No 2024. gada 27. līdz 29. februārim Diseldorfā tiksies Eiropas vadošiemazumtirdzniecības tehnoloģiju ražotāji, profesionāļi un eksperti
Mazumtirdzniecība pandēmijas laikā piedzīvoja milzīgu digitalizācijas lēcienu, īpašisekmējot daudzkanālu tirdzniecību, check-out sistēmu, maksāšanas tehnoloģiju unloģistikas risinājumu tālāku digitalizāciju. Būtiska loma tehnoloģiskajā lēcienā ir bijusimākslīgajam intelektam, kas arvien plašāk tiek pielietots mazumtirdzniecībastehnoloģiskajos risinājumos. Nozares "vājās vietas" ir inflācija un augstās enerģijasizmaksas, personāla trūkums un pieaugošie kiberuzbrukumi. Lai prezentētu nozarestehnoloģiskos sasniegumus, kā arī piedāvātu risinājumus virknei aktuālu problēmu,ieskicējot nozares kopējo virzību pasaulē, februāra beigās uz trim dienām Diseldorfasizstāžu centrā pulcēsies ap 120 000 nozares profesionāļu no vairāk nekā 90 valstīm.Vairāk nekā 440 uzņēmumu no vairāk nekā 40 valstīm ir pieteikuši dalību vadošajāmazumtirdzniecības tehnoloģiju izstādē Eiropā EuroCIS 2024, lai prezentētu jaunākostehnoloģiskos risinājumus un produktus, lai slēgtu sadarbības līgumus un apspriestukopprojektus.
EuroCIS 2024 iezīmē sešus galvenos mazumtirdzniecības tehnoloģiju nozares attīstībasvirzienus.
Klients pirmajā vietā
Arvien vairāk mazumtirdzniecības uzņēmumi pievēršas ciešākai tiešo kontaktu ar saviem
klientiem veidošanai, piedāvājot viņiem individuālus digitālos pakalpojumus.Ar viedtālruņu un digitālo tehnoloģiju starpniecību, kas balstīta uz digitālā asistentaiesaisti, tiek nodrošināta saziņa ar klientiem par personalizētiem tiešsaistespiedāvājumiem, kas izveidoti, pamatojoties uz klienta profilu un pirkumu vēsturi.Klientiem tiek piešķirti personalizēti digitālie kuponi un atlaides, tiek veidota ciešapersoniskā saikne. Digitālo rīku izmantošana klientu lojalitātes programmās ir atzīta parefektīvu risinājumu saziņai ar klientiem, kā arī to izmantošana paaugstina iepirkšanāsprocesa kopējo vērtību.
Mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās
Daudziem mazumtirdzniecības uzņēmumiem turpmākajos gados viens no būtiskākajiem
tehnoloģiskajiem izaicinājumiem būs vēl plašāka mākslīgā intelekta un mašīnmācīšanāsizmantošana. Jau tagad mākslīgajam intelektam ir būtiska loma datu analīzes jomā, untas ir uzticams palīgs mazumtirgotājiem, ja runa ir par pārdošanas prognozēm, produktuklāsta pārvaldību un cenu noteikšanu. Nākotnē mazumtirgotāji vēl vairāk paļausies uzmākslīgā intelekta balstītām lietojumprogrammām, kurās tiks izmantotas tādastehnoloģijas kā attēlu atpazīšana un sensoru tehnoloģijas. Paplašinoties digitālajam cenumarķējumam, aizvien lielāku nozīmi iegūs dinamiskā cenu noteikšana, kas jau sen irstandarta prakse tiešsaistes mazumtirdzniecībā.
Norēķinu sistēmas
Pandēmija ir neatgriezeniski mainījusi patērētāju maksājumu paradumus un sekmējusibezkontakta maksājumu risinājumu attīstību. Apple Pay, Google Wallets un tamlīdzīgimaksājumi tagad arvien biežāk tiek izmantoti, lai norēķinātos, izmantojot viedtālruni.Turpmākajos gados kases zonas klātienes veikalos piedzīvos neatgriezeniskaspārmaiņas. Jau šodien Scan & Go risinājumi ļauj veikt maksājumus, izmantojotviedtālruņa aplikācijas, savukārt mobilie kases risinājumi ļauj veikt maksājumus,izmantojot veikala darbinieku planšetdatorus vai viedtālruņus. Turpmāk vēl plašākas kļūsbezkontakta maksāšanas iespējas, tostarp klātienes tirdzniecības vietās.
Saistītā mazumtirdzniecība
Tiešsaistes un bezsaistes mazumtirdzniecības apvienošana, ko bieži dēvē pardaudzkanālu jeb saistīto mazumtirdzniecību, piedzīvo uzplaukumu. Daudziempatērētājiem par normu ir kļuvuši pakalpojumi Click & Collect, un arvien populārāki kļūstarī Click & Reserve. Daudzi mazumtirgotāji jau šodien ir apvienojuši savas tiešsaistes unbezsaistes lojalitātes sistēmas, tādējādi sniedzot klientiem 360 grādu pārskatu par viņupirkumiem. Jau pavisam tuvā nākotnē nozares eksperti prognozē pilnīgu digitālā unstacionārā pārdošanas kanāla saplūšanu.
Viengabalaina daudzkanālu iepirkšanās
Kopš AmazonGo darbības sākšanas ir izstrādātas dažādas automatizētu veikalukoncepcijas, kurās stacionārais iepirkšanās process lielā mērā ir digitalizēts. Nākamajosgados mazumtirgotāji, jo īpaši pārtikas un ātrās tirdzniecības, turpinās veikt lielākusieguldījumus šādu "bezkases" formātu attīstībā. Tas izpaudīsies dažādos veidos, sākotno Scan & Go un Tap & Go līdz sensoru tehnoloģiju un attēlu atpazīšanas izmantošanai.Lai īstenotu bezkases veikalu stratēģiju, ir nepieciešami lieli ieguldījumi tehnoloģiskajāinfrastruktūrā, līdz ar to pārejas process tiek prognozēts pakāpenisks. Šeit liela nozīmebūs arī uz mākoņtehnoloģijām balstītām lietojumprogrammām, jo tās ļauj elastīgi un ātrimērogojami ieviest inovatīvas lietojumprogrammas.
Viedā enerģijas pārvaldība
Mazumtirgotājiem aizvien svarīgāka kļūst gudra enerģijas pārvaldība, jo īpaši, ņemotvērā pieaugošās enerģijas izmaksas. Neatkarīgi no tā, vai runa ir par veikaluapgaismojumu, dzesēšanu, ventilāciju, apkuri vai ēku pārvaldību, mazumtirdzniecībāvisas šīs pozīcijas ir saistītas ar intensīvu enerģijas patēriņu, ko nepārprotami ir vēlmeoptimizēt un samazināt. Lai to īstenotu, ir nepieciešama pārdomāta stratēģija unpiemēroti rīki, ar kuru palīdzību uzraudzīt enerģijas patēriņu un virzīties uz kopējoekspluatācijas izmaksu samazināšanu.
EuroCIS informatīvā programma
Izstādes ietvaros notiks plaša informatīvā programma, kas ietver sevī tehnoloģiju,saistītās mazumtirdzniecības ekspertu paneļus un start-up sadaļu. Kā ierasts, tikspasniegta Eiropas mazumtirdzniecības tehnoloģiju balva (reta) un zinātnes balva.
EuroCIS
EuroCIS mērķauditorija ir lietotāji un lēmumu pieņēmēji mazumtirdzniecības unvairumtirdzniecības, viesmīlības, ēdināšanas pakalpojumu, tūrisma, finanšu pakalpojumuun banku, IT, e-komercijā, drošības pakalpojumu nozarēs. Izstādē tiks piedāvāti detalizētirisinājumi preču un piegādes ķēžu pārvaldībai, kases aparātu programmatūrai,cilvēkresursu pārraudzībai, robotikai, drošībai un zaudējumu novēršanai, skaidrasnaudas pārvaldībai un cenu noteikšanai.
Izstāde EuroCIS 2024 būs atvērta apmeklētājiem no otrdienas, 27. februāra, līdzceturtdienai, 29. februārim, katru dienu no plkst. 10.00 līdz 18.00. Izstādes biļetes irpieejamas tikai tiešsaistē www.eurocis.com/1130. Tās ieteicams iegādāties pirmsdošanās uz Diseldorfu par iepriekšpārdošanas cenām. Vienas dienas biļete vienaipersonai maksā 28 eiro, divu dienu biļetes cena ir 39 eiro, biļete visām izstādes dienām –50 eiro. Sīkāka informācija atrodama tīmekļa vietnē www.eurocis.com.