Daudzas Igaunijas aviokompānijas Estonian Air problēmas sakņojas tajā laikā, kad lidsabiedrības galvenais akcionārs bija Skandināvijas SAS, pavēstījis Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Partss.
«Iepriekš es to netiku teicis, bet tagad pateikšu – lielākā daļa jautājumu, kas saistīti ar Estonian Air finanšu dzīvotspēju, ir saņemti mantojumā no pagātnes,» Igaunijas ministra sacīto runājot parlamentā, citē kaimiņvalsts raidsabiedrība ERR.
Igaunijas ministrs norādīja, ka kādreiz pieņemtie lēmumi, joprojām atstāj spēcīgu finansiālu iespaidu uz lidsabiedrību. «Lēmumi, kas tika pieņemti tolaik, kad par Estonian Air liekāko akcionāru bija SAS, tika izstrādāti, visticamāk, pēc labāks sirdsapziņas, tomēr patlaban, skatoties uz kompānijas ekonomiskajiem rādītājiem, varam saprast, ka ne visi no tiem bija prātīgi,» sacīja J. Partss.
Aizvadītajā nedēļā Igaunijas valdība nolēma piešķirt Igaunijas nacionālajai lidsabiedrībai finansiālu palīdzību 8,3 miljonu eiro apmērā. Par Igaunijas valdības iecerēto Estonian Air glābšanu nākamā gada sākumā vēl jālemj Eiropas Komisijai.
Db.lv jau vēstīja, ka no Estonian Air valdes priekšsēdētāja amata iepriekš tika atstādināts līdzšinējais lidsabiedrības vadītājs Tero Taskila, kurš pirms darba Igaunijā pildīja Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic komercdirektora amata pienākums. T. Taskilas vietā Estonian Air vadītāja amatā stājās Jans Palmers.
Estonian Air kopējie pārdošanas ieņēmumi šā gada trešajā ceturksnī bija 26,6 miljoni eiro (18,69 miljoni latu), bet tīrie zaudējumi sasniedza 5,3 miljonus eiro (3,72 miljonus latu).
Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air samazinās lidojumu un darbinieku skaitu, galveno uzmanību pievēršot Igaunijai nozīmīgiem maršrutiem, pavēstījis lidsabiedrības uzraudzības padomes priekšsēdētājs Erki Rāsuke. Viņš arī norādīja, ka vispirms kompānija atteiksies no lidojumiem uz Tartu, Helsinkiem un Joensū Somijā.