Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem pielāgojoties arvien augošajām patērētāju prasībām un vajadzībām, mazumtirdzniecības nozare šobrīd piedzīvo būtiskas pārmaiņas.

“StrongPoint" organizētajā "Baltic Retail Forum 2024" pasākumā tehnoloģiju uzņēmums “Zebra Technologies” stāstīja par mazumtirdzniecības veikalu transformāciju, uzsverot, ka ikreiz, kad patērētājs gūst uzlabotu iepirkšanās pieredzi, viņa gaidas no mazumtirdzniecības uzņēmumiem tiek paceltas jaunā, augstākā līmenī.

Mazumtirdzniecības nozare šobrīd piedzīvo būtiskas pārmaiņas, kas galvenokārt saistītas ar darbaspēka izmaksu pieaugumu un nepieciešamību darīt vairāk, izmantojot mazāk resursu. Uzņēmumi izjūt spiedienu paaugstināt efektivitāti un samazināt izmaksas, vienlaikus uzturot augstu pakalpojumu kvalitāti. Tehnoloģiju uzņēmums "Zebra Technologies" uzsver, ka tirdzniecības tehnoloģijām ir būtiska loma darbības procesu racionalizēšanā un klientu pieredzes uzlabošanā. Mazumtirgotāji konkurē gan tradicionālajā, gan tiešsaistes tirgū, un “izdzīvo” tie, kas spēj ātri pielāgoties mainīgajām tirgus tendencēm un ieviest inovatīvus risinājumus. Tāpēc tradicionālie mazumtirgotāji aktīvi investē tirdzniecības tehnoloģijās un uzlabo veikalu darbību, lai saglabātu konkurētspēju un atbilstu patērētāju augošajām prasībām.

Mūsdienu patērētāji no tirgotājiem sagaida daudz vairāk nekā tikai labus produktus par izdevīgu cenu. Viņi vēlas, lai iepirkšanās process būtu ērts, vienkāršs un patīkams. Pieprasījums pēc piedāvājumiem, kas mudina klientus iepirkties fiziskajos veikalos, ir palielinājies, un būtiska loma patērētāju acīs ir tieši personīgajai pieejai. Tāpēc veikaliem ir jāspēj piedāvāt ne tikai kvalitatīvus produktus, bet arī komfortablu iepirkšanās pieredzi ar integrētiem, moderniem tehnoloģiskiem risinājumiem, saistošiem piedāvājumiem un izcilu klientu servisu. Turklāt patērētāji ir aizvien prasīgāki attiecībā uz informāciju par produktiem un akcijām – viņi vēlas, lai veikali nodrošinātu skaidru un uzticamu komunikāciju par tiem. Piedāvājot detalizētu informāciju un pārredzamu krājumu pārvaldību, uzņēmumi var stiprināt klientu uzticību un veicināt lojalitāti.

Mūsdienu tirdzniecības tehnoloģijas, tai skaitā mākslīgais intelekts un automatizācija, kļūst par būtiskiem instrumentiem, kas optimizē darbības procesus un veicina lojalitātes veidošanu, nodrošinot personalizētas un piesaistošas pieredzes. Personalizēti piedāvājumi un atlaižu kuponi, kas balstīti uz patērētāju iepirkšanās vēsturi, palīdz veidot ilgtermiņa attiecības ar klientiem. Tehnoloģiju attīstībai ir liela loma arī ilgtspējas un atkritumu samazināšanas iniciatīvās, piemēram, izmantojot digitālos čekus, kas samazina papīra patēriņu. Šādas iniciatīvas ne tikai atbilst patērētāju vērtībām, bet arī stiprina uzņēmuma kā atbildīga un ilgtspējīga tirgus dalībnieka tēlu.

"Lai apmierinātu patērētāju gaidas un palielinātu rentabilitāti, mazumtirdzniecības uzņēmumi aktīvi investē automatizācijā un pašapkalpošanās risinājumos," stāsta “StrongPoint” klientu servisa vadītājs Uģis Začs. "Mūsu uzņēmumā piedāvātie automatizētie risinājumi un pašapkalpošanās kases ļauj pircējiem ātri un vienkārši veikt pirkumus bez rindām. Savukārt uz mākslīgo intelektu balstītie risinājumi – produktu atpazīšana un automatizēta vecuma pārbaude – ne tikai nodrošina lielāku ērtību pircējiem, bet arī ievērojami samazina nepieciešamo laiku pirkumu veikšanai un kļūdu iespējamību, padarot iepirkšanās procesu ātrāku un precīzāku. Šie ieguldījumi ne tikai uzlabo klientu apmierinātību, bet arī palīdz uzņēmumiem optimizēt darbības procesus, samazināt darbaspēka izmaksas un palielināt konkurētspēju tirgū."

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai mākslīgais intelekts veikalā var noķert garnadzi?

Uģis Začs, StrongPoint klientu servisa vadītājs, 04.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecība ir viena no jomām, kurā strauji ienāk jaunākās tehnoloģijas – sākot no mākslīgā intelekta un ar to darbināmiem robotiem, līdz pat inteliģentiem automatizācijas risinājumiem un paplašinātajai realitātei. Kā šie mazumtirdzniecības risinājumi tuvākajā nākotnē ietekmēs pircēju iepirkšanās paradumus un Latvijas veikalu darbību, un vai tie spēs cīnīties ar zādzību pieaugumu?

Jāuzsver, ka ekonomiskie apstākļi un augstā inflācija Latvijā ir bijis katalizators veikalu automatizācijas uzplaukumam. Šis process ne tikai optimizē resursus, bet arī nodrošina klientiem augstas kvalitātes un efektīvu iepirkšanās pieredzi. Abu minēto faktoru mijiedarbībā ir radīta uzlabota un tehnoloģiski piesātināta mazumtirdzniecības vide, kurā uzņēmumi sasniedz savu maksimālo efektivitāti, bet pircējiem tiek nodrošinātas ērtības un personalizēta apkalpošana.

Mākslīgais intelekts cīņā ar zādzībām

Mākslīgā intelekta risinājumi arvien biežāk tiek izmantoti mazumtirdzniecībā, nodrošinot pašapkalpošanās kasu netraucētu darbību, palīdzot efektīvāk pārvaldīt preču piegādi, labāk izprast patērētāju uzvedību un pasargāt no zādzībām. Jāatzīst, ka zādzības šobrīd ir viena no aktuālākajām problēmām mazumtirdzniecības nozarē, turklāt inflācijas apstākļos tā ir kļuvusi vēl izplatītāka.

Komentāri

Pievienot komentāru