Trešdien, 7.oktobrī satiksmes ministrs Anrijs Matīss Minskā uzstājās ar runu plenārdiskusijā Baltkrievijas perspektīvas līdzdalībai projektā Zīda ceļa ekonomiskā josla, kurā uzsvēra Eirāzijas savienojamības nozīmi, informē Satiksmes ministrijā.
Ministrs dalījās ar Latvijas redzējumu par multimodālā transporta tīkla attīstību starp Eiropu un Āziju, uzsverot šo reģionu savienojamības lielo nozīmi, kas tiešā veidā ietekmē abu reģionu ekonomisko labklājību un ilgtspējīgu attīstību.
«Latvijas un Baltkrievijas attiecības tranzīta un dzelzceļa pārvadājumu jomā jau tradicionāli ir bijušas ļoti cieši saistītas. Abām kaimiņvalstīm ir ļoti līdzīgas intereses – attīstīt Eirāzijas sauszemes transporta koridoru un piedalīties jaunā Zīda ceļa veidošanās, tāpēc aicinu abas valstis sadarboties ciešāk šo mērķu sasniegšanai,» atzina Matīss.
Satiksmes ministrs atzinīgi novērtēja Ķīnas un Baltkrievijas prezidentu parakstīto vienošanos par sadarbību sauszemes transporta koridora attīstīšanā jaunā Zīda ceļa ietvaros.
«Latvijas izdevīgais ģeogrāfiskais stāvoklis mums ļauj aktīvi piedalīties Eirāzijas piegāžu ķēžu veidošanā, veidojot sinerģiju starp dažādiem transporta veidiem un maršrutiem. Latvijai ir vairākas priekšrocības, kas tai ļauj kalpot kā Ziemeļeiropas loģistikas un distribūcijai platformai Eiropas un Āzijas sauszemes koridoru ietvaros, t.sk. piedāvājot risinājumus Ķīnas un Baltkrievijas tirdzniecības plūsmu organizēšanai uz/no Eiropas. Latvijā ir izveidoti moderni loģistikas centri un noliktavas, kas savienotas ar Latvijas ostām. Loģistikas centros ir iespējams apstrādāt Ķīnas un Baltkrievijas preces, kas ļautu tādējādi eksportētājiem iegūtu ne tikai finansiālas priekšrocības uz mazāku muitas maksājumu rēķina, bet arī varētu iegūt precēm ES izcelsmes statusu, kas savukārt ļautu vieglāk darboties ES tirgū,» teica A.Matīss.