Iepirkšanās internetā Latvijā ik gadu kļūst arvien populārāka, un jau šobrīd 89% iedzīvotāju internetā iepērkas vismaz reizi gadā, liecina Swedbank Finanšu institūta veiktā pētījuma dati.
No tiem vairāk nekā trešdaļa (39%) internetā iepērkas vismaz reizi mēnesī, kas ir uz pusi vairāk nekā pirms pieciem gadiem. Kā galvenās priekšrocības pirkumiem internetā iedzīvotāji uzskata iespēju iepirkties jebkurā sev vēlamā laikā (69%), turklāt neizejot no mājām (61%). Gandrīz tikpat pievilcīgas pircējiem šķiet interneta veikalu cenas (59%) un iespēja ērti salīdzināt dažādu veikalu piedāvājumus (56%). Taču iedzīvotāji atzīst, ka internetā pirkumus veiktu vēl biežāk, ja būtu pieejams plašāks preču sortiments (44%), īpaši pārtikas izvēlē.
Aptaujas dati rāda, ka lielākā daļa (57%) Latvijas iedzīvotāju vienlīdz bieži iepērkas kā Latvijas, tā ārzemju internetveikalos. Savukārt trešdaļa jeb 27% iedzīvotāju parasti iepērkas tieši Latvijas internetveikalos. Visbiežāk internetā iepērkas iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem.
Visbiežāk pērk apdrošināšanu, biļetes uz pasākumiem un apģērbu; trūkst piedāvājuma pārtikas segmentā
Latvijas iedzīvotāji internetā visbiežāk iegādājas apdrošināšanu (57%), biļetes uz izklaides pasākumiem (49%), sadzīves elektroniku (47%), kā arī apavus un apģērbus (47%) un datortehniku (35%). Vīrieši izteikti biežāk nekā sievietes internetā pērk apdrošināšanu, elektronikas preces un sporta inventāru, turpretī sievietes – apģērbu, apavus un kosmētiku.
Pagaidām vēl maz izplatīta ir pārtikas iegāde internetā – šādus pirkumus veic vien 5% interneta veikalu klientu. Vienlaikus pārtika ir tā preču grupa, attiecībā uz kuru patērētāji sagaida vislielākos sortimenta uzlabojumus no interneta veikalu puses. 26% interneta veikalu klientu norādījuši, ka labprāt pirktu pārtiku internetā, ja vien interneta veikalu piedāvājums šajā preču grupā uzlabotos. Turklāt zīmīgi, ka izteikti biežāk pārtikas produktu piedāvājuma trūkumu internetā akcentē tie iedzīvotāji, kuri regulāri iepērkas tikai Latvijas internetveikalos. Salīdzinot ar pasaules tendencēm, tad pārtikas pirkšana citās valstīs ir kļuvusi teju par ikdienu.
Biežāk iepirkties internetā iedzīvotājus mudinātu bezmaksas preču piegāde (51%), plašāks preču sortiments (44%), kā arī iespēja bez maksas nosūtīt pirkumu atpakaļ pārdevējam (33%) un vienkāršākas pirkuma apmaksas iespējas (33%). Šobrīd lielākā daļa (58%) respondentu norāda, ka par pirkumu norēķinās tā iegādes brīdī, bet tikai 11% apmaksu veic pirkumu saņemot.