Sešas aviosabiedrības, ko cerējusi piesaistīt Tallinas lidosta, pārtraukušas sarunas Estonian Air problēmu dēļ, citējot Tallinas lidostas valdes locekļa Ērika Sakova (Erik Sakkov) pausto laikraksta Postimees, ziņo BBN.
«Nenosaucot konkrētus vārdus, varu minēt, ka problēmas ar Igaunijas nacionālo aviokompāniju neveicina jaunu lidsabiedrību piesaistīšanu Tallinas lidostai – sešas aviokompānijas, ko plānojām piesaistīt Tallinai, pārtraukušas sarunas, jo iepriekš tās bija cerējušas savienot savus maršrutus ar Estonian Air gaisa satiksmes tīklu,» pauda Ē. Sakovs.
Viņš norādīja arī uz citu Igaunijā pastāvošu mītu, ka lidsabiedrības varētu ienākt Tallinas lidostā gadījumā, ja tā pazeminātu nodevu, ko lidostai maksā aviopārvadātāji. Patiesībā Tallinas lidosta jau iekasējot vienu no reģionā zemākajām maksām, norādīja lidostas valdes loceklis. Tallinas lidostas nodeva varētu ietekmēt vien 2% no kopējām aviokompāniju izmaksām, lai tās veiktu pasažieru pārvadājumus no Igaunijas galvaspilsētas, jo aptuveni trešdaļu izmaksu lidsabiedrībām veido tādas finanšu izmaksas kā līzings, vēl vidēji 30% ir degvielas izmaksas, 30% - personāla izmaksas, vien aptuveni 4% - lidostas nodevas.
Tāpat, lai igauņi varētu lidot uz Eiropas nozīmīgākajām pilsētām vismaz reizi dienā, lidostai jāpiesaista arī pasažieri no Somijas, Krievijas, Latvijas vai Gruzijas. «Ja tas nozīmē, ka jāpārdod mazākuma daļa kādai lielai aviokompānijai no Austrumiem, kas Estonian Air satiksmes tīklu uzskata par pievilcīgu, lai tā arī notiek. Prasiet no viņiem vienu kaut vai vienu eiro, jo mēs tik un tā būsim ieguvēji,» secinājis Ē. Sakovs.
Jau ziņots, ka Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air nonākusi finanšu problēmās. Pašlaik Eiropas Komisija uzsākusi padziļinātu izmeklēšanu saistībā ar vairākiem gadījumiem, kuros Igaunijas valsts sniegusi atbalstu nacionālajam aviopārvadātājam Estonian Air. Kopumā Igaunijas valdība aviopārvadātājam jau sniegusi 8,3 miljonu eiro aizdevumu un drīzumā plāno lidsabiedrībai piešķirt papildu kredītu 16,6 milj. eiro apmērā. Igaunija cer saņemt Eiropas Komisijas piekrišanu par valsts palīdzības palielināšanu problēmu nomocītajai lidsabiedrībai līdz 37 miljoniem eiro.