Tirdzniecība un pakalpojumi

Pētījumā noskaidroti atlaižu kuponu klupšanas akmeņi

Gunta Kursiša,29.11.2012

Jaunākais izdevums

Atlaižu kuponi ir kļuvuši par populāru mārketinga rīku jaunu klientu piesaistīšanā. Zināms arī, ka neveikli izveidota atlaižu kuponu kampaņa biznesam var nenest gaidīto efektu, tādēļ mārketinga pētnieki, par piemēru ņemot trīs uzņēmumus, noskaidrojuši, kā šāda veida kampaņas ietekmējušas uzņēmējdarbību īstermiņā un ilgtermiņā.

Pētnieks Barats Radžans un V. Kumars aplūkoja atlaižu kuponu kampaņas trīs lokālos uzņēmumos kādā ASV dienvidaustrumu pilsētā – nacionālās virtuves restorānu, kura neto peļņa mēnesī parasti bija 2,5 tūkst. ASV dolāru, automašīnu mazgāšanas pakalpojuma uzņēmumu, kas ik mēnesi parasti nopelnīja sešus tūkst. ASV dolāru un skaistumkopšanas salonu/SPA, kura mēneša peļņa parasti veidoja 6,6 tūkst. ASV dolāru mēnesī, raksta sloanreview.mit.edu.

Pētnieki «uzmanīja» šos uzņēmumus vienu gadu. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kuros gadījumos atlaižu kuponu kampaņas uzņēmuma peļņu palielinās.

Tika noskaidrots, ka pašreizējā formā atlaižu kuponi nav ideāli piemēroti klientu piesaistīšanai un uzņēmējdarbības peļņas palielināšanai. Lai arī visiem trīs uzņēmumiem, kas piedalījās pētījumā, izdevās atlaižu laikā piesaistīt ievērojamu skaitu patērētāju, visas trīs kompānijas mēnesī, kad norisinājās akcijas kuponu kampaņa, piedzīvoja būtiskus zaudējumus. Nacionālās virtuves restorānā zaudējumi pirmajā mēnesī veidoja septiņus tūkst. ASV dolāru, automašīnu mazgāšanas uzņēmumam – 6,3 tūkst. ASV dolāru, bet SPA - 11,76 tūkst. ASV dolāru.

Šie zaudējumi nebūtu nozīmīgi, ja nākamajos mēnešos uzņēmumi palielinātu savu peļņu, tomēr šajā gadījumā tā nenotika, un visiem trim uzņēmumiem bija grūtības noturēt atlaižu kuponu laikā piesaistītos klientus. Saskaņā ar pētījumu, automašīnu mazgāšanas biznesam un restorānam būs nepieciešami attiecīgi 15 un 18 mēneši, lai atkopotos no kuponu radītajiem zaudējumiem, savukārt SPA tie būs 98 mēneši jeb astoņi gadi.

Tādējādi secināts, ka uzņēmumiem, kas vēlas mārketingā izmantot atlaižu kuponus, ir rūpīgi jāizdomā tādi piedāvājumi, lai viņi «neatdotu pārāk daudz».

Lai izvairītos no zaudējumu rašanās pētnieki ieteikuši sekot trīs galvenajiem principiem:

1. Izmantojiet kuponus, lai izveidotu plašākas attiecības ar jaunajiem klientiem. Tā kā katrs jaunais klients katrā no pētījuma uzņēmumiem biznesam nesa zaudējumus, tiek ieteikts «kuponu klientu» apmeklējumus izmantot, lai pārdotu citus pakalpojumus un produktus. Lai arī lielākā daļa patērētāju iegādājas atlaižu kuponus speciālam mērķim, pastāv iespējas «paplašināt attiecības», piemēram, masāžas salons var mēģināt pārdot tā skaistumkopšanas produktus utt.

2. Stratēģiska atlaižu piedāvāšana. Tā kā ar kuponu palīdzību produkti un pakalpojumi tiek iegādāti par zemāku cenu, patērētāji cer, ka arī nākotnē šis produkts būs lēts. Pastāv arī tāds patērētāju slānis, kas iegādājas tikai nocenotus pakalpojumus vai preces. Pētnieki iesaka atlaižu laikā piedāvāt mērenāku cenas samazinājumu. Piemēram, minētais restorāns izveidoja otru akcijas kuponu kampaņu, kuras laikā kupons darbojās tikai otrdienās un ceturtdienās – vismazāk noslogotajās nedēļas dienās, un atlaide tika samazināta no 50% līdz 30%. Rezultātā uzņēmumam radītie zaudējumi akcijas dēļ saruka teju līdz nullei.

3. Nodrošinieties pret esošā apgrozījuma samazināšanu. Fakts, ka atlaižu kuponus izmanto pastāvīgie klienti, iedragā peļņu un arī iedrošina patērētāju «izdevīgumu meklējošu uzvedību». Viens no veidiem, kā to novērst, ir piedāvāt kuponus tikai jauniem klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem pielāgojoties arvien augošajām patērētāju prasībām un vajadzībām, mazumtirdzniecības nozare šobrīd piedzīvo būtiskas pārmaiņas.

“StrongPoint" organizētajā "Baltic Retail Forum 2024" pasākumā tehnoloģiju uzņēmums “Zebra Technologies” stāstīja par mazumtirdzniecības veikalu transformāciju, uzsverot, ka ikreiz, kad patērētājs gūst uzlabotu iepirkšanās pieredzi, viņa gaidas no mazumtirdzniecības uzņēmumiem tiek paceltas jaunā, augstākā līmenī.

Mazumtirdzniecības nozare šobrīd piedzīvo būtiskas pārmaiņas, kas galvenokārt saistītas ar darbaspēka izmaksu pieaugumu un nepieciešamību darīt vairāk, izmantojot mazāk resursu. Uzņēmumi izjūt spiedienu paaugstināt efektivitāti un samazināt izmaksas, vienlaikus uzturot augstu pakalpojumu kvalitāti. Tehnoloģiju uzņēmums "Zebra Technologies" uzsver, ka tirdzniecības tehnoloģijām ir būtiska loma darbības procesu racionalizēšanā un klientu pieredzes uzlabošanā. Mazumtirgotāji konkurē gan tradicionālajā, gan tiešsaistes tirgū, un “izdzīvo” tie, kas spēj ātri pielāgoties mainīgajām tirgus tendencēm un ieviest inovatīvus risinājumus. Tāpēc tradicionālie mazumtirgotāji aktīvi investē tirdzniecības tehnoloģijās un uzlabo veikalu darbību, lai saglabātu konkurētspēju un atbilstu patērētāju augošajām prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Iedzīvotāji kolektīvās iepirkšanās portālos pērn iztērējuši 13 miljonus latu

Žanete Hāka,20.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā, iegādājoties preces un pakalpojumus, kuri tika pārdoti kolektīvās iepirkšanās portālos, Latvijas iedzīvotāji iztērējuši 12,72 miljonus latu, liecina Gudriem.lv kolektīvās iepirkšanās portālu salīdzināšanas servisa pētījuma dati.

Tādejādi gada laikā apjomi auguši par 15%. Pēc portāla Gudriem.lv prognozes, arī šajā gadā tirgus pieaugs par 10 – 15%, jo, pateicoties eiro ieviešanai, Latvijas tirgū ienāks jauni kolektīvās iepirkšanās portāli no kaimiņu valstīm.

Pagājušā gada laikā tika pārdoti apmēram 1,3 miljoni kuponu (gadu iepriekš – 1,6 milj. kuponu). Populārākie pēc pārdoto kuponu skaita, 2013. gadā bijuši kuponi no sadaļas mājai un dārzam, apģērbi un aksesuāri, kā arī kuponi no skaistumkopšanas sadaļas. Gadu iepriekš populārākie kuponi bija skaistumkopšanas salonu piedāvājumi.

Statistikas dati par lielāko apgrozījumu uzrāda citu ainu – trešā daļa no gada apgrozījuma summas (2,7 miljoni latu) iztērēta ceļojumu kuponu iegādei. Tieši šī kategorija ieņem pirmo vietu ienesīgāko kolektīvās iepirkšanās piedāvājumu topā. Tālāk seko preces mājai (123,3 tūkstoši pārdotu kuponu ar kopējo summu 1,036 miljoni latu) un ķermeņa kopšanas procedūru piedāvājumi (67,5 tūkstoši kuponu ar kopējo summu – 865,4 miljoni latu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Uzņēmumus aicina iesaistīties iedzīvotāju motivēšanā vakcinēties pret Covid-19

LETA,17.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji var iesaistīties savu darbinieku un citu sabiedrības grupu motivēšanā vakcinēties pret Covid-19, pirmdien žurnālistiem sacīja Nacionālā veselības dienesta Vakcinācijas projekta nodaļas vadītāja Eva Juhņēviča.

Plānots, ka birojs šonedēļ aicinās uzņēmējus iesaistīties iedzīvotāju motivēšanās saņemt vakcīnu pret Covid-19. Vakcinēšanas procesa organizētāji aicina darba devējus domāt par bonusiem saviem darbiniekiem, kas ir potējušies pret Covid-19, piemēram, papildu brīvdienu, piemaksu vai kādām citām priekšrocībām.

"Zinām, ka lielie uzņēmumi tiešām domā par saviem darbiniekiem, lai viņiem pēc vakcinēšanās fakta būtu ērti, un uzsver darbiniekiem, cik svarīgi ir vakcinēties," norādīja Juhņēviča.

Otrs virziens, ko vēlas attīstīt Vakcinācijas projekta nodaļa, ir dažādi bonusi, kuponi, dāvanas iedzīvotājiem par vakcinēšanos. Pēc Juhņēvičas paustā, tie varētu būt īpašie piedāvājumi vai kuponi no uzņēmumiem, ko varētu izsniegt lielajos vakcinācijas centros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā un Igaunijā strādājošais e-komercijas uzņēmums Cherry Media no piektdienas izbeidz savu darbību. Visi līdz šim uzņēmumā iegādātie pakalpojumi ir nodrošināti ar līgumiem, un vairākums klientu necietīs zaudējumus, liecina šodien izplatīts paziņojums.

Cherry Media valdes loceklis Andress Susi uzsver, ka pēdējos mēnešos aktīvi tika meklēti risinājumi, lai mazinātu ekonomiskās grūtības, tomēr šobrīd ir pieņemts lēmums izbeigt uzņēmuma darbību.

«Mums patiesi žēl, ka esam nonākuši šādā situācijā, un, neskatoties uz visiem pūliņiem, mums tomēr ir jāslēdz uzņēmuma durvis,» sacīja A. Susi. «Mēs aktīvi strādājam, lai visi no aptuveni 3400 Latvijas klientiem saņemtu iegādātos pakalpojumus. Cenšamies palīdzēt un būt pieejami visām iesaistītajām pusēm un sadarbojamies ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru.»

Uzņēmumā līdz šim iegādātie kuponi, tajā skaitā uz restorāniem un SPA centriem, joprojām ir derīgi uz tādiem pašiem noteikumiem pie visiem pakalpojumu sniedzējiem. Cherry ar visiem pakalpojumu sniedzējiem ir noslēdzis līgumus, kas nodrošina patērētājiem pakalpojumu saņemšanu. Ir apmaksāta arī lielākā daļa ar Cherry starpniecību iegādāto lidmašīnu biļešu un ceļojumu. Tomēr klientu ērtībai uzņēmums aicina cilvēkus, kas iegādājušies ceļojumus, sazināties ar uzņēmumu pa e-pastu [email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šorīt tehnisku iemeslu dēļ tika atcelts lidsabiedrības airBaltic reiss no Rīgas uz Berlīni un no Berlīnes uz Rīgu, informē airBaltic pārstāve Alise Briede.

Reisus nebija iespējams izpildīt arī ar rezerves lidmašīnu. Taču uzņēmumā plānota būtiska situācijas uzlabošanās pēc jauno Kanādā ražoto CS300 lidaparātu saņemšanas.

Lidsabiedrība airBaltic izsaka nožēlu par izmaiņām pasažieru ceļošanas plānos. Lidsabiedrība darīja visu iespējamo, lai visiem pasažieriem tiktu piedāvātas alternatīvas ceļošanas iespējas ar tuvākajiem iespējamiem airBaltic un citu aviokompāniju reisiem, kā arī gaidīšanas laikā pasažieriem tiek piedāvāti maltīšu kuponi. Pasažieriem, kuri nevēlēsies izmantot lidojumu alternatīvas, tiks atdota pilna biļešu cena, informē Briede.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

LG viedtālruņa PR pasākuma apmeklētāji ierodas ar pneimatiskajiem ieročiem

Jānis Rancāns,14.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas kompānijas LG jaunākā viedtālruņa G2 reklāmas pasākuma laikā vismaz divdesmit cilvēki guvuši ievainojumus un septiņiem no viņiem bijusi nepieciešama hospitalizācija.

LG vienā no Dienvidkorejas parkiem sarīkoja pasākumu, kura laikā gaisā tika palaisti 100 ar hēliju pildīti baloni, kuriem bija piestiprināti kuponi par kuriem bez maksas varēja saņemt G2 viedtālruņus.

Uz pasākumu ieradušies daudzi cilvēki, no kuriem daļa bijusi bruņojusies ar pneimatiskajiem ieročiem un nūju galos piestiprinātiem nažiem, lai ar to palīdzību tiktu pie kārotajiem kuponiem, vēsta Korea Times. Pūlim cenšoties tikt pie kuponiem, izcēlušās nekārtības, kuru laikā ievainojumus guvuši divdesmit cilvēku. Vietējie mediji notiekošo salīdzinājuši ar ainu no filmas World War Z, kurā zombiji, pūloties šķērsot augstu sienu, rāpjas cits uz cita.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Kriminālprocesā par piesavināšanos iepirkšanās portālā Cherry figurē 15 cietušie

LETA,24.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) izmeklētajā kriminālprocesā par piesavināšanos kolektīvās iepirkšanās portālā Cherry figurē 15 cietušās personas.

Pagājušā gada vasarā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) paziņoja, ka ir saskatījis noziedzīga nodarījuma pazīmes kolektīvās iepirkšanās portāla SIA Cherry Media darbībās un vērsies VP.

Pēc darbības pārtraukšanas Cherry Media PTAC sniegusi ziņas par 221 pakalpojumu sniedzēju, kuru kuponi kopš 2015.gada decembra pārdoti kolektīvās iepirkšanās portālos cherry.lv un citylife.lv. No uzņēmuma sniegtās informācijas izriet, ka apmēram par 4452 kuponiem par kopējo summa 113 118 eiro Cherry Media nav pārskaitījusi pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem no patērētājiem saņemto naudu.

VP preses pārstāvis Dairis Anučins apstiprināja, ka pēc informācijas pārbaudes tika sākts kriminālprocess aizdomās par piesavināšanos lielā apmērā, un šobrīd policija turpina izmeklēšanu. Patlaban šajā kriminālprocesā par cietušajām atzītas 15 personas, taču aizdomās turētā statuss nevienai personai nav noteikts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Mūžizglītības pasākumiem nodarbinātām personām reģistrējusies 5,6 tūkstoši

Žanete Hāka,30.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban dalībai Eiropas Sociālā fonda (ESF) projektā «Mūžizglītības pasākumi nodarbinātām personām» ir reģistrējušies 5589 pretendenti, no tiem 5415 nodarbinātie apmācību kuponus jau ir saņēmuši, liecina Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) dati.

NVA aicina neatlikt pieteikšanos apmācībām līdz pēdējam brīdim, bet darīt to tagad, kad vairākās NVA filiālēs apmācību kuponi nodarbinātām personām vēl ir pieejami. Pieteikties mūžizglītības pasākumiem pamatsastāvā vēl ir iespējams NVA filiālēs Aizkrauklē, Balvos, Dobelē, Gulbenē, Krāslavā, Kuldīgā, Ludzā, Preiļos, Rēzeknē, Valkā un Valmierā.

NVA nodarbinātām un pašnodarbinātām personām piedāvā iespēju papildināt darbam nepieciešamās prasmes un zināšanas, apgūstot profesionālās pilnveides un neformālās izglītības programmas.

NVA atbalstu mūžizglītības apmācībās var saņemt tie strādājošie, kuri visvairāk ir pakļauti bezdarba riskam un kam ir visgrūtāk pielāgoties darba tirgus prasībām: nodarbinātās vai pašnodarbinātās personas, kuras vecākas par 45 gadiem, kā arī personas vecumā no 25 līdz 44 gadiem, ja tām ir noteikta invaliditāte vai apgādībā ir divi un vairāki bērni vecumā līdz 18 gadiem, vai persona ir atzīta par trūcīgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tehnisku iemeslu dēļ šodien atcelti daži airBaltic reisi uz Gdaņsku, Vīni un Helsinkiem

LETA,17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien tehnisku iemeslu dēļ atcelti daži Latvijas lidsabiedrības «airBaltic» ienākošie un izejošie Gdaņskas,Vīnes un Helsinku reisi, aģentūru LETA informēja «airBaltic» pārstāvji.

Lidsabiedrība «airBaltic» informē, ka tehnisku iemeslu dēļ šodien atcelti reisi uz Gdaņsku (BT465/466), Vīni (BT431/432) un Helsinkiem (BT301/302). Savukārt reisus BT303/304, BT 305/306, BT 307/308, BT325 uz Helsinkiem un BT433/434 uz Vīni plānots veikt pēc grafika.

««airBaltic» atvainojas pasažieriem par izmaiņām ceļojumu plānos. Situācijās, kad tiek atcelts reiss, »airBaltic« dara visu iespējamo, lai par to personīgi paziņotu klientiem,» norādīja lidsabiedrības pārstāvji.

Lidsabiedrība laicīgi apzināja visus lidojumu pasažierus, lai pēc iespējas ātrāk piedāvātu alternatīvas ceļošanas iespējas. Jau šobrīd lielākā daļa pasažieru ir pārreģistrēti uz tuvākajiem iespējamajiem reisiem. Tāpat, pasažieriem tika izdalīti maltīšu kuponi, atzīmēja «airBaltic» pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pasaules «negodīgākās» pilsētas

Dienas Bizness,26.09.2013

8. Lielbritānijas galvaspilsēta un viens no pasaules finanšu centriem vairāk nekā pusē gadījumu bijusi «negodīga». Šeit tikuši atdoti tikai pieci pazaudētie maki.

Avots: SXC

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV žurnāls veicis pasaules pilsētu «godīguma» pētījumu. Tā ietvaros izdevuma reportieri 16 pasaules pilsētās uz ielas, parkos, cilvēku pilnās vietās utt. izlikušies, ka pazaudē makus.

«Pazaudētajos» makos atradušies dažādi kuponi, biznesa kartes, ģimenes fotogrāfijas, telefona numurs un 50 ASV dolāriem līdzvērtīga summa vietējā valūtā. Katrā pilsētā, dažādās vietās atstāti divpadsmit maki.

Pasaules godīgākā pilsēta eksperimenta rezultātā izrādījusies Somijas galvaspilsēta Helsinki, kurā no 12 atstātajiem makiem īpašniekiem tikuši atgriezti 11 maki. Helsinkiem sekojusi Mumbaja (deviņi no divpadsmit), Ņujorka un Budapešta (astoņi no divpadsmit), Maskava un Amsterdama (septiņi no divpadsmit), kā arī Berlīne un Ļubļana (seši no divpadsmit «pazaudētajiem» makiem). Kopumā atgriezti tikuši 47% no visiem pilsētās atstātajiem makiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Circle K Latvia" degvielas uzpildes stacijās darbību uzsākuši 13 depozītsistēmas nodošanas punkti, kuros iedzīvotāji var nodot iztukšotus stikla, plastmasas (PET) un metāla (skārdenes) iepakojumus, kas ir marķēti ar Latvijas depozīta zīmi, informē "Circle K Latvia".

Uzņēmums taromātu izbūvē ieguldījis 300 tūkstošus eiro, kas ietver IT sistēmu pielāgošanu un āra nojumju izbūvi.

Latvija ir viena no retajām Eiropas valstīm, kur degvielas uzpildes stacijās pieņem iztukšoto taru. Kopumā "Circle K" plāno ieviest 19 depozītsistēmas nodošanas punktus reģionos.

"Circle K" tīklā darbojas automātiskās (A) depozīta pieņemšanas vietas, kur izlietoto iepakojumu var nodot DUS teritorijā izvietotos taromātos blakus tirdzniecības vietām, lai netraucētu klientiem, kas veikalā norēķinās par precēm vai degvielu. Par nodoto taru pretī tiek izsniegti kuponi, kurus iespējams izmantot, norēķinoties par pirkumu "Circle K" veikalu tīklā vai pie pārdevēja saņemot skaidras naudas atmaksu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Identificēt un analizēt klientus

Anda Asere,04.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paralēli darbam pie atvērtā tipa identifikācijas platformas pilnveidošanas Walmoo saviem klientiem izstrādā arī individuālus risinājumus, kas balstās uz pašreizējās funkcionalitātes, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Vērienīgāk uzņēmums cer atsperties nākamgad, stāsta viens no uzņēmuma īpašniekiem Krišs Pujats. DB jau rakstīja, ka SIA Walmoo veido atvērtā tipa identifikācijas platformu. Šāda identifikācijas platforma esot izdevīga visiem – gan lietotājiem, gan uzņēmumiem, jo lietotājs iegūst iespēju visur, kur vēlas, sevi identificēt un pateikt, ka tas ir tieši viņš, savukārt uzņēmumi var katru klienta veikto aktivitāti savienot ar konkrētu lietotāju, skaidro Krišs. Walmoo ir divas mobilās un trīs web lietotnes – vienu mobilo (Walmoo Wallet) un web lietotni izmanto galalietotājs, kurš tajā redz, kurās vietās viņš ir klients, kādi ir nopelnītie lojalitātes punkti, kādas atlaides vai kuponi ir sakrāti, var pieteikties par klientu jauniem veikaliem utt. Savukārt uzņēmēju mobilā un viena web lietotne darbojas kā terminālis, kas ļauj pazīt klientu, piešķirt viņam atlaides, izmantot bonusus, reģistrēt jaunus lietotājus utt. Vēl ir viena web lietotne, kas kalpo kā uzņēmuma administrācijas panelis, kur tas veic visus uzstādījumus un aplūko statistiku. Šī ideja uzņēmumam radusies, vērojot, kā notiek cilvēku identifikācija internetā. Piemēram, Facebook un Google autorizāciju var izmantot daudzviet internetā. «Mēs gribējām paņemt labo praksi no interneta vides un pārbaudīt, vai to var realizēt fiziskajā pasaulē. Grūti, bet var,» saka Krišs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2024. gada 27. līdz 29. februārim Diseldorfā tiksies Eiropas vadošiemazumtirdzniecības tehnoloģiju ražotāji, profesionāļi un eksperti

Mazumtirdzniecība pandēmijas laikā piedzīvoja milzīgu digitalizācijas lēcienu, īpašisekmējot daudzkanālu tirdzniecību, check-out sistēmu, maksāšanas tehnoloģiju unloģistikas risinājumu tālāku digitalizāciju. Būtiska loma tehnoloģiskajā lēcienā ir bijusimākslīgajam intelektam, kas arvien plašāk tiek pielietots mazumtirdzniecībastehnoloģiskajos risinājumos. Nozares "vājās vietas" ir inflācija un augstās enerģijasizmaksas, personāla trūkums un pieaugošie kiberuzbrukumi. Lai prezentētu nozarestehnoloģiskos sasniegumus, kā arī piedāvātu risinājumus virknei aktuālu problēmu,ieskicējot nozares kopējo virzību pasaulē, februāra beigās uz trim dienām Diseldorfasizstāžu centrā pulcēsies ap 120 000 nozares profesionāļu no vairāk nekā 90 valstīm.Vairāk nekā 440 uzņēmumu no vairāk nekā 40 valstīm ir pieteikuši dalību vadošajāmazumtirdzniecības tehnoloģiju izstādē Eiropā EuroCIS 2024, lai prezentētu jaunākostehnoloģiskos risinājumus un produktus, lai slēgtu sadarbības līgumus un apspriestukopprojektus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

SMS mārketings: Nav iespējams neizlasīt

Anda Asere,19.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsziņa ir ātrs veids, kā uzrunāt daudzus klientus vienlaicīgi, tomēr tas ir viltīgs mārketinga instruments, ko viegli «pārdozēt», ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Visbiežāk SMS mārketingu izmanto dažādi pakalpojumu sniedzēji un tirgotāji, informējot par akcijām, īpašajiem piedāvājumiem. Īsziņas izmanto, lai atgādinātu par rēķinu apmaksu, palīdzētu nomainīt paroli un pārbaudītu konkrēto personu, stāsta Jānis Lindermanis, tex2reach vadītājs.

SIA AdForte pārstāvis Jānis Grīnbergs piebilst, ka uzņēmumi vairāk izmanto SMS integrāciju savās sistēmās, lai automātiski nosūtītu paziņojumus. Piemēram, daudzi interneta veikali sūta īsziņas, ka prece ir pasūtīta, piegādāta, apmaksāta utt. «SMS mārketings, salīdzinot ar e–pasta mārketingu, ir krietni sensitīvāks. Ja klients, saņemot e-pastu, brīvāk regulē vietu un laiku, kad ziņu lasīt, var ērti atteikties no ziņu saņemšanas, tad SMS mārketingā šī ir aktuāla problēma. Uzņēmumi parasti pārkāpj likumu, neziņojot par iespēju atteikties no ziņojumiem. Gadījumos, kad SMS ir bijis nevietā, neīstajā laikā vai jau ir apnicis, klients var sākt dusmoties, šo instrumentu jāizmanto krietni saudzīgāk,» saka Artūrs Bernovskis, SIA Mailigen vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banku peļņa šogad būs krietni pieticīgāka un kreditēšana - piesardzīga, toties finansējuma piesaiste kapitāla tirgos var augt pat reizēs, ja parādīsies lielais biržas piemērs.

To intervijā Dienas Biznesam atklāj Signet Bank valdes priekšsēdētājs Roberts Idelsons.

Banku peļņas rādītāji 2023. gadā raksturojami kā lieliski, līdztekus – inflācija ir apturēta, un maz ticams, ka vēl tiks palielinātas Eiropas Centrālās bankas (ECB) procentu likmes, kas bija virspeļņas cēlonis. Kādu paredzat 2024. gadu? Kādas būs galvenās tendences banku darbībā kopumā? Vai nesākas otrāds process un termiņnoguldījumi ar augstām likmēm šobrīd nerada riskus nākotnē?

Kopumā, protams, banku sektoram pērnais gads bija ļoti labs, bet Saeima un Ministru kabinets arī to ievēroja un, redzot šo peļņu, nolēma nedaudz mazināt baņķieru prieku. Tajā pašā laikā, skatoties nākotnē, ir skaidrs, ka šādus rezultātus atkārtot neizdosies. Tik labu gadu, manuprāt, banku sektorā tuvākajā laikā vairs nepiedzīvosim. Euribor varētu samazināties, bet, visticamāk, ne tik strauji, kā finanšu tirgos tiek gaidīts. Ir jau redzams neliels samazinājums, ievērojot to, ka ir ECB likmes samazinājuma gaidas. Tas vien nozīmē, ka banku ienākumi jau sākuši sarukt. Savukārt, ja runājam par depozītiem, kas pērn tika piesaistīti par samērā augstām procentu likmēm, – tie tūdaļ nebeigsies. Tie ir noguldījumi vismaz uz gadu, diviem, dažkārt trim. Tas nozīmē, ka augstās likmes būs jāturpina maksāt. Vēl viens aspekts - bilances struktūra visām bankām ir mainījusies.

Komentāri

Pievienot komentāru