Jāspēj mainīties līdzi pieprasījuma tendencēm un jānodrošina kvalitatīvs serviss, tad apgrozījuma kāpums neizpaliks, teic SIA Arkolat prezidente Daina Pečate.
Trauku, virtuves piederumu un mājsaimniecības preču tirgotājs SIA Arkolat kāpinājis apgrozījumu no 4,6 miljoniem eiro 2009. gadā līdz 8.2 miljoniem eiro 2014. gadā, un tas iekļauts Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā. Uzņēmuma prezidente Daina Pečate atzīst, ka izaugsme gājusi soli solī ar Latvijas ekonomikas augšupejas tempu. Tirdzniecībā strādājošie uzņēmumi ir ļoti jutīgi. Tos ietekmē gan iekšējā tirgus klimats, gan ārējie faktori, arī ģeopolitiskie notikumi – Krievijas un Ukrainas attiecības. «Tirdzniecība attīstās ātri, un tirgus dalībniekiem strauji jāspēj mainīties un jāreaģē uz pircēju paradumu maiņu. Tā ir ļoti dinamiska nozare, kas nepelnīti netiek mīlēta, lai arī dod nozīmīgu pienesumu valsts budžetam un nodarbina daudz cilvēku. Tikai eksports mūs neglābs, jo iedzīvotājus baro iekšējā tirgus ekonomikas aktivitāte,» pārliecināta ir D. Pečate. Taujāta par uzņēmuma attīstības veiksmes atslēgām, D. Pečate kodolīgi teic, ka tas ir neatlaidīgs darbs vairāk nekā 20 gadu garumā un gatavība pārmaiņām. «Pēdējos piecos gados cītīgi esam izvērtējuši preču sortimentu, lai piedāvātu tikai klientu pieprasītas preces, rekonstruējām iepirkumu daļu, veicām kategoriju analīzi, kā arī pastāvīgi lielu vērību pievēršam darbinieku apmācībai,» viņa turpina.
Arkolat darbojas trīs biznesa virzienos - HoReCa (viesnīcu, restorānu un kafejnīcu) segmentā, piegādā preces lielveikaliem, kā arī ar veikalu tīklu Rito darbojas mazumtirdzniecībā. «Mums ik dienas jāspēj sadalīt uzmanību uz trīs segmentiem un to klientiem. Jāreaģē ātri un jāsaprot, kas katram ir svarīgi,» teic D. Pečate. HoReCa segmentā klienti esot ļoti prasīgi. Tiem ir svarīgi ne tikai atrast partneri, pie kura iegādāties kvalitatīvas preces, bet tādu, kas ir uzticams tirgus dalībnieks, spēj nodrošināt servisu.
Otrs biznesa virziens ir lielveikali – Rimi, Prisma, Sky, Depo, Elvi, Tops u.c., kuriem Arkolat piegādā traukus un virtuves piederumus. D. Pečate teic, ka lielveikaliem palīdzam sekot līdzi visām aktualitātēm trauku un virtuves piederumu jomām, līdz ar to Arkolat ir ne tikai preču piegādātājs, bet partneris sortimenta izvēlē. Viņa ievērojusi, ka pēc krīzes cilvēki naskāk sāka pirkt katlus un pannas. Visticamāk, tādēļ, ka paši mājās sāka vairāk gatavot.
Trešais Arkolat biznesa virziens ir mazumtirdzniecības veikalu tīkls Rito. Patlaban Rīgā ir septiņi veikali, un vēl pa vienam Ventspilī un Liepājā. Tas esot optimāls skaits. Uzņēmēja teic, ka citās reģionu pilsētās veikalus vismaz tuvākajā nākotnē atvērt negrasās. Klātbūtne tiek nodrošināta interneta veikala formātā. Arī Rīgā Rito izvietoti lielajos tirdzniecības centros, un tikai viens no tiem, kas bija pirmais Rito veikals, vēl aizvien strādā Marijas ielā.
Plašāk lasiet Jāpārzina trauku modes nianses trešdienas, 19.augusta laikrakstā Dienas Bizness (16.lpp)!