Izvērtēti veiksmīgāko uzņēmumu, sākot ar Google un beidzot ar Volkswagen, panākumu iemesli, saskaņā ar Forbes.
Kad galvenie vadītāji izlemj veidot labi pelnošas kompānijas, vairums biznesu sāk dzimtenē, raksta Forbes, skaidrojot, ka, ja veidojas veiksmīgi un spēcīgi uzņēmumi, kompānija paplašina tirgu citviet pasaulē. Kad uzņēmējdarbība kļūst internacionāla, ārkārtīgi svarīga ir pirmās klases tēla radīšana. No tā var būt atkarīgi uzņēmuma panākumi vai neizdošanās.
Arī Apple (6.vieta 76.29 punkti), IKEA (8.vieta 75.60 punkti) un Intel (10.vieta 75.39 punkti) ir izpelnījušies savu slavu ar dažādu jauninājumu ieviešanu. Apple, kā jau zināms ir viens no progresīvāko tehnoloģiju ražotājiem. Zviedru mēbeļu mazumtirgotājs IKEA ir spējis sevi popularizēt, padarot labas, ne pārāk dārgas un modernas mēbeles pieejamas ģimenēm visā pasaulē. «Inovācijas ir spēcīgs ierocis cīņā par klientu sasniegšanu,» Forbes atzīst Reputation Institute vadošais partneris Kaspers Nielsens (Kasper Nielsen).
BMW (4.vieta), Daimler (Mersedes-Benz) (9.vieta) un Ferrero (25.vieta) panākumus ir sasnieguši veidojot labi pārdomātu tēlu un popularizējot savu zīmolu. Itālijas šokolādes un saldumu ražošanas līderis Ferrero savus izstrādājumus katru atsevišķi iesaiņo zeltītos papīra gabaliņos, kas piešķir luksus klases produkta izskatu. Līdzīgi ir arī ar abiem auto ražotājiem, jo arī to produkcija tiek vērtēta kā augstu sabiedrisko stāvokli apliecinoša prece. «Tas, kā Jūs liekat cilvēkiem justies ir tik pat svarīgi kā tas, ko Jūs ražojat, mēs radam prieku,» Forbes komentē vienā no kompānijām strādājošais reklāmas speciālistiem.
Arī rūpes par sabiedrību ir ārkārtīgi svarīgas.
Microsoft dibinātājs Bils Geitss izvirzīja mērķi uzlabot starptautisko veselības aprūpi un izglītību. Arī Programmatūru gigants Redmond, Wash. (11.vieta) Tiek uzskatīts par sabiedrībai pieejamu labdarības uzņēmumu. Arī L'Oréal (16.vieta) domā par sabiedrības dzīves uzlabošanu. Šis uzņēmums sadarbojoties ar UNESCO piešķir stipendijas 100 000 dolāru apmērā sievietēm, kas darbojas zinātnes nozarē.
Strauji attīstās arī uzņēmumi ar plašiem starptautiskiem tirdzniecības tīkliem. Johnson & Johnson savu produkciju pārdod vairāk kā 175 valstīs. Paplašināšanās Dienvidamerikas valstīs ir atmaksājusies arī pārtikas ražotājam Nestle. Vēl viens būtisks faktors reputācijas veidošanā ir arī darījumu caurspīdīgums.
« Globālas reputācijas uzturēšana ir sarežģīta, bet internacionāls tirgus nodrošina izaugsmi nākotnē. Uzņēmumiem ir jāiemācās nodibināt uzticību ārpus savām mājām,» Forbes komentē K. Nielsens.