«Situācija aizvien ir ļoti saspringta, sevišķi tas attiecas uz lidsabiedrības finansēm. Tagad mums ar pilotu arodbiedrību ir noslēgts koplīgums, un pašlaik mums ir jāatgūst klientu uzticība,» citējot Estonian Air izpilddirektoru Janu Palmeru, raksta BBN.
Jau ziņots, ka Estonian Air piloti paziņoja, ka šīs nedēļas sākumā sāks streiku, taču lidsabiedrības vadība piekāpās arodbiedrības prasībām un parakstīja koplīgumu. Līguma parakstīšana un streika novēršana bija svarīga sevišķi tādēļ, ka, pilotiem pārtraucot darbu, rastos nopietni draudi aviokompānijas tālākai darbībai, kas varētu novest arī pie Estonian Air bankrota.
«Pašlaik krīzes drauds ir novērsts, un aviokompānijas vadībai ir jāsagatavo restrukturizācijas plāns un jālūdz valsts finansiāla palīdzība. Koplīgums, ko panācām ar pilotu arodbiedrību, ir mazs solis pareizā virzienā,» pārliecināts J. Palmers.
Tajā pašā laikā Estonian Air padomes priekšsēdētājs Erki Rāsuke pauda, ka koplīguma parakstīšana ar pilotiem prasījusi daudz naudas un laika. E. Rāsuke pērnā gada decembrī pauda, ka lidsabiedrībai kopumā nepieciešams finansiāls atbalsts 50 – 70 miljonu eiro apmērā, un pašlaik Igaunijas valdība cer panākt Eiropas Komisijas atbalstu finanšu piešķiršanai problemātiskajai aviokompānijai. 2012. gada decembrī valdība jau piešķīra Estonian Air 8,3 miljonus eiro tās darbības izmaksu segšanai.
Bijušais Estonian Air padomes loceklis Heldurs Mērits uzskata, ka koplīguma noslēgšana ar pilotiem aviokompānijai vēl negarantē gaišu nākotni. Tajā pašā laikā viņš uzsvēra, ka Estonian Air nav vienīgā lidsabiedrība Eiropā, kura darbojas ar zaudējumiem. Kā piemēru viņš min to, ka Polijas lidsabiedrība LOT par trešdaļu samazinājusi savu maršrutu skaitu, kā arī atlaidusi trešo daļu darbinieku. Tāpat arī aviokompānijai Alitalia ir nepieciešams valsts finansiāls atbalsts.
Jau rakstīts, ka arī Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic, kas pašlaik īsteno restrukturizācijas plānu ReShape, uzskata, ka nākamais gads avionozarē nebūs viegls. airBaltic pārstāvji norāda, ka lidsabiedrības, cīnoties ar finansiālām grūtībām, arvien vairāk centīsies gūt peļņu no papildu pakalpojumiem, mēģinot pārdot visu, sākot ar bagāžu un autonomu, beidzot ar apdrošināšanu, saulesbrillēm un lazanju, tādējādi mainot avionozares pamatprincipus.