonu versijā - 330 sēdvietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trauku mazumtirdzniecības veikalu tīkls RITO turpmāk savus klientus uzrunās jaunā vizuālajā identitātē ar devīzi «Lai dzīve skan!». To atzīmējot, sadarbībā ar mākslinieci Elitu Patmalnieci radīta trauku kolekcija.

Ēriks Stendzenieks un reklāmas aģentūras MOOZ! radošā komanda jaunajā RITO logotipā ir apvienojuši dzīves ritējuma un trauku simbolu. Vizuālajā identitātē ir ietverts «punkta» emocionālais aspekts, ar to apzīmējot nozīmīgākos dzīves pagrieziena punktus, notikumus un patīkamas pārmaiņas, piemēram, jaunas ģimenes dibināšanu, jaunas dzīvesvietas svinēšanu un ikgadējus svētkus – dzimšanas dienas, Ziemassvētkus un citus nozīmīgus notikumus katra cilvēka dzīvē. Jaunais grafiskais zīmols veikalos un uzņēmuma komunikācijā tiek ieviests līdz ar svētku iepirkšanās sezonas sākumu.

Radīta arī jauna trauku kolekcija ar mākslinieces Elitas Patmalnieces veidoto dizainu. Trauku kolekcija ir tapusi ciešas sadarbības rezultātā starp mākslinieci un lielāko Latvijas trauku apdrukas ražotni Dekolserviss. Kopējais process no idejas, zīmējuma un trauku izvēles līdz pat tehniskajam risinājumam un darba realizācijai ir aizņēmis divus mēnešus. Jaunās kolekcijas trauki ir veidoti dekola tehnikā, kas ietver roku darbu, kura rezultātā dekols tiek apdedzināts ļoti karstā temperatūrā un trauku dekors nav nomazgājams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāspēj mainīties līdzi pieprasījuma tendencēm un jānodrošina kvalitatīvs serviss, tad apgrozījuma kāpums neizpaliks, teic SIA Arkolat prezidente Daina Pečate.

Trauku, virtuves piederumu un mājsaimniecības preču tirgotājs SIA Arkolat kāpinājis apgrozījumu no 4,6 miljoniem eiro 2009. gadā līdz 8.2 miljoniem eiro 2014. gadā, un tas iekļauts Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā. Uzņēmuma prezidente Daina Pečate atzīst, ka izaugsme gājusi soli solī ar Latvijas ekonomikas augšupejas tempu. Tirdzniecībā strādājošie uzņēmumi ir ļoti jutīgi. Tos ietekmē gan iekšējā tirgus klimats, gan ārējie faktori, arī ģeopolitiskie notikumi – Krievijas un Ukrainas attiecības. «Tirdzniecība attīstās ātri, un tirgus dalībniekiem strauji jāspēj mainīties un jāreaģē uz pircēju paradumu maiņu. Tā ir ļoti dinamiska nozare, kas nepelnīti netiek mīlēta, lai arī dod nozīmīgu pienesumu valsts budžetam un nodarbina daudz cilvēku. Tikai eksports mūs neglābs, jo iedzīvotājus baro iekšējā tirgus ekonomikas aktivitāte,» pārliecināta ir D. Pečate. Taujāta par uzņēmuma attīstības veiksmes atslēgām, D. Pečate kodolīgi teic, ka tas ir neatlaidīgs darbs vairāk nekā 20 gadu garumā un gatavība pārmaiņām. «Pēdējos piecos gados cītīgi esam izvērtējuši preču sortimentu, lai piedāvātu tikai klientu pieprasītas preces, rekonstruējām iepirkumu daļu, veicām kategoriju analīzi, kā arī pastāvīgi lielu vērību pievēršam darbinieku apmācībai,» viņa turpina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca piedalīsies Ukrainas dīzeļlokomotīvju modernizācijas projektā

Žanete Hāka,02.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas kompānija Newag S. A. kopīgi ar Ukrainas uzņēmumu Skinest Rail Ukraina un AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca veiks dīzeļlokomotīvju М62 modernizāciju Ukrainas vilces ritošā sastāva tirgum, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Kompānija Newag S.A. ir līdere dīzeļlokomotīvju un elektrolokomotīvju modernizācijā un ražošanā Polijā, kuras produkti ir pasažieru transporta līdzekļi, dīzeļu un elektrovilcieni, kā arī tramvaji un modernizētie pasažieru vagoni.

Kompānija Skinest Rail Ukraina ir starptautiskā koncerna Skinest Rail daļa, kurš jau vairāk nekā 20 gadus piedāvā kompleksus lēmumus dzelzceļa ritošā sastāva tirgū un kuram ir bagāta pieredze vilces ritošā sastāva remontā un kravu pārvadājumos.

Kompānija Skinest Rail Ukraina gatava piedāvāt lokomotīves Ukrainas dzelzceļa tirgum.

Augstākminēto kompāniju kopējā projekta realizācija, kura kopējais apgrozījums plānots ap 20 miljoniem eiro, sāksies 2016.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDZ ritošā sastāva serviss pirmajā pusgadā strādā ar 34,2 miljonu apgrozījumu un 1,5 miljonu eiro peļņu

Lelde Petrāne,16.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA LDZ ritošā sastāva serviss (LDz RSS) neto apgrozījums no pamatdarbības šajā pusgadā ir 34,2 miljoni eiro jeb par 23,2% mazāk nekā kā pērn šajā periodā, informēja VAS Latvijas dzelzceļš pārstāvis Edgars Vilcāns.

Būtiskākais neto apgrozījuma samazinājums saistīts ar vagonu remonta programmas samazinājumu, kā arī realizētās dīzeļdegvielas apjoma samazinājumu (15,5% mazāk) un iepirktās dīzeļdegvielas cenu, kas atkarīga no situācijas naftas produktu tirgū (salīdzinot ar 2015.gada 6 mēnešiem, dīzeļdegvielas cena samazinājās par 18,5%).

LDZ RSS peļņa pēc nodokļiem 2016. gada pirmajā pusgadā ir 1,5 miljoni eiro, kas ir par 484,1 tūkst. eiro mazāk nekā pērn.

2016.gada 30.jūnijā LDz RSS īstermiņa saistības nepārsniedz tās apgrozāmos līdzekļus un uzņēmuma likviditātes koeficients ir 1,7.

«Kravu apjomu krituma dēļ ir samazinājies remontu un tehnisko apkopju skaits, taču, neskatoties uz apjomu samazināšanos, uzņēmums strādā stabili. Šobrīd mēs sakārtojam tehnoloģiskos procesus un strādājam atbilstoši apstiprinātajam plānam,» norāda LDZ RSS valdes priekšsēdētājs Edgars Abrams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca remontēs lokomotīves poļiem

Žanete Hāka,15.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca saņēmusi pirmo no trim TEM2 (SM48) lokomotīvēm, ko plānots remontēt pēc Polijas uzņēmuma PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa spółka z o.o. pasūtījuma, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca konkursa kārtībā ir ieguvusi tiesības veikt trīs TEM2 lokomotīvju kapitālo remontu un modernizāciju pēc Polijas uzņēmuma PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa spółka z o.o. pasūtījuma, kas ir lielākais Polijas dzelzceļa infrastruktūras uzturētājs. 2017.gada janvārī Polijas uzņēmuma pārstāvji veica rūpnīcas auditu, kas ļāva pārliecināties par rūpnīcas tehnoloģiskajām iespējām un ražošanas procesu atbilstību mūsdienu nozares prasībām.

Lai gan lokomotīvju kapitālais remonts ir pirmais kopīgais projekts ar Polijas uzņēmumu, jau šobrīd noris sarunas par turpmāko sadarbību, kuras ietvaros plānots būtiski kāpināt gan dzelzceļa ritošā sastāva remontu apjomu, gan attīstīt citus ar dzelzceļa infrastruktūru saistītus projektus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbībā ar lielāko Latvijas trauku apdrukas ražotni Dekolserviss, mūziķis Igo izveidojis plašu dizaina tējas servīzi un glāžu sēriju, kas sagatavota, izmantojot Igo zīmējumus un trauku dekora dizainu, informē SIA Arkolat pārstāve Lelde Klekere.

Jaunā kolekcija 11.februārī tika prezentēta Rito trauku veikalā tirdzniecības parkā Alfa. «Trauku noformējumā izmantoju zīmējumus, kas radušies pētot un zīmējot manā dārzā augošā ginka koka lapas, attīstot tās līdz tauriņa tēlam. Ginks tiek uzskatīts par abpusējas sapratnes, mīlestības, dzīves ilguma un nepārtrauktības simbolu. Taurenis ir ļoti spēcīgs simbols daudzās kultūrās un simbolizē prieku, brīvību un cerību. Leģenda vēsta, ka tauriņi nodod ikvienu vēlēšanos tālāk debesīm. Pateicos par iespēju kopīgi attīstīt ideju par vienotu trauku sērijas izveidi, tādā veidā rosinot meklēt dzīvē skaisto un saskanīgo,» par paveikto teic autors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta ar FOTO: Maršruta Rīga - Maskava jaunie pasažieru vagoni

Dienas Bizness,22.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu mūsdienīgu komfortu un pasažieru apkalpošanu, starptautisko pasažieru pārvadātājs SIA LDz Cargo sadarbībā ar SIA L-Ekspresis nodrošinās ritošā sastāva atjaunošanu, un populārākajā starptautiskajā dzelzceļa maršrutā Rīga-Maskava tiks izmantoti 8 jauni vagoni, informē uzņēmumā.

Jaunajiem SV (divvietīgas kupejas) un kupejas vagoniem būs moderns, daudzfunkcionāls dizains, automātiskas, ar elektronisku atslēgu slēdzamas kupeju durvis, elektronisks informācijas tablo, moderna multimediju sistēma, kā arī transformējamas gultas, kas kupejās nodrošinās vairāk brīvas telpas. Turklāt, arī SV vagonu pasažieriem turpmāk būs pieejamas dušas.

«Mūsu mērķis ir piedāvāt klientiem iespējami ērtākus un izdevīgākus pārvadājumus, lai nodrošinātu konkurenci ar citiem pārvadājumu veidiem. Tāpēc nodrošināsim jaunu, ērtu ritošo sastāvu,» stāsta LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Māris Bremze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Pasažieru vilciens (PV) modernizētos dīzeļvilcienus plāno saņemt, vēlākais, līdz marta beigām, jo sertifikācijas procesā nav konstatētas būtiskas neatbilstības, kas varētu liegt tālāku vilcienu pieņemšanu ekspluatācijā, skaidro uzņēmuma valdes priekšsēdis Andris Lubāns.

Atbilstoši plānam pirmajiem modernizētajiem dīzeļvilcieniem jābūt nodotiem ekspluatācijā februāra beigās, taču, ņemot vērā, ka sertifikācijas institūcija ir pieprasījusi papildu izmēģinājumu braucienus un testus, lai pilnībā pārliecinātos par ritošā sastāva drošību, termiņš var ievilkties, skaidro Lubāns.

Janvāra beigās izmēģinājuma braucieni beidzās, taču vēl jānotiek sertifikācijas dokumentācijas sakārtošanai un vērtējumu saņemšanai no valsts institūciju puses. Kā skaidro Lubāns, sertifikācijas institūcija ir brīdinājusi, ka varētu vajadzēt vairāk laika «papīra darbam» un ir jautājums - cik daudz tas ietekmēs februāra beigu termiņu. Procedūra prasa, lai vilcieni saņemtu drošības sertifikātu no Baltijas testēšanas centra, un tālāk ar šo sertifikātu jādodas pie Latvijas dzelzceļa tehniskās inspekcijas un pie infrastruktūras pārvaldītāja - Latvijas Dzelzceļa. Pēc tam jau valsts institūcijas izvērtē sertifikātu, un, kamēr vērtēšana notiek, vilcieni joprojām skaitās ražošanas procesā, uzsver Lubāns, gan norādot, ka «jebkurā gadījumā pirmajā ceturksnī vilcieni būs».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Notikušas izmaiņas Latvijas dzelzceļa koncerna uzņēmumu valdēs

Lelde Petrāne,22.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 22.aprīlī, VAS Latvijas dzelzceļš prezidentu padome devusi piekrišanu izmaiņām koncerna uzņēmumu valdes sastāvos.

Par SIA LDz Ritošā sastāva serviss (LDz RSS) jauno valdes locekli apstiprināts līdzšinējais LDz RSS Lokomotīvju remonta centra direktors Sergejs Karpačovs.

S. Karpačovs, kurš dzelzceļa nozarē strādā kopš 1991. gada, Rīgas Tehniskajā universitātē ieguvis inženierzinātņu grādu mašīnzinātnēs, bet Rīgas Starptautiskajā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolā saņēmis maģistra grādu uzņēmējdarbības vadībā. Līdz šim bijis LDz RSS Lokomotīvju remonta centra galvenais inženieris, direktora pirmais vietnieks un vēlāk - Lokomotīvju remonta centra direktors.

LDz RSS valdē S. Karpačova kompetencē būs tehnisko procesu pārraudzība, jaunu produktu un tehnoloģiju ieviešana. S. Karpačovs LDz RSS valdē ievēlēts, nomainot Andreju Čirvu, kurš nolēmis pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar LDz RSS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz ritošā sastāva serviss valdes priekšsēdētāja amatā apstiprina Edgaru Abramu

Lelde Petrāne,08.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš prezidentu padome par meitas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss (LDz RSS) jauno valdes priekšsēdētāju apstiprinājusi Edgaru Abramu, liecina šodien sniegtā informācija.

Ņemot vērā, ka līdzšinējā LDz RSS valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga pirms mēneša tika apstiprināta koncerna uzņēmuma SIA LDz Cargo valdes priekšsēdētājas amatā, šim amatam koncerna ietvaros tika meklēts jauns kandidāts.

E.Abrams, kurš līdz šim pildīja VAS Latvijas dzelzceļš Nekustamā īpašuma direkcijas Komercdarbības daļas vadītāja vietnieka amatu, karjeru sācis Valsts ieņēmumu dienesta Rīgas muitas reģionālajā iestādē, kur bijis Ostas un lidostas daļas Rīgas brīvostas MKP virsuzraugs, pēc tam Muitas noliktavu daļas vadītājs. Vēlāk strādājis siltumapgādes uzņēmumā SIA Jelgavas Koģenerācija par projektu vadības un kvalitātes nodaļas vadītāju, kā arī bijis vairāku nekustamo īpašumu apsaimniekošanas uzņēmumu un sporta centru valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

VAS Latvijas dzelzceļš peļņa - 5,87 miljoni eiro

Žanete Hāka,29.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš šā gada pirmajā ceturksnī strādājis ar 51,6 miljonu eiro lielu apgrozījumu, bet uzņēmuma operatīvā trīs mēnešu peļņa pirms nodokļiem ir 5,87 miljoni eiro, informē uzņēmums.

«Tas panākts gan uz procesu efektivizācijas, gan administrācijas izmaksu samazināšanas rēķina. Taču jāuzsver, ka šis noteikti nav tas peļņas cipars, kas būs gada beigās. Koncerna darbības specifikas dēļ mums katru gada pirmajā ceturksnī operatīvā peļņa ir lielāka, taču tas ir pirms regulāro remontdarbu un investīciju veikšanas. Turklāt, ņemot vērā dzelzceļa pārvadājumu sezonalitāti, gada laikā saimnieciskās peļņas rādītāji izlīdzinās līdz 1-2 miljoniem eiro. Neraugoties uz ekonomisko situāciju pasaulē un reģionā, Latvijas dzelzceļa valdei ir svarīgi nodrošināt stabilu uzņēmuma darbību un finanšu situāciju, ko mēs šobrīd arī spējam nodrošināt. Patlaban mēs strādājam iepriekš plānotā budžeta ietvaros,» norāda VAS Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca zaudējumi - 2,5 miljoni eiro

Žanete Hāka,23.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada deviņos mēnešos AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca konsolidēts neto apgrozījums sasniedza 11,2 miljonus eiro, kas ir par 9,4% vairāk nekā pirms gada, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.

Koncerns pabeidza deviņu mēnešu periodu ar zaudējumiem 2,5 miljonu eiro apmērā. Pārskata periodā koncerns eksportēja savu produkciju uz 8 valstīm, kopējais eksporta apjoms sasniedza 6,1 miljonu eiro (2015. gada 9 mēn. – 8,1 miljoni eiro).

Galvenie eksporta virzieni 2016.gada 9 mēnešos bija ES valstis: Igaunija, Polija un Lietuva, trešās valstis: Krievija, Baltkrievija, Uzbekistāna. Trešajā ceturksnī tika nodoti pasūtītājam AS Pasažieru vilciens visi vilcieni DR1. Pasūtītājs piemēroja naudas sodu 10% apmērā par modernizācijas projekta realizācijas termiņu neievērošanu. Minētie zaudējumi tika atainoti Uzņēmuma finanšu atskaitē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc bijušā Latvijas Dzelzceļa (LDz) valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa aizturēšanas LDz atteikts kredīts 14 lokomotīvju modernizācijai, kas izmaksātu līdz 56 miljoniem eiro, šodien žurnālistus informēja LDz vadītāja vietas izpildītājs Aivars Strakšas.

Viņš skaidroja, ka uzņēmumam ir aktuāli kopā ar Čehijas sadarbības partneriem modernizēt lokomotīves, kuras pēc remonta būšot gandrīz kā jaunas. Tomēr šim mērķim īsi pēc Magoņa aizturēšanas esot atteikts kredīts. Aģentūrai LETA Strakšas gan norādīja, ka projekts tiks īstenots un jau drīzumā tiks atrasts alternatīvs finansējums.

Jau ziņots, ka Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa pagājušajā nedēļā nolēma Magoni atbrīvot pret 400 000 eiro lielo drošības naudu. 12.oktobrī Magonis cietumu varēja pamest, jo, pēc advokātu teiktā, Magoņa sieva šo naudas summu aizņēmās no vairākām personām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Par vilcieniem arvien maksā valsts

Egons Mudulis,03.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdības turpina finansēt lauvas tiesu vilcienu un vagonu iegādei Eiropā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šāds secinājums izdarīts dzelzceļa un finanšu nozaru asociācijas Rail Working Group (RWG) uzdevumā konsultāciju kompānijas Roland Berger (RB) veiktajā pētījumā.

Tajā analizēti dati par 19 Rietumeiropas un Austrumeiropas (diemžēl ne Baltijas) valstu 370 ritošā sastāva iegādes projektiem laika posmā no 2011. līdz 2013. gadam. Konstatēts, ka valdības vai tām piederošas aģentūras maksājušas par 88% dzelzceļa ritošā sastāva iegādes darījumiem. Gadā šiem iepirkumiem tērēti vidēji 13,3 miljardi eiro. Taču 303 no 370 projektiem jeb 82% tiešā vai netiešā veidā 11,6 miljardu apmērā finansējušas valdības/pašvaldības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank AS ir noslēgusi līgumu ar VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) par divu ilgtermiņa kredītu piešķiršanu uz 10 un 15 gadiem ar kopējo summu 32,26 miljoni eiro lokomotīvju modernizācijas finansēšanai.

Lai veiktu sava maģistrālā dīzeļlokomotīvju parka atjaunošanu un samazinātu dīzeļlokomotīvju 2M62U remontu izmaksas, LDz meitassabiedrība SIA LDz ritošā sastāva serviss līdz 2019.gada februārim plāno modernizēt 14 šāda tipa dīzeļlokomotīves.

«Šis ir lielākais līdz šim veiktais mūsu lokomotīvju parka modernizācijas projekts, kura mērķis uzlabot lokomotīvju efektivitāti. Tas ir ļoti nozīmīgs ieguldījums Latvijas dzelzceļa konkurētspējas stiprināšanā,» norāda LDz viceprezidents Aivars Strakšas.

Pirmās lokomotīves tika modernizētas par pašu līdzekļiem, taču, lai turpinātu šo projektu, LDz nolēma izsludināt publisku iepirkumu par ilgtermiņa aizdevuma saņemšanu modernizācijas finansēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības (ES) Padomē panākumiem ir panāktā vienošanās starp Eiropas Parlamentu un ES Padomi par dzelzceļa tiesību aktu paketi jeb tā dēvēto Tehnisko pīlāru, otrdien raksta laikraksts Diena.

Tā būtība ir vienotu tehnisko un drošības standartu noteikšana visā ES dzelzceļa sistēmā un vienota vilcienu un lokomotīvju drošības standartu apstiprināšana un atļaujas saņemšanas procedūra Eiropas Dzelzceļa aģentūrā.

Latvijas īpašais panākums ir tas, ka Baltijas valstīm kā vienīgajām noteikts izņēmuma statuss. Proti, tā kā Baltijas valstu dzelzceļa operatori negrasās ieiet citu reģionu dalībvalstu tirgū, tad tiem savam ritošajam sastāvam nebūs obligāti jāizņem atļauja Eiropas Dzelzceļa aģentūrā, kas ir dārgs process. Tā vietā Baltijas valstu atbildīgajām institūcijām būs jāvienojas par kopējiem drošības standartiem un savstarpēju sertifikācijas atzīšanu. Proti, ja Latvijas lokomotīve būs sertificēta Latvijā, tad sertifikāts būs derīgs arī Lietuvā un Igaunijā bez kādām papildu procedūrām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz plāno pirkt LDz Cargo Loģistika

LETA,21.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Dzelzceļš (LDz) no meitasuzņēmuma LDz Cargo plāno pirkt tā meitasuzņēmumu LDz Cargo Loģistika, norāda LDz vadītāja vietas izpildītājs Aivars Strakšas.

Tā gan arī esot vienīgā reorganizācija, kas skar uzņēmumu LDz Cargo. LDz Cargo Loģistika tikšot novērtēta un attiecīgi LDz Cargo tikšot samaksāta uzņēmuma vērtība. «Var teikt, ka paņemsim mazbērnu audzināšanā pie mātes uzņēmuma,» skaidro Strakšas.

Tas tikšot darīts tādēļ, lai varētu profesionālāk piesaistīt uzņēmumam kravas. Kā infrastruktūras uzturētājs LDz nevarot nodarboties ar tarifu pārdošanu citās valstīs vai piedāvāt citus pakalpojumus. Tāpat LDz Cargo Loģistika būšot jāvienojas ar stividoriem.

«Šāds process ir absolūti normāls. Lielus ieguldījumus tas neprasa. Patlaban šajā uzņēmumā strādā ap desmit cilvēku, un kopumā kompānija nav liela. Lai arī maza, tā strādā ar peļņu. Domājam gan, ka apjomus šai kompānijai vajadzētu palielināt un izvirzīt tai nopietnākas ambīcijas,» uzsver amatpersona. «Mums šķiet, ka LDz Cargo Loģistika daudz par maz dara no tā, ko uzņēmums varētu izdarīt. Tagad mums ir nepieciešama Ministru kabineta atļauja, pēc tās drīzumā iesim un lūgsim atļauju uzņēmumu nopirkt,» skaidro Strakšas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Daugavas kreisajā krastā atklāj jaunu staciju Bolderāja 2

Lelde Petrāne,10.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš 10.decembrī Rīgā Daugavas kreisajā krastā atklāja jaunu dzelzceļa staciju Bolderāja 2 ar savienojošo ceļu uz Krievu salas termināļiem, kas ļaus pakāpeniski pārvirzīt kravu plūsmu no pilsētas centra uz Krievu salu.

Projekta ietvaros ir uzbūvēta stacija Bolderāja 2 ar deviņiem sliežu ceļiem apmēram 8.5 km garumā un savienojošais sliežu ceļš uz Krievu salas termināļiem ar 10m augstiem dzelzceļa pārvadiem pār Daugavgrīvas šoseju un pār SIA Latvijas propāna gāze pievedceļu.

Projekta kopējās izmaksas veido ~41 milj. eiro, no kuriem ~30 milj eiro ir ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums, bet 11 milj. eiro - VAS Latvijas dzelzceļš finansējums. Būvniecību veica pilnsabiedrība BMGS S, savukārt būvniecības līguma vadīšana un uzraudzība bija uzticēta pilnsabiedrībai SYSTRA – L4 Bolderāja 2.

LDz īstenoja šo projektu, jo Rīgas pilsētas attīstības plāns paredz ostas pārvietošanu tuvāk jūrai un pilsētas centrālās daļas paplašināšanu, kā arī jaunu ostas termināļu būvniecību Daugavas kreisajā krastā un tādas dzelzceļa infrastruktūras attīstību, kas savienotu jaunos termināļus ar dzelzceļa tīklu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzšinējais uzņēmuma Latvijas Dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis aizturēšanas laikā mēģinājis bēgt, vēsta laikraksts Postimees.

Magoni mēģināts aizturēt uz Igaunijas-Latvijas robežas, kad viņš ar šoferi atgriezies no Igaunijas. Ignorējot aicinājumu apstāties, abi metušies bēgt. Bēgšanas laikā automašīna attīstījusi ātrumu līdz 200 kilometriem stundā.

Bēgšanas mēģinājums beidzies pēc vairākiem kilometriem, kur notikuši ceļa remontdarbi un bēgļu automašīnai nācies samazināt ātrumu.

Magoni aizturēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) darbinieki. Latvijas Televīzijas raidījums Panorāma ziņoja, ka nepilnu pusmiljonu eiro liels kukulis tika atrasts Magoņa automašīnā viņa aizturēšanas brīdī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Par LDz Cargo Loģistika valdes priekšsēdētāju apstiprina līdzšinējo valdes locekli Verneru Lūsi

Lelde Petrāne,26.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš prezidentu padome SIA LDz Cargo Loģistika dalībnieku sapulcē par uzņēmuma valdes priekšsēdētāju apstiprināja līdzšinējo valdes locekli Verneru Lūsi.

Līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Andris Reķis turpinās darbu SIA LDz Cargo Loģistika valdē.

Kopš šā gada 11.augusta SIA LDz Cargo Loģistika ir VAS Latvijas dzelzceļš meitas uzņēmums, kura galvenais uzdevums ir izstrādāt un aktīvi starptautiski virzīt Latvijas tranzīta koridora vienoto piedāvājumu.

V. Lūsis transporta un loģistikas nozarē Latvijā strādā vairāk nekā 20 gadus.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitas sabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDZ CARGO, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDZ infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDZ ritošā sastāva serviss, apsardzes uzņēmuma SIA LDZ apsardze, kā arī loģistikas uzņēmuma SIA LDz Cargo loģistika.

Komentāri

Pievienot komentāru