Autotransporta direkcijas (ATD) jaunieceltais valdes priekšsēdētājs Dins Merirands par vienu no uzdevumiem uzskata izvest no krīzes attiecības ar pasažieru pārvadātājiem.
Tostarp Merirands intervijā aģentūrai LETA sacīja, ka viņš ir gatavs runāt ar visiem pārvadātājiem. "Esmu gatavs runāt ar visiem pārvadātājiem, un par viņiem būs neitrāls juridisks vērtējums, nevis kāda pagātnes pieredze vai tas, ko viņi ir vai nav izdarījuši pagātnē," viņš sacīja.
Tāpat starp paveicamajiem uzdevumiem Merirands minēja pastāvīgu līgumu noslēgšanu tīkla daļās "Sigulda, Limbaži" un "Cēsis", kā bateriju elektrovilcienu iepirkuma tālāku virzīšanu, kas šobrīd ir priekšpēdējā solī pirms līguma noslēgšanas.
"Tie ir īstermiņa mērķi šai vasarai un rudenim," pauda Merirands.
Savukārt, runājot par ilgtermiņa mērķiem, viņš atzīmēja, ka uzdevums ir turpināt plānot un pielāgot sabiedriskā transporta tīklu valstī.
"Tas tiek darīts nepārtraukti, un droši vien, ka nebūs tādas situācijas, kad varēs teikt, ka tīkls ir pilnīgi gatavs un neko tur vairs nevajag mainīt. Statistika rāda, ka pēc pandēmijas pasažieri atgriežas sabiedriskajā transportā, bet, protams, nekad vairs nebūs tā, kā bija pirms 2019.gada, jo pārvietošanās paradumi ir mainījušies, cilvēki daudz vairāk strādā attālināti," skaidroja Merirands.
Tāpat viņš minēja, ka joprojām ir nepieciešama dzelzceļa un autobusu maršrutu lielāka salāgošana, ņemot vērā teritoriju, iedzīvotāju blīvumu tajā, iedzīvotāju skaitu.
Merirands sacīja, ka ATD turpina pieeju, ka paralēli nevar vadāt pasažierus ar valsts dotētiem vilcieniem un valsts dotētiem autobusiem. "Nodrošinot ērtas un laika ziņā sakarīgas pārsēšanās iespējas, es domāju, ka tomēr aizvien vairāk būs tādu maršrutu, kur pasažieri vienu ceļa posmu brauks ar vienu transporta veidu, tad pārsēdīsies un turpinās ceļu ar citu transporta veidu," viņš papildināja.
Vienlaikus ATD vadītājs atzīmēja, ka pārvadātāji izrāda interesi par komercmaršrutiem.
"No vienas puses, protams, komercreisi nosedz pievilcīgāko maršruta tīkla daļu. No otras puses, valstij daudzkārt samazinās rūpes par plānošanu un samazinās arī dotējamo kilometru skaits tīklā. Mūsu uzdevums ir maršrutu tīklu veidot tā, lai tas pēc iespējas mazāk izmaksātu valsts budžetam," norādīja Merirands.