Transports un loģistika

Papildināta - Jaunie loģistikas centri dažādās stadijās

Egons Mudulis,18.09.2014

Jaunākais izdevums

Kompāniju plāni pāriet uz jaunām telpām īstenojas atšķirīgos ātrumos; šobrīd komersanti saskaņo dokumentus, būvē noliktavas vai arī jau pārvācas

Šogad un nākamgad turpināsies pērn uzsāktā loģistikas kompāniju pārvākšanās uz savām noliktavām vienā vietā – neatkarīgi no tā, vai tie ir pašu celti vai nomāti loģistikas parki. To kā kopumā pozitīvu attīstību vērtē Latvijas Loģistikas asociācijas (LLA) vadītājs Normunds Krūmiņš, jo loģistikas centri esot tā nepieciešamā infrastruktūras daļa, lai vispār varētu runāt par pievienotās vērtības loģistiku. Latvija gan šobrīd ir izvēlējusies savu attīstību tādējādi, ka šādu centru izveide ir privātā iniciatīva, kurpretim gan Lietuvā, gan Somijā, gan citās Eiropas valstīs tajā iesaistās valsts un pašvaldību uzņēmumi. Taču uz tranzīta koridora konkurētspējas paaugstināšanu tikpat lielu, ja ne lielāku, ietekmei atstājot dažādi ar akcīzes un muitas nodokļiem saistītie jautājumi. Tādēļ arī LLA ar Satiksmes ministrijas atbalstu iesniegusi valdībā priekšlikumus, kas paredz novērst šķēršļus šādu loģistikas centru attīstībai un darbībai. DB jau rakstīja, ka viens no ierosinājumiem ir ļaut uzglabāt nenodalītās telpās gan akcīzes, gan muitojamās, gan parastās preces. Runājot par nākotnes attīstību, lēcienu, pievienojot papildu vērtību loģistikas pakalpojumiem, viņaprāt, iespējams panākt, ka tiek veidots attīstības modelis publiskās un privātās partnerības veidā. Proti, valstij un pašvaldībām vajadzētu iesaistīties infrastruktūras izveidē, piemēram, pievedceļu izbūvē šādiem loģistikas centriem, kā arī ar elektrības un siltumapgādes risinājumiem.

Pārvākšanās procesā

Noslēgumam tuvojas viena no loģistikas jomas spēlētājiem vietējā tirgū a/s VIA 3L Latvia pārcelšanās uz jaunām telpām Stopiņu pagastā. DB jau rakstīja, ka augstākās klases noliktavu ēkas ar platību 24 tūkst. m2 pasūtītājs ir SIA Balt Cargo Solutions, bet projektu 5 milj. eiro apmērā līdzfinansēja ABLV Bank. Noliktavu bija plānots nodot ekspluatācijā 2014. gada martā, taču tas izdarīts vien šā gada augusta vidū, norāda VIA 3L Latvia valdes priekšsēdētājs Toms Bisenieks. Kavēšanās, pēc viņa teiktā, saistīta ar celtniecības darbu ievilkšanos. Līdz ar to uzņēmums, kuram ir septiņu gadu nomas līgums par 14 tūkst. m2 nomu, plāno pilnībā pārcelties uz jaunajām telpām no Olaines noliktavas nākamajās divās nedēļas nogalēs, bet no reģionālajām noliktavām – līdz šā gada beigām. Tajā pašā laikā VIA 3L iecerējusi arī turpmāk izmantot pusi no 4000 m2 un 1000 m2 noliktavām Līvānos un Valmierā, saglabājot tur reģionālos atbalsta punktus.

Noliktavu plaukti pirkti no Beļģijas ražotāja Jungheinrich, jo Latvijā sērijveidā neviens tādus neražojot. Tam iztērēts ap 250 tūkst. eiro, un apmēram tikpat nepieciešams video novērošanas, bezvadu interneta sistēmas u.c., ierīkošanai, lai izpildītu visas dažādo institūciju prasības. Līdzekļus uzņēmums aizņemas no mātes kompānijas.

Jauni klienti

Kaut arī bijis jāgaida pusgads, savas domas izmantot jaunās noliktavu telpas neesot mainījuši arī divi vietējie rūpnieki, kas ražo pārtikas un sadzīves ķīmiju, saka T. Bisenieks. Līdz ar jauniem klientiem nākšot arī papildu darba apjomi, tādēļ, iespējams, nevajadzēšot samazināt darbinieku skaitu, kā bija plānots iepriekš. Tā kā daļa darbinieku acīmredzot turpinās strādāt iepriekš izmantotajās noliktavās, kurās ienākuši jauni nomnieki, tad šobrīd vakances vēl ir brīvas. Kopumā klientu skaits pagaidām nav īpaši mainījies (ap 40), taču pie to skaita palielināšanas VIA 3L ķersies pēc pārvākšanās un rentabilitātes paaugstināšanas. Sākumā gan netiks īstenota iecere strādāt ar speciālo temperatūras režīmu (+2 līdz +6), taču visas līdzšinējās preču grupas – plaša patēriņa preces, pārtikas produkti, alkohols – paliek. Interesanti esot tas, ka Coca-Cola tirgojot arī Jack Daniels un Finlandia alkohola zīmolus, iespējams, labā pārklājuma un lielā aģentu skaita dēļ. Loģistikas parkā būs arī Jungent Latvia bezrecepšu zāļu lieltirgotava. Šajā gadā klāt kā klients nācis Pepsicola.

Arī jaunajā noliktavā VIA 3L turpinās strādāt diennakts režīmā. Ņemot vērā preču specifiku (nav ātri bojājošos produktu), kompānija cenšoties pārliecināt atsevišķus klientus pasūtīt preces ar piegādi nevis 24, bet 48 stundu laikā, lai samazinātu izmaksas un neciestu kvalitāte.

Dažādas ietekmes

To loģistikas kompāniju darbību, kuras darbojas Baltijas valstu robežās vai arī Skandināvijas valstu virzienā, šobrīd notiekošā Eiropas Savienības un Krievijas attiecību saasināšanās būtiski neietekmē. Taču, ja tā visa rezultātā ekonomika atkal sāks buksēt un samazināsies cilvēku pirktspēja, tad tas atstās negatīvu iespaidu arī uz VIA 3L darbību, norāda T. Bisenieks. Dažādu dzērienu tirdzniecības jomā siltais jūlijs šogad nav spējis atsvērt aukstās Jāņu dienas. Savukārt eirovinjetes (kravas auto virs 3,5 t) ieviešanas cenas par 2% ir pieaugušās transporta izmaksas. Tā kā kompānija pamatā izmanto auto līdz 10 t, tad cenu samazināšanās fūru fraktos zaudētā Krievijas tirgus dēļ nekādu iespaidu uz transporta izmaksām pagaidām neatstājot. Savu darbību attīsta arī mātes kompānija Igaunijā (VIA 3L pieder 50% daļu a/s VIA 3L Latvia), 20 tūkst. m2 centrālajai noliktavai piebūvējot vēl 13 tūkst. m2 platību, no 2500 m2 līdz 6000 m2 palielinot temperatūras režīma noliktavu, kā arī ar kompāniju iegādi Zviedrijā un Somijā attīstot VIA 3L Spedition starptautiskos pārvadājumus, kuru apgrozījums jau būšot lielāks nekā loģistikas sniegtajiem pakalpojumiem. Savukārt Lietuvā kompānijai ir sadarbības partneris.

Ziemeļu kaimiņvalsts aizvien ir priekšā dažādos ar loģistiku saistītos jautājumos, vērtē T. Bisenieks. Piemēram, Valsts ieņēmumu dienesta Akcīzes preču pārvaldes prasība katru mēnesi izdrukāt uz papīra visu attiecīgo preču kustību, kas VIA 3L ir līdz 1000 lapām mēnesī katram klientam, igauņiem neesot saprotama. Tāpat kā savstarpējā neuzticēšanās, kad apmēram 5% klientu – pamatā laukos – uzstāj, ka pavadzīmei jābūt ar roku parakstītai un apzīmogotai. Arī veikalu tīkls Igaunijā neesot tik izkaisīts, jo, ja Latvijā, piemēram, vienam konkrētam klientam (Jungent Latvia) esot ap 3000 piegāžu vietu, tad kaimiņos ap 1000, bet atšķirības iedzīvotāju skaita un teritorijas ziņā neesot tik lielas, norāda VIA 3L vadītājs.

Daļa no ķēdes

«Mēs redzam sevi kā daļu no lielāka starptautiska loģistikas tīkla,» norāda UAB Baltic Logistic Solutions (BLS) direktors Andrjus Jurgelevičs, kura vadītā kompānija Latvijā pamazām tuvojas brīdim, kad varēs pārvākties uz savu loģistikas centru Valdlaučos. Pēc viņa teiktā, tas nav tik daudz investīciju apjomu, bet gan kravu plūsmu jautājums, kuras BLS varētu palīdzēt apkalpot lielākām globālām kompānijām Baltijas valstīs. BLS var izmantot esošo dzelzceļa tīklu – arī Latvijas un Lietuvas starptautiskos konteinervilcienus – un gaisa satiksmi, lai Rīgas noliktava būtu savienojums ar Centrālāziju. A. Jurgelevičam bija jāpārņem SIA Baltic Logistic Solutions vadība Latvijā, jo tās valdes priekšsēdētājs Jevgēņijs Semjaņņikovs nesen šo amatu pameta. Tā bijusi viņa paša izvēle turpināt darbu ārpus Sanitex grupas, komentē BLS direktors, kuram nu jāatrod aizstājējs. No vienas puses, BLS vēlas redzēt identisku korporatīvo kultūru visās valstīs, kur uzņēmums darbojas. No otras puses, tas dod priekšroku tam, ka vietējās stratēģijas īsteno vietējie vadītāji, kuri ir atbildīgi par biznesu attiecīgajā valstī.

Centrs Rīgā

Noliktavu kompleksa (44 tūkst. m2) celtniecība noritot pēc plāna, un iecerēts, ka 9000 m2 būs divstāvu noliktavas. Tas esot ļoti efektīvs risinājums zemākas pašizmaksas dēļ mazākas produkcijas gadījumā, paskaidro uzņēmuma vadītājs. Galveno noliktavu plānots pabeigt 2015. gada otrajā ceturksnī, bet mazāko (4000 m2), kur būs saldētavas, jau nākamā gada pirmajā ceturksnī. Šobrīd vēl neesot izlemts, vai BLS turpinās izmantot daļu no šobrīd nomātajām telpām. Rīgas loģistikas centrs pildīs vairākas funkcijas, stāsta A. Jurgelevičs. «Tas būs ļoti svarīgs savienojums loģistikas ķēdē, savienojot uzņēmuma darbību visās Baltijas valstīs,» tā viņš. Tāpat tas būs BLS pakalpojumu sniegšanas centrs Latvijā. No noliktavas nav tālu līdz Rīgas ostai, kas esot izdevīgi importētājiem. Centrs arī palīdzēs attīstīt loģistikas ķēdi Skandināvijas valstīs, kur kompānija plāno piedāvāt pakalpojumus.

Lai palielinātu darbības efektivitāti un precizitāti un samazinātu izmaksas, tiks izmantota jauna preču glabāšanas tehnoloģija un procesu automatizācija. Šobrīd BLS lielākais klients ir Sanitex – vairumtirgotāja daļa BLS pakalpojumu klāstā ir lielāka par 50%.

Kompānija turpina attīstīties arī kaimiņvalstīs. Lietuvā, kur meklējami BLS pirmsākumi, noliktavu saimniecība sasniegusi 47,5 tūkst. m2. Savukārt Igaunijā nākamā gada trešajā ceturksnī tā būs 12,3 tūkst. m2. Baltijas valstīs BLS darbojas visos trīs temperatūras režīmos, un, pabeidzot investīciju programmu, tās rīcībā būs 103,8 tūkst. m2 noliktavu. Uzņēmums investē gan pašu naudu, gan bankas kredītlīdzekļus.

Ārējā ietekme

Ir pārāk optimistiski domāt, ka esošā ģeopolitiskā krīze Ukrainas notikumu dēļ nekādi neietekmēs loģistikas biznesu Baltijas valstīs, uzsver A. Jurgelevičs. Viņaprāt, būs vismaz netieša ietekme mazāku eksporta apjomu dēļ, jo tas nozīmē mazākus iedzīvotāju ienākumus, kas savukārt padara cilvēkus piesardzīgākus. Visa notiekošā rezultātā iedzīvotāji vairāk taupīšot un mazāk tērēšot, un patēriņš samazināsies. Tādēļ jautājums esot, cik ilgi turpināsies savstarpējās sankcijas un cik ātri Baltijas valstu uzņēmumi atradīs partnerus, piemēram, Honkongā vai Libānā. Lietuvas kompānijas gan bijušas sagatavotas šādam notikumu pavērsienam, jo dabūja izbaudīt Krievijas sankciju skolu, kad tika uzlikts embargo piena produkcijai. Rezultātā kaimiņvalsts uzņēmumi kopš šā gada sākuma nopietni piestrādājuši, lai sameklētu jaunus noieta tirgus. Lietuvā arī atļauta rituālā dzīvnieku kaušana musulmaņu vajadzībām. Taču BLS direktors ir pārliecināts, ka agrāk vai vēlāk Krievija atgriezīsies pie sadarbības ar Eiropas piegādātājiem, jo esošā diversifikācija neesot ne efektīva, ne peļņu nesoša.

Viss vēl priekšā

Uz priekšu pavirzījies ir arī VGP Group pērn atsāktais automaģistrāļu A7 (Via Baltica) un A5 (Rīgas apvedceļš) krustcelēs iecerētais A klases ēku projekts. Šobrīd tiek pabeigts darbs pie visu atļauju saņemšanas, norāda VGP Latvija pārstāvis Andrejs Konstantins. Viņš arī lēš, ka pirmās kārtas celtniecības darbi varētu uzsākt nākamā gada pavasarī. Ja iepriekš tika plānots, ka projekts ietvers 40 tūkst. m2 noliktavu un ražošanas telpu izbūvi, tad šobrīd noprotams, ka kopumā visās kārtās platību varētu būt vairāk.

Sāks nākamgad

Šobrīd loģistikas kompānijas SIA Trialto Latvia rīcībā ir 36 tūkst. m2 A klases noliktavu telpu Dominante Park teritorijā Ķekavā, stāsta uzņēmuma pārdošanas un mārketinga direktore Irēna Graube. Nākamā gada sākumā plānots uzsākt jauna noliktavu kompleksa celtniecību. Šobrīd 38 tūkst. m2 apjomīgais projekts jau ir saskaņots un ir saņemtas visas tehniskās atļaujas. Pēc celtniecības pabeigšanas Trialto nodrošinās loģistikas procesus no abām noliktavām. Līdz būvniecības pabeigšanai kompānija gan iecerējusi nomāt vēl papildu 8000–10 000 m2. SIA Trialto Latvia un a/s Dominante Loģistikas sistēma neesot nekādas saistības ar iepriekš publicēto informāciju un faktiem saistībā ar ugunsdrošības pārkāpumiem maksātnespējīgajai SIA Roņu ieleja 2 piederošajās noliktavu ēkās Dominante 2 un Dominante 3, norādījusi I. Graube.

Papildināts ar galeriju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsevišķās Polijas pilsētās valda haoss – ir grausti, ir ēkas, kas top pilnīgi no jauna. Pilsēta netiek līdzi pieprasījumam pēc birojiem. Steiga nenes skaistu, viengabalainu rezultātu, bet Rīgai ir dots laiks no tā izbēgt

Tā intervijā DB saka Pillar RE Services vadītāja vietnieks Guntars Cauna, kurš aicina valsti pārorientēt uzsvarus no centieniem piesaistīt ražotājus uz mērķtiecīgu valsts mārketingu starptautiskā biznesa pakalpojumu centru pievilināšanā un, vēl būtiskāk, atbilstošas vides radīšanā Latvijā. G. Cauna iepriekš vairāk rūpējies par jaunu ražotāju piesaistīšanu Latvijai. Tagad viņa lauciņš ir aizpildīt Rīgā jaunbūvējamos birojus. «Ja skatāmies no Latvijas viedokļa, tad redzam, ka Latvijā ražošanas attīstībai ir potenciāls. Savukārt, paveroties kā no helikoptera, piemēram, ar zviedru acīm, tad redzam, ka potenciālu var saskatīt tikai tajās nozarēs, kur joprojām dominē darbaspēka izmaksas, jo Zviedrijā darbinieks ir krietni dārgāks nekā Latvijā. Tā kā ražošana arvien vairāk automatizējas un darba rokas aizstāj mehānismi, tad ir skaidrs, ka ir viena alga – mehānismu darbināt Zviedrijā, Latvijā vai Mozambikā. Visu izšķir izmaksas. Latvijā elektroenerģija ir diezgan dārga, tāpēc augstas automatizācijas ražošana Zviedrijā faktiski ir lētāka. Arī no loģistikas skatu punkta esam diezgan nekonkurētspējīgā situācijā, jo esam pašā malā. Ražošana lokālajam tirgum – OK, bet liela izmēra ražotnei loģistikai ir vairāk mīnusu nekā plusu. Savukārt, runājot par starptautiskajiem biznesa pakalpojumu centriem, paveras daudz cerīgāks skats,» uzskata G. Cauna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

East Capital Real Estate uzsāk Baltijā lielākā loģistikas un vieglās rūpniecības parka būvniecību

Db.lv,22.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

East Capital Real Estate ir uzsācis Baltijā lielākā loģistikas un vieglās rūpniecības parka būvniecību – East Capital Park Rae.

Kopumā plānots izbūvēt 140 000 kvadrātmetru lielu loģistikas un vieglās rūpniecības centru, kas atradīsies uz 30 hektārus plaša zemes gabala netālu no Tallinas.

Park Rae pirmās ēkas plānojam nodot 2025. gadā, bet visa parka pabeigšana būs atkarīga no kopējā tirgus pieprasījuma. Zemes gabals, ko iegādājāmies loģistikas parka būvniecībai 2021. gadā, atrodas ļoti izdevīgā vietā, tikai 15 minūšu brauciena attālumā no Tallinas centra, ar lielisku piekļuvi Tallinas apvedceļam un Tartu šosejai. Mūsu mērķis ir ambiciozs – vēlamies izveidot lielāko loģistikas un vieglās rūpniecības parku Igaunijā. Tāpēc jau šogad uzsākām pirmos parka izbūves darbus,” komentē East Capital Real Estate valdes loceklis Martins Otsa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Efektīva loģistikas pārvaldība ir būtisks faktors veiksmīgas uzņēmumu darbības nodrošināšanā un attīstībā. Viens no loģistikas risinājumiem, kas kļūst arvien populārāks gan starptautiskos, gan vietējos kravu pārvadājumos, ir saliktās kravas.

Saliktās kravas, zināmas arī kā LTL (Less Than Truckload) pārvadājumi, piedāvā vairākas priekšrocības gan mazajiem, gan lielajiem uzņēmumiem. Kas ir saliktās kravas un kādos gadījumos LTL ir efektīvāks risinājums nekā pilnu kravu (FTL) pārvadājumi?

Kas ir saliktās kravas?

Saliktās kravas jeb LTL (Less Than Truckload) pārvadājumi ir loģistikas risinājums, kur viena kravas automašīna tiek komplektēta no dažādiem nosūtītājiem un tā tiek izmantota vairāku sūtījumu pārvadāšanai.

Kad izvēlēties saliktās kravas?

Šis risinājums ir īpaši piemērots uzņēmumiem, kuriem nepieciešams pārvadāt relatīvi nelielu preču daudzumu, kas nesasniedz pilnas kravas apjomu. Salikto kravu pārvadājumi nodrošina izmaksu efektivitāti, jo katrs nosūtītājs maksā tikai par tam piederošās kravas aizņemto vietu transportlīdzeklī, nevis par visu kravas automašīnas izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

No pasta baložiem līdz droniem. Vai pakomātu ēra turpināsies?

Gatis Romanovskis, tehnoloģiju uzņēmuma SIA Hansab izpilddirektors,25.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziņu vai dažādu preču nosūtīšana ir bijusi aktuāla visos laikos, tāpēc loģistikas attīstība ir notikusi nemitīgi. Pasta baložu izmantošana aizsākās jau senajās civilizācijās - Ēģiptē un Persijā, bet mūsdienu tehnoloģijas ļauj izveidot ļoti sarežģītas piegādes ķēdes, reāllaika izsekošanu sūtījumam, automatizētas noliktavas, ievērojami uzlabojot efektivitāti un samazinot izmaksas.

Turklāt uzskata, ka paku skapīšu attīstība nebūt nav sasniegusi savu virsotni un to funkcionalitāte tikai pieaugs, jo attīstības potenciālu nosaka joprojām augošā e-komercija, lietu interneta attīstība, kā arī ilgtspējas mērķi.

Īpaši Covid laikā, pakomāti kļuva par ļoti pieprasītu loģistikas risinājumu, lai nodrošinātu ērtu un efektīvu veidu kā klientiem nosūtīt preci, jo fiziska veikalu apmeklēšana nebija ieteicama un strauji attīstījās tiešsaistes tirdzniecība. Turklāt papildus pakomāti risināja virkni problēmu, kas saistītas ar lielām atkārtotu piegāžu izmaksām, sūtījumu zādzībām, klientu apmierinātību u.c. Tāpēc uzņēmumi, kas vēlējās palielināt efektivitāti, steidza šo loģistikas risinājumu integrēt savā biznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Apgaismojuma nomaiņa Maxima Latvija loģistikas centrā izmaksājusi 327 tūkstošus eiro

Lelde Petrāne,29.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu energoefektivitāti, uzņēmums Maxima Latvija loģistikas centrā Abras Ķekavā investējis 327 tūkstošus eiro apgaismojuma nomaiņā.

Loģistikas centrā nomainīti 2600 apgaismes objekti. To maiņa tika uzsākta rudenī, un šobrīd šis process ir pabeigts.

«Iepriekš loģistikas centra apgaismošanai tika izmantota vecās paaudzes apgaismojuma armatūra, kas savu laiku jau bija nokalpojusi un pēc mūsdienu ekonomiskajiem kritērijiem bija neefektīva. Pirms izvēlēties jauno apgaismojuma armatūru, loģistikas centrā tika uzstādīti dažādu tipu un ražotāju piedāvātie apgaismes ķermeņi, un noliktavas darbiniekiem bija iespēja izvēlēties sev tīkamāko un ērtāko. Līdz ar apgaismojuma armatūras nomaiņu un apgaismojuma sistēmas automatizāciju, uzņēmums ne tikai ieguva modernāku, viedāku un darbiniekiem ērtāku apgaismojumu, bet arī ilgtermiņā samazinās ekspluatācijas un patērētās elektroenerģijas izdevumus,» norāda Maxima Latvija Īpašumu ekspluatācijas departamenta direktors Kaspars Valdmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eirāzijas transporta koridora attīstība un konteinerkravu apjoma pieaudzēšana ir Latvijas prioritātes transporta nozarē.

To Astanā starptautiskajā Expo 2017 izstādē Latvijas paviljonā notiekošajā konferencē Globālās transporta kustības perspektīvas. Eirāzijas potenciāls, uzsvēra gan Latvijas valsts prezidents Raimonds Vējonis, gan satiksmes ministrs Uldis Augulis. Savukārt, runājot jau par konkrētiem darbiem, uzņēmuma Latvijas dzelzceļš prezidents Edvīns Bērziņš minēja, ka līdz septembra vidum uzņēmumam ir jāsniedz savs redzējums, kā palīdzēt Kazahstānas investīcijām ieplūst kādā no trim Latvijas brīvostām, izveidojot tur abu valstu kopīgu loģistikas centru kravām, kas no Ķīnas caur Kazahstānu un Latviju dodas uz Ziemeļeiropu. Vēl viens darba virziens, kas, kā atzina E. Bērziņš, pagaidām gan ir tikai ieceres līmenī, ir izveidot Latvijas Kazahstānas loģistikas centru (ar mūsu valsts investīcijām) Kazahstānas speciālajā ekonomiskajā zonā Horgosā, kas atrodas pie Ķīnas robežas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums EfTEN Real Estate Fund 5, ko pārvalda EfTEN Capital, iegādājies jaunuzbūvēto mazumtirdzniecības parku UNA Viļņā, un šis ir šogad lielākais mazumtirdzniecības aktīvu darījums Baltijas valstīs.

16 000 kvadrātmetru plašā tirdzniecības parka galvenie nomnieki ir Kesko Senukai un Rimi. Darījumu finansēja SEB banka. EfTEN pārvalda septiņus fondus, kas veic investīcijas nekustamajos īpašumos Baltijā.

Darījuma summa netiek atklāta.

Latvijā dažādu EfTEN Capital pārvaldīto fondu portfelī ir virkne nozīmīgu nekustamo īpašumu, to vidū tirdzniecības centrs Domina Shopping, biroju komplekss Jaunā Teika, loģistikas centrs EfTEN Logistics Berģi, airBaltic galvenā mītne un citi biroju un loģistikas kompleksi.

"Šis ir EfTEN pēdējo gadu lielākais nekustamo īpašumu darījums. Procentu likmēm pieaugot, nekustamā īpašuma tirgus piedāvājumā līdz šim nebija projektu, kas atbilstu EfTEN investīciju principiem. Tagad, kad EURIBOR likmes atkal krītas, arī mēs kļūstam aktīvāki nekustamo īpašumu tirgū. Pēdējos gados pieaug tendence strādāt nepilnu darba laiku un no mājām, kas ir veicinājusi mazumtirdzniecības centru pārvietošanos ārpus pilsētas centra. EfTEN fondu portfeļos iekļautie tirdzniecības centri, kas atrodas dzīvojamo rajonu tuvumā, šajā laikā ir uzrādījuši īpaši labus rezultātus,” noslēgto darījumu komentēja EfTEN Capital Latvia vadītājs Viktors Savins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Norwegian ienākšana Rīgā - Latvijai visas iespējas kļūt par pakalpojumu eksporta lielvalsti

Monta Geidāne, ABSL Latvia izpilddirektore,08.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid krīzes kontekstā plaši tika runāts par to, ka esošā situācija nesīs jaunas iespējas Eiropai tieši pakalpojumu eksporta nozarē.

Administratīvo biznesa centru izvietošana iespējami tuvi starptautiski pārstāvētā uzņēmuma izcelsmes valstij, samazina riskus un ļauj veiksmīgi pārvaldīt globālu korporāciju. Tikko zināms, ka aviokompānija Norwegian lēmusi par labu Rīgai kā lokācijai, kur izveidot biznesa centru, turklāt no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) saņemti pozitīvi signāli par to, ka šobrīd ir aktīva interese par Latviju.

“Latvijas kultūras un arī dzīves stila iezīmes ir ļoti līdzīgas ierastajai ikdienai ziemeļvalstīs. Rīga ir pievilcīga lokācija Starptautiskiem biznesa pakalpojumu centriem, pateicoties tās attīstītajai infrastruktūrai, kā arī tās ģeogrāfiskajam tuvumam attiecībā pret Skandināviju un pārējo Eiropu. Iepriekšminētie faktori savienojumā ar pieejamību augsta līmeņa speciālistiem ir tas, kāpēc mēs esam lēmuši par labu Rīgai,” tā Norwegian viceprezidents IT, piegādes ķēžu un procesu vadības jautājumos Knuts Olavs Hēgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 laiks ir mainījis cilvēku paradumus e-komercijā, un pieaugošajam pieprasījumam un klientu prasībām pretī ir jāliek efektīvs piegādes ātrums un pēc iespējas plašāks preču sortiments.

Tāds ir kopīgais secinājums pēc radošās konferences “Loģistika e-komercijā”, kuru izdevniecība Dienas Bizness organizēja sadarbībā ar VAS Latvijas Pasts, SIA Omniva, SIA Rimi Latvia, tirdzniecības centru internetā 220.lv un SIA SSI Schaefer.

Pasts e-komercijas laikmetā

Vēl aizvien Latvijas Pasta īpašumā ir pasta nodaļas, kuras izveidotas pirms 100 gadiem, kad valdīja zirgu transports un telegrāfs, tomēr šīs aizpagājušā gadsimta liecības uzņēmumā mudinājušas VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētāju Mārci Vilcānu domāt par nākotni.

Patlaban vairs tikai daži sūta vēstules papīra formātā, toties teju katrs ir iegādājies preci internetā, un nereti to piegādā Latvijas Pasts. Uzņēmums pēdējos gados ir atdzimis jaunā veidolā kā e-komercijas loģistikas realizētājs, un šī joma ik dienu piedāvā jaunus izaicinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālie bruņotie spēki (NBS) vakcinācijas pret Covid-19 loģistikas procesā iesaistīsies ar transportu, cilvēkiem un teltīm.

Par to šodien vienojās valdība, izskatot Aizsardzības ministrijas (AM) sagatavotos trīs rīcības variantus par armijas iesaisti šajā procesā.

A1 variants paredz, ka armija pēc nepieciešamības ir gatava nodrošināt lieltirgotavu farmaceitisko darbību ar savā rīcībā esošajiem transportlīdzekļiem, ja lieltirgotava nodrošinās atbilstoši aprīkotus vakcīnu transportēšanas konteinerus.

Šis variants paredz, ka NBS nodrošina divas vieglās un divas kravas automašīnas. Diennaktī šī procesa nodrošināšanai armija gatava atvēlēt astoņus zemessargus un karavīrus. Šī varianta sagatavošanai nepieciešamas 1-3 dienas.

A2 variants paredz, ka armija var nodrošināt atbalstu veselības resora vakcinācijas centriem, nosūtot uz šiem centriem teltis un personālu. Šādā gadījumā pie mazajiem vakcinēšanas centriem atrastos trīs, bet lielākos centros desmit bruņoto spēku pārstāvji. Armijas pārstāvji pie centra ieejas sagaidītu iedzīvotājus un palīdzētu organizēt iedzīvotāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Citadele piešķir 2,5 miljonus Dreiliņu loģistikas centra iegādes refinansēšanai

Db.lv,28.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka Citadele noslēgusi vienošanos ar “Capitalica Green Logistics Fund” piederošo SIA “Dreilini hub” par saistību refinansēšanu 2,5 miljonu eiro apmērā.

Darījums ļaus uzņēmumam noslēgt loģistikas centra iegādi Dreiliņos, Ulbrokas ielā.

“Capitalica Green Logistics Fund” ir Lietuvas “SBA Group” investīciju pārvaldnieka “Capitalica Asset Management” fonds, kas iegulda ilgtspējīgos komercīpašumos Baltijas valstīs, fokusējoties uz loģistikas un noliktavu segmentu. SIA “Dreilini hub” ir fonda uzņēmums, kas izveidots, lai noslēgtu īpašuma iegādi Ulbrokas ielā.

Ēkas kopējā nomājamā platība ir 5 647 m2, un tās galvenais īrnieks ir viens no vadošajiem DIY jeb “Dari pats” produktu vairumtirdzniecības uzņēmumiem Baltijas valstīs SIA “LIC Gotus”. Loģistikas centrā pieejamas trīs veidu telpas – noliktavas, biroji un klientu apkalpošanas zāles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jēkabpilī vispieprasītākie ir divistabu dzīvokļi, cenu amplitūda ir liela un svārstās atkarībā no dzīvojamās mājas projekta, atrašanās vietas un dzīvokļa apdares, situāciju šajā republikas nozīmes pilsētā portālam Db.lv raksturo nekustamā īpašuma eksperti. Arī tirdzniecības sektorā ir gaidāmas pārmaiņas, ko viesīs Lidl veikalu ķēdes ienākšana pilsētas centrā.

Pilsētas pašvaldības īpašumu nodaļas vadītāja Santa Lazare nekustamo īpašumu pieprasījumu Jēkabpilī vērtē kā diezgan augstu. Visbiežāk pircēji iegādājas dzīvokļu īpašumus un zemi. Nekustamā īpašuma tendences irt ādas, ka ar katru gadu pieprasījums par īpašumu atsavināšanu - pirkšana, pārdošana, maiņa - aug.

Valsts nekustamo īpašumu (VNĪ) NĪ portfeļa vadības pārvaldes direktore Vineta Vigupe pastāsta, ka pieprasījums pēc dzīvokļiem pēdējo trīs gadu laikā Jēkabpilī ir stabils un gadā notiek vidēji 250 darījumi. Pēc ekspertes domām, arī zemes īpašumu ar ēkām darījumu skaits neparāda lielas izmaiņu tendences, lai gan 2018.gada pirmajā pusgadā ir vērojams darījumu skaita pieaugums, salīdzinot ar pagājušā gada 1.pusgadu. Vidēji gadā notiek ap 70 darījumiem ar īpašumiem, kuru sastāvā ir ēka un zeme, 70% no šiem darījumiem saistīti ar privātmājām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas uzņēmumiem, startējot Ķīnas, tirgū jākooperējas un jāpiedāvā nišas produkti

Žanete Hāka,03.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumiem, kas vēlas startēt Ķīnas tirgū, ir jābūt atvērtiem kooperācijai, jāspēj izstrādāt savs piedāvājums tieši Ķīnas tirgum un jāorientējas uz ekskluzīviem un nišas produktiem. Savukārt, lai spētu piesaistīt Ķīnas investīcijas.

Latvijai jāspēj piedāvāt integrētus projektus un loģistikas risinājumus, kas būtu izdevīgi kravu plūsmas nodrošināšanai starp Ķīnu un Eiropas valstīm, liecina starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG un LIAA veiktais pētījums par Latvijas un Ķīnas biznesa partnerības potenciālu (Latvija kā Ķīnas biznesa partneris).

Edgars Voļskis, direktors KPMG konsultāciju pakalpojumu nodaļā Baltijas valstīs un Baltkrievijā: “Ķīna ir ļoti liels tirgus, tāpēc Latvijas uzņēmumiem, kas pārsvarā ir mazi vai vidēji, nav jācenšas startēt uzreiz visas Ķīnas mērogā. Ir jāatrod uzticams sadarbības partneris uz vietas, sava niša, kurā startēt, un jāizveido savs piedāvājums tieši ķīniešu mērķauditorijai. Ķīnas iedzīvotāju labklājība palielinās, un pieaug arī pieprasījums pēc ekskluzīviem izstrādājumiem un luksusa precēm, kā arī eko produktiem. Savukārt mūsu uzņēmējiem ir jāiemācas kooperēties gan loģistikas, gan produkcijas daudzuma nodrošināšanas jomā, lai spētu piedāvāt apjomus, kas apmierinātu Ķīnas mazpilsētas ar vienu līdz trim miljoniem iedzīvotāju.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 27.augustā, Rīgā, Anniņmuižas bulvārī 77, ekspluatācijā tika pieņemts Latvijā pirmais vācu mazumtirdzniecības tīkla «Lidl» veikals, pavēstīja Būvniecības valsts kontroles birojā (BVKB).

Pērn rudenī Rīgā tika uzsākta arī «Lidl» loģistikas centra būvniecība. «Lidl» ir pārstāvēts 30 pasaules valstīs, tajā ir aptuveni 10 500 veikali, un vairāk nekā 150 loģistikas centri, vēstī uzņēmuma mājaslapa.

Jau ziņots, ka biedrība «Mikrorajons» plāno vērsties tiesā, lai apstrīdētu, iedzīvotāju ieskatā, prettiesiski izsniegtu būvatļauju zemo cenu lielveikalu tīkla «Lidl» loģistikas centra būvniecībai Ulbrokas ielā. Biedrības pārstāvju ieskatā, būvatļauja izsniegta prettiesiski, jo pirms būvatļaujas izsniegšanas nav ievērotas sabiedrības līdzdalības tiesības, kā arī nav izvērtēta būvniecības ieceres iespējamā ietekme uz apkārtējo vidi.

Jau ziņots, ka 2020.gadā, vienlaikus ar 55 miljonus eiro vērtā loģistikas centra atklāšanu Ulbrokas ielā, Latvijā plānots atvērt vismaz 10 «Lidl» veikalu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Pievienota galerija - Interesanti fakti par Igaunijas nekustamo īpašumu tirgu

Lelde Petrāne,24.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamā īpašuma tirgus Igaunijā pēc krīzes spēja atgūties pāris gadu laikā, turklāt - visos īpašuma segmentos, tāpēc, atšķirībā no Latvijas, tas uzrāda stabilas attīstības pazīmes un tirgus dalībniekiem ļauj ar pārliecību skatīties nākotnē.

Pie šāda secinājuma nonākuši Latvijas nekustamā īpašuma (NI) jomas uzņēmēji, Ekonomikas, Tieslietu ministrijas un Rīgas pašvaldības pārstāvji, kuri š.g. 11. martā apmeklēja Tallinu, lai iepazītu Igaunijas NI jomas pieredzi un pārņemtu labāko praksi, kāpēc pie līdzīgiem ģeogrāfiskiem un ekonomiskiem nosacījumiem šajā valstī projektu realizācijas laiks ir uzņēmējiem draudzīgāks nekā Latvijā, kur ir neadekvāti garš laiks atsevišķiem projekta posmiem plānošanas un projektēšanas jomā (kas var ievilkties pat līdz pieciem gadiem). Vizīti organizēja Latvijas nekustamo īpašumu darījumu asociācija (LANĪDA) sadarbībā ar Igaunijas nekustamo īpašumu kompāniju asociāciju (EKFL).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairumtirdzniecības un loģistikas pakalpojumu sniedzēja Sanitex uzņēmumu grupa kā savu mājas banku Latvijā izvēlējusies Danske Bank, vienlaikus noslēdzot līgumu par kredītlīniju un garantiju līniju apgrozāmo līdzekļu finansēšanai 23 miljonu eiro apmērā.

Sanitex aktīvo biznesa klientu skaits Latvijā šobrīd sasniedzis trīspadsmit tūkstošus.

SIA Sanitex valdes loceklis Kārlis Ābele norāda, ka Danske Bank sniegs ieguldījumu un stabilitāti gan ikdienas darbības nodrošināšanai, gan jaunu un nozīmīgu kompānijas projektu uzsākšanai.

Savukārt, Danske Bank Latvijā vadītājs Raivis Kakānis stāsta: «Pirms tikām izvēlēti par Sanitex mājas banku Latvijā mūsu kvalitātes rādītāji tika vērtēti pēc ļoti stingriem kritērijiem un esam gandarīti, ka Danske Bank komandai ir izdevies pierādīt atbilstību tiem. Sanitex ir uzņēmums ar skaidru un izsvērtu attīstības vīziju un stabilu finanšu sniegumu.»

Sanitex uzņēmumu grupa ir lielākā vairumtirdzniecības, distribūcijas, biroja nodrošinājuma, HoReCa un loģistikas kompānija Latvijā, kas aktīvi darbojas arī Lietuvā, Igaunijā un Polijā. Tās trīs galvenie loģistikas centri atrodas Latvijā, Igaunijā un Lietuvā, un kopējā noliktavu platība ir sasniegusi 120 000 m2. Sanitex Latvijā strādā vairāk nekā 1000 darbinieku. Grupā ietilpst arī specializēto veikalu tīkls PROMO Cash&Carry, kas darbojas lielākajās Latvijas un Lietuvas pilsētās, viens veikals atvērts arī Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Matīss: Latvija ir gatava aktīvi strādāt jaunā Zīda ceļa attīstīšanā

Dienas Bizness,07.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 7.oktobrī satiksmes ministrs Anrijs Matīss Minskā uzstājās ar runu plenārdiskusijā Baltkrievijas perspektīvas līdzdalībai projektā Zīda ceļa ekonomiskā josla, kurā uzsvēra Eirāzijas savienojamības nozīmi, informē Satiksmes ministrijā.

Ministrs dalījās ar Latvijas redzējumu par multimodālā transporta tīkla attīstību starp Eiropu un Āziju, uzsverot šo reģionu savienojamības lielo nozīmi, kas tiešā veidā ietekmē abu reģionu ekonomisko labklājību un ilgtspējīgu attīstību.

«Latvijas un Baltkrievijas attiecības tranzīta un dzelzceļa pārvadājumu jomā jau tradicionāli ir bijušas ļoti cieši saistītas. Abām kaimiņvalstīm ir ļoti līdzīgas intereses – attīstīt Eirāzijas sauszemes transporta koridoru un piedalīties jaunā Zīda ceļa veidošanās, tāpēc aicinu abas valstis sadarboties ciešāk šo mērķu sasniegšanai,» atzina Matīss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs 2021. gadā nekustamā īpašuma (NĪ) tirgū bija rekordaugsta aktivitāte – komerciālā NĪ investīciju darījumu apjoms, salīdzinot ar 2020. gadu, ir palielinājies divkārt, sasniedzot 1,5 miljardus eiro.

Vērtīgākie darījumi tika noslēgti Latvijā, ziņo starptautiskā NĪ konsultāciju sabiedrība “Newsec”.

Pagājušajā gadā Latvijā noslēgti darījumi par 610 milj. eiro, Igaunijā par 447 milj. eiro, bet Lietuvā – 444 milj. eiro.

Rekordaugstos rezultātus noteica kapitāla pieejamība, vispārējās tendences pasaulē un pozitīvais noskaņojums tirgū. Investori aktīvi meklē objektus, tomēr sasniegt vēl labākus rezultātus NĪ investīciju darījumu tirgū traucēja piedāvājuma trūkums.

Pēc “Newsec” kapitāla tirgus pakalpojumu grupas vadītājas Baltijas valstīs Neringas Rastenītes-Jančūnienes teiktā, 1,5 miljardu eiro darījumu apjoms Baltijas reģionam ir rekordaugsts. Lai saglabātu ārvalstu investoru interesi, šo kārti nedrīkstētu nolaist zemāk arī 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Bauskā kāpj nekustamā īpašuma cenas; pašvaldība izpērk zemi

Laura Mazbērziņa,24.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samazinoties bezdarbam un uzlabojoties ekonomiskajai aktivitātei, Bauskas pilsētā 2018. gadā ir novērota paaugstināta aktivitāte dzīvokļu darījumu skaita ziņā, kas ir veicinājis arī vidējo cenu pieaugumu. Ir reģistrēti daži spekulatīvie darījumi ar lielām savrupmāju zemes teritorijām, pircēju vidū ir arī ārvalstnieki, biznesa portālam db.lv stāsta Vineta Vigupe VAS «Valsts nekustamie īpašumi», Nekustamā īpašuma portfeļa vadības pārvaldes direktore.

V. Vigupe stāsta, ka Bauskas pilsēta ir bijusi pievilcīga arī naudas plūsmu nesošai komercēku iegādei un īpašumu darījumu cenas liecina par interesi pieteikties uz termiņuzturēšanās atļauju (TUA) Latvijā, kas sniedz iespēju brīvi pārvietoties Šengenas zonā. Zemes gabalu darījumi privātmāju būvei ir maz vai praktiski nenotiek. Bauskas novada pašvaldība pēdējā gada laikā ir iegādājusies ievērojamas zemes teritorijas dzīvojamā fonda apbūvei. Arī komercbanku meitu uzņēmumi ir aktīvi turpinājuši izpārdot savu nekustamo īpašumu portfeli Bauskas pilsētā un novadā.

Viktors Svirkovskis, SIA «Latio» Zemgales reģiona Jelgavas nodaļas nekustamo īpašumu aģents informē, ka Bauskas nekustamo īpašumu tirgu var raksturot kā mēreni aktīvu. Vienistabas dzīvokļu cenas ir robežās no 7 000 līdz 15 000 eiro, bet divistabu līdz 25 000 eiro. Darījumi ar trīs un četru istabu dzīvokļiem notiek samērā reti, ko daļēji ietekmē arī tāds faktors kā augstie maksājumi par siltumpatēriņu. Paneļu konstrukcijas piecstāvu mājās trīsistabu un četristabu dzīvokļu cenu diapazons ir līdz 28 000 eiro. Dārgāk tiek piedāvāti dzīvokļi pilsētas centrā, specprojektu mājās un ar ļoti labu vai pat ar ekskluzīvu remontu, kā arī dzīvokļi jaunos projektos un renovētajās mājās. Dzīvokļu cenas renovētajās mājās ir robežās no 370 līdz 480 eiro par kvadrātmetru, atkarībā no telpu platības un tehniskā stāvokļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes rajonā topošajā biroju ēku projektā "Elemental Skanste" apkurei un dzesēšanai tiks izmantoti energopāļi, informē attīstītāja "Kapitel" pārstāvji.

Pāļos iebūvētie ģeotermālie siltumsūkņi spēs saražot līdz pat 72% no ēkai nepieciešamās siltumenerģijas, tādējādi samazinot apkures izmaksas līdz pat 45%, kas efektīvi samazinās ikmēneša rēķinu par enerģiju par 35 centiem par kvadrātmetru.

Energopāļi ir zemes siltumsūkņa tehnoloģijas veids, kas ļauj ietaupīt enerģiju ēku apkurei un dzesēšanai. Klimata temperatūras svārstības ietekmē tikai augšējo 1,5 metru augsnes slāni. Zem šī dziļuma augsne saglabā nemainīgu temperatūru, kas parasti ir aptuveni +12 grādu. Slēgtās zemes siltuma cilpas izmanto šo temperatūru, lai uzsildītu aukstu ūdeni vai atdzesētu karstu ūdeni, sūknējot šķidru šķīdumu pa cauruļvadiem. Tādējādi, šķidrumam cirkulējot pa pāļiem, tas dabiski atdziest vai uzsilst atkarībā no gadalaika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas loģistikas kompānija DHL iegādāsies Turcijas sūtījumu piegādes uzņēmumu "MNG Kargo", paziņojušas abas kompānijas.

DHL optimistiski vērtē darbības iespējas Turcijas sūtījumu tirgū, kur izaugsme tiek prognozēta vairāk nekā desmit procentu apmērā, kas ir daudz vairāk nekā prognozētā izaugsme Eiropas Savienības tirgū.

Jauneklīgajai Turcijas sabiedrībai digitālā saziņa ir ļoti svarīga, norādīja DHL, piebilstot, ka tas būtiski veicina tiešsaistes tirdzniecību.

Līdz šim DHL Turcijā pārstāvēja tās "Express" atzars, kas piegādā steidzamos sūtījumus.

"MNG Kargo" ir 5700 darbinieki, 27 šķirošanas centri un 800 centri, kas nodrošina piegādi līdz klienta namdurvīm.

Pagaidām nav izlemts, vai tiks saglabāts MNG zīmols vai arī to nomainīs DHL logotips.

Darījumam vēl nepieciešama Turcijas konkurences uzrauga atļauja. DHL cer darījumu pabeigt šogad. Darījuma summa netiek publiskota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvēloties savam biznesam atbilstošās tehnikas risinājumu, būtiska ir ne tikai iegādājamās tehnikas cena, bet vēl svarīgāk – cik uzņēmējs tērēs, strādājot ar šo tehniku.

Alwark SIA piegādātās tehnikas klāsts ir ļoti plašs un pieprasīts dažādās nozarēs. Uzņēmuma klienti ir ražošanas, loģistikas, ostu, lidostu, komunālās un citu nozaru uzņēmumi. Alwark pārstāv tādus savu kvalitāti visā pasaulē apliecinājušus zīmolus kā Linde Material Handling, Terberg, Konecranes Lift trucks, Mantsinen, Terex-Fuchs, Johnston Sweepers, Kaiser, Rasco u.c.

Šogad Alwark ir sācis jaunu darbības virzienu un turpmāk piedāvās arī kvalitatīvā Zviedrijas ražotāja EcoLog mežistrādes tehnikas tirdzniecību un servisu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas "Rīga" lielākais trumpis jeb pārākums pār citām Baltijas valstu lidostām ir tranzīta pasažieri, intervijā norādīja lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Viņa pauda, ka gada sākumā bijušas bažas par to, ka Rīgas lidosta varētu pazaudēt savu tirgus daļu, jo pasažieriem, ceļojot uz un no Lietuvas, bija vienkāršāki Covid-19 nosacījumi, tomēr, neraugoties uz to, pagājušajā gadā netika zaudēta sava tirgus daļa.

"Vienlaikus par kādām tirgus daļām mēs īsti varam runāt, ja ir tik niecīgs apkalpoto pasažieru skaits? Ja vienā lidostā tiek apkalpoti 20 000 pasažieru, otrā - 22 000, tad es nedomāju, ka tas ir iemesls satraukumam vai tālejošu secinājumu izdarīšanai," skaidroja Odiņa.

Lidostas valdes priekšsēdētāja atzīmēja, ka šā gada sākums parādīja, ka Lietuvas lidostas - Viļņa, Kauņa un Palanga - ir apkalpojušas vairāk pasažieru nekā Rīgas lidosta, bet lidojumu skaita ziņā Rīga tomēr bijusi līdere, un tai joprojām ir vairāk lidojumu, nekā tas ir Lietuvas lidostās. Problēma bijusi tajā, ka Rīgā ir mazāks lidmašīnu aizpildījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Būvniecības gada balvai pieteiktie objekti

Zane Atlāce - Bistere,07.02.2018

Trosa, privātmāja, jaunbūve, PO Hallmans Gata 7, Stocholm, Sweden. Pasūtītājs Vätteros i Trosa AB. Projekts Vasco Trigueiros, “Trigueiros Architecture”. Būvnieks, būvuzraudzība “PAVASARS HOUSING CONSTRUCTION”.

Avots: buvniekupadome.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Konkursa rezultātu paziņošana notiks 7.martā.

Konkursā Latvijas Būvniecības Gada balva 2017, kas šogad norisinās Latvijas simtgades zīmolā, saņemti 114 pieteikumi, pārstāvot visdažādāko būvju tipoloģiju un aptverot visu Latviju, kā arī ārvalstis - Zviedriju un Lietuvu, kur Latvijas pārstāvji piedalījušies dažādu objektu tapšanā, informē konkursa rīkotāji.

Konkursam tika kvalificēti tie objekti, kas nodoti ekspluatācijā no 2016.gada 1.oktobra līdz 2017.gada 31.decembrim. Balvas tiks sadalītas desmit nominācijās: jaunbūve – sabiedriska ēka; jaunbūve – dzīvojamā ēka; restaurācija; rekonstrukcija; fasāžu renovācija; publiskās ārtelpas objekts; jauna inženierbūve/infrastruktūras būve; inženierbūvju/infrastruktūras būvju rekonstrukcija; ražotnes un loģistikas centri – jaunbūve vai modernizācija; koka būve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmums “Kapitel” un Latvijas būvkompānija “Merks” parakstījuši teju 49 miljonu eiro vērtu līgumu par ofisa ēkas “Elemental Skanste” celtniecību Skanstes ielas rajonā Rīgā.

“Kapitel” kopējās investīcijas šajā projektā sasniedz apmēram 60 miljonus eiro.

Divu savstarpēji savienotu 10 stāvu ēku būvniecība tiks pabeigta 2023. gada pavasarī.

Savienoto ēku kopējā platība būs 33 500 m², no kuriem 21 000 m² plānoti kā A klases nomas platība. Papildus biroja telpām ir paredzēts arī konferenču centrs, sadarbības jeb tā sauktā co-working zona, velosipēdu novietne 400 vietām, dušas, ģērbtuves, kā arī dažādas ēdināšanas un apkalpošanas zonas.

Reizē ar ēku tiks pabeigts aptuveni 500 autostāvvietu, tostarp 200 vietas stāvos zem ēkām.

“Elemental Skanste” attīstības projekts attīstīs Skanstes rajonu kā jauno Rīgas biznesa centru.

“Projekts “Elemental Skanste” ir nākamās paaudzes ofisa celtne Rīgā, ko raksturo arhitektūra un moderni tehnoloģiskie risinājumi. Ēkas ir energoefektīvas un modelētas tā, lai starptautiskajā BREEAM standartā sasniegtu rādītāju “izcili”. Mēs izmantojam videi draudzīgos energo termopāļus, kas dod iespēju apkures un dzesēšanas sezonu pāreju periodos izmantot tikai dabā atjaunojamos energoresursus. Biroja telpās ir augstākās klases iekštelpu klimats, stāvi ir trīs metrus augsti, un paaugstinātās grīdas nodrošina elastību telpu plānojuma maiņai,” stāsta “Elemental Skanste” projektu vadītāja Rasa Auziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru