Neviens vasaras izklaides pasākums nav iedomājams bez vēderpriekiem; ēdinātājiem dalība festivālā ir kā ugunskristības – jāspēj strādāt ātri un paēdināt daudzus
«Tirgotājam ir jārada vislabākais cenas un kvalitātes piedāvājums un tas atraktīvi ir jāpiedāvā apmeklētājiem. Tā arī ir formula. Ir daudzi komersanti, kas jau vairākus gadus atgriežas festivālā, – acīmredzot viņiem pasākums ir rentabls,» saka Alise Pabērza, festivāla Summer Sound pārstāve. Festivāla Positivus komunikācijas vadītāja Elva Lorence norāda, ka pasākumos tirgotājam jābūt īpašām prasmēm un iemaņām, jāstrādā ātri un garas stundas, jābūt elastīgam piedāvājumam, kas piemērots laika apstākļiem, kā arī pievilcīgām cenām un laipnai apkalpošanai. Tas nav viegls darbs un ne visiem uzņēmējiem ir piemērots. Tajā pašā laikā piedalīšanās lielā, interesantā pasākumā prasmīgiem uzņēmējiem ne vien ļauj nopelnīt, bet arī parādīt savu kompāniju un tās piedāvājumu jauniem klientiem, kā arī motivēt darbiniekus, kuri, iespējams, brīvajā laikā apmeklē festivāla koncertus.
«Izcelties var dažādi – viens veids ir ar zināmu zīmolu. Tikpat svarīgi ir skaidri saprotami vizuālie materiāli, atraktīvs tirgotājs, piesaistošas dekorācijas, pārskatāms piedāvājums un cena. Kārtība un tīrība visas jomās ir svarīga lieta,» uzsver Lauris Streņģe, zīmola Ezītis miglā līdzdibinātājs
Jāspēj ātri strādāt
«Izvērtējam atsūtītos piedāvājumus, kā arī paši regulāri sekojam līdzi publiski pieejamai informācijai par iespēju piedalīties izbraukumu tirdzniecībā. Izvēlamies, izvērtējot potenciālo cilvēku skaitu pasākumā, to, kādi laika apstākļi parasti ir konkrētajos datumos, pasākuma ilgumu attiecībā pret maksājamo īres naudu un savu iepriekšējo pieredzi konkrētajā vai līdzīga rakstura pasākumā,» saka L. Streņģe. Šovasar Ezītis miglā jau piedalījies Gaujas svētkos Ādažos, vēl plāno piedalīties Līgo Krastmalā, Rojas Zvejnieksvētkos, Laba daba, Rīgas svētkos, pašu organizētajā Ezīšfestā, kā arī citos mazākos un lielākos sarīkojumos. «Dalības maksa pasākumos nav maza, tāpēc ir jābūt sistēmai – ja var nodrošināt to, lai viss ir ātri un garšīgi, tad ir vērts piedalīties, jo var izdoties arī nopelnīt. Var piedalīties arī, lai popularizētu savu zīmolu. Protams, vieglāk ir tad, kad ir lielāka publika un konkrētai mērķauditorijai ir pazīstams zīmols, jo tad potenciālie klienti jau aptuveni zina, ko no konkrētā ēdinātāja sagaidīt, un peļņas iespējas ir lielākas,» norāda L. Streņģe.
Vaicāta, kā uzņēmējam saprast, vai ir vērts piedalīties pasākumā un vai tas atmaksāsies, jaunuzņēmumu konferences TechChill vadītāja Madara Ermansone teic, ka nepieciešama atklāta saruna ar organizatoriem. «Savlaicīgi un godīgi aprunājoties ar organizatoru komandu, iespējams noskaidrot gan iepriekšējo gadu veiksmes un neveiksmes, gan konkrētā gada specifiku un prognozes. Informācija ir pieejama, atliek vien veikt aprēķinus,» viņa norāda.
Visu rakstu lasiet 6. jūnija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!