Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atklātā konkursā par Krīzes vadības centra (KVC) vadītāju apstiprināts Oskars Āboliņš, informē Valsts kanceleja.

Konkursā pieteicās 11 pretendenti, kuru atlase norisinājās divās kārtās. Pirmās kārtas laikā tika pārbaudīta pretendentu atbilstība konkursa prasībām, savukārt otrās kārtas ietvaros atlases komisija uzklausīja pretendentu redzējumu par KVC darbību un pārbaudīja to kompetences.

Oskaram Āboliņam ir ilggadēja profesionālā pieredze Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā (VUGD). Viņš darbu dienestā uzsācis kā ugunsdzēsējs, bet gadu gaitā, attīstot un iegūstot jaunas profesionālās prasmes, zināšanas un iemaņas, sasniedzis VUGD priekšnieka amatu. VUGD, kas ir ceturtā lielākā valsts pārvaldes iestāde, O. Āboliņš vadījis 12 gadus.

"Būtiskākais krīžu pārvaldībā - jau laikus tās paredzēt un nepieļaut, ka iestājas krīzes situācija. Ja tāda tomēr notiek, svarīga ir precīza, ātra iestāžu un organizāciju sadarbība, kā arī skaidra izpratne par katra atbildību un lomu krīzes risināšanā. Tas arī būs viens no galvenajiem Krīzes vadības centra uzdevumiem - savlaicīgi sagatavot iestādes, pašvaldības, nevalstisko sektoru krīžu pārvarēšanai un koordinēt to sadarbību reālos krīzes apstākļos," uzsver KVC vadītājs Oskars Āboliņš.

Jau vēstīts, ka tiek reorganizēta krīzes vadības sistēma un paredzēts, ka turpmāk krīzes gadījumā virsvadību pār vairāku institūciju darbības koordinēšanu uzņemsies KVC. Tas ir nozīmīgs aspekts, lai krīzes situācijā centralizēti, saskaņoti un ātri pieņemtu lēmumus un skaidri sniegtu informāciju sabiedrībai. KVC būs Valsts kancelejas struktūrvienība, kas atradīsies tiešā Ministru prezidenta pakļautībā. KVC izveide ir vēl viens solis valdības centra stiprināšanā.

KVC vadītāja amata galvenie pienākumi būs:

• plānot, vadīt, organizēt un koordinēt Krīzes vadības centra darbu;

• izstrādāt nacionālās drošības un krīzes vadības politiku;

• organizēt pārresorisko sadarbību ar valsts pārvaldes iestāžu ekspertiem par krīzes vadības sistēmas attīstības jautājumiem;

• vadīt un koordinēt krīzes pārvaldības institūciju darbību civilo krīžu un katastrofu gadījumā.

Lai KVC uzsāktu darbību un KVC vadītājs varētu uzsākt jaunā amata pienākumu izpildi, vispirms nepieciešams Saeimas apstiprinājums attiecīgajiem krīžu pārvaldību un KVC darbību regulējošajiem normatīvajiem aktiem. Sagatavotie tiesību aktu projekti ir nodoti Saeimā, kur tie vēl tiek izskatīti. Jau ziņots, ka KVC darbības uzsākšana ir arī viena no valdības prioritātēm.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Efektīvu un kvalitatīvu ugunsdzēsības un glābšanas darbu veikšanai VUGD šogad kopumā saņems 64 Scania autocisternas

Turpinot papildināt specializēto transportlīdzekļu klāstu ar jaunām automašīnām, VUGD (Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta) struktūrvienībām visā Latvijā šogad tiks piegādātas kopumā 64 Scania ugunsdzēsības un glābšanas autocisternas.

Pilnpiedziņas 4x4 Scania autocisternas aprīkotas ar jaudīgu 13 litru 370 zirgspēku motoru un mūsdienu prasībām atbilstošu glābšanas darbu aprīkojumu. Plašās glābēju kabīnes nodrošina komfortablus apstākļus sešiem ekipāžas ugunsdzēsējiem glābējiem. Kabīnes aprīkotas ar gaisa kondicionieriem, to sēdvietās integrēti saspiesta gaisa elpošanas aparāti.

Ugunsdzēsības autocisternas Scania P370 jau saņēmušas VUGD struktūrvienības Bauskā, Tukumā, Rīgā, Ādažos, Preiļos, Līvānos, Ludzā un Balvos, un nupat trīs automašīnas ir nodotas Valmieras, Cēsu un Mazsalacas ugunsdzēsēju un glābšanas komandām.