Foto

Atklāts Baltijā lielākais trauku un virtuves piederumu veikals Arkolat

Dienas Bizness,22.05.2015

Jaunākais izdevums

Latvijā lielākais trauku un mājsaimniecības preču izplatīšanas uzņēmums SIA Arkolat atklājis paplašināto veikalu Rīgā, Mūkusalas ielā 72B, kur 1255 m2 izvietoti vairāk kā 10 000 preču veidi gatavošanai, servēšanai un mājsaimniecībai. Tādejādi SIA Arkolat trauku veikals kļuvis par lielāko Baltijā.

Kopējās investīcijas tirdzniecības telpu, noliktavas un sortimenta paplašināšanā veido pusmiljonu eiro. Uzņēmumā notiek aktīvs darbs pie tiešā servisa paplašināšanas viesnīcām, restorāniem un kafejnīcām. SIA Arkolat aģentu komanda attīsta speciālo pasūtījumu segmentu līdzās traukiem un virtuves piederumiem piedāvājot profesionālo tehniku, mēbeles, tekstilizstrādājumus u.tml. Šobrīd uzņēmums sadarbojas ar vairāk nekā 200 piegādātājiem, kas dod iespēju sniegt pilna spektra servisu ikvienam, kurš atver savu ēdināšanas uzņēmumu.

SIA Arkolat šogad plāno turpināt izaugsmi, radīt papildus darba vietas un palielināt tirgus daļu. Līdz gada beigām plānots dubultot trauku un virtuves piederumu veikala kopējo apgrozījumu.

SIA Arkolat ir dibināts 1994. gadā un šobrīd ir vadošais trauku un mājsaimniecības preču uzņēmums Baltijā. Uzņēmums ir oficiālais pārstāvis Latvijā tādiem pasaulē labi zināmiem zīmoliem, kā Arcoroc, Chef&Sommelier , Spiegelau, Figgjo, Tramontina, Tescoma, Ballarini, WMF, Seltmann Weiden, Cole&Maison, Papstar u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāspēj mainīties līdzi pieprasījuma tendencēm un jānodrošina kvalitatīvs serviss, tad apgrozījuma kāpums neizpaliks, teic SIA Arkolat prezidente Daina Pečate.

Trauku, virtuves piederumu un mājsaimniecības preču tirgotājs SIA Arkolat kāpinājis apgrozījumu no 4,6 miljoniem eiro 2009. gadā līdz 8.2 miljoniem eiro 2014. gadā, un tas iekļauts Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā. Uzņēmuma prezidente Daina Pečate atzīst, ka izaugsme gājusi soli solī ar Latvijas ekonomikas augšupejas tempu. Tirdzniecībā strādājošie uzņēmumi ir ļoti jutīgi. Tos ietekmē gan iekšējā tirgus klimats, gan ārējie faktori, arī ģeopolitiskie notikumi – Krievijas un Ukrainas attiecības. «Tirdzniecība attīstās ātri, un tirgus dalībniekiem strauji jāspēj mainīties un jāreaģē uz pircēju paradumu maiņu. Tā ir ļoti dinamiska nozare, kas nepelnīti netiek mīlēta, lai arī dod nozīmīgu pienesumu valsts budžetam un nodarbina daudz cilvēku. Tikai eksports mūs neglābs, jo iedzīvotājus baro iekšējā tirgus ekonomikas aktivitāte,» pārliecināta ir D. Pečate. Taujāta par uzņēmuma attīstības veiksmes atslēgām, D. Pečate kodolīgi teic, ka tas ir neatlaidīgs darbs vairāk nekā 20 gadu garumā un gatavība pārmaiņām. «Pēdējos piecos gados cītīgi esam izvērtējuši preču sortimentu, lai piedāvātu tikai klientu pieprasītas preces, rekonstruējām iepirkumu daļu, veicām kategoriju analīzi, kā arī pastāvīgi lielu vērību pievēršam darbinieku apmācībai,» viņa turpina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Viesmīlībā izvēlas dabisko

Anda Asere,05.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar restorāna vai kafejnīcas logo apdrukāti trauki palīdz nostiprināt kompānijas zīmolu, palikt apmeklētāju atmiņā un ir atpazīstami sociālo tīklu bildēs; tie var kalpot par reklāmu un aicināt atgriezties.

Trauku tirdzniecības uzņēmuma SIA Arkolat 2018. gada apgrozījums sasniedza 6,64 miljonus eiro. Latvijā kopumā ir deviņi Rito veikali, un pērn uzņēmums atvēra jaunu veikalu ārpus Latvijas – pirmo Tallinā, jaunajā tirdzniecības centrā T1. «Ilgi domājām par Rito pārrobežu paplašināšanu, un beidzot pagājušā gada nogalē veikals Tallinā tika atvērts. Decembris bija labs, janvāris, februāris – kā jau janvāris un februāris tirdzniecībā. Cerības ir labas, jo izskatās, ka igauņiem patīk mūsu piedāvājums.

Krāsu izvēlē gan Igaunijā vairāk dominē ziemeļnieciskie toņi un dizains,» stāsta Daina Pečate, SIA Arkolat līdzīpašniece. Rito jaunajā veikalā uzņēmums ir ieguldījis ap 80 tūkstošiem eiro, un ir ieviesta jauna veikala iekārtojuma koncepcija. Vaicāta, vai šogad ir plānota kāda jauna tirdzniecības vieta, viņa norāda, ka vispirms uzņēmumam nepieciešams nostiprināties kaimiņvalsts tirgū, taču šogad ir plānots investēt Rito veikala atjaunošanā tirdzniecības centrā Spice Home.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Meitas un mātes attiecības darbā tiek noliktas otrā plānā

Linda Zalāne,28.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dainas Pečates uzņēmumam SIA Arkolat pirms septiņiem gadiem pievienojās viņas meita Laura Buharina. «Uzņēmumam ir vairāk nekā 20 gadu un tas ir loģiski, ka bērni (meita un dēls) ir izauguši līdz ar to. Tiesa, vispirms bija meita un pēc tam Arkolats,» smejot atzīst Arkolat (veikalu tīkls Rito) prezidente Daina Pečate.

Kad meitai Laurai bija astoņi gadi, tad viņas vārdam par godu tika nodēvēts Rito veiklas Brīvības ielā un mazā atvase kopā ar tēti atklāšanas pasākumā pārgriezuši svinīgo lenti. Daina atzīst, ka viņa nekad nav mudinājusi meitu sākt strādāt ģimenes uzņēmumā, bet esot ļoti priecīga par šādu dzīves pavērsienu.

Atgriežas mājās

Laura 18 gadu vecumā devusies mācīties uz Toronto, tad studēt uz Londonu, kur apguvusi mārketinga un personālvadības zinības. Vasaras mēnešos viņa mēdza pastrādāt Rito veikalā kā pārdevēja. «Vienu dienu Laura atnāca mājās un priecīgi paziņoja, ka viņai labi izdodoties apkalpot klientus arī krievu valodā,» stāsta Daina. 2008. gadā Laura pieņēmusi lēmumu atgriezties Latvijā, un viņai ģimenes uzņēmumā uzticēta mazumtirdzniecības veikalu tīkla vadītājas vieta. Viņas pārraudzībā nonāca desmit veikalu vadīšana. «Tas bija liels izaicinājums, bet zināju, ka man šo darbu neuzticētu, ja nebūtu pārliecības, ka es to varēšu izdarīt. Turklāt veikalu tīklu savulaik bija izveidojis tētis, kurš tiem veltīja daudz darba un sirdssiltuma. Daudzi veikalu vadītāji uzņēmumā strādā vēl no tā pirmsākumiem un pazina mani, kad biju vēl bērns. Krīzes laikā man bija jāpieņem nepopulāri lēmumi un arī jāsamazina darbinieku skaits,» stāsta Laura. Daina meitas šaubas kliedējusi, norādot, ka krīzes laikā nav tik liela nozīme darba pieredzei, kādas ir zināšanām un spējai ātri reaģēt uz notiekošo tirgū. «Saudzēt un kaut kā īpaši attiekties pret meitu kā darbinieci nedrīkstēju, jo citi kolēģi to redzētu un vērtētu. Protams, tas bija izaicinājums arī man,» atzīst Daina. Laura neslēpj, ka sākumā viņu tirdījusi apziņa, ka jāpierāda savas spējas ne tikai mammai, bet arī darbiniekiem, kuri, protams, viņu vērtēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Diētas šķīvja OnPlate radītājas sākušas darbu pie eksporta veicināšanas

LETA,24.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diētas šķīvja OnPlate radītājas sākušas darbu pie eksporta veicināšanas, aģentūrai LETA apstiprina uzņēmuma SIA OnPlate īpašnieces Līga Balode un Tatjana Tepo.

Viņa norāda, ka patlaban tiek kārtotas formalitātes, lai varētu noslēgt līgumu ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA). «Bijām aizgājušas uz LIAA konsultāciju, patlaban pildām dokumentus, lai noslēgtu ar LIAA līgumu un izmantotu aģentūras pakalpojumus eksporta veicināšanai.»

Uzņēmuma OnPlate mērķis ir iekarot arī citu valstu tirgus, tādēļ sākotnēji diētas šķīvis ir izveidots trīs valodās. «Mēs esam nopietni noskaņojušās eksportam un centīsimies ar mūsu produktu popularizēt Latviju, Latvijas produktu un vērtības,» atzīmē uzņēmuma īpašnieces.

Tāpat šī gada februārī uzņēmums OnPlate ir noslēdzis līgumu ar veikalu Rito pārvaldītāju SIA Arkolat, līdz ar to OnPlate šķīvjus patlaban var nopirkt Rito veikalos visā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jaunais LTRK prezidents Rostovskis apņemas divkāršot biedru skaitu un pieņemt LTRK likumu

Dienas Bizness,26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

26.martā Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) biedru kopsapulcē ar pārliecinošu balsu vairākumu uz nākamajiem 3 gadiem LTRK prezidenta amatā tika ievēlēts Aigars Rostovskis.

«Prezidentūras pirmajā trīsgadē organizācijas jaudas un ietekmes vairošanai apņemos divkāršot biedru skaitu, aktīvi un pašaizliedzīgi strādājot Latvijas uzņēmumu eksporta veicināšanai, uzņēmējdarbības vides uzlabošanai un biedru konkurētspējas un kapacitātes celšanai ne vien Rīgā, bet visos valsts reģionos. Starp prioritāri veicamajiem darbiem ir arī LTRK likuma pieņemšana – Latvija nevar palikt starp tām 9 Eiropas Savienības valstīm, kurās vadošajai biznesa organizācijai nav likumdošanā nostiprināta svara! » akcentē A.Rostovskis.

«Tirdzniecības un rūpniecības kamerai jākļūst par karognesēju Latvijas nākotnes ekonomikai – produktīvai, uz eksportu vērstai un ārvalstu tirgos konkurētspējīgai!» uzsver LTRK prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trauku mazumtirdzniecības veikalu tīkls RITO turpmāk savus klientus uzrunās jaunā vizuālajā identitātē ar devīzi «Lai dzīve skan!». To atzīmējot, sadarbībā ar mākslinieci Elitu Patmalnieci radīta trauku kolekcija.

Ēriks Stendzenieks un reklāmas aģentūras MOOZ! radošā komanda jaunajā RITO logotipā ir apvienojuši dzīves ritējuma un trauku simbolu. Vizuālajā identitātē ir ietverts «punkta» emocionālais aspekts, ar to apzīmējot nozīmīgākos dzīves pagrieziena punktus, notikumus un patīkamas pārmaiņas, piemēram, jaunas ģimenes dibināšanu, jaunas dzīvesvietas svinēšanu un ikgadējus svētkus – dzimšanas dienas, Ziemassvētkus un citus nozīmīgus notikumus katra cilvēka dzīvē. Jaunais grafiskais zīmols veikalos un uzņēmuma komunikācijā tiek ieviests līdz ar svētku iepirkšanās sezonas sākumu.

Radīta arī jauna trauku kolekcija ar mākslinieces Elitas Patmalnieces veidoto dizainu. Trauku kolekcija ir tapusi ciešas sadarbības rezultātā starp mākslinieci un lielāko Latvijas trauku apdrukas ražotni Dekolserviss. Kopējais process no idejas, zīmējuma un trauku izvēles līdz pat tehniskajam risinājumam un darba realizācijai ir aizņēmis divus mēnešus. Jaunās kolekcijas trauki ir veidoti dekola tehnikā, kas ietver roku darbu, kura rezultātā dekols tiek apdedzināts ļoti karstā temperatūrā un trauku dekors nav nomazgājams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neviens no ap 60 000 šobrīd Latvijā lietošanā esošiem kases aparātiem neatbilst jauno noteikumu prasībām, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ministru kabineta (MK) sēdē izskatītie grozījumi noteikumos paredz jaunas tehniskās prasības kases aparātiem no 2017. gada 1. janvāra. Tie papildus ietver vairākus drošības kritērijus. Tādu līdz šim nav bijis, un arī citu valstu pieredzē šādu precedentu nav. Izmaiņu rezultātā Latvijā būs jauna parauga kases aparāti un kases sistēmas – visa tehnika un programmatūra. Situāciju tirgū Ziemassvētku laikā nākamgad ieskicē SIA Arkolat (deviņu veikalu Rito tīkls) vadītāja Daina Pečate: «Pirms gadumijas, kad ir lielākais pircēju pieplūdums un jādomā par pārdošanu, uzmanības centrā būs kases aparātu nomaiņa. Tas uzņēmējiem būs papildus pilnīgi nevajadzīgs stress.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mākslinieks Roberts Koļcovs iepazīstinājis ar jaunajām trauku dizaina sērijām Ziedošais cukini un Rāmā savienība, kas radītas ciešā sadarbībā ar Latvijas trauku apdrukas ražotni Dekolserviss.

Roberta Koļcova dizaina trauku sērijā ietilpst krūzes un deserta šķīvji, kas veidoti dekola tehnikā, ietverot roku darbu, kura rezultātā dekols tiek apdedzināts ļoti karstā temperatūrā un trauku dekors nav nomazgājams.

Kopējais process no idejas, zīmējuma un trauku izvēles līdz pat tehniskajam risinājumam un darba realizācijai ir aizņēmis 2 mēnešus.

Roberta Koļcova veidotā trauku sērija tiks tirgota RITO veikalos un internetā.

Pazīstamu Latvijas mākslinieku veidotas trauku kolekcijas RITO plāno piedāvāt arī nākamajā gadā. Šobrīd veikalos pieejamas arī mākslinieces Elitas Patmalnieces dizaina trauku sērijas.

SIA ARKOLAT trauku un virtuves piederumu mazumtirdzniecības tīkls RITO savu darbību uzsāka 1993. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbībā ar lielāko Latvijas trauku apdrukas ražotni Dekolserviss, mūziķis Igo izveidojis plašu dizaina tējas servīzi un glāžu sēriju, kas sagatavota, izmantojot Igo zīmējumus un trauku dekora dizainu, informē SIA Arkolat pārstāve Lelde Klekere.

Jaunā kolekcija 11.februārī tika prezentēta Rito trauku veikalā tirdzniecības parkā Alfa. «Trauku noformējumā izmantoju zīmējumus, kas radušies pētot un zīmējot manā dārzā augošā ginka koka lapas, attīstot tās līdz tauriņa tēlam. Ginks tiek uzskatīts par abpusējas sapratnes, mīlestības, dzīves ilguma un nepārtrauktības simbolu. Taurenis ir ļoti spēcīgs simbols daudzās kultūrās un simbolizē prieku, brīvību un cerību. Leģenda vēsta, ka tauriņi nodod ikvienu vēlēšanos tālāk debesīm. Pateicos par iespēju kopīgi attīstīt ideju par vienotu trauku sērijas izveidi, tādā veidā rosinot meklēt dzīvē skaisto un saskanīgo,» par paveikto teic autors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Seši uzņēmumi, tostarp Rimi un Maxima, apņemas pastkastītēs neievietot reklāmas bez piekrišanas

Zane Atlāce - Bistere,20.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Darba devēju konfederācijas birojā šodien, 20.jūnijā pirmie seši uzņēmumi Latvijas parakstīja memorandu, apņemoties pastkastītēs bez adresātu piekrišanas neievietot reklāmas materiālus un citus neadresētus sūtījumus.

Memorandu parakstīja Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācija, Pasta komersantu biedrība, SIA Rimi Latvija, SIA Maxima Latvija, AS Fitek, SIA Poligrāfijas grupa Mūkusala, SIA Arkolat un SIA Cenuklubs. Pievienoties memorandam aicināti arī citi uzņēmumi, kas savā darbībā izplata neadresētus pasta sūtījumus.

Dokumenta parakstītāji ir apņēmušies ievērot pastkastīšu īpašnieku vēlmi nesaņemt neadresētos sūtījumus, ja tā ir izteikta, uzlīmējot uz pastkastītes vai nu vienota parauga informatīvo zīmi, vai arī cita izskata līdzvērtīga satura zīmi.

Tāpat paredzēts, ka reklāmdevēji nodrošinās iespēju pastkastītes īpašniekam saņemt vienota parauga informatīvo zīmi, kas izstrādāta sadarbībā ar Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas audzēkņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki jau izsenis vēlējušies caur atslēgas caurumu ielūkoties nākotnē, un labākais laiks, kad to darīt, ir brīdis, kad gads tuvojas savai mijai.

Dienas Bizness aicināja dažādu nozaru uzņēmējus izliet laimi, lai pēc tam izteiktu minējumu par gaidāmo gadu, kā arī teikt savu vēlējumu Latvijai.

Sapurināties un sākt strādāt

Daina Pečate, mājsaimniecības piederumu tirgotāja SIA Arkolat līdzīpašniece:

Izlietajā laimē es saskatu prieka ziedu, kas mums, tirdzniecības darbiniekiem, ir ļoti nepieciešams, jo mums reizēm ir jāatrod prieks pat tur, kur tā nav. Es novēlu, lai visiem, neskatoties ne uz ko, prieks atrodas un ir iespēja to dot citiem. Savam uzņēmumam un darbiniekiem es novēlu izturību, cerību un ticību, ka labais vienmēr uzvar un pēc sliktām dienām vienmēr nāk labās. Katram personīgi novēlu mirkli, kad padomāt par sevi, tuvajiem un smelties enerģiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa birojs neizprot situācijas nopietnību un nav gatavs virzīt risinājumus sabiedrības iesaistei tautsaimniecības atdzīvināšanai un daudzveidības saglabāšanai - tā secinājusi Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) pēc tikšanās ar Ministra prezidenta biroja vadītāju Jāni Patmalnieku.

LTA norāda, ka situācija tūrisma, viesmīlības un saistītajās nozarēs Latvijā praktiski visu pandēmijas laika periodu, izņemot 2020.gada periodu, kad tika īstenots Baltijas burbulis ir bijusi sliktāka, nekā citviet Eiropā, tajā skaitā kaimiņvalstīs.

Kā publiski ir izskanējis, valdībai ir plāns atcelt gandrīz visus ierobežojumus pēc ārkārtējās situācijas beigām, sākot ar 1. martu, atstājot tikai pamatierobežojumus, piemēram, masku valkāšanu sabiedriskajās vietās, 2 metru distances ievērošanu un dažus citus.

Tomēr LTA prezidents Henriks Danusēvičs sanāksmē pauda, ka ierobežojumu atcelšanas temps ir pārāk lēns un jāiet Pasaules Veselības organizācijas ieteiktajā ceļā un jāsabalansē vīrusa apkārošana un ekonomiskās intereses. "Mēs atbalstam to, ka Veselības ministrija nosaka pasākumus, kas ir veicami, lai ierobežotu slimības izplatību, tomēr, ja VM piedāvātie un bieži vien uzspiesti priekšlikumi ir daudz stingrāki, nekā valstīs ar zemāku saslimstību, vajadzīgs kāds, kas tos sabalansē. Mūsuprāt, jau tagad vajadzētu sākt atcelt ierobežojumus, kas ir iesīkstējuši un kas būtiski atšķiras no ES valstīs pieņemtajiem, piemēram, prasība par 25 m2 uz vienu pircēju tirdzniecības vietās, kas ir pilnīgs absurds. Veselības ministrija vēl novembrī piekrita, ka to varētu atcelt, bet uz februāra sākumu nekas nav izdarīts. Tāpēc uzskatam, ka ierobežojumu atcelšanas temps būtiski jāpaātrina," norāda H.Danusēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru